Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: výměna motorového oleje?
Věc názoru.
Bufika Ebra mám v procovním voze,kde být musí vzhledem k množství chladící kapaliny.
A vyžaduje pravidelnou údržbu. Dost pravidelnou.
Do oso ani náhodou,zdroj možnosti poruch navíc,montáž do postaršího,již zaběhnutého a bez závad fungujcího systému (nega zkušenost s dodělávkou-ale může to být smůla či náhoda).
Navíc proč další kg navíc.
Nastartuji,fukar na 50%,ometu,oškrábu čelní a př.boční okna a př.část střechy,což mi zabere cca 5 min,za tu dobu už topení produkuje vlažno teplý luft,(neplatilo pro moje kdysi š 1000mb,100,120 (136gl už a všechny následné i předchozí západní i východní plecháče ano)tak se vyčistí sklo zevniř a plíživou jízdou jedu 4 km do práce.
Pokud stav vozovek nedovolí jízdu na skútru,tak tuto činnost provádím v 5,10 14 a 19h.
4x4 km se zmrzlim plecháčkem.
Pokud by měl někdo problém s tím,že zbytečně na volnoběh plecháček vypouští emise,tak to má blbý...
Bufika Ebra mám v procovním voze,kde být musí vzhledem k množství chladící kapaliny.
A vyžaduje pravidelnou údržbu. Dost pravidelnou.
Do oso ani náhodou,zdroj možnosti poruch navíc,montáž do postaršího,již zaběhnutého a bez závad fungujcího systému (nega zkušenost s dodělávkou-ale může to být smůla či náhoda).
Navíc proč další kg navíc.
Nastartuji,fukar na 50%,ometu,oškrábu čelní a př.boční okna a př.část střechy,což mi zabere cca 5 min,za tu dobu už topení produkuje vlažno teplý luft,(neplatilo pro moje kdysi š 1000mb,100,120 (136gl už a všechny následné i předchozí západní i východní plecháče ano)tak se vyčistí sklo zevniř a plíživou jízdou jedu 4 km do práce.
Pokud stav vozovek nedovolí jízdu na skútru,tak tuto činnost provádím v 5,10 14 a 19h.
4x4 km se zmrzlim plecháčkem.
Pokud by měl někdo problém s tím,že zbytečně na volnoběh plecháček vypouští emise,tak to má blbý...
Re: výměna motorového oleje?
PePe, jenže u benzíňáku se za ten čas, který strávíš ometením, teplota alespoň trochu pohne. Můj diesel se za tu dobu v mrazech ani neodlepí ode dna a dokonale se prohřeje tak po dvanácti kilometrech
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: výměna motorového oleje?
Je mně jasný, že díky ceně to není prodejní hit
Ale podle mně lepší než tělísko na šňůrku. Mám to nezávislý a použitelný ať jsem kdekoliv ne jen u zásuvky. A kila navíc? Má to pár kilo.
Jezevčíku ten diesel na volnoběh ani nezahřívej. Akoráť ho trápíš a běží studenej. Prostě nastartuj a jeď. Když ten motor nezatížíš, tak se nezahřeje. Je potřeba jet v klidu, ale jet. Nechat motor běžet na prázdno je dobrý na zahřátí interiéru, ale ne pro motor.
Ale podle mně lepší než tělísko na šňůrku. Mám to nezávislý a použitelný ať jsem kdekoliv ne jen u zásuvky. A kila navíc? Má to pár kilo.
Jezevčíku ten diesel na volnoběh ani nezahřívej. Akoráť ho trápíš a běží studenej. Prostě nastartuj a jeď. Když ten motor nezatížíš, tak se nezahřeje. Je potřeba jet v klidu, ale jet. Nechat motor běžet na prázdno je dobrý na zahřátí interiéru, ale ne pro motor.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned pro 08, 2013 11:29, celkem upraveno 1 x.
Re: výměna motorového oleje?
O emise ani tak nejde; ale málokdo si uvědomí, že když se ohřeje voda (a u novějších motorů je to skoro hned), tak zdaleka ještě není prohřátý motor, olej, převodovka, difec.... a pokud tomu "naloží" po dvoutřech kilometrech, kdy sice voda už má těch okolo 80°C, ale ostatní je ještě studené, tak se brzy něco odebéře do věčných lovišť.... Ale ano - je to věc názoru a záleží na vkusu každého soudruhaPePe píše:Pokud by měl někdo problém s tím,že zbytečně na volnoběh plecháček vypouští emise,tak to má blbý...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna motorového oleje?
