jerome píše:BASF, Paraflu ? Mozno o nich vies ty ked sa furt motas okolo aut ale nie bezny spotrebitel co hlada kvapalinu v retazcoch prip. kelly,elit atd a asi aj pre nich bol ten test robeny
Za to ale nemůže ta značka (v tomto případě chladicí kapaliny), ale spíš ty obchodní řetězce.
I když na druhou stranu - ony potřebují prodat a za kvalitu se platí víc než za "budget"; moc by toho neprodaly, protože by to tam (často reklamou zblblí) lidi nekupovali....
Ale třeba Paraflu zas až tak neznámé (a nedostupné) není.... Dá se sehnat celkem dobře.
Ak bol ten test objektivny tak ten Sheron obstal celkom dobre aj co sa tyka pomer cena/kvalita. Navstevnik odporuca Seleniu ze ma kvalitu zarucenu. Urcite to plati aj o ich olejoch ale podaktori casto pisu v prispevkoch ze netreba platit za drahu Seleniu ked je kopec lacnejsich olejov. Takze ked si to zhrnieme aj s touto temou mozno sa ozaj oplati ist do Selenie aj u olejov
Nakoľko som už odpovede dostal tak sa mi po doliati zhoršilo chladenie nie o moc ale vidím to proste na ručičke a jazdím rovnako
Bývalú chladiacu čo tam bola slabunko zelená som dolial tiež zelenou tak neviem čo sa mohlo stať.
Idem to cele vypustiť a premyť pre novú.
Mám nissan tino 1.8 85kw/2006 benzín .
V manuále je napísané : pri dolievaní alebo výmene chladiacej kvapaliny použite len pravú (L250) kvapalinu alebo jej ekvivalent.
Vie mi niekto poradiť čítal som aj tu na fore že nové chladiace zmesi by nemali ísť do starších motorov predtým ako som nedolial bolo to kúsok nad MIN a v pohode tak neviem .
1/ složení předepsané chladící kapaliny má vliv na rozežírání materiálu a těsnění motoru, jelikož se mění jeho složení v rámci pevnosti, odvodu tepla, tendenci vše zmenšovat - velikost těsnění, dříve jako guma do praku, nyní pomalu tloušťky bavlnky.
2/zhoršení chlazení jen dolitím - špatný poměr s destilkou, vysoká koncentrace nemrznoucí kapaliny, odpustit a zředit destilkou na předepsaný poměr. Vlastní zkušenost, než jsem na to přišel, tak pomalu půlka motoru rozebrána. V našich podmínkách stačí jen do - 25 st. C, větší koncentrace je zbytečná a zhoršuje výměnu tepla v topení auta při jeho zahřátí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Aj mne sa to zdalo že to môže byť tým len som si nebol vôbec istý kedže sa chladiacim vôbec nerozumiem idem to vymeniť len teraz neviem akú zmes by ste mi poradili bola tam slabunko zelená takže mám hľadať niečo na princípe zelenej alebo pomocou normy lenže v manuále sa spomína len číslo L250 ak by niekto vedel hodte link nech sa môžem pustiť do práce
by návštevník : pred doliatím bola ručička vždy v strede aj ked som vytáčal alebo som šliapol na plyn vždy v strede a teraz vybehla kludne aj pred červenú risku a potom pomaly dole a to sa mi nikdy nestávalo.
Marek022 píše:... pred doliatím bola ručička vždy v strede aj ked som vytáčal alebo som šliapol na plyn vždy v strede a teraz vybehla kludne aj pred červenú risku a potom pomaly dole a to sa mi nikdy nestávalo.
1. Vzhledem k tomu, že v daném případě se nejedná o tlakovou nádobku, která je součástí uzavřeného chlad. okruhu, ale pouze o expanzku volně spojenou s vnějším prostředím, její dolití nemůže vliv na popisované chování ručičky teploměru. Tedy tam bude nějaký problém, který je třeba okamžitě řešit, a to ještě před výměnou chlad. kapaliny!
2. Jestliže tam nyní je kapalina nazelenalé barvy, vybral bych nějakou G48 a tu tam po vyřešení problému s chlazením nalil/vyměnil obsah chlad. systému.
Hombre píše:2/zhoršení chlazení jen dolitím - špatný poměr s destilkou, vysoká koncentrace nemrznoucí kapaliny, odpustit a zředit destilkou na předepsaný poměr. Vlastní zkušenost, než jsem na to přišel, tak pomalu půlka motoru rozebrána. V našich podmínkách stačí jen do - 25 st. C, větší koncentrace je zbytečná a zhoršuje výměnu tepla v topení auta při jeho zahřátí.
Tohle se ale vozů japonských značek s nízkotlakými chlad. systémy, které nejsou tak "našponované" z hlediska tepelné bilance a kde je žádoucí rovnováhy dosahováno kvalitní regulací, netýká.
V tomto případě nezáleží japan - nejapan, jde o samotnou výměnu tepelné energie uvnitř kapaliny. Její hustota snižuje cirkulaci přes termostat z motoru do chladiče . Za fušku jsem dostal 5L plechovku Fridexu od autobusáka, tak jsem upustil a bez měření dolil v expanzce po rýsku, do té doby fugovalo vše jak mělo. Po dolití fridexem to dělalo tímto způsobem, že po startu a lehkém zahřátí začalo fungovat i topení.. Jak se motor více zahříval , tak ručička lezla k červenému a teplota vzduchu z topení klesala, až foukal ledový vzduch.Zastavil jsem , teplota klesla a topení zase fungovalo, po zahřátí opět ten samý problém. Co jsem vše prolézal popisovat nebudu, nakonec jsem vše vypustil, namíchal ten správný poměr a od té toby zase Talbot -Solara fungoval jak měl.
PS: pak jsem někde četl, že manik dal do motoru 100% Fridex - speciál, bez ředění a tepelně zkroutil hlavu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre píše:V tomto případě nezáleží japan - nejapan, jde o samotnou výměnu tepelné energie uvnitř kapaliny. ...
Jestli "tím případem" narážíš na tazatele s japonským vozem, tak se mýlíš. Jednoduše proto, že dolitím kapaliny (pouze) do expanzky prakticky nijak neovlivníš to, co cirkuluje v chlad. systému. Ona ta expanzka totiž v "daném případě" není součástí chlad. systému, ale jen jeho jakýmsi slepým střevem. Pokud tomu nevěříš, přesvědč se sám.
To ano, jenže Marek022 má problém, který tímhle způsoben být nemůže, jelikož do chlad. systému zatím nic nedolil, pouze do expanzky.
K tomu varuji před aplikací tohohle postupu
Hombre píše:...V našich podmínkách stačí jen do - 25 st. C, větší koncentrace je zbytečná a zhoršuje výměnu tepla v topení auta při jeho zahřátí.
speciálně u japonských aut: jelikož na rozdíl od těch evropských se v zimě prakticky obejdou bez cirkulace chlad. kapaliny ve velkém chlad. okruhu a bohatě uchladí motor jen přes malý okruh, tak kapalina namíchaná na tak málo st. C při jízdě v silném mrazu v chladiči bez vnitřní cirkulace vystaveném přímému ofuku rosolovatí, což má pak po příjezdu do města s ploužením přískokem za následek přesně to samé, co píšeš o příliš koncentrované směsi: po otevření termostatu, když už je zapotřebí rozpohybovat i velký okruh chlazení, se to kvůli rosolu v příliš těsných kanálcích chladiče nemusí podařit. Tedy za mne -32 st. C!