Změna oleje u BMW M57
Moderátor: Colommbo
Změna oleje u BMW M57
Ahoj všichni. Rád bych vyměnil v otcově BMW s dieselem M57 olej, jelikož on na to nesáhnul hodně dlouho (bojím se, že více než 2 roky). Bohužel co jsem se bavil s mechanikem, který to dělal doposud, tak se mi zdá, že tam minimálně jednou nalil HX7 10W-40. To mi ale po mém zděšení, že nejde o C3 , raději nepotrvdil.
Auto je vybaveno DPF, má už něco odjeté (poctivých 280 tis. km) a aktuálně se s ním jezdí již méně často (druhé auto v rodině - město, nebo někam na dovolenou).
Otázka zní: Co tam můžu nalít? Docela mi do oka padl Shell Ultra Professional AM-L 5W-30 (prý přímo pro BMW). Byla by to dobrá volba? A jak se tento Shell AM-L liší od Shellu ultra ECT 5W-30 C3?
Plánuji tam ten olej měnit po 10 tis. km a nebo max. co dva roky. Byť tam ten DPF je už kdovíjaký (aktuálně prý nějak „čištěný“, ale stále origo), tak by tam ta C3 stejně měla být a nelpím na ní zbytečně, že ano?
Díky!
Auto je vybaveno DPF, má už něco odjeté (poctivých 280 tis. km) a aktuálně se s ním jezdí již méně často (druhé auto v rodině - město, nebo někam na dovolenou).
Otázka zní: Co tam můžu nalít? Docela mi do oka padl Shell Ultra Professional AM-L 5W-30 (prý přímo pro BMW). Byla by to dobrá volba? A jak se tento Shell AM-L liší od Shellu ultra ECT 5W-30 C3?
Plánuji tam ten olej měnit po 10 tis. km a nebo max. co dva roky. Byť tam ten DPF je už kdovíjaký (aktuálně prý nějak „čištěný“, ale stále origo), tak by tam ta C3 stejně měla být a nelpím na ní zbytečně, že ano?
Díky!
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Změna oleje u BMW M57
Po 280-ti tkm bych nešpekuloval jestli AM-L nebo ECT a nalil tam 5w40 s normou BMW-LL-04 a měnil olej po roce (nebo za 10 tkm).
A třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Ravenol VMO 5w40 nebo Eneos Hyper 5w40, Petronas Syntium 3000 AV 5w40 či Valvoline All-Climate Diesel C3 5w40.
Druhý rok už olej nebude stoprocentní.
A třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Ravenol VMO 5w40 nebo Eneos Hyper 5w40, Petronas Syntium 3000 AV 5w40 či Valvoline All-Climate Diesel C3 5w40.
Druhý rok už olej nebude stoprocentní.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje u BMW M57
Díky Pitrisi za bleskovou odpověď.
Koukal jsem tedy, co je v Brně z těch Tebou zmiňovaných olejů k osobnímu dostání, a právě jsem narazil na ten Petronas Sintium 3000 a vezmu ho asi (je dokonce ve slevě ). Obligátní otázka - je to dobrý olej? Nikdy jsem s tou značkou nepřišel do styku, tak se raději ptám. Minimálně budu mít větší šanci nekoupit pajcovaný olej, jako v případě Shellu.
Hledat 5W-40 jsem předtím, musím se přiznat, rezignoval, jelikož jich s C3 není tolik.
Koukal jsem tedy, co je v Brně z těch Tebou zmiňovaných olejů k osobnímu dostání, a právě jsem narazil na ten Petronas Sintium 3000 a vezmu ho asi (je dokonce ve slevě ). Obligátní otázka - je to dobrý olej? Nikdy jsem s tou značkou nepřišel do styku, tak se raději ptám. Minimálně budu mít větší šanci nekoupit pajcovaný olej, jako v případě Shellu.
Hledat 5W-40 jsem předtím, musím se přiznat, rezignoval, jelikož jich s C3 není tolik.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Změna oleje u BMW M57
Pod Petronas patří třeba Selenia, a je to malajsijská petrochemická společnost. Určitě bych se nebál.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje u BMW M57
Ok díky. Jen jsem dost znejistil, jelikož sehnat nějaký katalog nebo technický datasheet k tomu Petronasu je pomalu nemožné.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Změna oleje u BMW M57
Vyhledat technický list k téměř jakémukoli oleji je záležitost několika vteřin na googlu. Bože!Vector píše:Ok díky. Jen jsem dost znejistil, jelikož sehnat nějaký katalog nebo technický datasheet k tomu Petronasu je pomalu nemožné.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Změna oleje u BMW M57
Ano, to nepochybně je. Ale zkuste si to přímo na stránkách výrobce! Podle mého skromného mínění by právě tam měly všechny potřebné informace být. Nejnovější jsem našel někde u zahraničního prodejce, a to 5 let starý! Budu rád, když mne uvedete v omyl.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Změna oleje u BMW M57
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... UCNIFRCBH3
Ano, rok 2015, ale pokud se nemění složení, proč by se měl aktualizovat TL?
Ano, rok 2015, ale pokud se nemění složení, proč by se měl aktualizovat TL?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Změna oleje u BMW M57
Tak Petronas nakoupen a vyměněn. Za 510 Kč/4L to byl, doufám, celkem dobrý kauf. Jen mě pořád trošku (celkem dost) straší minimální zkušenosti a reference ostatních na internetu (přeci jen to neliju do feldy, ale do BMW). Chtěl jsem se ale zeptat na tři otázky:
1. Pokud s tím autem najedu třeba 4 000 km za rok, nebo i méně, není roční výměna trošku zbytečná? Chápu, že je to C3, která nemá alkalickou rezervu kdovíjakou, ale i tak ...
