Zajíždění moto destiček
Moderátor: Colommbo
Zajíždění moto destiček
dobrý den,
je tady pěkný článek o zajíždění brzdových destiček.
Potřebuji zajet zadní destičky na moto a protože zadní brzdu moc nepoužívám vzhledem k blokaci zadního kola, tak nevím jak ty destičky vyhřát.
V článku je popsáno, že po zajetí, cca 200 km ( to se třeba ani jednou nedotknu zadní brzdy ) by se mělo 5x plynule zabrzdit z cca 120 km/h na 30 km/h. Ale to jak jsem již psal na moto nedám bez smykujícího zadního kola.
Proto se ptám, zda tyto rady jsou vztažné i na moto destičky, pokud to někdo ví.
Děkuji
je tady pěkný článek o zajíždění brzdových destiček.
Potřebuji zajet zadní destičky na moto a protože zadní brzdu moc nepoužívám vzhledem k blokaci zadního kola, tak nevím jak ty destičky vyhřát.
V článku je popsáno, že po zajetí, cca 200 km ( to se třeba ani jednou nedotknu zadní brzdy ) by se mělo 5x plynule zabrzdit z cca 120 km/h na 30 km/h. Ale to jak jsem již psal na moto nedám bez smykujícího zadního kola.
Proto se ptám, zda tyto rady jsou vztažné i na moto destičky, pokud to někdo ví.
Děkuji
Re: Zajíždění moto destiček
Ten článek je spíš na auta, i když na "motopředek" se v podstatě aplikovat dá taky. Je fakt že zadní brzda je trošku specifické zařízení a moc často ji dost lidí nepoužívá.
Ale věřím že se tady vyjádří i Durex
Já teda taky patřím k těm, co zadní brzdu jen občas, ovšem když byly nové desky, "chvíli" jsem lehce za jízdy přibržďoval, aby se ohřály (nespálit) a zajely.
Ale věřím že se tady vyjádří i Durex
Já teda taky patřím k těm, co zadní brzdu jen občas, ovšem když byly nové desky, "chvíli" jsem lehce za jízdy přibržďoval, aby se ohřály (nespálit) a zajely.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění moto destiček
Sice nejsem Durex, nicméně jsem tim prošel. Mam vsak vyhodu ze zadni brzdu na mirne zpomaleni za jizdy a pak pro finalni zastaveni, pouzivam. A kdyz jsem vyjmecne rychlejší do zatacky nez bych si pral. Bo predni rovna moto. Brzdi mi citlive a hned neblokuje.
Nedelej z toho vedu, po montazi ji chvili pouzivej na dribne zpimaleni.
Na soucastnem skutru mam dualku a pouzivam temer jen ji. Pravou packu jen na ostre brzdeni.
Popravde, ani u aut to neresim.
Kdyz je někomu vymenim, reknu at da bacha, ze plna ucinnost bude az se zkamaradi s kotoucema. Coz bude po nejake dobe kdy se brzdi.
Nedávno jsem menil sobe desky i kotouce. Kazdy dil jiny vyrobce. A trvalo cca 500 km po meste nez si to sedlo. Coz je u me dlouho. Neb se jinak pohybuji jednou stopou.
Nedelej z toho vedu, po montazi ji chvili pouzivej na dribne zpimaleni.
Na soucastnem skutru mam dualku a pouzivam temer jen ji. Pravou packu jen na ostre brzdeni.
Popravde, ani u aut to neresim.
Kdyz je někomu vymenim, reknu at da bacha, ze plna ucinnost bude az se zkamaradi s kotoucema. Coz bude po nejake dobe kdy se brzdi.
Nedávno jsem menil sobe desky i kotouce. Kazdy dil jiny vyrobce. A trvalo cca 500 km po meste nez si to sedlo. Coz je u me dlouho. Neb se jinak pohybuji jednou stopou.
Re: Zajíždění moto destiček
Děkuji a teď už jen, zda Ferodo, nebo Brembo ?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajíždění moto destiček
No tak já se tedy vyjádřím. Nepoužívání zadní brzdy je trochu škoda. Ale chápu to. Taky sem patřil mezi ty,kteří jí použili 3x do roka a to jenom proto,že stali z kopce a potřebovali mít volný ruce.
Používat zadní brzdu je fakt užitečná věc,ale je to na delší psaní. Nicméně k zajíždění zadních desek bych nepřistupoval a vlastně nikdy sem nepřistupoval vědecky. Prostě jsem je tam dal a jezdil. Ten, kdo tu brzdu nepoužívá,tak mu je to jedno. A ten kdo jí používá,tak si to sedne krásně samo i bez zajíždění.
Desky tam dej (předtím vyčisti pístky,než je zamáčkneš) a pak našlapej,aby si sedly. Jeď se projet a vyzkoušej zadní brzdu. nemusíš nijak rychle. Stačí i párkrát přibrzdit třeba ze 40 km/h.
Co se desek týká,tak s Ferodem moc nekamarádím. Radím Brembo, SBS, Lucas a není špatnej ani náš Gold Fren,ale chce to alespoň sinter směs. Ta organika stojí za prd.
Tak snad sem pomohl
Používat zadní brzdu je fakt užitečná věc,ale je to na delší psaní. Nicméně k zajíždění zadních desek bych nepřistupoval a vlastně nikdy sem nepřistupoval vědecky. Prostě jsem je tam dal a jezdil. Ten, kdo tu brzdu nepoužívá,tak mu je to jedno. A ten kdo jí používá,tak si to sedne krásně samo i bez zajíždění.
Desky tam dej (předtím vyčisti pístky,než je zamáčkneš) a pak našlapej,aby si sedly. Jeď se projet a vyzkoušej zadní brzdu. nemusíš nijak rychle. Stačí i párkrát přibrzdit třeba ze 40 km/h.
Co se desek týká,tak s Ferodem moc nekamarádím. Radím Brembo, SBS, Lucas a není špatnej ani náš Gold Fren,ale chce to alespoň sinter směs. Ta organika stojí za prd.
Tak snad sem pomohl
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zajíždění moto destiček
Mně je trochu líto, že moje zadní brzda má mizernou účinnost, poněvadž jsem až praxí přišel na to, že její použití je jediný způsob, jak již v zatáčce snížit rychlost, pokud to nutně potřebuji. Použití přední brzdy v této situaci mi totiž stejně jako Pedrovi motorku rovná, resp. staví. Sice netuším, kdy bude potřeba vyměnit její obložení (právě/teprve mi skončila záruka), ale příště se porozhlédnu po deskách, které by zajistily její větší účinek.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajíždění moto destiček
Jestli tě to potěší,tak úplně stejně to dělá i Rossimu, Sršňovi i mě Je to prostě fyzika. Ale jinak je to přesně ten důvod použití zadní brzdy,který je nenahraditelný. Další je i při brzdění v přímce,kdy se motorka tak nepotopí. U endura a ježdění v terénu je to kapitola sama o sobě. Tam se zadek používá v 90% případů.Jerry3 píše:Použití přední brzdy v této situaci mi totiž stejně jako Pedrovi motorku rovná, resp. staví. .
Jinak pokud je potřeba zvýšit účinnost brzdy,tak pokud je v pořádku brzda (chodí pístky a není zavzdušněno),tak pak jedině měkká směs desek a právě se sintr SBS nebo Lucas nejde šlápnout vedle. Resp se něco lepšího hledá dost těžko.
V poslední řadě pak výměna gumové brzd. hadice za pancíř ... To pomůže vždy,pokud není konstrukčně blbě umístěna brzdová pumpa u výfuku,jako to mají třeba Aprilky,kdy svod ohřívá pumpu a ta se neustále zavzdušňuje a po ohřátí klesá účinnost brzdy.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zajíždění moto destiček
Fakt mě těší, ze v tom nejsem sám!
Re: Zajíždění moto destiček
Rossi, Sršeň, Jerry a Durex....
Tahle štafeta má na zlato
Tahle štafeta má na zlato
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajíždění moto destiček
Po zamene zadniho vedení z gumii na pancir, znatelne lepší davkovani a ucinost zadní brzdy.
Na predpotopnim Horniku.
Tam to v origo nefungovalo vůbec.
Na predpotopnim Horniku.
