Na oleji je teď 10000km, hydra otravují již 5000km, auto jezdí téměř vždy jenom dálnice a delší trasy.Autoxxxrady píše:A kolik máš na oleji najeto?
Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Moderátor: Colommbo
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Kápni si na bílý papír kapku oleje a nech ji vsáknout. A uvidíš jesli je znečištěný. Na hrubý zhodnocení ti to stačí.pepek: Olej znečištěný nebude, protože jezdím na LPG. Pravděpodobně přesedlám tedy z 10w na 5w.
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Tak měň nejpozději po max. 15-ti tkm nebo po 1roce. Ale kvůli LPG bych (já osobně) měnil po 10-ti.pepek píše:.....auto jezdí téměř vždy jenom dálnice a delší trasy.
Ale pokud jsou už hydroštely "načnuté", vhodným (a správně měněným) olejem opravu pouze oddálíš, ale nevyřešíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
A ještě poslední dotaz:
Přejdu na tu 5w40, už ji mám doma - total quartz 9000.
Ale:
1/Buď olej jenom normálně vyměnit
nebo
2/ Udělat i proplach motoru ? Upozorňuji, že motor byl před 10000km rozebrán kvůli výměně pístních kroužků a byl shledán v čistém stavu, žádné (nebo minimální karbonové usazeniny) - možná je to provozem na lpg.
Co si o tom myslíte ?
Díky moc.
Přejdu na tu 5w40, už ji mám doma - total quartz 9000.
Ale:
1/Buď olej jenom normálně vyměnit
nebo
2/ Udělat i proplach motoru ? Upozorňuji, že motor byl před 10000km rozebrán kvůli výměně pístních kroužků a byl shledán v čistém stavu, žádné (nebo minimální karbonové usazeniny) - možná je to provozem na lpg.
Co si o tom myslíte ?
Díky moc.
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Normálně to vyměň. Proplach motoru, když to nemáš evidentně zanesený nemá smysl.
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Ano, ale i s filtrem.pepek píše:.....olej jenom normálně vyměnit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
samozřejmě, pochopil jsem. Jeden kolega měl stejný problém a hydra ztichly, akorát tam nalil 0W40 a to teda mám strach. To už by ta babička asi nerozdýchala ...Pitris píše:Ano, ale i s filtrem.pepek píše:.....olej jenom normálně vyměnit....
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Tak doufám, že olej+filtr je automatikaPitris píše:Ano, ale i s filtrem.pepek píše:.....olej jenom normálně vyměnit....
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Rozdýchala by 0W to se bát nemusíšpepahlavacek píše:samozřejmě, pochopil jsem. Jeden kolega měl stejný problém a hydra ztichly, akorát tam nalil 0W40 a to teda mám strach. To už by ta babička asi nerozdýchala ...Pitris píše:Ano, ale i s filtrem.pepek píše:.....olej jenom normálně vyměnit....
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Ani "babičce" s 220-ti tkm olej 0w vadit nemusí, ale na dlouhé trasy a dálnice mě přijde zbytečná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
ja nechapem preco tak otalas s vymenou oleja ked po 10 000km mal byt uz von, jazda na LPG nieje rozhodne prinos pre motor a uz vobec nie pre olej o tom by sa dalo polemizovat..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Naopak, bjuke, o tom netřeba polemizovat, to je prostě hotová věc...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
neviem prečo ste tu takí šetrílkovia.....radšej do auta budete lievať lacný brloh 10W-40 ,najradšej z Lidla a sťažovať sa ,že vám ochcávky klepú lebo miesto oleja tam lievate lekvár.....použitím kvalitného oleja motoru uľahčujete život, štartovanie v zime, šetríte si baterku, štartér, motor je skorej olejom trebárs OW premastený, necvakajú hydroštely, nepreskočí reťaz na tom s názvom HTP /houby to pojede/ atd.atd. Ale nie, stále len preťahovať serv,intervaly, lacný olej na zimu a skončíte ako môj sused ,čo 3 krát dal na fóbii Houby To Pôjde opravovať preskočenú reťaz, lebo na iný olej ako na magnatec 10W-40 nemá peniaze,hlavne že za HTP vyhodil 430 000 sk. To sa mu nezdalo veľa.....a mechanik sa usmieva popod fúzy,lebo na blbcoch má istý kšeft....a stále mu ten lacný brloh 10W-40 naleje ,lebo on vlastne spĺňa želanie zákazníka.....keby mu tam dal Mobil 1 Rally Formula 5W-50 tak by kšeft nemal....
http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... e-5W-50-4L
http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... e-5W-50-4L
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Není to o šetření - při delších jízdách a málo startech není olej 10w40 vůbec špatný, a i v této SAE třídě jsou už i oleje VW502.00, ale pokud jsou po startu už hlučnější hydroštely, může (na čas) pomoci přechod na 5w40, která je po startu dříve zaolejuje, a přitom má i dostatečnou (a téměř stejnou, jako 10w40 či 0w40) viskozitu při provozní teplotě motoru. Není to o šetření, ale o přizpůsobení SAE jízdním podmínkám a stavu motoru.....a krom toho, zde nešlo o HTP, ale o Oktávku 1.6 benzin/plyn.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům
Tak jsem vyměnil olej po ujetých 10000km na specifikaci 5W40 Total Quartz a musím říct, že se ale vůbec nic nezměnilo, klepe to za studena furt ... zřejmě přejdu na 0W40, jinak se toho asi nezbavím. Prostě vždycky za studena, po cca 2minutách na volnoběh cvakání pryč. Dokáže někdo odhadnout, kolik bych mohl s tím pekáčem ještě najet km ? Myslím než se úplně zničí ? 50000km nebo i přes 100000km ? Jeden borec na mitsubishi foru takto zvádl s klapajícím GDI motorem najet 200000km