zmena oleja z 10W na 5W ?
Moderátor: Colommbo
zmena oleja z 10W na 5W ?
Dobry den, chcem poprosit o radu. Mam starsi Ford Fiesta 1.6i Zetec r. 1994, cca 120 000 km nabehane. Doteraz bol pouzivany olej Valvoline 10W40, aspon pred kupou tam bol. Vymenil som Castrol magnatec 10W40, ale na tom starsom oleji motor bol tichsi. Chcel by som tam naliat olej original FORD 5W30, ktory je predpisany. Mozem to tam naliat ? Bude potrebny nejaky preplach ? Alebo radsej dat FORD 10W40 ?
Dakujem za pomoc.
Dakujem za pomoc.
Magnatec Pokud tam byl pouze jednu směnu, tak bych se nebál.
Jaký máte důvod k přechodu?
Pokud je možno dát 10W-40, tak bych ji tam nechal. Při přechodu na 5W-30 se vám může zvýšit spotřeba oleje a hlučnost. Valvoline je dobrá značka. Nejlepší je se orientovat podle přesné firemní normy.
Máte v návodu uvedenou jen nic neříkající viskozitu FORD 5W30, nebo tam je i nějaká fordí norma?
Jaký máte důvod k přechodu?
Pokud je možno dát 10W-40, tak bych ji tam nechal. Při přechodu na 5W-30 se vám může zvýšit spotřeba oleje a hlučnost. Valvoline je dobrá značka. Nejlepší je se orientovat podle přesné firemní normy.
Máte v návodu uvedenou jen nic neříkající viskozitu FORD 5W30, nebo tam je i nějaká fordí norma?
Ten magnatec je prvy krat. Chcem ho dat prec pretoze za studena ma motor ostrejsi zvuk ako ked tam bol Valvoline. Inac odporucany olej je okrem toho Ford Formula 5W30, olej s viskozitou ACEA A3/B3; API SJ/CF, co splna i ten magnatec, len vravim nejako mi nerze v motore, som myslel, ze bude nejako kvalitnejsi, tak radsej by som presiel na odporucany olej bud Ford Formula XR + 10W-40, Špecifikácia: ACEA A3/B3; API SJ/CF, alebo Ford Formula F Syntetický motorový olej, Špecifikácia:WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A ; ACEA A1/B1. Olej auto nezere, drzi na ryske od vymeny po vymenu.skodovkar píše:Magnatec Pokud tam byl pouze jednu směnu, tak bych se nebál.
Jaký máte důvod k přechodu?
Pokud je možno dát 10W-40, tak bych ji tam nechal. Při přechodu na 5W-30 se vám může zvýšit spotřeba oleje a hlučnost. Valvoline je dobrá značka. Nejlepší je se orientovat podle přesné firemní normy.
Máte v návodu uvedenou jen nic neříkající viskozitu FORD 5W30, nebo tam je i nějaká fordí norma?
Inac o cenu mi vobec nejde. Tie origo fordacke co predavaju v servise, su aj tak lacnejsie ako v beznych shopoch. Doteraz som vzdy kupoval naplne len tie co su v orig. servisoch. Je to u nich o mnoho lacnejsie a kvalita je vzdy lepsia. Ani sam neviem preco som sa zlakomil na ten Castrol, asi reklama a tiez u nas v robote do strojoch davaju Castrol oleje.Durex píše:Tak bych se držel API SL A3/B3 a 5W40. Těch olejů je hafo za dobrou cenu. Třeba Cinol.
5W40 ford nepredava. Ked ak tak moze byt tento ?
http://jagfordgarage.sk/motorovy-olej-1 ... p-553.html
Jak píšu, pokud v návodu není doslova norma ford (WSS- xxxxxxxx) a je-li možno opravdu použít, jakýkoliv olej co splňuje ACEA A3/B3; API SJ/CF, tak máš na výběr z nepřeberného množství olejů, ale i viskozit.
Ale protože už používáš oleje s API SL, tak by byla škoda jít zpět na SJ (i když můžeš). V tom případě můžeš jít do 5W-40 (ale zkus se vyvarovat magnatecu a jeho molekulám), nebo i 10W-40.
Jediná věc, která by hrála do karet 5W-40 by bylo, pokud máš hydroštely nebo hydraulické napínáky řetězu. V tom případě je 5W-40 o chlup výhodnější, stejně tak pokud auto stojí venku i v zimě.
A jsi si jistý, že ten hluk je způsobený olejem?
Ale protože už používáš oleje s API SL, tak by byla škoda jít zpět na SJ (i když můžeš). V tom případě můžeš jít do 5W-40 (ale zkus se vyvarovat magnatecu a jeho molekulám), nebo i 10W-40.
Jediná věc, která by hrála do karet 5W-40 by bylo, pokud máš hydroštely nebo hydraulické napínáky řetězu. V tom případě je 5W-40 o chlup výhodnější, stejně tak pokud auto stojí venku i v zimě.
A jsi si jistý, že ten hluk je způsobený olejem?
Motor ma hydrostely, a som si isty tym olejom. Na motore sa nerobila ziadna oprava, len sa vymenil olej a chladiaca zmes. Zmes v chladici je na ryske ako bola naliata, preto viem ze nini v oleji, a zvuk zacal byt ostrejsi uz asi po 50 km, ale len pri studenom motore cca 2é sek, asi kym poriadne olej neprejde kam ma.skodovkar píše:Jak píšu, pokud v návodu není doslova norma ford (WSS- xxxxxxxx) a je-li možno opravdu použít, jakýkoliv olej co splňuje ACEA A3/B3; API SJ/CF, tak máš na výběr z nepřeberného množství olejů, ale i viskozit.
Ale protože už používáš oleje s API SL, tak by byla škoda jít zpět na SJ (i když můžeš). V tom případě můžeš jít do 5W-40 (ale zkus se vyvarovat magnatecu a jeho molekulám), nebo i 10W-40.
Jediná věc, která by hrála do karet 5W-40 by bylo, pokud máš hydroštely nebo hydraulické napínáky řetězu. V tom případě je 5W-40 o chlup výhodnější, stejně tak pokud auto stojí venku i v zimě.
A jsi si jistý, že ten hluk je způsobený olejem?
pred valvoline podla serv. knizky bol ten Ford Formula 5W30. Skusim ten isty co bol Valvoline speat, alebo ten fordacky. Castrol urcite uz nedam nikdy. Inac to neklepe, chod je normalny, ale zvuk je ostrejsi ako pred vymenou oleja. neviem to popisat, viac pocujem ten motor, pred tym bol taky jemny zvuk.skodovkar píše:Zajímavé, a co jsi jezdil před Valvolinem?
Pokud tam jsou hydroštely, tak bych se přiklonil k té 5W- nejlépe 40.Za zkoušku snad motor nedáš.
Pokud jsi psal 20sec. tak to zkus, není možné, že by ti klepaly hydroštely?
to mf: Do motoru z roku 1994 bych olej A1/B1 (což jsou některé "třicítky") určitě NEDÁVAL. "Čtyřicítky" jsou A3/B3, a jestli "pětku" nebo "desítku" se rozhodni podle toho, jak s tím budeš jezdit: pokud je garáž, a budou převažovat delší jízdy, a bude málo studených startů, stačí 10w40 (API SJ/SL), jestli parkuješ venku (teď před zimou celkem aktuální), nebo budeš spíš jen popojíždět, a často startovat, je vhodnější 5w40. A dívám se, žes další, kdož "ochutnal inteligentní molekuly made in Magnatec". Klidně "se vrať" k Valvoline, nebo máš na výběr spoustu jiných značek - drž se ale ACEA A3 a API min. SJ. (Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Total.....)
dik. vratim sa spat na ten Valvoline 5W/40, ked zozeniem. Ten Tottal je tiez super olej mal som ho v Citroene.Pitris píše:to mf: Do motoru z roku 1994 bych olej A1/B1 (což jsou některé "třicítky") určitě NEDÁVAL. "Čtyřicítky" jsou A3/B3, a jestli "pětku" nebo "desítku" se rozhodni podle toho, jak s tím budeš jezdit: pokud je garáž, a budou převažovat delší jízdy, a bude málo studených startů, stačí 10w40 (API SJ/SL), jestli parkuješ venku (teď před zimou celkem aktuální), nebo budeš spíš jen popojíždět, a často startovat, je vhodnější 5w40. A dívám se, žes další, kdož "ochutnal inteligentní molekuly made in Magnatec". Klidně "se vrať" k Valvoline, nebo máš na výběr spoustu jiných značek - drž se ale ACEA A3 a API min. SJ. (Agip, Elf, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Total.....)
to:Pitris: a mohol by tam ist tento Selenia vraj su tiez kvalitne:
http://olejposta.sk/r_1530.html
Nebude problem prechodu z polosyntetiky na syntetiku ?
http://olejposta.sk/r_1530.html
Nebude problem prechodu z polosyntetiky na syntetiku ?