Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Mě až tak běžná kosa nevadí,ale že bych bral ohled na motor,než se plně prohřeje,tak to ku.va ani omylem.
Tvuj dotaz asi nebyl myslen vážně,že...
Pokud jedu dál,jezdim jen v triku a k tomu potřebuji teplotu uvnitř cca 15-17st.
A nebudu čekat než se motor a spol uráčí,to mu drsně to ohřívání zkomplikuji a teplo mu odebírám.
Tvuj dotaz asi nebyl myslen vážně,že...
Pokud jedu dál,jezdim jen v triku a k tomu potřebuji teplotu uvnitř cca 15-17st.
A nebudu čekat než se motor a spol uráčí,to mu drsně to ohřívání zkomplikuji a teplo mu odebírám.
Re: výměna motorového oleje?
Jasne ze bez zapnuteho kurenia sa motor skor zohreje len otazka do plena znie: ked je motor prehriaty a ja mu potom pustim ladovu vodu z kurenia nedostane na budku Lepsie je potom jazdit v zime s neustale zapnutym kurenim alebo aspon trochu pootvorenym ventilomItall píše: Spíš mě zaujalo to pouštění topení. Pokud se tedy topí teplou chladicí kapalinou, nemělo by se pouštět topení až po zahřátí motoru? Tedy - že s puštěným topením se motor pomaleji zahřívá? Navíc - kolik může studený motor topit?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jedu s vypnutým topení až do okamžiku, kdy je ručka skoro na normálu a v tu chvíli trošku přidám. Ručka o něco klesne, já znovu počkám, až se trochu vzpamatuje a zase o kousek přidám. Takhle to jde dokola až do úplného prohřátí. Nevím, jestli je to správný postup, možná že přeháním, ale každopádně mám pocit, že to nedostává takové "štosy".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nechávám otevřeno 50-95% od počátku chladného období až do konce. Jen asi né každý radiator se uzavírá ,spíše obchází. Vzduch.
Myslim ža na kohútiky se už moc nehraje.
I tak mi přijde neideál,nenechávat vodu.ač jen trochu noprobíhat voštinama.
Myslim ža na kohútiky se už moc nehraje.
I tak mi přijde neideál,nenechávat vodu.ač jen trochu noprobíhat voštinama.
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
U Omegy funguje topení tak, že voda výměníkem (radiátorem) prochází prakticky neustále, tedy jak studená, tak zahřívající se i horká, a teplota do interiéru se reguluje přimícháváním vnějšího vzduchu pomocí servomotorky ovládaných klapek. Topení (digiklimu) mám v zimě zapnuto stále a nastaveno na 23°C, po nastartování studeného motoru se nic neděje, asi po minutě se zvolna a postupně rozbíhá ventilátor a z výdechů už začíná jít vlažný vzduch... A řídím zásadně bez bundy či kabátu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pánové, teplou výbavu bych nepodceňoval ani do vyhřátého auta. Před pár lety jsem jel po Praze v minus 25, oblečen do mikiny a péřovky. Najednou mi zamrzla nafta a než pro mě přijel táta, tak uplynulo asi 75 minut. Neumíte si představit, jak nekonečné to čekání na místě bylo. Ani mluvit jsem nemohl, jenom drkotat zuby a něco nesouvisle mektat.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
V nových autech stejně nejsou teploměry chladicí kapaliny. Já jsem se naučil pouštět topení asi po 4 km jízdy (mimo město), kdy vždy kapalina dosáhla provozní teploty. Pak už teplota neklesla. Přijde mi to taknějak přiměřené, i když nepříjemné za mrazu.
Jezevčík: Ano, do nafťáka si berte radši prošívané hadry, co když zamrzne nafta . Ale do benziňáku netřeba .
Jezevčík: Ano, do nafťáka si berte radši prošívané hadry, co když zamrzne nafta . Ale do benziňáku netřeba .