Motor zahřívat na volnoběh je obecně špatný. Standard u motorkářů .) V zimě to je spíš pro zahřátí interiéru. Pro motor je nejlepší hned vyjet. A nechat zahřát při jízdě, kdy je motor zatížen. Zahřívat rozumnou jízdou. Rychleji se tak dostane na provozní teplotu a nepoběží zbytečně studený.
Re: výměna motorového oleje?
Já vím, že to asi ideální není. Nevím, odkud jsi, ale když v Praze otočíš klíčkem a hned vyrazíš, tak Ti okolní provoz nedává na onu klidnou jízdu skoro žádnou naději.Autoxxxrady píše:Jezevčíku ten diesel na volnoběh ani nezahřívej. Akoráť ho trápíš a běží studenej. Prostě nastartuj a jeď. Když ten motor nezatížíš, tak se nezahřeje. Je potřeba jet v klidu, ale jet. Nechat motor běžet na prázdno je dobrý na zahřátí interiéru, ale ne pro motor.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne ned pro 08, 2013 11:57, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: výměna motorového oleje?
Před lety se to tu již řešilo, to vlákno se myslím jmenovalo "Zahřívání motoru". Už jsem se to jednou pokoušel najít a "oživit", ale čtyři roky nefunkční vlákna se prý automaticky mažou.jerome píše:Toto uz je debata vhodna do inej temy nie "výmena motorového oleje"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: výměna motorového oleje?
V tom vidím hlavní výhodu tepelných výměníků olej-vodaPitris píše:... a pokud tomu "naloží" po dvoutřech kilometrech, kdy sice voda už má těch okolo 80°C, ale ostatní je ještě studené...
Re: výměna motorového oleje?
"Něco" jsem ještě našel....Jezevcik píše:Před lety se to tu již řešilo....jerome píše:Toto uz je debata vhodna do inej temy nie "výmena motorového oleje"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Díky, Jarku. Bohužel to ale není ono. To vlákno mělo hodně příspěvků a asi je definitivně fuč. Řešily se tam detailně technické věci, které se v režimu na volnoběh, uvnitř motoru dějí.
Každopádně se tu dá navázat. Zkusím nakopnout modeláře, aby přispěl se svou troškou do mlýna.
Každopádně se tu dá navázat. Zkusím nakopnout modeláře, aby přispěl se svou troškou do mlýna.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
"Nakopnout" ho můžeš, ale ještě jsem našel toto: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... t3273.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Moc dobře vim co se v motoru,nejen v něm děje,teo i prakto
Co mám asi v profilu,m.j.,
,ale než plechovku zbavim zmrazků a BH,motor může blafat.
Psal jsem o zimě a max 5 min.
A že má diesel jiné hodnoty v "ohřívání" taky vim
Nejen proto že jsem kdysi jeden vlastnil,s mnoha jezdil a nejen proto už nikdy dobrovolně
O tom že se vše nejlépe prohřeje volnou jízdou netřeba pořádat diskuze.
Co se tam všude děje za chladna vč.chem.procesů,si může každej přečíst jinde,pokud ho to zajímá,moc se to ovlivnit nedá,tak si nezaplňujte kapacitu mozku.
Leda že by jste měli SMĚŠOVACÍ KAPACITÁTOR. Pokud víte,co to je.
Co mám asi v profilu,m.j.,
,ale než plechovku zbavim zmrazků a BH,motor může blafat.
Psal jsem o zimě a max 5 min.
A že má diesel jiné hodnoty v "ohřívání" taky vim
Nejen proto že jsem kdysi jeden vlastnil,s mnoha jezdil a nejen proto už nikdy dobrovolně
O tom že se vše nejlépe prohřeje volnou jízdou netřeba pořádat diskuze.
Co se tam všude děje za chladna vč.chem.procesů,si může každej přečíst jinde,pokud ho to zajímá,moc se to ovlivnit nedá,tak si nezaplňujte kapacitu mozku.
Leda že by jste měli SMĚŠOVACÍ KAPACITÁTOR. Pokud víte,co to je.
Naposledy upravil(a) Pedro dne ned pro 08, 2013 12:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pitris píše:"Nakopnout" ho můžeš, ale ještě jsem našel toto: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... t3273.html
To také není ono, tamto bylo z roku 05 - 06, ale to nevadí. Názorů a odpovědí je tam dostatečně.
Díky.
Edit: jestli ještě můžu otravovat, tak bych to přesunul do "Ostatní"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
PePe, pokud se nepletu, tak směšovací kapacitátor je již dlouhá léta standardním doplňkem každého běžně vybaveného De Loreanu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Myslim že jen jednoho,ale jsi v obraze.