Já s dovolením vstoupím do diskuze. Jsou svátky a tak mám víc času ztrácet čas
Berte to v dobrém míněno. Padlo toho tady dost a dal jsem si tu práci a přečetl vlákno celé. Kde začít....
No, obecně italský motory mají zvýšenou spotřebu oleje a to hlavně, pokud se jezdí krátký trasy. A proč? Vychází to ze způsobu myšlení a zacházení Italů s auty. Nikdo moc neohřívá a dávají tomu bídu hned od prvních metrů. Takže vůle za studena je větší aby to přežilo bez úhony toto zacházení. Po ohřátí je vůle v pořádku a olej to nebere, pokud je vše ostatní v pořádku ...
Pak tady padlo měření komprese. Tam je potřeba si neplést kompresní poměr a kompresi. Kompresní poměr je neměnný za celou životnost motoru a mění se s opotřebením jen komprese. Pokud lítá komprese na válcích od 11 do 13 (měřil si to správně za tepla a s plným plynem), tak to není ideální. Ale nejde z toho zjistit, zda ti netěsní ventily, svíčka, kroužky a nebo zda ti chybí kus pístu. Obecně tipuji na sedla ventilů.
Na druhé stránce se tu kristian snažil působit odborně, ale bohužel to nebylo úplně přesné. Už ono "Zakalení motoru" je takový svérázný pojem (Hrdobec
)
"Motor, který je silně zakarbonovaný, má sníženou schopnost spalovat palivo a olej. To může vést k tomu, že se olej dostává do spalovacího prostoru a spaluje se spolu s palivem." Zakarbonovaný motor je zakarbonovaný motor. To ještě o spalování nic nevypovídá. Kde je karbon? Ve vaně? Na vačce? V domečku vačky? Jo, pokud je na talíři sacích ventilů, na pístu a to i jeho dně, tak to je problém. To pak část paliva se opravdu nedostane do spalovacího prostoru a máme tu zvýšenou spotřebu paliva a snížení výkonu. Ale to nám ještě nemusí vůbec začít žrát olej.
"Opotřebení pístních kroužků: Pístní kroužky jsou odpovědné za utěsnění spalovacího prostoru. Pokud jsou opotřebované, mohou docházet k únikům oleje do spalovacího prostoru." Ano, ty těsní. Taky je ale potřeba rozlišovat těsnící a stírací kroužky a taky stav válce a jeho opotřebování nebo deformování. Protože kroužky můžou být v pořádku a bude prostě jen vyběhaný válec...
"Opotřebení ventilů a sedel ventilů: Ventily a sedla ventilů jsou také důležité pro utěsnění spalovacího prostoru. Pokud jsou opotřebované, mohou docházet k únikům oleje do spalovacího prostoru." Ano, ventily nám opravdu musí těsnit spalovací prostor, ale můžete mi vysvětlit, jak by netěsný ventil způsobil únik oleje do spalovacího prostoru, když mám gufero ventilu v pořádku? Ventil nemusí mít celý talíř, ale přesto mi olej nikde nepoteče ...
No a abych nebyl jen v roli někoho, kdo je v opozici, tak je potřeba zjistit, kdy ti to olej bere. Zda za studena, za tepla, pod plynem nebo při deceleraci. Pokud to má nalítáno čtvrt mega a výměny po 30 000 km, tak karbon někde určitě bude. Ale zase bych se ho nesnažil brutálními proplachy odstranit. Aby ti to někde nezačalo sáknout ... Podíval bych se na sací ventily, dekarbonizovat mechanickou cestou, zabrousit sedla ventilů, nová gufera ventilů. To je základ. Proměřit ovalitu válců a mezeru kroužků ve válci. Případně vyměnit, udělat výbrus...
pokud je tam mechanická závada, tak ostatní opravy nefungují. Pokud to nechci řešit, tak dám olej s vyšší viskozitou (letní) a smířím se s dolíváním oleje ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis