Změna oleje u BMW M57

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Alpinet
Příspěvky: 11
Registrován: sob srp 08, 2015 23:28
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Alpinet »

Zdravím místní osazenstvo.
Do mého BMW E91 330D 170KW DPF (371XXXkm) jsem Ravenol VMO 5W40 dal až v minulém roce při velkém servisu ( komplet repase a zesílení automatu, nové turbo...), do té doby jsem jezdil Valvoline MST C3 5W40 , kdy mezi výměnami ( 10tis) si to vzalo cca 1-1,5l. Po přechodu na Ravenol VMO si to vzalo 2,5l na 10tis. Olej jsem neměnil osobně, nejspíš nebyl použit žádný přípravek pro výplach.
Nyní se chystám na běžný servis ( motorový olej, filtry,separátor), samozřejmě včetně výplachu oleje.
Autem jezdím jen o víkendech, spíš na výlety, tedy i delší cesty s poloviny dynamickým stylem jízdy.
Pokud se mi tu zmíníte o vašich názorech a doporučení pro tento motor a způsob využití, zlobit se nebudu. Na Ravenol jsem nezanevřel ,ale očividně mému motoru nesedí. Vrátit se k Valvoline MST C3 5W40 mi přijde jako logický krok, ale zaujaly mi oleje Yacco a nebráním se i jiným značkám, pokud tím posunu ochranu... pro svůj motor. Je mi jasné, že nejlepší ochrana je dodržování intervalů (10tis.km) Děkuji za názory.
BMW E91 330D 170kw Xhp stage 2
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Shi »

Alpinet píše: stř dub 10, 2024 16:01 pokud tím posunu ochranu... pro svůj motor.
2,5 litru oleje není zrovna málo.
To jak moc auto bere olej u mého auta záviselo hlavně na tom, jak moc a z jakých otáček se brzdí motorem. Je otázka, jestli ta spotřeba oleje je jen olejem, nebo i provedenou repasí a následně větším využíváním potenciálu motoru.
Když se jezdilo normálně, tak olej prakticky neubýval (200 ml/10 000 km), když se jezdila pila, tak jsme se dostali na 1l/10 000 km, tedy pětinásobný rozdíl ve spotřebě oleje.
Já bych vzhledem k tomu turbu a DPF možná zauvažoval nad Ravenol RUP 5w-40.
Chtělo by to sledovat, zda olej ubývá tak nějak lineárně nebo zda se to s větším nájezdem na daný olej zrychluje nebo při jakém nájezdu se ta křivka spotřeby zlomí směrem k vyšší hodnotě.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Pitris »

Alpinet píše: stř dub 10, 2024 16:01....zaujali mi oleje Yacco a nebráním se i jiným značkám....
Jestli Yacco 5w40 tak s C3 Galaxie GTS nebo VX 1000 LL FAP.
(Yacco Galaxie GTS je levnější varianta k tomu Shi-m doporučenému racing Ravenolu RUP :wink:, VX 1000 je "civilní", ale prémiová řada). Dál by se dal doporučit třeba Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic, Millers Oils EE Performance C3 nebo XF Premium C3, Eneos Hyper, Eurol Turbo DI nebo třeba Q8 Formula M Long Life. Anebo se zkusit vrátit (co to udělá) k tomu Valvoline MST....

Shi píše: stř dub 10, 2024 16:28To jak moc auto bere olej u mého auta záviselo hlavně na tom, jak moc a z jakých otáček se brzdí motorem.
Záležitost gufer ventilů. Když se jezdí normálně tak je to gut, při brždění motorem z vysokých otáček si motor oleje "něco" vezme. A(le) je to normální....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Alpinet
Příspěvky: 11
Registrován: sob srp 08, 2015 23:28
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Alpinet »

Nebudu tvrdit , ze mám přesnou statistiku spotřeby oleje , bohužel .
Na motoru se měnilo jen turbo, olejovy vedení k turbu,vycistene dpf . Zbytek servisu byla komplet repasovaná a zesílená at převodovka (převodový olej také Ravenol).
Jízdní styl stále stejný . Nejezdi se bezhlavě brzda plyn , ale běžná cestovní s občasným provětráním a když přijdou kopce, tak je to jasné , to si vychutnám i s manuálním režimem. Ale stále se bavíme o krátkodobém zatěžování a včasným přeřazováním.
Chápu , co jsi tím měl na mysli.

Pitris:
Koukám, že jsem vaše příspěvky pročítal správně, alespoň co se týká doporučovaných olejů od Ravenolu a Yacco. Millera jsem jezdil v benzínovém Citroenu C4 VTS, kde jsem dokonce přešel na CFS 5w40 NT+ , ale tam nebyla potřeba C3. U Millera jsem došel k pocitu, že to ženou přes marketing nano technologie s přidanou cenovou přirážkou, ale samozřejmě jen osobní domněnka.
BMW E91 330D 170kw Xhp stage 2
Alpinet
Příspěvky: 11
Registrován: sob srp 08, 2015 23:28
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Alpinet »

Koukám, že sehnat Ravenol RUP 5W40 je horší, než jsem čekal. Ani v e-shopu Ravenolu není, jen originalnioleje.cz , výpadek, ukončení výroby?
BMW E91 330D 170kw Xhp stage 2
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Alpinet
Příspěvky: 11
Registrován: sob srp 08, 2015 23:28
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Alpinet »

Díky . Polovinu jsem viděl a když už se mi “líbil “ prodejce a nebylo předraženo , tak měli skladem jen 4L a já potřebuji 8L 😀
Dnes musím rozlousknout , zda RUP, nebo Galaxii.
BMW E91 330D 170kw Xhp stage 2
Odpovědět