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Letos v lednu jsem jel nocovat na Ještěd v období, kdy v Praze bylo asi mínus 15. Nutno uznat, že jsem raději nechtěl nic ponechat náhodě a zbaběle zvolil tu benzínovou Corollu. Ještěd je Ještěd. Tam je zima snad i v létě.Itall píše: Jezevčík: Ano, do nafťáka si berte radši prošívané hadry, co když zamrzne nafta . Ale do benziňáku netřeba .
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Dnes se reguluje teplý vzduch přes klapky, takže radiátor se zahřívá zároveň s motorem. Taky začínám topit později. Ale podle teploměru nemusím čekat ani ty 4Km - Hodně To Pálí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nemám rád v autě přetopeno a při mých zimních ne moc dlouhých jízdách by ani nebylo, ale když je potřeba topit, mám topení puštěné hned od startu. Ale na ohřátí je benziňák rychlejší, to je fakt....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
To sa niekto ma holt svojich casov milionove auto musi mat nejaky komfortColommbo píše:U Omegy funguje topení tak, že voda výměníkem (radiátorem) prochází prakticky neustále, tedy jak studená, tak zahřívající se i horká, a teplota do interiéru se reguluje přimícháváním vnějšího vzduchu pomocí servomotorky ovládaných klapek. Topení (digiklimu) mám v zimě zapnuto stále a nastaveno na 23°C, po nastartování studeného motoru se nic neděje, asi po minutě se zvolna a postupně rozbíhá ventilátor a z výdechů už začíná jít vlažný vzduch... A řídím zásadně bez bundy či kabátu...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Asi máš pravdu, Jerome... V porovnání s předchozí áčkovou Omčou nemající ani klimu je to, ako tu v Čechách hovoríme, nebe a dudy, ta začala topit, až když se ohřál motor a ve větších mrazech to bývalo docela hustý, i v bundě jsem se za volantem klepal jak drahej pes...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
PePe píše:No na Hornetu mám teploměr a zbaběle uznám,že na chladné dny....
PePe píše:Mě až tak běžná kosa nevadí...
PePe, pozor ať neskončíš takhlePePe píše:Ve 14 h vyrážim na 15km cestu do jiné části města a večer zpět. Skútrmo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Můj přístup k zahřívání je takový že v moc silných mrazech když motor i mlátí pod -25 tak to nechám chvilinku na volnoběh a po asi 30 sekundách už mu dám raději nějaké točky tak kolem 2000 a počkám až se to zklidní pak vyjedu. Když je pod mínus 20 nemívám problém a vyrážím hned s otáčkama do 2200 než se to trochu prohřeje. Mám benzínového itala. A myslím si že za hodně studena jsou otáčky pod 2000 pro motor škodlivější, vibrace jsou větší a je více namáhán (déle namáhány ložiska po dobu jedné otáčky) a k tomu se pomaleji zahřeje.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ja som zohrievanie motoru vyriesil zaroven vymenou alarmu s funkciou dialkoveho startu. Ked idem do garaze, z domu predtym natocim a kym pridem tam, tak uz si motor pekne pradie - trosku sa zohreje, aj ked nie moc. A aspon sa premaze, predtym, ako s nim zacnem jazdit zamrznutym ranom. Niekto sice tvrdi, ze nieje dobre zohrievat motor na volnobeh, ale ja som zbadal len prinos - podla mna je lepsie odchadzat s motorom, ktory sa v klude premazal a zohrial aspon na tych 20-40 stupnov, ako ho rubat na lad zamrznuty. Hm ?
O tomto mi hovor. Ja som raz siel do Martina. V kratasoch a letnej obuvi. U nas bolo skoro 20 stupnov. U nich meter snehu vsade a zima jak v Rusku. Co cert nechcel, cestou naspat v Kremnickych baniach v strede hory mi skapalo auto. Hodinu som cakal na odtahovkara. Myslel som, ze skapem. Na druhy den PN. Odvtedy nepodcenujem, hehe...Jezevcik píše:Pánové, teplou výbavu bych nepodceňoval ani do vyhřátého auta.