Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od bjukemen »

samozrejme ze mechanicky ocistit a zabrusit sedla atd. by bolo najlepsie ale vzhladom k cene auta to nebude uplne rentabilne, jedine ze by si to urobil doma sam, ale takych je malo co to vedia a este menej co ich to bavi..

ja by som si to spravil sam aj v aute ktore uz nema veelku cenu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

Proto sem psal,že instantní rady nefungují. Rentabilita celé akce je věc druhá. Já sem dal radu,jak řešit příčinu...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ono i tato poloviční spotřeba vůči původní hodnotě je zlatá, 1l na 1000 je fakt brutus, to je jak VTI stylem furt plnej a 8k RPM
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

Litr na tisíc je 1:50 při spotřebě 5l na 100. To je krásný 😁
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Na dvojtakt :D
A vážne - ten olej nekam mizne, otázka kadiaľ. Emisie, dymivosť, kompresia?
Čo som preletel iné fóra, aj tam niektorí popisujú vysokú spotrebu oleja, iní prakticky žiadnu. Výrobca píše akú?

Byť to moje, dal by som do oleja XXX do motorů do 3.5t konzumujících olej (Nafta-Benzin-LPG-CNG).
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon úno 26, 2024 20:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

A co ten přípravek dělá za zázrak?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Pokial ten olej mizne niekde prasklinou, inou netesnosťou alebo ho žerie turbo, zázrak neurobí. No (nie len) moje skúsenosti na viac autách za vyše 30 rokov sú, že pomáha. Nám spravi zázrak v inom - moja drbla do JTD benzín, prešla 140 km, autu nie je nič. Čo sa týka spotrieb oleja - JTD ho bežne moc nežerú, ja nedolievam od výmeny do výmeny ani deci. Nejazdíme pomaly, na malé otáčky ani ja ani moja pani (naopak dosť lietame) tak sa nedá predpokladať, že by ho dopĺňala nafta.
Ten konkrétny XXX je pre motory, ktoré olej žerú, dávam iný do našich.
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon bře 11, 2024 19:13, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

1.9JTD píše: stř pro 27, 2023 21:21 Byť to moje, dal by som do oleja Metabond....
Sem čekal kdy to přijde. A úúúž je to tady.

1.9JTD píše: stř pro 27, 2023 22:36 Nám spravi zázrak v inom - moja drbla do JTD benzín, prešla 140 km, autu nie je nič.
Když si s tím opět začal, ptám se znovu:
V čem byl ten zázrak nalitý? Protože si mi tehdy neodpověděl ☹️ V palivu, v oleji, nebo v termosce?

1.9JTD píše: stř pro 27, 2023 22:36Ten konkrétny Metabond Old Spezial je pre motory, ktoré olej žerú....
Takže vlastně zahušťovadlo. Z oleje udělá med 😄

1.9JTD píše: stř pro 27, 2023 22:36Nejazdíme pomaly, na malé otáčky ani ja ani moja pani (naopak dosť lietame) tak sa nedá predpokladať, že by ho dopĺňala nafta.
A toto má jaký vliv na (ne)průnik nafty do oleje? 😳
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

V oleji motora je teraz LM Ceratec (vyše 14000 km no pôjde zas XXX, nepresvedčil ma) - no okrem tejto poslednej výmeny vždy bol 6 rokov/75000 km XXX.
V nafte od kúpy XXX, posledný rok a pol aj zimný VIF. Oba prídavky do nafty zvyknem dávať vo vyššej, než predpísanej koncentrrácii.

Zahusťovadlo? Viskozita a hustota oleja sú dve rôzne veci. To vieš. Zvýšenie nad určitú hodnotu by hrozilo zničením motora, to vieš tiež.

Možný prienik nafty do oleja viaceré zdroje pripisujú častými jazdami studeného motora v nízkych otáčkach na krátke vzdialenosti no, oveľa častejšou príčinou býva časté vypaľovanie DPF alebo niektorá závada - napríklad prienik cez vodítka ventilov. Neviem to potrdiť ani vyvrátiť, no pokiaľ som na dvojkovom Punte jazdil "na spotrebu", teda podtáčal motor, olej skutočne pomaly pribúdal. Navyše to (aspoň u JTD) nemá zmysel, pri príliš nízkych otáčkach spotreba zas narastá - overené neskôr opakovaným meraním.

Ten motor má nájazd vyše 320 000 kilometrov (vyše 2000 od chyby s benzínom), olej naďalej nežerie.

