Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Z autorizovaku ti odepisou ze muzes lit jen to co udava vyrobce nic jineho, jinak prijdes o zaruku.. Klasicka odpoved "znalcu" autorizovanych servisu
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Amater neznamená hlupák nebo nešika, ale nadšenecAmater píše: PS: tož amatér, co naděláš...
Na převážně dálniční cestování se hodí spíš 5W-30 vzhledem ke specifickým vlastnostem. Spotřeba 0,5L se v této viskozní třídě dá vyřešit - shell bývá většinou řidší než konkurence. Např Ravenol VMS by měl být ok. Výměna ve tvým případě 8-10tkm max.
5W-40 bych volil spíš v případě, kdy bys autu rád často šlapal.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
NOHITS vůbec nesouhlasím protože amatér napsal:
1) Vetšinou jezdím po dálnici dlouhé trasy
2) Od jara do podzimu bude občas tahat karavan, takže motor dostane zabrat
3) Motor žere cca 0.5L oleje na 10t km
Přednost bych dál 5w40.
1) Vetšinou jezdím po dálnici dlouhé trasy
2) Od jara do podzimu bude občas tahat karavan, takže motor dostane zabrat
3) Motor žere cca 0.5L oleje na 10t km
Přednost bych dál 5w40.
Naposledy upravil(a) abc dne ned úno 23, 2020 8:15, celkem upraveno 1 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ano, přesně tak!
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ještě takový dotaz (četl jsem to na internetu) : prý se olejové čerpadlo bude víc namáhat tím "hustším" olejem prý ten průtok oleje nebude tak velký.. Co může mít vliv i na chlazení určitých částí...
Já jsem v tomto úplný laik, ale nemůže být na tom něco pravdy? Zas tak nelogické mi to nepřijde..
Já jsem v tomto úplný laik, ale nemůže být na tom něco pravdy? Zas tak nelogické mi to nepřijde..
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Do pr.dele, kam lidi na takový kraviny choděj
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To jako že by to čerpadlo roztáčel nějakej trpajzlík a mohlo by ho to dřív unavit
Vždyť to zubové čerpadlo je poháněno napřímo a natvrdo od kliky tak co by se mělo unavit Co by to pak dělalo s 10w60
Vždyť to zubové čerpadlo je poháněno napřímo a natvrdo od kliky tak co by se mělo unavit Co by to pak dělalo s 10w60
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Smím se zeptat jaké to jsouNO HITS píše:Na převážně dálniční cestování se hodí spíš 5W-30 vzhledem ke specifickým vlastnostem.
Je sice fakt že při stejné ACEA je 5w30 a 5w40 skoro jedno který, ale pro časté jízdy s karavanem je vhodnější teplotně zatížitelnější "čtyřicítka". A ano, při těchto jízdních podmínkách je kvůli vyšší oxidaci 15 tkm na výměnu moc.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Výrobca stanoví SAE triedu oleja a ACEA alebo API špecifikáciu. Konkrétneho výrobcu može len odporučiť Inak keď sa bojíš tej 5W40 -ky (nie je prečo sa báť), kľudne môžeš najprv vyskúšať iného výrobcu v 5W30. Ten Shell nie je jediný olej na trhuAmater píše:Práveže v manuálu mam jen ten jeden a to 5w-30 Acea c3
Teda abych byl přesný je tam shell helix ultra professional AM-L 5W30 (c3)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Třeba že si drží svoji viskozitu po velou dobu (resp mírně zvyšuje). Vzhledem k provozu v téměř konstantních otáčkách a nenáročných podmínkách nebude olej přetěžován a nízká viskozita přispěje i k nižší spotřebě. Karavan bude tahat občas, ne často, takže nebude motor zatěžován tolik jako třeba častými rozjezdy se studeným motorem po městě. Kdyby jezdil převážně okresky nebo město, byla by 5W-40 samozřejmě lepší volbou.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
5w30 na zimu, 5w40 na léto. Já si za tím stojím, bo:Amater píše:1) Vetšinou jezdím po dálnici dlouhé trasy
2) Od jara do podzimu bude občas tahat karavan, takže motor dostane zabrat....
1) 40 je teplotně trošku zatížitelnější
2) změna kin. viskozity ze 40 ke 30 je u kvalitního syntetického oleje (Shell Helix mezi ně patří) daleko pomalejší než na tom obrázku (modří vědí).... Ale ano, po 15-ti tkm už ano.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
a co ine by mali povedat?Sladas opc píše:Z autorizovaku ti odepisou ze muzes lit jen to co udava vyrobce nic jineho, jinak prijdes o zaruku.. Klasicka odpoved "znalcu" autorizovanych servisu
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
zalezi od veku vozidla, nove maju uz teraz bezne cerpadlo s riadenim prietoku. lebo eko... ak je zataz mala, prietok sa znizi. asi jedina vyhoda riedkeho oleja ze sa stihne otocit v motore viackrat za rovnaky cas, a tak pomaha v chladeni. (a este pri starte rychlejsie je motor namazany->opotrebenie za studena)Amater píše:Ještě takový dotaz (četl jsem to na internetu) : prý se olejové čerpadlo bude víc namáhat tím "hustším" olejem prý ten průtok oleje nebude tak velký.. Co může mít vliv i na chlazení určitých částí...
Já jsem v tomto úplný laik, ale nemůže být na tom něco pravdy? Zas tak nelogické mi to nepřijde..
5w40 je akurat na nase podnebie. nemame tu sibir ani saharu.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
skusim pridat par upresnijicich informaci, ktere jsem neuvedl:
- auto je relativne nove, r.v. 2016 (Hyundai i40, 1.7 crdi, cca 30t km)
- po meste temer vubec timto autem nejezdim, mame doma jeste starou Vectru, tu nicim jezdenim do prace. i40-tku pouzivame vyslovene na vikendy, dovolene atd...
Moje dalsi otazky:
- ziju v domneni ze mojich 15tkm je tak akorat, tim ze cato jezdime dlouhe trasy (600km+) tak v podstate se zarazenou sestkou zas ten motor tech "motohodin" resp tech otacek ktere musi udelat na ujety KM neudela. Ale nemam problem menit olej casteji.
- Muzete mi prosim nekdo doporicit jiny, hustejsi olej 5w30 ? resp vyrobce. Zkusil bych to. Myslel jsem ze vsechny 5w30 budou co do hustoty uplne stejne, ze prave to 5w30 je to co mimo jine udava i tu hustotu.
Jinak vsem dekuji ze se mi k v tomto vlakne vyjadrujete k "memu problemu". Dekuji!
- auto je relativne nove, r.v. 2016 (Hyundai i40, 1.7 crdi, cca 30t km)
- po meste temer vubec timto autem nejezdim, mame doma jeste starou Vectru, tu nicim jezdenim do prace. i40-tku pouzivame vyslovene na vikendy, dovolene atd...
Moje dalsi otazky:
- ziju v domneni ze mojich 15tkm je tak akorat, tim ze cato jezdime dlouhe trasy (600km+) tak v podstate se zarazenou sestkou zas ten motor tech "motohodin" resp tech otacek ktere musi udelat na ujety KM neudela. Ale nemam problem menit olej casteji.
- Muzete mi prosim nekdo doporicit jiny, hustejsi olej 5w30 ? resp vyrobce. Zkusil bych to. Myslel jsem ze vsechny 5w30 budou co do hustoty uplne stejne, ze prave to 5w30 je to co mimo jine udava i tu hustotu.
Jinak vsem dekuji ze se mi k v tomto vlakne vyjadrujete k "memu problemu". Dekuji!
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ja to myslel tak ze ti treba reknou ze tam muzes davat jen 0w20 a nic jineho jinak prijdes o zaruku..ale ze treba je vic moznosti o tom ani slovo,oni totiz sami vedej prd co a jak..pepoh píše:a co ine by mali povedat?Sladas opc píše:Z autorizovaku ti odepisou ze muzes lit jen to co udava vyrobce nic jineho, jinak prijdes o zaruku.. Klasicka odpoved "znalcu" autorizovanych servisu