Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Není to jedno U auta může klidně motorovej olej bublat,ale špajska bude pořád studená Ale v podstatě oba píšeme to samé. Přečti si pořádně můj první příspěvěk na předchozí stránce. To o zahřívání na místě platí u specifických příkladů,o kterých sem psal. Třeba tátův transpik 2,4l 5V v -20 když chytne,tak se min 2 minuty hádá,než jdou všechny válce,tak to se prostě musí nechat ohřát na volnoběh
Naposledy upravil(a) Durex dne ned pro 08, 2013 18:37, celkem upraveno 3 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zahřívání motoru po nastartování
To dělá i bráchův Transpik 1,9 TD. Kdybys tam výrazně nepřidal na ručním plynu, tak se celá ta skříň klepe jak mlátička. Kouřový doprovod je samozřejmostí. V takovém okamžiku bych do hustého provozu určitě nevyrážel.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
To je vono tady,Durex,trefils to.
Něco napíšeš,zkušenost,názor,...,a je to zařazeno jen do dvou kategorií.-
ANO-NE.
Specifika věci jdou kukat.Nebo kakat.
Něco napíšeš,zkušenost,názor,...,a je to zařazeno jen do dvou kategorií.-
ANO-NE.
Specifika věci jdou kukat.Nebo kakat.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Preto v poslednej dobe rozmyslam pri mojich 5km jazdach dat pocas mrazov pred chladice centimeter hruby filter (pouzivame ho na zachytavanie necistot v rozvadzacoch) Motor by sa mal tym padom rychlejsie zohriat a aspon s casti mu ulahcit zimne trapenie...PePe píše:No na Hornetu mám teploměr a zbaběle uznám,že na chladné dny cca pod+10, musím zakrýt 1/2 chladiče aby ručka vylezla i při delší jízdě,normální jízdě,o 2-3 políčka z asi 7mi.
Mám na to také rychloudělátko...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
ale zakrýt je část!
i když je termostat ok,omezí se průnik ledového vzduchu do mot.prostoru.
i když je termostat ok,omezí se průnik ledového vzduchu do mot.prostoru.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ano ak je dobry termostat tak na tych 5km samozrejme vodu do chladica nepusti ale cez masku a chladic fuka ladovy vzduch na motor. A ked pride extrem zima zakryjem aj vrch motora pod kapotou
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ohledně ohřívání převodovky na volnoběh, ozubená kola se točí i při zařazeném neutrálu, tak k jistému rozhýbání a zahřátí dojde.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Co se týká ohřívání manuální převodovky - tak je to jedna velká bída.. Ze svých zkušeností z motorsportu kdy se snažím v létě při normální teplotě okolí ohřát převodovku která má navíc tlakový mazání a výměník vím,že je potřeba protáčet koly na zvednutým autě a levou nohou brzdit aby se v převodovce "něco dělo" a vzniklo vůbec nějaké zbytkové teplo. U promrzlýho studenýho osobáku venku se při klidné jízdě olej v převodovce zahřívá velmi málo a pomalu.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ja toto robim kazdy rok, lebo tiez robim s autom kratke trasy kazdy den. [do prace cca 5-7km]
Je to dobre, o nieco skor sa zahreje motor na full - bez zakrytia nema 90 ani na parkovisku v robote.
Davam pred chladic (za masku) kartonovu krabicu. Kryje pred vetrom a ma aj trochu izolacnu vlastnost. Nezakryvam cely chladic, len spodnu cast (zabranuje to aj bordelu a soli) - vrch nechavam volny. Zakryvam to az ked sa teploty vonku priblizuju bodu mrazu.
Ovsem pred dlhou jazdou [napriklad 150km po dialnici je dobre zhodnotit situaciu] to zvyknem vybrat. Vtedy uz to chladenie potrebuje a termostat si svoje odpracuje dobre. Pri dlhej a rychlej jazde sa to uz prehrieva. A je to ovela horsie, ako v lete, lebo v tomto pripade su v bloku velke teplotne rozdiely.
Tu je ukazka, ktoru cast zakryjem:
A na Jeepe som to tohoto roku podstupil tiez - ale tam som si to uz dal u calunika usit na mieru. Zakryl som plachtovou latkou cely predok, vlastne celu masku. Ale na tej plachte je schvalne vynechana mala medzera na minimalne vetranie. Pozicia vetraciku nieje tiez nahodna - je presne nad malym pridavnym chladicom prevodoveho oleja [ATF]. Do terenu je to obzvlast vhodne, lebo prevodovku tam potrebujem extra chladit a pri 12km/h toho moc nenafuka. Tak si ventilator taha vsetok vzduch presne cez ten chladic a motor sa chladi tak optimalne k vonkajsej teplote.
Je to dobre, o nieco skor sa zahreje motor na full - bez zakrytia nema 90 ani na parkovisku v robote.
Davam pred chladic (za masku) kartonovu krabicu. Kryje pred vetrom a ma aj trochu izolacnu vlastnost. Nezakryvam cely chladic, len spodnu cast (zabranuje to aj bordelu a soli) - vrch nechavam volny. Zakryvam to az ked sa teploty vonku priblizuju bodu mrazu.
Ovsem pred dlhou jazdou [napriklad 150km po dialnici je dobre zhodnotit situaciu] to zvyknem vybrat. Vtedy uz to chladenie potrebuje a termostat si svoje odpracuje dobre. Pri dlhej a rychlej jazde sa to uz prehrieva. A je to ovela horsie, ako v lete, lebo v tomto pripade su v bloku velke teplotne rozdiely.
Tu je ukazka, ktoru cast zakryjem:
A na Jeepe som to tohoto roku podstupil tiez - ale tam som si to uz dal u calunika usit na mieru. Zakryl som plachtovou latkou cely predok, vlastne celu masku. Ale na tej plachte je schvalne vynechana mala medzera na minimalne vetranie. Pozicia vetraciku nieje tiez nahodna - je presne nad malym pridavnym chladicom prevodoveho oleja [ATF]. Do terenu je to obzvlast vhodne, lebo prevodovku tam potrebujem extra chladit a pri 12km/h toho moc nenafuka. Tak si ventilator taha vsetok vzduch presne cez ten chladic a motor sa chladi tak optimalne k vonkajsej teplote.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Geniálně vyřešené to měla má Volha 24. Masivní ocelovou žaluzii, která se ovládala pákou z místa řidiče. Nedělám si však iluze, že by to byl vynález samotných Sovětů. Tak jako mnoho jiných věcí, si to prostě někde "vypůjčili". Ona i ta Volha samotná má protějšek někde u jejich odvěkého nepřítele za oceánem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Taktéž už Wartburg 353/1967...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
A 1000MB měla taky, stovka měla přípravu.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Vždyť to pořád říkám, od stovárny to šlo se škodovkou z kopceskodovkar píše:A 1000MB měla taky, stovka měla přípravu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Text z mob.internetu
Ano Lubosi.
I moje kdysi 1.dvoustope vozidlo r.v.65,zvane RYBI KOST,bylo vybaveno,s soupadlem mezi sedaky,ovladajic roletu,
I moje kdysi 1.dvoustope vozidlo r.v.65,zvane RYBI KOST,bylo vybaveno,s soupadlem mezi sedaky,ovladajic roletu,
Re: výměna motorového oleje?
Ve tři taky spím, v pět taky, v sedm...no, to není důležité. Spíš mě zaujalo to pouštění topení. Pokud se tedy topí teplou chladicí kapalinou, nemělo by se pouštět topení až po zahřátí motoru? Tedy - že s puštěným topením se motor pomaleji zahřívá? Navíc - kolik může studený motor topit?Colommbo píše:Ano, záleží na okolnostech, ve tři ráno v zimě ptáčkové ještě spí. A já taky...
Durex: Já s 2T jedu hned, jak je schopen pohybu. Vytáčet to za studena stejně nejde, alespoň sportovní motory, co používám. Dokud se trochu neohřeje, tak jen prdlá.