Zase všetcí spíte..?
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Zase všetcí spíte..?
Když už tu byly zmíněny ty víceválcové mozory, dnes jsem narazil na jeden extrém. Smekám před PANEM konstruktérem
http://www.autoforum.cz/fascinace/nadse ... m=z-boxiku
![Wink ;-)](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.autoforum.cz/fascinace/nadse ... m=z-boxiku
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Zase všetcí spíte..?
Tyhle lidi nikdy nepochopím, na tu trpělivost bych neměl. Také smekám. ![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Zase všetcí spíte..?
Extrém?
Chrysler A57 multibank
30 válec vzniklý doslova spojením 5 řadových šestiválců. Naprosto si nedokážu představit, jak se tohle muselo seřizovat
https://simanaitissays.files.wordpress. ... kplans.jpg (klikni, ještě dole něco chybí)
![Obrázek](https://simanaitissays.files.wordpress.com/2014/01/fivepackplans.jpg)
http://www.theshermantank.com/wp-conten ... -front.png (klikni, dole chybí půlka motoru)
![Obrázek](http://www.theshermantank.com/wp-content/uploads/M4A4-labeled-image-front.png)
![Very Happy :D](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Chrysler A57 multibank
30 válec vzniklý doslova spojením 5 řadových šestiválců. Naprosto si nedokážu představit, jak se tohle muselo seřizovat
![Shocked :shock:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_eek.gif)
https://simanaitissays.files.wordpress. ... kplans.jpg (klikni, ještě dole něco chybí)
![Obrázek](https://simanaitissays.files.wordpress.com/2014/01/fivepackplans.jpg)
http://www.theshermantank.com/wp-conten ... -front.png (klikni, dole chybí půlka motoru)
![Obrázek](http://www.theshermantank.com/wp-content/uploads/M4A4-labeled-image-front.png)
Re: Zase všetcí spíte..?
Řekl bych, že všechny extrémy už tu v minulosti byly a um předchozích generací nejen je hodit na papír, ale především dovést do funkční podoby, si zaslouží obdiv všech nás, kdož žijeme "v době úsporné".
Re: Zase všetcí spíte..?
Přijde mi zajímavé, že jak němci, tak amíci fičeli v benzínu. Jen rusové chrochtali v naftě, přitom vznětový motor do tanku je nejpraktičtějším řešením a taky nejbezpečnějším
Nevýhoda byla při zásobování, kdy museli tahat dva druhy paliva, ale stejně si myslím, že to vychytali nejlépe.
![Confused :?](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_confused.gif)
Re: Zase všetcí spíte..?
Pokud je mi známo, tak pístové motory vojenské techniky bývaly "vícepalivové", tj. měly být schopny provozu (zdůrazňuji prostou provozní schopnost, nikoli už nějaké další parametry) v podstatě na jakýkoli kapalný hořlavý produkt.
Re: Zase všetcí spíte..?
....si opravdu zaslouží obdivJerry3 píše:....um předchozích generací
![Shocked :shock:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_eek.gif)
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zase všetcí spíte..?
Že bys Tigra nebo P IV rozjel na naftu? Zapalovat tehdejším bateriovým zapalováním naftovou směs? Poměr vzduchu a celé osazení karburátoru by si s tím asi moc neporadiloJerry3 píše:Pokud je mi známo, tak pístové motory vojenské techniky bývaly "vícepalivové", tj. měly být schopny provozu (zdůrazňuji prostou provozní schopnost, nikoli už nějaké další parametry) v podstatě na jakýkoli kapalný hořlavý produkt.
![Question :?:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_question.gif)
![Neutral :|](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Zase všetcí spíte..?
Tzv. "vícepalivové" byly vozy V3S, T138, T148 a T 813 někdejší ČSLA. Mimo naftu mohly spalovat i letecký petrolej a automobilový benzín s min 30% nafty nebo petroleje. Měly proto elektrická podávací čerpadla (kvůli zabránění tvorby parních bublin v palivovém potrubí) a T813 měla trojitý doraz palivové tyče vstřikovacího čerpadla, který se dal natočit podle právě použitého paliva.
Franta
Re: Zase všetcí spíte..?
No, Jerry3 měl na mysli právě techniku Varšavské, i ruské benzinové osobáky. NATO tak dalece nemyslelo.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Zase všetcí spíte..?
FrSm-
Castend mate pravdu. Z vetsi casti to bohužel byla jen teorie.
Se vsemi Vami popsanými typy jsem jezdil, mel jsem je na starost v autoparku+T 111,coz byly dve vejdy na jedny klice.
Byl jsem skoleny PHMak a druhym rokem, provadel z dlouhý chvile experimenty, s oleji i palivy. Verte tomu, ze to fak moc nefungovalo..., pokud tam nebylo vic jak 50% NM 30. Aby to vubec vrcelo.
Nejhůř sla T 813. Meli jsme skoro novy. Nejlip vse polykala vejda, ale vykon motoru postacil k použití jen diky redukované převodovce.
Treba UAZ 69,snesl i slusnou porci nafty, nikoliv vsak Zily.
Dobry vsezravec byl i Kraz.
A vse jsem celoročně plnil M6AD +petrolej.
Osobaky,náklaďáky i busy.
Castend mate pravdu. Z vetsi casti to bohužel byla jen teorie.
Se vsemi Vami popsanými typy jsem jezdil, mel jsem je na starost v autoparku+T 111,coz byly dve vejdy na jedny klice.
Byl jsem skoleny PHMak a druhym rokem, provadel z dlouhý chvile experimenty, s oleji i palivy. Verte tomu, ze to fak moc nefungovalo..., pokud tam nebylo vic jak 50% NM 30. Aby to vubec vrcelo.
Nejhůř sla T 813. Meli jsme skoro novy. Nejlip vse polykala vejda, ale vykon motoru postacil k použití jen diky redukované převodovce.
Treba UAZ 69,snesl i slusnou porci nafty, nikoliv vsak Zily.
Dobry vsezravec byl i Kraz.
A vse jsem celoročně plnil M6AD +petrolej.
Osobaky,náklaďáky i busy.
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zase všetcí spíte..?
ad pálení: co tady rozvíjel Colommbo, tzn. osmiválec pálí 2 válce současně atd. by platilo u řadového motoru případně boxeru. Motory s více jak šesti válci se prakticky v automotive nedělají jinak než do V a tam v úhli zapalování hraje roli nejen po kolika stupních je zalomená klika, ale jak je Véčko rozevřený. Výsledkem pro sametový chod řadové šestky tkví v tom, co zmínil Libor - je to nejvyváženější motor, pálí po 120°. Čistě teoreticky z pohledu počtu možných zážehů je lepší co největší počet válců = co nejkratší doba mezi pracovními zdvihy - jejich překryv. Samozřejmě je nutné ještě brát v potaz pořadí zápalů, jelikož to následně hraje roli v různých „klopných“ momentech. Mohl bych někde najít i tabulku s porovnáním vyvážení různých motorů.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Zase všetcí spíte..?
hladam nieco na rozpustenie karbonu, funguje nieco zarucene dobr? ked to ponorim na urcitu dobu tak potom to pekne zotriem handrickou.? petrolej, arva, perchlor alebo volaco take.? podotykam ze luh nieje mozne pouzit, je tam hlinik a ine
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zase všetcí spíte..?
Možná sprej na EGR?