Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40
Moderátor: Colommbo
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To Amatér: bol som dnes preventívne na geometriu, Mali tam inštalovanú stenu Shell kde bolo možno 10-12 typov oleja s dávkovacom, konvickami-viskozity od výmyslu sveta, bolo to zaujímavé.Som sa popýtal na názor aj reálnu skúsenosť. Zákazníkom štandardne ide Shell, a chalani z vlastnej skúsenosti a skúsenosti tých ktorí si nechali poradiť používajú Mobil 1 ESP 5W30 c3 pre diesel a ESP 0w40 pre benzíny na 15 tis km. Niektore autá majú vysoké nájazdy-spomenul 300 tis., a vyššie, bez problémov, spotreby oleja,atd. Na môj dotaz ohľadne použitia 50501 5w40 c3 do môjho motora, povedali-skúsili sme to,ale ten motor nemal dobrý zvuk, tak tam dali naspäť 5w30.
Keď robili v autorizakoch kde bol Shell, Castrol, tie si dávali len do starých aut, do novších si napriek možnosti mat lacno Shell, Castrol dávali privatne Mobil1.
Vyzerá ze mam vybrané, kúpim väčšie balenie-20 l, kde sa cena za liter zníži o cca 1,5 e dolu oproti kúpe menšieho balenia a mal by som vystarane. Je síce C2/C3 a nie čiste C3 ale to snáď nebude problem
Keď robili v autorizakoch kde bol Shell, Castrol, tie si dávali len do starých aut, do novších si napriek možnosti mat lacno Shell, Castrol dávali privatne Mobil1.
Vyzerá ze mam vybrané, kúpim väčšie balenie-20 l, kde sa cena za liter zníži o cca 1,5 e dolu oproti kúpe menšieho balenia a mal by som vystarane. Je síce C2/C3 a nie čiste C3 ale to snáď nebude problem
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
V C2/C3 problém není, bo to C3 říká že HTHS vyšší jak 3,5 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
@Jerry3Jerry3 píše:Aniž bych to zevrubně studoval, dovoluji si tipnout, že důvodem není samotná viskozita 5W30, ale snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců.jerome píše:...5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny...
Nemohl bys to prosím trochu rozvést? Jak to myslíš s tím: "snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců." - jakože se při výrobě motoru počítá s tím jaký olej (jakou "tlouštku" na steně válců zanechá)? Aby se tam jakože nebyla moc velká "mezera"?
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
dany01 píše:To Amatér: bol som dnes preventívne na geometriu, Mali tam inštalovanú stenu Shell kde bolo možno 10-12 typov oleja s dávkovacom, konvickami-viskozity od výmyslu sveta, bolo to zaujímavé.Som sa popýtal na názor aj reálnu skúsenosť. Zákazníkom štandardne ide Shell, a chalani z vlastnej skúsenosti a skúsenosti tých ktorí si nechali poradiť používajú Mobil 1 ESP 5W30 c3 pre diesel a ESP 0w40 pre benzíny na 15 tis km. Niektore autá majú vysoké nájazdy-spomenul 300 tis., a vyššie, bez problémov, spotreby oleja,atd. Na môj dotaz ohľadne použitia 50501 5w40 c3 do môjho motora, povedali-skúsili sme to,ale ten motor nemal dobrý zvuk, tak tam dali naspäť 5w30.
Keď robili v autorizakoch kde bol Shell, Castrol, tie si dávali len do starých aut, do novších si napriek možnosti mat lacno Shell, Castrol dávali privatne Mobil1.
Vyzerá ze mam vybrané, kúpim väčšie balenie-20 l, kde sa cena za liter zníži o cca 1,5 e dolu oproti kúpe menšieho balenia a mal by som vystarane. Je síce C2/C3 a nie čiste C3 ale to snáď nebude problem
@dany01: hmmm zaujímavé. Akurát neviem akú váhu tejto informácii dávať, je to pomerne malá vzorka (jeden, dvaja technici), každopádne díky za info. Kedy budeš meniť? Daj potom info ako si spokojný. Aj keď teda uživatelsky, asi pri jazde nič nepoznáš a tuším si nespomínal, že by ti to žralo olej. Btw: ten Mobil 1 ESP 5W30 c3 má akú kin. viskozitu, nevieš?
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ač neJerry, odpovím....
Výrobce motoru MŮŽE povolit oleje se sníženou HTHS, ale musí na to být motor zkonstruován a vyroben. To je třeba to jiné honování.
ALE PLATÍ že olej s normální HTHS může do jakéhokoliv motoru, kdežto se sníženou jen tam kde povoleno. Povoleno - NE přikázáno.
A Mobil1 ESP 5w30 by měl mít kin. viskozitu při 100 stupních 11,8 mm2/s.
Výrobce motoru MŮŽE povolit oleje se sníženou HTHS, ale musí na to být motor zkonstruován a vyroben. To je třeba to jiné honování.
ALE PLATÍ že olej s normální HTHS může do jakéhokoliv motoru, kdežto se sníženou jen tam kde povoleno. Povoleno - NE přikázáno.
A Mobil1 ESP 5w30 by měl mít kin. viskozitu při 100 stupních 11,8 mm2/s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
O "mezeru" nejde, jde o schopnost honování udržet olejovou vrstvu na stěnách válců, tj. zabránit tzv. glazingu.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Protoze ta povrchova uprava valcu tam je a na neco. Ne na vsechno. Vůbec neni problém, ji, tu upravu, srazit do 50tkm.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
hmm, nějak se nám ta diskuse o zámeně oleje prohlubuje...
Ještě jsem musel googlit, co to honování vlastně je, ale zas vím o malej kousek víc.
Ještě jsem musel googlit, co to honování vlastně je, ale zas vím o malej kousek víc.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Jednoduše: olej C2 neé
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Amater píše:...Už mi ani tak nejde o rozhodnutí jak dál, jen mne zajímá jak je věci mají .
To je přece, přinejmenším pro tebe, jen dobře, či nee...?Amater píše:hmm, nějak se nám ta diskuse o zámeně oleje prohlubuje...
Ještě jsem musel googlit, co to honování vlastně je, ale zas vím o malej kousek víc.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ano je to dobre, jsem rad, ze se v tom zacinam orientovat, jen jsem necekal ze to bude tak slozite
S tim honovanim, jako dalsi parametr navic, jakoze uz i pri povrchova uprave valcu se musi zohlednovat jaky olej se tam pad bude davat, mi ty oleje prijdou uz jako zapepklite slozita zalezitost!!!
Popravde jsem si na zacatku myslel, ze to bude o hooodne jednodussi. Po tom vsem co jsem se dozvedel, uz ani nevim co bude lepsi abych tam daval.
S tim honovanim, jako dalsi parametr navic, jakoze uz i pri povrchova uprave valcu se musi zohlednovat jaky olej se tam pad bude davat, mi ty oleje prijdou uz jako zapepklite slozita zalezitost!!!
Popravde jsem si na zacatku myslel, ze to bude o hooodne jednodussi. Po tom vsem co jsem se dozvedel, uz ani nevim co bude lepsi abych tam daval.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Je tomu přesně naopak: aby tam šel použít olej se sníženou HTHS viskozitou, musí to mít jiné honování.Amater píše:S tim honovanim, jako dalsi parametr navic, jakoze uz i pri povrchova uprave valcu se musi zohlednovat jaky olej se tam pad bude davat...
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
to amater: nejde len o vzorku, aj o skúsenosť- IMPA, TODOS. Tiež mi to prislo čudne mat možnosť za nákup Shell,Castrol napriek tomu kupovať Mobil-sebe, kolegom, známym.
Čo sa týka kvality Mobil 1, to Ti vysvetlia tunajší odborníci.Ja som privátne doteraz používal hlavne 5w40-Total Quartz-rotacka, Castrol Edge-PD, posledné cca 3 roky Valvoline Allclimate bez problému-staré autá.Pri 5w40 som menil-mením pri 10 tis.km, spotreba po cca 8-9 tis cca 1-2 dcl. Na Kii nebola spotreba merateľná ani v zabehu,pri 5w30,5w40 som mal 6 tis. kým odišla-tam bolo stanovené striktne C3.
Toto som kúpil 30 km po servise, kde naliali Castrol Edge 5w30,do 10 tis ešte 8 tis. chcel som pokracovat 5w40 C3 ale mam obavu, preto sa informujem.Chcel som rozumný olej/rozumná cena za 50700-môj zdroj ma Elf=Total,Repsol,Valvo,BP,Shell,Aral cca podobná cena, Motul, Mobil, Selenia, castrol, Liqui Moly o niečo drahšie.
Čo sa týka kvality Mobil 1, to Ti vysvetlia tunajší odborníci.Ja som privátne doteraz používal hlavne 5w40-Total Quartz-rotacka, Castrol Edge-PD, posledné cca 3 roky Valvoline Allclimate bez problému-staré autá.Pri 5w40 som menil-mením pri 10 tis.km, spotreba po cca 8-9 tis cca 1-2 dcl. Na Kii nebola spotreba merateľná ani v zabehu,pri 5w30,5w40 som mal 6 tis. kým odišla-tam bolo stanovené striktne C3.
Toto som kúpil 30 km po servise, kde naliali Castrol Edge 5w30,do 10 tis ešte 8 tis. chcel som pokracovat 5w40 C3 ale mam obavu, preto sa informujem.Chcel som rozumný olej/rozumná cena za 50700-môj zdroj ma Elf=Total,Repsol,Valvo,BP,Shell,Aral cca podobná cena, Motul, Mobil, Selenia, castrol, Liqui Moly o niečo drahšie.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Vcera jsem jeste odepsal do HMCZ (Hyundai Motor Czech s.r.o.):
MOJE REAKCE na jejich predeslou odpoved
=====================================
Dobrý den,
děkuji mockrát za info, ale bohužel asi jsme se nerozuměli.
Zkusím to zformulovat jinak: Já vím že je doporučený olej C3 5W-30 (je to v manuály), moje otázka je, jestli je možné použít i olej C3 5w-40 - jestli to motoru nebude vadit. Pokud se nepletu, ACEA specifikace v sobě zahrnuje výkonnostnou charakterisiku i to, jestli motor má turbo a filtr pevných částic.
ACEA bych zachoval stejné - C3, jediné co bych změnil je viskozita při vysokých teplotách (30-->40).
Předem vám děkuji za váš čas.
JEJICH ODPOVED
====================================
Dobrý den,
Vaší otázku jsme pochopili v předchozím emailu, ale výrobcem se stanový olej pro Vaše vozidlo.
Pokud chcete použít motorový olej C3 5W-40, tak je to Vaše volba, ale musíte brát ohled na to, že při výměně oleje musí být uvedeno v garanční knížce, že byl použit motorový olej C3 5W-40.
Viskozita se změní, ale funkčnost oleje pro motor, který je vybaven filtrem pevných částic zůstane.
Přejeme hezký zbytek dne.
MOJE REAKCE na jejich predeslou odpoved
=====================================
Dobrý den,
děkuji mockrát za info, ale bohužel asi jsme se nerozuměli.
Zkusím to zformulovat jinak: Já vím že je doporučený olej C3 5W-30 (je to v manuály), moje otázka je, jestli je možné použít i olej C3 5w-40 - jestli to motoru nebude vadit. Pokud se nepletu, ACEA specifikace v sobě zahrnuje výkonnostnou charakterisiku i to, jestli motor má turbo a filtr pevných částic.
ACEA bych zachoval stejné - C3, jediné co bych změnil je viskozita při vysokých teplotách (30-->40).
Předem vám děkuji za váš čas.
JEJICH ODPOVED
====================================
Dobrý den,
Vaší otázku jsme pochopili v předchozím emailu, ale výrobcem se stanový olej pro Vaše vozidlo.
Pokud chcete použít motorový olej C3 5W-40, tak je to Vaše volba, ale musíte brát ohled na to, že při výměně oleje musí být uvedeno v garanční knížce, že byl použit motorový olej C3 5W-40.
Viskozita se změní, ale funkčnost oleje pro motor, který je vybaven filtrem pevných částic zůstane.
Přejeme hezký zbytek dne.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
No paráda Tak to že tam dáš normální dobrý olej musíš napsat do servisky, ale že Ti ONI přímo doporučili pro zátěž s karavanem olej C2, to nevadí
Jdu blejt, velebnosti
Jdu blejt, velebnosti
Hyundai píše:Doporučujeme Vám použít motorový olej AP C3 5W-30 nebo AP-L C2 5W-30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF