Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Jj stetoskop je dobrá věc,máme jej taky..Slyšíš i trávu růst..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od skodovkar »

Já na to mám ventil asi z tatrovky nebo podobné mrchy :lol:
pepek

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

Díky za rady. Problém vyřešen - dělal to kryt rozvodů, kdy řemen patrně klepal o kryt. Nechápu proč to bylo jenom u studeného motoru a po jisté době to přestalo, nicméně jsem opravdu šťastný, že to byla jenom taková prkotina ... Odteď budu měnit oleje po 10000km a raději vždy jenom 5W40 viskozitu. Díky všem, mám důvod k oslavě :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

Hlavně jestlis taky dobře zkouknul řemen, aby nebyl připodřenej... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

Cvakání hydroštelů se projevuje naprosto charakteristickým hlukem specifické frekvence, který nemá s žádným jiným z možných zvukových projevů motoru nic společného. Podle toho, co tu čtu, jste se s tím nejspíše zatím ještě nesetkali a jen velmi málo víte o příčinách, průvodních projevech a hlavně o hrozících následcích tzv. "cvakání hydroštelů": málokdy totiž cvakají samy hydroštely a ne vždy jsou dokonce ony samy příčinou cvakání... To by ovšem bylo na dlouhé povídání, které je po vyřešení problému už stejně bezpředmětné.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Pepek: No klepkalo to jen studené proto,protože rozvodový řemen se teplem DOPÍNÁ..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Návštěvník-Modelář: No budeme rádi,když nám to vysvětlíš a rozšíříš obzory..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Pepek: No klepkalo to jen studené proto,protože rozvodový řemen se teplem DOPÍNÁ..
Tohle vyjádření je snad z kategorie (před)silvestrovských žertíků, ne? :shock:

A ještě vzkaz pro Pepka: Rozvodový řemen nemůže/nesmí za žádných okolností (za studena, za tepla, při deceleraci) klepat o svůj kryt, tedy pokud ten kryt nebyl poškozen při neodborné manipulaci, je správně umístěn a zafixován. V případě, že se tak už ovšem děje, je třeba okamžitě zjistit příčinu! Jestliže byly rozvody demontovány a problém se objevil relativně krátkou dobu poté, nejspíše došlo k uvolnění některé z kladek a hrozí přeskočení rozvodů, ne-li rovnou potkání pístů s ventily!!!
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

"Rozvodový řemen nemůže/nesmí za žádných okolností (za studena, za tepla, při deceleraci) klepat o svůj kryt..." - ale může, ale může, ale může. Některé rozvodové řemeny bývají vybaveny tzv. klepacím výstupkem majícím právě za úkol zachytávat o kryt rozvodů a tím, zejména u vozidel s absencí otáčkoměru, frekvencí klepání řidiči signalizovat aspoň přibližné otáčky motoru. Chce to trochu cvičit ucho a zvyknout si na to, ale funguje to poměrně spolehlivě... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Navštěvník/modelář: Udivuje mě,že to nevíš..Ano rozvodový řemen se vážně lehce teplotou dopíná..Nevím přesně jaký materiál tvoří jeho kostru,ale je to tak!Ověřeno na mém bývalém Mondeu,kde byl za studena řemen volný mezi váčkami-klepal o kryt rozvodů a po zahřátí motoru se tato prsty znatelná vůle ztratila..Netvrdím,že to takhle může být,ale tam to byla chyba mechanika,kterému se nechtělo povolovat váčková kola,aby se řemen dopnul mezi váčkami.Prostě to nasadil tak jak to vyšlo..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:"Rozvodový řemen nemůže/nesmí za žádných okolností (za studena, za tepla, při deceleraci) klepat o svůj kryt..." - ale může, ale může, ale může. Některé rozvodové řemeny bývají vybaveny tzv. klepacím výstupkem ...
Někdo má Silvestra už dnes! :D Prima, já se bohužel musím držet kalendáře... :cry:
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Navštěvník/modelář: Udivuje mě,že to nevíš..Ano rozvodový řemen se vážně lehce teplotou dopíná..Nevím přesně jaký materiál tvoří jeho kostru,ale je to tak!Ověřeno na mém bývalém Mondeu,kde byl za studena řemen volný mezi váčkami-klepal o kryt rozvodů a po zahřátí motoru se tato prsty znatelná vůle ztratila..Netvrdím,že to takhle může být,ale tam to byla chyba mechanika,kterému se nechtělo povolovat váčková kola,aby se řemen dopnul mezi váčkami.Prostě to nasadil tak jak to vyšlo..
Přiznám se, že obsahu citovaného příspěvku nerozumím, poněvadž:
- Napínání řemene má na starosti napínací kladka, která dnes nejčastěji obsahuje pružný "člen" (hydraulický válec, pružinu i alespoň stlačený elastomer), jehož úkolem je udržovat jisté předpětí řemene nezávisle na okolnostech, včetně teploty, resp. teplotní roztažnosti materiálů.
- Pokud se jedná o jednoduchou konstrukci s napínací kladkou ještě "napevno" (její pružina slouží výhradně k napnutí řemene při montáži, následně se napínací kladka zafixuje v poloze určené získaným předpětím napevno), tam sice tepelná roztažnost hraje roli, nicméně rozměrové poměry se zde v podstatě dorovnávají: oč je řemen za studena "kratší", o to jsou zase "menší" kola, po nichž jede. No a za tepla je tomu stejně, akorát v opačném smyslu: oč je řemen za tepla "delší", o to jsou "větší" kola, po nichž jede, tudíž případná vůle je zhruba stejná jak za studena, tak za tepla.
- Pokud je řemen za studena volnější mezi vačkovými koly rozvodu DOHC natolik, že klepe zevnitř o svůj kryt, pak je volný především tam, kde je mnohem větší vzdálenost mezi nějakým kolem k nějakým vodicím či napínacím prvkem! Jenže to vidět není, co :x ? Tedy není to vidět přinejmenším bez odkrytování větší části rozvodu, což je podstatně složitější, než sundání "horní pokličky" kryjící pouze rozvodová kola vaček. S nějakou "chybou mechanika,kterému se nechtělo povolovat váčková kola,aby se řemen dopnul mezi váčkami", to nemá společného vůbec nic :!: Na "řemenu mezi vačkami" totiž absolutně není, co "dopínat", jelikož vzájemná pozice vačkových kol je přesně a pevně daná, a jejich vzdálenost, tedy i "délka" řemene mezi nimi, velmi malá! :idea:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Modelář: Váčková kola u DOHC motorů Zetec nejsou jištěná klínkem v pevné pozici,ale jen tlakovým spojem..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Modelář: Váčková kola u DOHC motorů Zetec nejsou jištěná klínkem v pevné pozici,ale jen tlakovým spojem..
No a co má být? Mění to snad něco na tom, že pozice "vaček" (když už tedy trváš na tom, že nikoli jejich rozvodových kol) vůči sobě je pevně určená konstruktérem motoru? Nebo na tom, že "mezi vačkami" není žádný prostor pro napínání rozvodového řemene?

Pozn: Jediné, čeho lze docílit vzájemnou (jemnou) změnou polohy kol vůči vačkám ve vztahu k řemenu je to, že na osové vzdálenosti vaček se dobře "potkávají" zuby řemene a zuby vaček, což by v každém případě rozhodně měly! Jenže tohle má být opět ošetřeno již konstrukcí, nikoli úsporným opatřením v podobě absence osazení na hřídelích vaček a v "dírách" kol, kteréžto by zajistily jednoznačnost vzájemné polohy. S "napnutím" řemene to nemá nic.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Podívej modeláři,ješté se mi nestalo u žádného motoru Zetec,aby nebylo nutné váčková kola povolit,abych tam ten řemen správně nasadil a ten tam sedl..Většinou chybělo půl zubu a věř mi,že i to stačí a ten řemen tam prostě nenarveš..Tak že povolit váčková kola,pěkné si chlupek pootočit,ať si to krásně sedne a je mezi váčkovými koly pěkně napnutý..No a ty váčková kola se utáhnou až nakonec,až je řemen napnutý správně napínákem...asi tak..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět