Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Pedro »

Věc názoru.
Bufika Ebra mám v procovním voze,kde být musí vzhledem k množství chladící kapaliny.
A vyžaduje pravidelnou údržbu. Dost pravidelnou.
Do oso ani náhodou,zdroj možnosti poruch navíc,montáž do postaršího,již zaběhnutého a bez závad fungujcího systému (nega zkušenost s dodělávkou-ale může to být smůla či náhoda).
Navíc proč další kg navíc.
Nastartuji,fukar na 50%,ometu,oškrábu čelní a př.boční okna a př.část střechy,což mi zabere cca 5 min,za tu dobu už topení produkuje vlažno teplý luft,(neplatilo pro moje kdysi š 1000mb,100,120 (136gl už a všechny následné i předchozí západní i východní plecháče ano)tak se vyčistí sklo zevniř a plíživou jízdou jedu 4 km do práce.
Pokud stav vozovek nedovolí jízdu na skútru,tak tuto činnost provádím v 5,10 14 a 19h.
4x4 km se zmrzlim plecháčkem.
Pokud by měl někdo problém s tím,že zbytečně na volnoběh plecháček vypouští emise,tak to má blbý...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Jezevcik »

PePe, jenže u benzíňáku se za ten čas, který strávíš ometením, teplota alespoň trochu pohne. Můj diesel se za tu dobu v mrazech ani neodlepí ode dna a dokonale se prohřeje tak po dvanácti kilometrech :-(
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Autoxxxrady

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Autoxxxrady »

Je mně jasný, že díky ceně to není prodejní hit
Ale podle mně lepší než tělísko na šňůrku. Mám to nezávislý a použitelný ať jsem kdekoliv ne jen u zásuvky. A kila navíc? Má to pár kilo.

Jezevčíku ten diesel na volnoběh ani nezahřívej. Akoráť ho trápíš a běží studenej. Prostě nastartuj a jeď. Když ten motor nezatížíš, tak se nezahřeje. Je potřeba jet v klidu, ale jet. Nechat motor běžet na prázdno je dobrý na zahřátí interiéru, ale ne pro motor.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned pro 08, 2013 11:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:Pokud by měl někdo problém s tím,že zbytečně na volnoběh plecháček vypouští emise,tak to má blbý...
O emise ani tak nejde; ale málokdo si uvědomí, že když se ohřeje voda (a u novějších motorů je to skoro hned), tak zdaleka ještě není prohřátý motor, olej, převodovka, difec.... a pokud tomu "naloží" po dvoutřech kilometrech, kdy sice voda už má těch okolo 80°C, ale ostatní je ještě studené, tak se brzy něco odebéře do věčných lovišť.... Ale ano - je to věc názoru a záleží na vkusu každého soudruha 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Autoxxxrady »

Motor zahřívat na volnoběh je obecně špatný. Standard u motorkářů .) V zimě to je spíš pro zahřátí interiéru. Pro motor je nejlepší hned vyjet. A nechat zahřát při jízdě, kdy je motor zatížen. Zahřívat rozumnou jízdou. Rychleji se tak dostane na provozní teplotu a nepoběží zbytečně studený.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Jezevcik »

Autoxxxrady píše:Jezevčíku ten diesel na volnoběh ani nezahřívej. Akoráť ho trápíš a běží studenej. Prostě nastartuj a jeď. Když ten motor nezatížíš, tak se nezahřeje. Je potřeba jet v klidu, ale jet. Nechat motor běžet na prázdno je dobrý na zahřátí interiéru, ale ne pro motor.
Já vím, že to asi ideální není. Nevím, odkud jsi, ale když v Praze otočíš klíčkem a hned vyrazíš, tak Ti okolní provoz nedává na onu klidnou jízdu skoro žádnou naději.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne ned pro 08, 2013 11:57, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Jezevcik »

jerome píše:Toto uz je debata vhodna do inej temy nie "výmena motorového oleje" :idea: :mrgreen:
Před lety se to tu již řešilo, to vlákno se myslím jmenovalo "Zahřívání motoru". Už jsem se to jednou pokoušel najít a "oživit", ale čtyři roky nefunkční vlákna se prý automaticky mažou.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:... a pokud tomu "naloží" po dvoutřech kilometrech, kdy sice voda už má těch okolo 80°C, ale ostatní je ještě studené...
V tom vidím hlavní výhodu tepelných výměníků olej-voda :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:
jerome píše:Toto uz je debata vhodna do inej temy nie "výmena motorového oleje" :idea: :mrgreen:
Před lety se to tu již řešilo....
"Něco" jsem ještě našel....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Díky, Jarku. Bohužel to ale není ono. To vlákno mělo hodně příspěvků a asi je definitivně fuč. Řešily se tam detailně technické věci, které se v režimu na volnoběh, uvnitř motoru dějí.
Každopádně se tu dá navázat. Zkusím nakopnout modeláře, aby přispěl se svou troškou do mlýna.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

"Nakopnout" ho můžeš, ale ještě jsem našel toto: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... t3273.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

Moc dobře vim co se v motoru,nejen v něm děje,teo i prakto
:evil:
Co mám asi v profilu,m.j., :!:
,ale než plechovku zbavim zmrazků a BH,motor může blafat.
Psal jsem o zimě a max 5 min. :twisted:
A že má diesel jiné hodnoty v "ohřívání" taky vim :x
Nejen proto že jsem kdysi jeden vlastnil,s mnoha jezdil a nejen proto už nikdy dobrovolně :D
O tom že se vše nejlépe prohřeje volnou jízdou netřeba pořádat diskuze.
Co se tam všude děje za chladna vč.chem.procesů,si může každej přečíst jinde,pokud ho to zajímá,moc se to ovlivnit nedá,tak si nezaplňujte kapacitu mozku.
Leda že by jste měli SMĚŠOVACÍ KAPACITÁTOR. Pokud víte,co to je.
Naposledy upravil(a) Pedro dne ned pro 08, 2013 12:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:"Nakopnout" ho můžeš, ale ještě jsem našel toto: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... t3273.html

To také není ono, tamto bylo z roku 05 - 06, ale to nevadí. Názorů a odpovědí je tam dostatečně.
Díky.
Edit: jestli ještě můžu otravovat, tak bych to přesunul do "Ostatní" :-)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

PePe, pokud se nepletu, tak směšovací kapacitátor je již dlouhá léta standardním doplňkem každého běžně vybaveného De Loreanu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

Myslim že jen jednoho,ale jsi v obraze. :wink:
Odpovědět