Zvyseni viskozity prevodoveho oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Zvyseni viskozity prevodoveho oleje

Příspěvek od Návštěvník »

Vim,ze existuje prostredek pro Zvyseni viskozity motoroveho oleje.Existuje i neco do prevodoveho?
Moje prevodovka je trosku hlucnejsi v uzkem rozsahu otacek v tahu...Bylo mi doporuceno,ze toto by mohlo pomoci...
Dekuji za pripadne rady
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Co to je za auto? Resp. za typ prevodovky? Jaky tam vyrobce predepisuje olej?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

u jedný rechlosti nebo u fšech
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vyrobce doporucuje toto(Mitsubishi 3000gt,prevodovka 5st manual):

SAE 75W-90 or 75W-85W conforming to API classification GL-4


Dela to u vsech rychlosti,vzdy priblizne kolem 3000ot/min
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

OK, tedy jde o převodovku Mitsubishi: v daném případě důrazně varuji před použitím viskozitnějšího oleje - řazení půjde do kytek! A především bych nedělal unáhlený závěr, že za onu hlučnost může právě a jen převodovka: osobně bych se napřed snažil vyloučit jiné zdroje hluku, tj. hlavně harmonické rezonance, zejména od dezénu pneumatik (osobní zkušenost)! Hned na druhém místě bych zkoumal kulisu řazení, resp. nastavení lanovodů řazení a vůle v uložení šaltpáky (opět osobní zkušenost).

P.S.: V Mitsubishi je slyšet i to, co v jiných vozech zanikne v celkovém kraválu pozadí...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ho štyřkolke to muže bét aji z mezenápravovýho dyferáko pod šoférem
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To je dost dobře možné - byť nepíše, že se jedná o verzi 4x4 (ne všechny 3000 GT byly 4x4). Ale pokud ano, tak je tam ještě zadní diferák. A v tom mezinápravovém je navíc viskózní uzávěra...

Když bych to měl vzít tzv. z druhého konce, vsadil bych na vstupní ložisko předlohy v převodovce. A tomu viskóznější olej stejně nepomůže. Další možností je škrtání vypínacího ložiska spojky o talířovou pružinu přítlačáku v důsledku opotřebení uložení vypínací vidličky (předpokládám, že krok pedálu spojky je seřízen správně!). Další v pořadí "z druhého konce" pak třeba rovněž unavené silentbloky agregátu sloužící zároveň jako "záchyt reakce", tj. ten přední a hlavně zadní.

Ale jak už jsem napsal: hledat příčinu je třeba začít od těch jednodušších (z hlediska řešení) věcí!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nejde o rezonanci,zvuk bych prirovnal spis k jizde loziska na sucho,neco mezi piskanim a vrzanim.A je to zavisle na otackach,nikoli na rychlosti! To vylucuje ulozeni razeni,pneumatiky,atd.Rovnez byl prozkouman motor(obe turba,to bylo prvni podezreni).

Ano,je to 4x4,ale mezinapravovy dif se toci podle rychlosti,takze ten je mozne vyloucit.

Jeste jednou zduraznuji,ze se jedna o zvuk zavisly na otackach,slysitelny pri kazdem rychlostnim stupni,ovsem o neco mene pri nizsich stupnich(na 1ku jen malo,na 5ku hodne).

Vzhledem k tomu,ze zvuk zni "loziskove",by mohl byt problem vstupní ložisko předlohy...Neznam ale moc "vnitrek prevodovky",tak nevim zda toto se toci podle rychlosti,nebo otacek.


Kazdopadne dekuji vsem za rady!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

rozdělovač-alternátor-pumpa
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

POSILOVAČ
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Otáčky předlohy v každém případě odpovídají otáčkám motoru - tedy samozřejmě v případě, že je není vystavená spojka.

Jinak je mi známo, že vyloučit vliv faktorů souvisejících s rychlostí (vozu), zní nanejvýš logicky, bohužel tak jednoduché to není, jelikož HARMONICKÁ (a to jsem zmínil už ve své původní reakci) rezonance je sviňa... Zvláště pak to nelze vyloučit v případě, že zvuk je výraznější při akceleraci. A tuplem potom právě za situace, kdy s vyššími kvalty roste jeho intenzita.

P.S.: Pokud by to ovšem náhodou bylo některé z ložisek na předloze, tak dle popisovaného chování ne to první, na vstupu (dělá větší kravál hlavně na 1. a 2. převodový stupeň), ale to na opačném konci, kde se nachází soukolí 5. kvaltu. Stále však platí, že změna viskozity převodového oleje tomu nepomůže.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Oprava: "...že NENÍ vystavená spojka."
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A ještě dodatek: také se může jednat o uvolněný/povolený hřídel v převodovce. Pozná se to tak, že změna v chování nastala skokově a dále se to už nezhoršuje, nebo naopak dochází k rychlému zhoršování. Oba případy však vyžadují okamžitý servisní zásah, jelikož jinak dojde k rychlému opotřebení soukolí!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pravděpodobně to bude ložisko na spojkové straně. Jednička a dvojka jsou méně hlučné a díky vzájemnému odporu koleček se prozatím vůle a hluk eliminují.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Pravděpodobně to bude ložisko na spojkové straně. Jednička a dvojka jsou méně hlučné a díky vzájemnému odporu koleček se prozatím vůle a hluk eliminují.
Nějak jsem nepochopil...
Odpovědět