Na okraj:
U talianskych benzínových Fiatov je zvýšená spotreba oleja častá pri jazdách na krátke trasy - najmä u vozidiel určených pre prevažne mestskú prevádzku, je počítané s tým, že sa im nakladá za studena, tak sú už z výroby s väčšími prevádzkovými vôľami. U viacerých "koncernoviek" ma tiež zarazili údaje o možnej spotrebe oleja na 1000 km.
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon bře 11, 2024 19:13, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

V něčem do nového motorového oleje se my neshodnem. Možná to něčemu pomůže u oleje nižší kvality; do fakt dobrého to nemá smysl protože už to v něm je. A v přesně spočítaném poměru - ne jako něco co někdo nalije do 3 litrů a někdo do 6 litrů oleje. Bude to fungovat 2 x lip nebo jen napůl? Krom toho víš co to udělá s aditivy v oleji? A leták výrobce toho zázraku je jako sliby politiků....

K tomu "zahušťovadlu" - ano, jsou přípravky Stop Leak které působí na elasticitu těsnění a působí tak na vyšší spotřebu oleje. Jenže většina z nich má "zlepšit"viskozitu oleje v motoru při vysokých teplotách - zvýšením viskozitního indexu aby nebyl olej při zatížení příliš nízkoviskózní (řídký) a již event. většími vůlemi v motoru pronikal méně. A jak je to udělaný? Tím ze ten olej bude "hustší"....

A ano, průnik paliva do oleje je největší při studeném motoru. Ten máš ale po každém startu....

Jinak však pořád nechápu jak by Metabond (či něco jiného v oleji) zabránil poškození motoru při nalití benzinu místo nafty?
Zřejmě pomohla aditivace paliva (to tam dává i manželka?) a nepoškodily/nezadřely se vstřiky (které nemazala nafta) ale i tak 😳

A ano podruhé - někteří výrobci motorů se zvýšenou spotřebou oleje počítají, a jsou i jízdní podmínky kdy je fakt vyšší než jindy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

A zase jsme se nedozvěděli v čem ten zázrak tkví.. :cry:
Byl bys dokonalý markeťák Metabondu 😁👍
Je aspoň známo co Metabond obsahuje? Na jaké bázi je?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

...
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne ned bře 03, 2024 10:36, celkem upraveno 3 x.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od bjukemen »

zakalit povrchovu strukturu kovu sa neda len tak a uz vobec to nedokaze ziadny pripravok, kedze kalenie sa vykonava vylucne teplotou a zohriatim na teplotu xy°C a nasledne prudke ochladenie

mne aditiva nevadia, napriklad na baze volframu , nejake su a nieco zanedbatelne to dokaze..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Správne - ďakujem za upozornenie, opravujem slovíčko zakaliť na VYTVRDIŤ.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

Já jen upozorním,že teploty v běžném spalovacím motoru nedosahují významných hodnot a to je třeba důvod,proč jde třeba provozovat chvilku motor s dřevěným pístem (dobře,jednalo se o dubové dřevo ...) :D nebo proč jde udělat funkční průhledný motor a nebo minimálně průhlednou hlavu a spalovací prostor. Píšu to proto,že aby vznikali jiné struktury a nebo jiné materiály,tak je třeba podstatně jiných teplot a tlaků.

Proto sem k podobným tvrzením dost skeptický. Možná za to může dost velká praxe s motory a vystudovaná strojárna,kde byl i předmět co se zabýval kovy a jejich slitinami. Nicméně pořád si stojím za tím,že žádné aditivum nedokáže opravit motor (ano,opravdu píšu opravit,protože pokud mi motor žere olej a já nechci aby žral,tak to musím opravit) za běhu bez demontáže. Protože až na pár vyjímek budu mít ztvrdlá nebo poškozená gufera ventilů,budu mít prasklý kroužek,vyběhaný válec,vyběhané turbo,prasklý píst,prasklou hlavu, poškozené těsnění atd. A to jsou hlavní příčiny spotřeby oleje. A ještě sem nepotkal žádný přípravek,který by toto dokázal opravit.

A pokud by se našel přípravek,který by dokázal zacelovat trhliny a nebo by nahrazoval úbytky materiálu,tak jak by poznal,co má opravit a co ne? Proč by měl nechávat díry v pístu pro olej průchozí? Že by to bylo až tak chytré aditivum? ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět