Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

PePe píše:Myslim že jen jednoho,ale jsi v obraze. :wink:
Já vím, že to nebylo v tom, který jsem si fotil v AAA. Kdyby to bylo v každém, tak bychom narušili časoprostorové kontinuum, což by vyústilo v celkovou amnézii.
:lol:
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Jezevcik »

e1H píše:...ak niekto jazdí do/z práce do 10 kilometrov, počas zimných mesiacov by pre motor najlepšie spravil ak by radšej jazdil s MHD.
Když já se se štaflema a kabelama do linky č. 135 vlézt stydím.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne ned pro 08, 2013 13:20, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Keby voda mala po 2-3 kilometroch 80°C to by bolo fajn....
Nevím přesně ty kilometry, ale třeba Ford 1.5 EcoBoost s integrovaným výfukovým potrubím umí zcela odpojit vodní čerpadlo pro rychlejší ohřev motoru hned po startu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:
e1H píše:Keby voda mala po 2-3 kilometroch 80°C to by bolo fajn....
Nevím přesně ty kilometry, ale třeba Ford 1.5 EcoBoost s integrovaným výfukovým potrubím umí zcela odpojit vodní čerpadlo pro rychlejší ohřev motoru hned po startu.
Kéž by to také spolehlivě fungovalo, jinak máš zaděláno na velmi rychlý malér.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

To máš recht - to čerpadlo pak MUSÍ začít fungovat :twisted:
A za žebřík a kabelu se v autobuse MHD stydět nemusíš - jedou v něm ti, co musí taky pracovat :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku, to nebyla kabela (taška), ale kabely (vodiče) :-) Ale je to má chyba, napsal jsem "s kabelama", namísto spisovného "s kabely".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

No, já měl na mysli elektrikářskou kabelu s nářadím.... ale už jsme zase off topic :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Tu elektrikářskou kabelu mám vlastně také, ale tím bych to ukončil a nové vlákno s touto tématikou raději na olejích nezakládal.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

MHD,to určitě,na co mám vozidla= jen v krajním případě. Plechovky i jednostopky se maj u mě docela dobře,bo vim co chtějí a za to je používám.
Ve 14 h vyrážim na 15km cestu do jiné části města a večer zpět. Skútrmo.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Durex »

Autoxxxrady píše:Motor zahřívat na volnoběh je obecně špatný. Standard u motorkářů .)
Tak ono je si potřeba uvědomit,že motorka se od auta podstatně liší. Jelikož je společná náplň pro motor a převodovku,tak se to ohřejvá vše stejně a navíc dost motorek má i výměník voda-olej. Nehledě na to,že je to na projevu motoru hrozně poznat. Za celou svoji praxi používám postup ten,že navrknu motku - bez sytiče. Ten jen max na start (novější motorky jsou elektronicky řízený a to je na pikaču ...) dostrojím se,sednu a pomalu vyjíždím. Ručička vody se lehce odlepila. Během 3 km mám vodu na 80 st a po dalších cca 15 km je olej taky na 80. Do této doby točím motor co nejméně - kolem 4000 ot. Po této době tomu začnu pořádně nakládat. Za tu dobu se ohřejou i bačkory a pak to správně drží. Samozřejmně,že záleží na aktuálních podmínkách a motorce. Třeba busa,co má olejovej chladič bez regulace velkej,jako menší motorky vodní,tak v chladnějším počasí se olej neohřeje přes 60 st a to můžu dělat psí kusy ...
Obrázek
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

A třeba 2T bez prohřátí na místě vůbec nejede. To je jak motorová pila. Se mi vždycky chce brečet,když slyším,jak jí každej hned trápí za studena do plnejch a na tom zvuku je slyšet,jak se jí nechce. Přitom,když se chvilku zavrká na prázdo,tak po pár minutách jde pěkně zvostra. Takže globálně bych neodsuzoval zahřívání na místě ... A třeba jet pomalu s vostrou 125 2T je blbost. Už jen to,když pěkně stojí a ty si můžeš na volnoběch zavrkat a poslouchat,jak se jí chce s každým otočením víc a víc a jak míň a míň kouří. A pak najednou krásně voní ta syntetika. ježiš,to je na udělání jen když o tom takhle píšu :D
Naposledy upravil(a) Durex dne ned pro 08, 2013 14:31, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Důkladné zahřátí na místě :D A pak že ty motory nic nevydrží :D http://www.youtube.com/watch?v=0TDAyMKtP-U
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

No na Hornetu mám teploměr a zbaběle uznám,že na chladné dny cca pod+10, musím zakrýt 1/2 chladiče aby ručka vylezla i při delší jízdě,normální jízdě,o 2-3 políčka z asi 7mi.
Mám na to také rychloudělátko...
2T nastartuju,stylově nakopávačkou,naběhne atomcucák a do minuty musim vyjet,bo jinak se uchlastá nebo musím vrkat. A s kouřovou clonou,bo mu do benzinu přilepšuju 1: 70.
:wink:
Autoxxxrady

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Autoxxxrady »

Bral jsem to jen z hlediska co je lepší pro motor.

Jezevčíku, když potřebuješ hned akcelerovat díky okolnímu provozu, tak holt nepojedeš v klidu. Kvůli zahříváni motoru nebudeš dělat kolony nebo se nebudeš plazit přes křižovatku .) V reálu prostě nejsou často podmínky na to dodržovat všechno, tak jak se má. To dá celkem rozum

Durex to je jedno, že má společnou náplň. Jen bez zatížení to trvá dlouho. A zbytečně to jede dlouho chladný. Ale každý hned vyrazí svižně, tak je lepší to nechat alespoň chvíli na ten volnoběh.
Odpovědět