Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lefort »

Já teda poctivě zahřívám, teď v zimě i několik minut.
Dnes ráno cestou do práce (pěšky) jsem byl svědkem, jak někdo nastartoval totálně promrzlou 307 a začal to túrovat pomalu do omezovače. Bylo -13°C, chudák Pažout.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

I mosazná škrabka dokáže občas udělat na skle pěknou paseku a jsa od přírody líný,kupuji v NDR za pár šušňů rozpouštědlo námrazy.Nakopnu oře,zapnu výhřev sedačky,ostříknu okno a jedu,samozřejmě na bubláka.Jinak se zde nedávno debatovalo o ohřátí oleje u dieselového motoru,tak včera ráno jsem jel z Kolína(-15°C) a nepodařilo se mi dostat teplotu na 90 °C až do Prahy.A to jsem to valil po dálnici 160 na 5-ku,6-ku naštěstí kamna nemají.A pro zajímavost,mašiny v plném výkonu 70 °C,jakmile jsme zastavili,tak během chvíle teplota oleje a vody na 40°C,málem jsme z MB ani neodjeli. :shock:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

Já vyjíždím po nastartování mimo zimu tak po čtvrt minutě, a v zimě do minuty. Jenom když 'nabíleno' či zamrzlo, tak navrknu, očistím, a pak jedu.... Do první křižovatky (asi 400m) na dvojku do 2t.ot, pak než se pohne teploměr (asi 40°C) do 2,5t. a než se chl. kapalina úplně ohřeje, tak nechodím přes 3t.ot. Plný výkon kdyžtak až po min. 10-ti km. A teď v této sibérii i až po 15-ti....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Plný výkon kdyžtak až po min. 10-ti km. A teď v této sibérii i až po 15-ti....
To si myslím,že je málo. Teda pokud není výměník. V létě na moto se mi olej dostane po 15 km na teplotu,kdy můžu začít topit ...

Jinak teď v zimě nestačí medvědovi ani 15 km na to,aby se ohřála voda,natož olej :lol: Třeba olej v převodovce je ohřátej až po 50 km ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

Nemyslel jsem plný výkon trvale, ale krátkodobě. Když si chci "zablbnout" a držet auto za 6-ti nebo motku za 10-ti :twisted:, tak předtím aspoň 20 kilců na prohřátí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od kornel »

môj prístup: v teplom období ľahká noha a pianko jazda aspoň 15km.. v zime aspoň 25km, až potom bez obmedzovania. Takto to robím od kedy jazdím.
Naposledy upravil(a) kornel dne pát bře 02, 2018 19:20, celkem upraveno 1 x.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od bjukemen »

Ja v zime ani 25km neprejdem na jedno nastartovania. :D. ale na volnobeh nechavam motor ohrievat max 5 minut
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

Jaxem psal, zahrivam dle okoli, nejen svoje vozidlo. Nejlip zas zalezu do chodby, tepla. Jezdim jen v triku. U kamose v horach, v zime, nastartovat a pak v poho jeste po snidani kafe. Topi rychle, ani neskrabu.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Kdybych měl možnost bezproblémově napojit auto na prodlužovák, tak už mám dávno v bloku tělísko. Pak už je to jen otázka spínacích hodin a vše je vyřešeno.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Hombre »

Vyzkoušeno na stejné trase do práce. Rozdíl v průměrné spotřebě u zahřátého motoru na místě (5min.) a jetého po startu mě dělá +0,7L/100km. Nehledě na to, že stojící motor má spotřebu 2L/hod, což po startu jetý 15 - 25L/100km . A jsme u jádra pudla,zde jsou dvě roviny pohledu, ta první je , že těch 25 litrů benzínu sundává olej z válců a tím pádem veškerá kvalita a teplota oleje jde do šípku a válec se vydírá. Druhou stránkou je teplotní diletace materiálu , kdy všechny spoje jsou utahování na momentový klíč. Porušování tohoto má časem za následek zničení těsnění pod hlavou.
Proto po startu zahřívat na místě do té doby, než ŘJ začne snižovat volnoběžné otáčky. Teprve tehdy se dá kadla, kadla vyjet na pokračující zahřívácí proces.
A jinak, znám auto, které každý den jezdí do práce 1,5km, spíše jezdilo. Za dva roky motor do šrotu po startech a bez zahřátí spíchala, a byl to krasavice, když si to dovezla.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Colommbo »

Pedro píše:...Jezdim jen v triku...
Já podobně, v mrazech teda ještě v mikině a čepici (tu nosím celý rok.) Obdivuju lidi sedící za volantem nabalený jak pumpa, teplá bunda, šála, kulich a rukavice, vídávám jich hodně. Že by nějaká souvislost s vyjetím honemhonem...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Nikoli, ženský to syndrom - v nejpejorativnějším slova smyslu.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Mě takhle po ránu klidně potkat můžeš,skočím do auta a jedu.Cestou max odložím čepici,jsem za 5-7 min v práci.Když jedu dál,tak stejně,ale po chvíli zastavím,svršky odložím a pokračuji v krasojízdě.V podstatě zahřívám jen v práci a to jen proto,že chvíli trvá než přeházím zavazadla z mého do služebáku a také si beru pod montérky jégrovy drtiče mrazu. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Hombre píše: Proto po startu zahřívat na místě do té doby, než ŘJ začne snižovat volnoběžné otáčky. Teprve tehdy se dá kadla, kadla vyjet na pokračující zahřívácí proces.
Když vjedeš na hlavní, tak si o "kadla-kadla" zahřívacím procesu můžeš nechat zdát, protože Ti to okolní provoz většinou nedovolí.

Jinak jsem ten Tvůj test moc nepochopil, Karle. K čemu se tedy přikláníš? Z Tvého popisu mi vyplynulo, že po okamžité jízdě bez zahřívání se smývá olej ze stěn, ale mám dojem, že by tomu mělo tak být u způsobu s volnoběhem. Zkus to pro mě ještě jednou, prosím. Jsem po probuzení a nějak jsem nepochopil, jak jsi to myslel. Co je výhodnější na spotřebu a co je šetrnější k motoru. Díky ☺
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od bjukemen »

Mam podobnu skusenost ako Hombre na oboch autach aj ked su dieslove ked na mieste povrcia aspon 5 minut tak na rovnakej trase vide nizsia spotreba to je iste..prirucka uvadza po starte hned vyrazit ale to je blbost treba kus pockat..aj ked studie uvadzaju vysoke opotrebenie motora koli nizkemu tlaku oleja nemyslim ze je to take akutne radsej na mieste povrcat ako vyrazit na plny plyn
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět