Znečišťování chladící kapaliny
Moderátor: Colommbo
Znečišťování chladící kapaliny
Poslední rok se mi začíná znečišťovat kapalina v chladiči - špiní se a černá. Předtím vyměněna modrá G11 (? výrobce) po důkladném výplachu stávající s čističem LM za červenou G12 Agip Antifreeze. Taky jsem si myslel, že ta nová Agip má větší čistící účinky a uvolnila nějaký bordel. Kamarád automechanik mě varoval, že to může být známka prolínajícího těsnění pod vanou. Voda se ztrácí minimálně a není mastná ani s pěnou. Vím, že mě časem výměna těsnění pod hlavou nemine, ale jde to oddálit nějakým utěsňovačem chladiče? Na netěsný chladič to z vlastní zkušenosti fungovalo spolehlivě, ale na to těsní tomu moc nevěřím.
bylo
je
je
Re: Znečišťování chladící kapaliny
ka-spel píše:Poslední rok se mi začíná znečišťovat kapalina v chladiči - špiní se a černá. Předtím vyměněna modrá G11 (? výrobce) po důkladném výplachu stávající s čističem LM za červenou G12 Agip Antifreeze. Taky jsem si myslel, že ta nová Agip má větší čistící účinky a uvolnila nějaký bordel. Kamarád automechanik mě varoval, že to může být známka prolínajícího těsnění pod vanou. Voda se ztrácí minimálně a není mastná ani s pěnou. Vím, že mě časem výměna těsnění pod hlavou nemine, ale jde to oddálit nějakým utěsňovačem chladiče? Na netěsný chladič to z vlastní zkušenosti fungovalo spolehlivě, ale na to těsní tomu moc nevěřím.
Co je to za auto? - resp. není to nějaký "starší ročník"? Jak napsal skodovkar, měla by se používat předepsaná kapalina, protože pokud byl motor vyroben ještě předtím, než se začala používat "červená", tak na ni nemusí být některé součásti chladicího systému uzpůsobené. A nebo je možné, že to přece jen nebylo pořádně vypláchnuté, a ty kapaliny spolu "zareagovaly".skodovkar píše:Co já vím, tak by se měla používat jen povolená kapalina. Máme fabii a v příručce píší , aby se kapaliny nezaměňovaly. Nemyslím si sice, že by to mělo efekt jako z DOT3 na DOT4, ale klidně by to mohlo něco uvolnit. Jestli to nečerná právě proto, že to reaguje s gumou.
Ale jak napsal mipesa, možná by stálo za to, nic "navíc" tam nedávat, a při výměně toho těsnění pod hlavou (což bych neoddaloval) tu chladicí kapalinu ještě jednou vyměnit.
A trochu nerozumím tomu "jako z DOT3 na DOT4" - za prvé to jsou brzdovky, a za druhé, pokud mají stejné SAE (většinou je to J 1703) - a stejný výrobní základ, nevidím důvod, proč nepřejít "z trojky na čtverku".
Je to felda 1,6 1996. Mám ji 3 roky. Kapalinu jsem měnil před 2 roky. Důkladně pročistil čističem a propláchl (několik výměn obsahu chlazení až do čisté vody, protáhl hadicí). Tento týden jsem byl měnit rozvody, pumpu a termostat a kamarád mechanik neměl echo co tam bylo, tak je tam zase modrá C11. Ujeto 100 km a zatím čistá, tak snad tam byl ještě nějaký bordel.
bylo
je
je
ten problém může nastat, pokud se použije po "obyčejné" brzdovce silikonový typ brzdové kapaliny, nebo kapalina na bázi silikátových esterů - ale že by hrozilo nějaké poškození brzdového systému po přechodu mezi "trojkou" a "čtverkou" stejných specifikací a složení - to zřejmě ne. (To spíš "přijde" problém, pokud jsou gumičky dlouho v systému v brzdovce, a nějakým způsobem se k nim dostane vzduch - většinou potom přestanou těsnit).skodovkar píše:to Pitris: dočetl jsem se, že při přechodu z jedné brzdovky na druhou( o číslo výš) často bývají problémy, třeba že ti rozežerou všechnu gumu.
A já osobně mám v servisce předepsanou SAE J 1703 a buď DOT3, nebo DOT4, (ale je fakt, že nedoporučují DOT5). Ale to "jsme někde jinde", na tomto vlákně šlo vlastně o "fridex"
Jestli to je, nebo není Long Life, nevím, ale když nevíš, tak je určitě lepší to vyměnit po třech letech, než poškodit motor opožděnou výměnou.Brembo píše:Moze byt chladiaca kvapalina G 11 Long Life? Konkretne sa jedna o Castrol Anfreeze NF. Na obale je uvedene Long Life,ale na strankach Castrolu to uz nie je uvedene a ani na nemeckej povodnej etikete. Mohlo tam byt nedopatrenim pridane Long? Predlzene intervali vymeny maju predsa len G 12
Vždyť kolik toho potřebuješ? 2litry + 3litry destilky = max. 300,- (nebo 10€)