Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Není to jedno :) U auta může klidně motorovej olej bublat,ale špajska bude pořád studená :D Ale v podstatě oba píšeme to samé. Přečti si pořádně můj první příspěvěk na předchozí stránce. To o zahřívání na místě platí u specifických příkladů,o kterých sem psal. Třeba tátův transpik 2,4l 5V v -20 když chytne,tak se min 2 minuty hádá,než jdou všechny válce,tak to se prostě musí nechat ohřát na volnoběh :lol:
Naposledy upravil(a) Durex dne ned pro 08, 2013 18:37, celkem upraveno 3 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

To dělá i bráchův Transpik 1,9 TD. Kdybys tam výrazně nepřidal na ručním plynu, tak se celá ta skříň klepe jak mlátička. Kouřový doprovod je samozřejmostí. V takovém okamžiku bych do hustého provozu určitě nevyrážel.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

To je vono tady,Durex,trefils to.
Něco napíšeš,zkušenost,názor,...,a je to zařazeno jen do dvou kategorií.-
ANO-NE.
Specifika věci jdou kukat.Nebo kakat.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od jerome »

PePe píše:No na Hornetu mám teploměr a zbaběle uznám,že na chladné dny cca pod+10, musím zakrýt 1/2 chladiče aby ručka vylezla i při delší jízdě,normální jízdě,o 2-3 políčka z asi 7mi.
Mám na to také rychloudělátko...
Preto v poslednej dobe rozmyslam pri mojich 5km jazdach dat pocas mrazov pred chladice centimeter hruby filter (pouzivame ho na zachytavanie necistot v rozvadzacoch) Motor by sa mal tym padom rychlejsie zohriat a aspon s casti mu ulahcit zimne trapenie... :oops:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

ale zakrýt je část!
i když je termostat ok,omezí se průnik ledového vzduchu do mot.prostoru.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od jerome »

Ano ak je dobry termostat tak na tych 5km samozrejme vodu do chladica nepusti ale cez masku a chladic fuka ladovy vzduch na motor. A ked pride extrem zima zakryjem aj vrch motora pod kapotou :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Quido

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Quido »

Ohledně ohřívání převodovky na volnoběh, ozubená kola se točí i při zařazeném neutrálu, tak k jistému rozhýbání a zahřátí dojde.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Mick 1 »

Co se týká ohřívání manuální převodovky - tak je to jedna velká bída.. Ze svých zkušeností z motorsportu kdy se snažím v létě při normální teplotě okolí ohřát převodovku která má navíc tlakový mazání a výměník vím,že je potřeba protáčet koly na zvednutým autě a levou nohou brzdit aby se v převodovce "něco dělo" a vzniklo vůbec nějaké zbytkové teplo. U promrzlýho studenýho osobáku venku se při klidné jízdě olej v převodovce zahřívá velmi málo a pomalu.
Tomas-SA

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Tomas-SA »

Ja toto robim kazdy rok, lebo tiez robim s autom kratke trasy kazdy den. [do prace cca 5-7km]
Je to dobre, o nieco skor sa zahreje motor na full - bez zakrytia nema 90 ani na parkovisku v robote.
Davam pred chladic (za masku) kartonovu krabicu. Kryje pred vetrom a ma aj trochu izolacnu vlastnost. Nezakryvam cely chladic, len spodnu cast (zabranuje to aj bordelu a soli) - vrch nechavam volny. Zakryvam to az ked sa teploty vonku priblizuju bodu mrazu.

Ovsem pred dlhou jazdou [napriklad 150km po dialnici je dobre zhodnotit situaciu] to zvyknem vybrat. Vtedy uz to chladenie potrebuje a termostat si svoje odpracuje dobre. Pri dlhej a rychlej jazde sa to uz prehrieva. A je to ovela horsie, ako v lete, lebo v tomto pripade su v bloku velke teplotne rozdiely.

Tu je ukazka, ktoru cast zakryjem:
Obrázek

A na Jeepe som to tohoto roku podstupil tiez - ale tam som si to uz dal u calunika usit na mieru. Zakryl som plachtovou latkou cely predok, vlastne celu masku. Ale na tej plachte je schvalne vynechana mala medzera na minimalne vetranie. Pozicia vetraciku nieje tiez nahodna - je presne nad malym pridavnym chladicom prevodoveho oleja [ATF]. Do terenu je to obzvlast vhodne, lebo prevodovku tam potrebujem extra chladit a pri 12km/h toho moc nenafuka. Tak si ventilator taha vsetok vzduch presne cez ten chladic a motor sa chladi tak optimalne k vonkajsej teplote. :)

Obrázek
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Geniálně vyřešené to měla má Volha 24. Masivní ocelovou žaluzii, která se ovládala pákou z místa řidiče. Nedělám si však iluze, že by to byl vynález samotných Sovětů. Tak jako mnoho jiných věcí, si to prostě někde "vypůjčili". Ona i ta Volha samotná má protějšek někde u jejich odvěkého nepřítele za oceánem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Colommbo »

Taktéž už Wartburg 353/1967... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od skodovkar »

A 1000MB měla taky, stovka měla přípravu.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

skodovkar píše:A 1000MB měla taky, stovka měla přípravu.
Vždyť to pořád říkám, od stovárny to šlo se škodovkou z kopce :-)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Text z mob.internetu

Příspěvek od Pedro »

Ano Lubosi.
I moje kdysi 1.dvoustope vozidlo r.v.65,zvane RYBI KOST,bylo vybaveno,s soupadlem mezi sedaky,ovladajic roletu,
Itall

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Ano, záleží na okolnostech, ve tři ráno v zimě ptáčkové ještě spí. A já taky... :oops:
Ve tři taky spím, v pět taky, v sedm...no, to není důležité. Spíš mě zaujalo to pouštění topení. Pokud se tedy topí teplou chladicí kapalinou, nemělo by se pouštět topení až po zahřátí motoru? Tedy - že s puštěným topením se motor pomaleji zahřívá? :?: Navíc - kolik může studený motor topit?

Durex: Já s 2T jedu hned, jak je schopen pohybu. Vytáčet to za studena stejně nejde, alespoň sportovní motory, co používám. Dokud se trochu neohřeje, tak jen prdlá.
Odpovědět