"zpestření dovolené"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

"zpestření dovolené"

Příspěvek od Pedro »

Zdar všem . Minulý týden,během dovči, (jezdim každý rok se stejnou partkou 6 maníků co jsme spolu byly kdysi na vojně+ manželky milenky... na týdení spol. dovču ) jsme se rozhodli že uděláme výlet. Sednu nastartuju zařadim,cvak a nic. Točil se unašeč u převodovky na pravé poloose a hřídel nic. Tak jsem si dal na parkovišti cvičně,na tomto autě prvně,rozborku a následně zborku poloosy a kloubů. Nebudu popisovat co je kolem toho vše potřeba udělat,ale je toho dost,vč. toho že se neví zda půjde vše povolit. Nikdy to nebylo rozebrané, překvapilo mě že vše šlo celkem v poho a že třeba šrouby co jsem povoloval (rameno,čep,třmen...) nebyly rezaté. Ale k věci. když jsem vytáhl poloosu z unašeče,překvapilo mě že kloubek není axialně zajišten. Zůstal v unašeči a prstem jsem ho v poho vyndal. Závada byla v to že kraj drážkování v kloubku byl cca 4 mm obroušen. Navíc na této straně není drážkování až na kraj. Kloubek jsem otočil,kde jsou drážky až na kraj a netknuté. Drážky na hřídeli v poho,vždy se dělá něco tvrdší. Na hřídeli není žádný náznak toho,že by tam byla drážka pro nějaké jištění,tak asi stačí že se kloubek opře o stěnu unašeče. Je to postarší corolla ze začátku 90 let,auto s designem a technikou co se mi líbí. A je to první závada co se musela řešit "na cestě" od roku 1998 co ji mám.
Takže jsem strávil odpoledne ve společnosti šmíru,omatlaných lahví plzně,mravenců,sedrřené kůže....
Tento článek je pro pravověrné odpůrce postarších a starých aut,navíc z druhé strany globusu.
PS. při cestě na místo dovči,jsem musel předjíždět kolonu tiráků co mezi sebou nenechaly ani pár metů místa na zařazení osobáků. Musel jsem jet kolem nich 120,abych mohl zpět do pruhu před ten první. Na státní silnici. Co by se asi stalo,kdyby to povolilo....
Všem přeju dovču bez komplikací nejen technických...........
modelář

Příspěvek od modelář »

Jo, příhody s auty o dovolené, to je kapitola sama o sobě.

Ze starší doby vzpomenu přetržené pístnice v tlumičích a uškvařené regulátory napětí u žigulů, vyklepané a poztrácené "drobnosti" na karburátorech, uvařené motory a děravé benzínové hadice a hadičky + membrány v benz. pumpách na škodovkách atd.


Ovšem přímo mne dostaly následující tři příběhy:

- Jeden známý si stěžoval, že se mu "děsně hřejí" přední kola. Když jsem se ho vyptával, jak se to projevuje, prostrčil ukazováček skrz disk kola a rozčiloval se, že během návštěvy u mne ho po jízdě neudrží na brzdovém kotouči... :P

- Další skoro nedojel s Formanem, poněvadž mu to nejprve přestalo jít do záběru pod zátěží na pětku, pak i na čtyřku, trojku, až to nakonec nějak dokodrcal na dvojku. Jemu se povolila pojistná matice na jedné z hřídelí v převodovce a jelikož jenom tlak té matice držel přes vnitřní kroužky ložisek sestavu koleček na hřídeli vůči protočení, postupně se to začalo všechno protáčet. Zajímavé je, že podle výkresu v rozsypu tam měly být tisícihrany, akorát že je tam asi někdo neudělal... :twisted:

- No a ten poslední příběh byl finančně hodně bolestivý. Můj spolužák, jemuž jsem před léty do auta namontoval alarm, mi celý zoufalý volal z dovolené, že stojí hodně daleko v cizině před hypermarketem a nemůže odjet, jelikož nenastartuje. Po telefonu jsme sice probrali kde co, ale bez výsledku. Následoval marný zásah asistenční služby a poté odtah do značkového servisu, kde to auto zprovozňovali tři dny a řekli si za to neskutečné peníze. Když se vrátil, dost se na mne zlobil a chtěl alespoň znovu zprovoznit ten alarm, který mu ve značkovém servisu v podstatě "vyřezali". Při té příležitosti jsem prakticky okamžitě odhalil příčinu, proč to před tím hypermarketem o dovolené nenastartoval: měl vypálenou pojistku okruhu příslušenství, která sloužila jako jeden z "kontrolovaných" okruhů alarmu - když odtud alarm nedostal "šťávu" jako signál o regulérním použití klíčku zapalování, neodblokoval imobilizér. No a k vysvětlení příčiny byl pak už jen krůček: v tom hypermarketu koupil dětem "něco drobivého k jídlu" a ony mu v autě nasvinily. Tak se tam vrátil a koupil příruční vysavač napájený ze zásuvky zapalovače cigaret, kterým si po delší době vysávání odpálil onu pojistku. Jenže nic z toho mi tehdy do telefonu neřekl, třebaže na stav pojistek jsem se ho ptal. A neodhalil to ani značkový servis! :evil:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Modeláři,setkal jsi se někde u japanu s tim že by to nebylo jištěné o kroužkem nebo segrovkou?
modelář

Příspěvek od modelář »

Mé praktické zkušenosti zde bohužel nejsou dostatečně reprezentativní, jelikož sám jsem to měl rozdělané pouze u Mitsubishi, a tam je to na obou stranách vždy tisícihran do tisícihranu, přičemž vnitřní kloub je v převodovce jištěný proti vyskočení pérovou vložkou, a ten vnější pak převlečnou maticí s klasickou závlačkou vůči náboji kola.
modelář

Re: "zpestření dovolené"

Příspěvek od modelář »

mastnák píše: Ale k věci. když jsem vytáhl poloosu z unašeče,překvapilo mě že kloubek není axialně zajišten. Zůstal v unašeči a prstem jsem ho v poho vyndal.
Dodatečně mi došlo, že ses ptal asi na něco jiného, než na co jsem Ti já odpovídal. Tedy ještě jednou, byť i tentokrát neúplně:

U Mitsubishi se celá poloosa "vycvakává" z převodovky, zásadně se "nerozbírá" její vnitřní kloub. To je nutné až v případě výměny manžety na vnějším kloubu - manžeta se totiž navléká ze strany vnitřního kloubu, který je nutno celý rozebrat. Sice jsem to před léty vlastnoručně dělal, ale už si nepamatuji, jak je tam řešeno axiální jištění vnější trubky poloosy v unašeči/kleci vnitřního kloubu. V každém případě Ti po odstranění unašeče/klece vnitřního kloubu zbyde poloosa se "třemi krátkými tyčkami s kuličkami na nich" (fakt to nedokážu pojmenovat...) kolmými na poloosu a zasazenými do ní po úhlových 120st., přes což už jdou přetáhnout (byť obtížně) obě manžety. Poloosa samozřejmě má ve vnitřním kloubu dostatečnou axiální vůli, ale ta je pevně vymezena mezi limitními polohami, tj. poloosu z klece kloubu bez jeho rozborky nevytáhneš.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

To je ono. Ale kromě "trojnožky " je to úplně jiné. Na toy foru jsem zjistil co a jak. A jak udělat jednoduchou úpravu. Neb to zajistěné axiálně na straně almary být musí. Ale jen proti vypadnutí,logicky tam žádné síly nejsou. Ale díky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "zpestření dovolené"

Příspěvek od Pitris »

mastnák píše:Zdar všem . Minulý týden,během dovči, (jezdim každý rok se stejnou partkou 6 maníků co jsme spolu byly kdysi na vojně+ manželky milenky... na týdení spol. dovču )......
....tak to docela super :wink:
modelář píše:Jo, příhody s auty o dovolené, to je kapitola sama o sobě.....
Taky přidám dva - první z roku 1982 na cestě do Bulharska, ten druhý na Slovensku o rok později - já jako ještě kluk.....

1)Strýcův Fiat 128 po přejezdu z Rumunska do Bulharska - podpálený ventil; podařilo se to tátovi opravit (jezdili jsme společně) - tehdy jsem ještě nechápal, proč to trvá tak dlouho - dnes už chápu :lol: (nejhorší prý ale bylo tam najít nějakou fabriku, kde měli frézku a soustruh, potom už otec ventil a sedla opravil), a nakonec to bylo opraveno tak, že "fijón" jezdil ještě 10let.

2)Toto se stalo nám, měli jsme tenkrát Š1100MB - cesta kolem poledne do Lučence, před námi pomalu jedoucí náklaďák, proti nikdo, tak táta začal předjíždět - podřadil na tři, plnej plyn.....a děsná rána z motoru - než zastavil, teplota vody byla v "červeným". Kdo zná staré škodovky - vzadu chladič, vrtule, a celé to bylo opásáno gumou. A ta vrtule si tu gumu "vcucla" - zbyly na ní 3listy. Chladič samotný kupodivu vydržel. Do toho Lučence jsme nakonec "doskákali", našli mototechnu, a dokonce tu vrtuli a gumu měli :lol: takže to nakonec dobře dopadlo.....
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pitrisi bohužel jde o častý jev. Snad není sraz, kde by se obešel sprint bez tohoto http://tuzemak100.rajce.idnes.cz/hg2010/#P1010536.JPG . Tento úlovek je letošní. V daném albu je i video.
Tentokrát jen proražený chladič a ťuknutá zadní haubna, žádné díry.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já vím, ale taky se tomu dá předejít. A ten motor vypadá na fotce ještě hezky - zachovale, vrtule ale už ne :lol: :lol: :lol:
to je jedno..

Alpy2010 a UNO

Příspěvek od to je jedno.. »

Když tady čtu ty příběhy z dovolené tak si taky jeden přidám.
Máme UNO 1.7D neni to TDI, ale pouze D, je to r.1993 a celkem v pohodě startuje i v zimě, má vše potřebné po výměnách a není nijak kvetoucí a nemá ani jiné závady, starám se o něj, jinak jezdí i na TESCO bioolej a nevybírá si jako auta z koncernu.
Dovolená typu 2dospělí 2děti a malý knírač, rakev na střeše, stan, GPS, pár Euro a optimismus v kapse nás čekala po malželčině čerstvé výpovědi z práce..

Dovolená 2010 byla plánovaná v Alpách 8dní a potom přejezd do Německa a tam Bavorský les atd.. Všechno bylo Ok auto šlapalo jako hodinky, projelo Kaprun, Zell Am See aj krásy těchto velehor, až na to že se cestou z Alp do Německa v městečku Seebruck odporoučelo ložisko v alternátoru a ten se hned kousnul. Na mostě nemůžete nic dělat a musíte ho přejet.. takže až jsem zastavil na parkovišti u hotelu a otevřel kapotu, vyvalil se na mě už jen bílý kouř. Byl to klínový řemen který se upekl a nescházelo moc k použití hasícího přístroje. Jelikož vím o co jde tak vozím sebou věci jako např. klíňák a kulový čep běžně. Alternátor ale nevozím.
Nastala zajímavá situace v sobotu večer v Německu - jak to rozdělat a co dál. Kdo tam někdy byl tak ví že po 17h večer se nikde nic nedělá, nikoho neseženete a o víkendu už vůbec ne. Naštěstí parkoviště patřilo k hotelu který vlastnil jeden starší pán, emigrant z r. 68. Se slovy "karamba a šajze" mi poskytnul potřebné vybavení k vytažení alternátoru a jeho promazání, včetně nájezdů a nadzvednutí auta. Po přespání a nasazení pouze promazaného ložiska v altíku jsme změnili plán a zamířili nejkratší cestou do ČR. Čekalo nás 230km do Prachatic a já jsem věděl že to ložisko v altíku nevydrží i kdybych uctíval Budhu či Aláha. Proto jsem si u jeho manželky domluvil jedny dámské punčochy na cestu.
K mému překvapení vydrželo promazané ložisko v Altíku něco přes 90km, už přesně nevím. No a ten zbytek cesty jsme jeli s alternátorem v tašce v kufru, bez dobíjení a na punčochu aby bylo v provozu olejové čerpadlo. Samozřejmě bez svícení, to se v Rakousku nemusí narozdíl od nás, bez rádia a pod. elektrospotřebičů.
Dojeli jsme.
V Prachaticích v servisu když to jeden solidní člověk rozdělal tak byla oprava za 600kč. Při placení mi dal hromádku bývalého ložiska, punčochu a s přáním pěkného zbytku dovolené jsme se rozloučili se slovy abych si tu punčochu schoval na příště.

Teď vím že je po repasi i Altík, ta poslední věc která nebyla ještě do letošní dovolené udělná, takže se nemá na autě co podělat proto plánujeme dovolenou někam dál..
Já chci do jižní Itálie. Nevidím v tom problém jiný než pouze finanční..
Itall

Příspěvek od Itall »

Tak to já mám s dobře udržovanými škodovkami z dovolené jen drobnější potíže. Jednou se Š110L (byl jsem ještě kluk) to přestalo náhle jet, ale docukalo to alespoň na polní cestu. Tam táta vyhodnotil, že tam nejde benzin - jiskra dobrá. Po rozebrání palivového čerpadla (jestli není vadná membrána - byla OK), přišel na to, že je jen rozleptaná a smáčklá hadička. No, tak se zakoulelo očima, hadička se nouzově porovnala a jelo se dál :? . Pak v Chorvatsku u Favorita jednou urezla trubka od středního tlumiče výfuku, a jak se hýbala, tak to frkalo ven. Opět otec ji důkladně přidrátoval a až domů se nic nepoznalo - super nouzová oprava 8) .
to je jedno ...

Alpy 2010 a UNO

Příspěvek od to je jedno ... »

Jo kdyby to auto nebylo udrzovany tak bych taky nikam nejel, jezdime to tak kazdou dovolenou, najede se neco pres 3tis km za 14dni, Alpy nebyly poprve, ale byl poprve opravenej altik na aute. Vsechno je jednou poprve.
Jen clovek musi vedet co a kde muze udelat a na co nema sahat aby neudelal vic skody. Jelikoz je jinak vse Ok a delam si vetsinu veci sam tak vim co je kde v jakym stavu a co se kde steluje (neni co stelovat). Kdybych jel s napr. Fabii TDI a prestalo by to jet tak tam to auto asi necham a dojedem to domu vlakem. Do toho se clovek boji nalit naftu u ONO nebo PaP oil aby si nerekla ze dal nepojede..
Vim ze jsou zaryti znalci na tyto forstelungy wolksauta, co by do Fiata nesedli se slovy ze to nema ABS, EBD, ASR a kdovijaky jeste SSR a ze to neni bezpecny...

Bezpecny je kazdy auto, jen se lidi nesmi chovat jako hovada a predjizdet 120km tam kde je 60km a zakaz. Potom se divi ze po trech otackach v poli ma kabriolet a nejdrazsi cenu v prepoctu na km, protoze ten novej pasat mel pul roku co to neprezil a da se prodat na soucastky za 50tis..
Taky ty silny slova, ze se to chovalo nejak divne v te zatacce a ze ta elektronika pozde nasadila, ze nova rada TDI co jde do vyroby uz to bude mit urcite vychytany, to muze rict jen vul.
Posadit ho do Favorita, aby mel kontakt s tim jak se to auto chova na silnici, jak sedi, kde utika pri prujezdu zatackou, kdy nesmi brzdit, kdy musi pridat, aby se naucil jezdit jako clovek a nespolehal se na to ze elektronika zachrani vsechno co on neumi a nebude nikdy umet.

To je pripad z okoli na vlastni oci.
Moja

Příspěvek od Moja »

Nejhorší je že kakovejch volů je na silnicích 90% :roll: .Jo a ještě jsem neviděl Uno který má olejový čerpadlo honěný klíňákem.Snad jsi měl na mysli vodní ne?
to je jedno ...

UNO

Příspěvek od to je jedno ... »

no pokud nemaze tak nejede a upece se, proto ta puncocha. Kontrolka mazani neni na vodnim cerpadle, tam je budik s teplotou. Pokud sviti kontrolka mazani a klesne tlak oleje tak je to cerpadlo na olej a ne na vodu, to co nejde pri odpojenym klinaku. Klinak a ne rozvodak.
Jsou na nej jen 2 veci, altik a to cerpadlo.

U motoru Fire to bylo jeste jinak, tam byl jen altik na klinaku, dalo se jet v pohode i bez nej a nikdy s nemohli potkat ventily pokud prasknul rozvodovej remen. To byla parada, ale je to uz pryc. To je motor jakej se fiatu asi dlouho nepovede.
Moja

Příspěvek od Moja »

Že znám Fiaty jako svý boty.A čerpadlo oleje není honěný klíňákem!Ale rozvod.řemenem.A u novějších přímo z kliky. :DA ty u D máš oil čerpadlo na klice.
Odpovědět