Tam to v origo nefungovalo vůbec.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Zajíždění moto destiček
Ahojte. Mam na Aprilii Rsv 1000 nové přední brzdové desticky. DP brakes verzi na okruh. Kotouce jsou brembo v dobrym stavu. Přemýšlím jak je zajet?..
Zda stylem jako auto prvních 200km vlažné a pak par brzd na poloviční stisk paky...Nebo na tvrdo hned z kraje tvrdě ? Kámoš je ma na Aprilce taky a zajizdel je na prase hned z kraje tvrdě. Motorku me pujcil a teda mel jsem z tech brzd strach. Brzdi hned i studeny jak prase..Proto jsem se nebál tam dat tyto verze. Říkal me že zajíždeni moto desticek se doporučuje spíš hned tvrdě. A ja našel tento clanek, kde to potvrzuji..
https://www.motoretezy.cz/cz/page/46819 ... ticky.html
Když jsou to závodní desky, tak na okruhu s nima určitě nejezdí vlažně 20 kol. Vymeni pri Endurance zavode a hned jim daji cocku
Zda stylem jako auto prvních 200km vlažné a pak par brzd na poloviční stisk paky...Nebo na tvrdo hned z kraje tvrdě ? Kámoš je ma na Aprilce taky a zajizdel je na prase hned z kraje tvrdě. Motorku me pujcil a teda mel jsem z tech brzd strach. Brzdi hned i studeny jak prase..Proto jsem se nebál tam dat tyto verze. Říkal me že zajíždeni moto desticek se doporučuje spíš hned tvrdě. A ja našel tento clanek, kde to potvrzuji..
https://www.motoretezy.cz/cz/page/46819 ... ticky.html
Když jsou to závodní desky, tak na okruhu s nima určitě nejezdí vlažně 20 kol. Vymeni pri Endurance zavode a hned jim daji cocku
Re: Zajíždění moto destiček
Zajíždění destiček u auta a mašiny je stejný. První desítky km si budou destičky na kotouče sedat.
Jediný rozdíl je ten, že v autě se musí zajet opatrněji, aby nedošlo ke spálení destiček, nebo ke zvlnění kotouče z důvodu, že třmeny brzd jsou méně chlazený v prostoru disku. U mašiny jde nápor vzduchu přímo na brzdy.
Co se týče zadní brzdy, ta je jen pro dvě věci, snížení rychlosti v zatáčce a pro volné ruce z kopce.
Snaha zvětšit účinnost zadní brzdy, je spíše pro jízdu negativní. Ostrá zadní se špatně dávkuje v náklonu v zatáčce, hrozí ustřelení zadku.
Konec hlášení.
Jediný rozdíl je ten, že v autě se musí zajet opatrněji, aby nedošlo ke spálení destiček, nebo ke zvlnění kotouče z důvodu, že třmeny brzd jsou méně chlazený v prostoru disku. U mašiny jde nápor vzduchu přímo na brzdy.
Co se týče zadní brzdy, ta je jen pro dvě věci, snížení rychlosti v zatáčce a pro volné ruce z kopce.
Snaha zvětšit účinnost zadní brzdy, je spíše pro jízdu negativní. Ostrá zadní se špatně dávkuje v náklonu v zatáčce, hrozí ustřelení zadku.
Konec hlášení.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Zajíždění moto destiček
Čili z toho vyplívá, že desky na motorce ( a ještě k tomu závodní, které jen tak neprehreju ), která ma kotouče brembo, chlazené primo vzduchem, derovane ...tak je můžu zajizdet vic na prasáka
Re: Zajíždění moto destiček
Asi jde o to, jestli se mají jen přizpůsobit dosedací plochy nebo docílit vytvoření jakési vrstvy na deskách.
Pokud se takováto vrstva na destičkách mírným brzděním nevytvoří, tak to půjde dohnat kdykoliv...
Pokud se takováto vrstva na destičkách mírným brzděním nevytvoří, tak to půjde dohnat kdykoliv...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Zajíždění moto destiček
Jj dosedaci plocha na kotoučich neni rovná po minulých deskach. Kotouce ale nehazi a vše je v toleranci vyrobce. Měřeno. Takže tomu navalit hned. A vychlazovat