2. Na pixli je napsáno „Fully Synthetic“, tušíte, zdali se jedná o hydrokrak nebo PAO? Dohledat o tom oleji nějaké hlubší info je dost těžké ... Ten olej je „made in EU“, čili těžko soudit, co a od koho tam nalili ...
3. Pitrisi, proč jsi v doporučení neuvedl Castrol Edge? Ptám se spíš tak pro zajímavost.
Díky
1. Pokud s tím autem najedu třeba 4 000 km za rok, nebo i méně, není roční výměna trošku zbytečná? Chápu, že je to C3, která nemá alkalickou rezervu kdovíjakou, ale i tak ...
2. Na pixli je napsáno „Fully Synthetic“, tušíte, zdali se jedná o hydrokrak nebo PAO? Dohledat o tom oleji nějaké hlubší info je dost těžké ... Ten olej je „made in EU“, čili těžko soudit, co a od koho tam nalili ...
3. Pitrisi, proč jsi v doporučení neuvedl Castrol Edge? Ptám se spíš tak pro zajímavost.
Díky
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Změna oleje u BMW M57
Myslím že u dieselu jestli najedeš za rok 4 tis...tak když tam ten olej necháš rok a + 2-3 mes, tak se nic nestane.
U druhé otázky vic nezjistim. Ale za tu cenu nečekej že to nebude hydrokrak.
A Castrol nebyl doporučen protože nemají moc dobré motorove oleje, krom pár vyjimek a nejvic se padělá.
Šak na příští výměnu můžeš použít Ravenol Vmo 5w40, Ravenol Rup, a další super oleje C3. Ale cena +- 1000 Kč..za 5 L
U druhé otázky vic nezjistim. Ale za tu cenu nečekej že to nebude hydrokrak.
A Castrol nebyl doporučen protože nemají moc dobré motorove oleje, krom pár vyjimek a nejvic se padělá.
Šak na příští výměnu můžeš použít Ravenol Vmo 5w40, Ravenol Rup, a další super oleje C3. Ale cena +- 1000 Kč..za 5 L
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne ned srp 30, 2020 8:54, celkem upraveno 2 x.
Re: Změna oleje u BMW M57
K otázke 2 : podľa infra spektra na oil clube je základom HC. A Made in eu znamená že bol vyrobený buď Taliansko Belgicko alebo Španielsko...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Změna oleje u BMW M57
to Vector: Já osobně bych olej v motoru déle jak rok nenechával, i když při tom nájezdu by se o něco déle v motoru nechat dal. Ale.... i tím že se nejezdí tolik, olej nespáleným palivem a zkondenzovanou vlhkostí degraduje. A 500 stovek za olej a kilčo za filtr? - to se ročně snad dá, ne?
A jestli najedeš 4 tkm za rok, je úplně jedno jestli je olej HC nebo PAO. Ale i hydrokraky jsou kvalitní, a jsou nadopovány aditivy. Jak je na tom to Syntium ale nevím....
A Castrol jsem nezmínil proto, že ho nemusím. Co se týče jeho běžných olejů, je to jen standardní kvalita, ale za vyšší peníze a se super reklamou
Ovšem jejich "race"oleje, převoďáky nebo třeba brzdovky jsou gut.
A jestli najedeš 4 tkm za rok, je úplně jedno jestli je olej HC nebo PAO. Ale i hydrokraky jsou kvalitní, a jsou nadopovány aditivy. Jak je na tom to Syntium ale nevím....
A Castrol jsem nezmínil proto, že ho nemusím. Co se týče jeho běžných olejů, je to jen standardní kvalita, ale za vyšší peníze a se super reklamou
Ovšem jejich "race"oleje, převoďáky nebo třeba brzdovky jsou gut.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje u BMW M57
...síce už po funuse, ale je dobré ked otázky maju odpovedeVector píše: Otázka zní: Co tam můžu nalít? Docela mi do oka padl Shell Ultra Professional AM-L 5W-30 (prý přímo pro BMW). Byla by to dobrá volba? A jak se tento Shell AM-L liší od Shellu ultra ECT 5W-30 C3?
Díky!
takže na tuto je tu citacia priamo zo stranky shell ( ale inak nie je to vôbec tajné,dalo mi to 3minuty hladania - nabuduce skusiš sam ):
"Řada olejů Ultra ECT (Emission Compatibility Technology – technologie pro systémy na úpravu spalin) zahrnuje plně syntetické produkty splňující požadavky nejmodernějších motorů včetně motorů s filtry pevných částic (DPF).
Speciální produkty řady Professional jsou určeny pro nejmodernější motory konkrétních značek výrobců automobilů."
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Změna oleje u BMW M57
Vlastním BMW E91 s motorem M57 (170kw) od letošního jara. První olej jsem dal osvědčený Millers Oil EE 5w40. Nyní jsem objednal Ravenol VMO 5W40 a na léto mam v plánu Ravenol RUP 5w40. Nechával jsem proplachovat a vyměnit olej v automatické převodovce a servis , ktery dělá jen převodovky, tam dává olej od Ravenolu. O případné postřehy po přechodu na tento olej, se samozřejmě podělím.
BMW E91 330D 170kw Xhp stage 2
Re: Změna oleje u BMW M57
Jestli máš v motoru filtr pevných částic, zvolil si dobře. A ten Ravenol RUP je na hodně velkou zátěž.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF