Zase všetcí spíte..?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od František Smíšek »

Schema motoru Manet: https://www.2i.cz/i/JzPr2
Franta
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Libor »

Když už tu byly zmíněny ty víceválcové mozory, dnes jsem narazil na jeden extrém. Smekám před PANEM konstruktérem ;-)

http://www.autoforum.cz/fascinace/nadse ... m=z-boxiku
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2282
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od tonny »

Tyhle lidi nikdy nepochopím, na tu trpělivost bych neměl. Také smekám. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Extrém? :D
Chrysler A57 multibank
30 válec vzniklý doslova spojením 5 řadových šestiválců. Naprosto si nedokážu představit, jak se tohle muselo seřizovat :shock:
https://simanaitissays.files.wordpress. ... kplans.jpg (klikni, ještě dole něco chybí)
Obrázek
http://www.theshermantank.com/wp-conten ... -front.png (klikni, dole chybí půlka motoru)
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Jerry3 »

Řekl bych, že všechny extrémy už tu v minulosti byly a um předchozích generací nejen je hodit na papír, ale především dovést do funkční podoby, si zaslouží obdiv všech nás, kdož žijeme "v době úsporné".
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Přijde mi zajímavé, že jak němci, tak amíci fičeli v benzínu. Jen rusové chrochtali v naftě, přitom vznětový motor do tanku je nejpraktičtějším řešením a taky nejbezpečnějším :? Nevýhoda byla při zásobování, kdy museli tahat dva druhy paliva, ale stejně si myslím, že to vychytali nejlépe.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud je mi známo, tak pístové motory vojenské techniky bývaly "vícepalivové", tj. měly být schopny provozu (zdůrazňuji prostou provozní schopnost, nikoli už nějaké další parametry) v podstatě na jakýkoli kapalný hořlavý produkt.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27659
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:....um předchozích generací
....si opravdu zaslouží obdiv :shock: :wink: A hlavně s čím to dokázali změřit a vyrobit :wink: Už po válce dělali ve Šmeralkách v Brně na soustruhu s lícní deskou o průměru přes 2 metry a s točivou délkou 7 metrů klikové hřídele do lodí s přesností pod 5 setin milimetrů. A ty měřidla které byly tenkrát byly kvalitativně možná i lepší jako dneska.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Pokud je mi známo, tak pístové motory vojenské techniky bývaly "vícepalivové", tj. měly být schopny provozu (zdůrazňuji prostou provozní schopnost, nikoli už nějaké další parametry) v podstatě na jakýkoli kapalný hořlavý produkt.
Že bys Tigra nebo P IV rozjel na naftu? Zapalovat tehdejším bateriovým zapalováním naftovou směs? Poměr vzduchu a celé osazení karburátoru by si s tím asi moc neporadilo :?: To bych spíše věřil možnosti krátkodobého provozu vznětového motoru na benzín :|
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od František Smíšek »

Tzv. "vícepalivové" byly vozy V3S, T138, T148 a T 813 někdejší ČSLA. Mimo naftu mohly spalovat i letecký petrolej a automobilový benzín s min 30% nafty nebo petroleje. Měly proto elektrická podávací čerpadla (kvůli zabránění tvorby parních bublin v palivovém potrubí) a T813 měla trojitý doraz palivové tyče vstřikovacího čerpadla, který se dal natočit podle právě použitého paliva.
Franta
Hombre
Příspěvky: 1883
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Hombre »

No, Jerry3 měl na mysli právě techniku Varšavské, i ruské benzinové osobáky. NATO tak dalece nemyslelo.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Pedro »

FrSm-
Castend mate pravdu. Z vetsi casti to bohužel byla jen teorie.
Se vsemi Vami popsanými typy jsem jezdil, mel jsem je na starost v autoparku+T 111,coz byly dve vejdy na jedny klice.
Byl jsem skoleny PHMak a druhym rokem, provadel z dlouhý chvile experimenty, s oleji i palivy. Verte tomu, ze to fak moc nefungovalo..., pokud tam nebylo vic jak 50% NM 30. Aby to vubec vrcelo.
Nejhůř sla T 813. Meli jsme skoro novy. Nejlip vse polykala vejda, ale vykon motoru postacil k použití jen diky redukované převodovce.
Treba UAZ 69,snesl i slusnou porci nafty, nikoliv vsak Zily.
Dobry vsezravec byl i Kraz.
A vse jsem celoročně plnil M6AD +petrolej.
Osobaky,náklaďáky i busy.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1880
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od BigBang »

ad pálení: co tady rozvíjel Colommbo, tzn. osmiválec pálí 2 válce současně atd. by platilo u řadového motoru případně boxeru. Motory s více jak šesti válci se prakticky v automotive nedělají jinak než do V a tam v úhli zapalování hraje roli nejen po kolika stupních je zalomená klika, ale jak je Véčko rozevřený. Výsledkem pro sametový chod řadové šestky tkví v tom, co zmínil Libor - je to nejvyváženější motor, pálí po 120°. Čistě teoreticky z pohledu počtu možných zážehů je lepší co největší počet válců = co nejkratší doba mezi pracovními zdvihy - jejich překryv. Samozřejmě je nutné ještě brát v potaz pořadí zápalů, jelikož to následně hraje roli v různých „klopných“ momentech. Mohl bych někde najít i tabulku s porovnáním vyvážení různých motorů.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od bjukemen »

hladam nieco na rozpustenie karbonu, funguje nieco zarucene dobr? ked to ponorim na urcitu dobu tak potom to pekne zotriem handrickou.? petrolej, arva, perchlor alebo volaco take.? podotykam ze luh nieje mozne pouzit, je tam hlinik a ine
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Možná sprej na EGR?
Odpovědět