Záběh motoru
Moderátor: Colommbo
Záběh motoru
Možná hloupý dotaz, spíše úvaha, ale jaký použít olej (jak kvalitní) na zajíždění syrového motoru?
Současná LL 5W30tka z výroby půjde ven ve 3t km, ale co dát pak?
Dát nějaký průměrný olej nebo se nebát už použít i olej na bázi PAO či s 3esterů?
Jinak by to byl olej s normou VW502.00, ACEA A3
Současná LL 5W30tka z výroby půjde ven ve 3t km, ale co dát pak?
Dát nějaký průměrný olej nebo se nebát už použít i olej na bázi PAO či s 3esterů?
Jinak by to byl olej s normou VW502.00, ACEA A3
Re: Záběh motoru
Pár nových aut už jsem zajel, ne tedy s turbem, a u moderního motoru vyměnit olej po 3000 km se mi zdá jako zbytečná "opatrnost". Na záběh není nutno dávat ten nejkvalitnější olej (dříve se razilo, že se nemá dávat nejkvalitnější olej), stačí kvalitní, a u moderního motoru je to, mám za to, celkem jedno. Ani nejkvalitnějším olejem (který bude zbytečný v záběhu i po něm) se nic nezkazí. Omlouvám se za lapidárnost.
P.S.: Lapidární...lapidární...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
P.S.: Lapidární...lapidární...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Re: Záběh motoru
Položka za ,,zbytečnou" výměnu oleje je v porovnání s kupní hodnotou vozidla zanedbatelná, tohle neřeším.
Auto bych si rád co nejdéle ponechal. Motor je fungl nový, nějaké tření a zabrušování tam určitě probíhat bude - jen to nebude v takové míře jako před xx lety...
Auto bych si rád co nejdéle ponechal. Motor je fungl nový, nějaké tření a zabrušování tam určitě probíhat bude - jen to nebude v takové míře jako před xx lety...
Re: Záběh motoru
No vidíš, a já jsem přesvědčen že i u nového motoru je výměna oleje po 3tkm jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat. A když tam výrobce jako prvonáplň použije "LL" olej a aplikuje se výměna po 20-ti 30-ti tkm, považuji to za prasárnu.... (viz třeba zde: http://www.oleje.cz/forum/jake-auto-t3861-7821.html )Ital píše:....u moderního motoru vyměnit olej po 3000 km se mi zdá jako zbytečná "opatrnost"....
A na záběh - po těch 3tkm - tak do 10-ti tkm bych použil "obyčejnou" 5w30 nebo 5w40 VW502, protože "super"olej působí tak říkajíc proti záběhu / ten záběh by se zbytečně prodlužoval. A když, tak až pak PAO nebo "x"ester.... A rozhodně bych se vykašlal na "LL" provoz, dal olej 502.00 (503.01, 504.00) a měnil při krátkých nebo ostřejších jízdách do 10-ti a při běžných do 15-ti tkm/1rok....
PS1: když dáš potom "racing"olej (Motul 300V, Millers CFS aj.), tak tam normu VW asi nenajdeš ale kvalitou ji plnit / a přesahovat / bude.
PS2: Itale, zkus se na to podívat jednou ne očima šetřílka, ale tak aby to bylo lepší pro motor/auto....
Ty měníš filtry a oleje podle max. intervalů; na jedné straně šetříš ale na druhé si už koupil několik nových aut, což je jedna z nejnevýhodnějších investicí....Kolik že je ztráta tržní hodnoty auta za rok?!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záběh motoru
Děkuji za odpověď.
Auto je v záruce, norma je svatá! Pojezdím první sezonu na průměrný olej a pak si hodím korunou mezi Mobilem 1 0W-40 nebo Millerem CFS 5W40 s NT
Auto je v záruce, norma je svatá! Pojezdím první sezonu na průměrný olej a pak si hodím korunou mezi Mobilem 1 0W-40 nebo Millerem CFS 5W40 s NT
Re: Olej pro Octavia 1.4 TSI
Millers CFS NT bude asi výkonnější, ale určitě ne dvakrát jak je na tom v porovnání s Mobilem1 cenově. Ale oba jsou hodně GUT Jako třeba např. i Yacco Galaxie RS.... A teď bych dal třeba Total, Texaco, Sunoco, Q8, Trident....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záběh motoru
Pokud se bude vymena delat v autorizovanem servise, tak budou chtit na obalu normu VW uvedenu.
Re: Záběh motoru
Ano, správný záběh a včasné výměny oleje v rámci záběhu i po něm jsou to, co stále zásadním způsobem rozhoduje o budoucím životě daného motoru a co může uživatel ovlivnit, ať už pozitivně, nebo negativně.Mirda85 píše:Položka za ,,zbytečnou" výměnu oleje je v porovnání s kupní hodnotou vozidla zanedbatelná, tohle neřeším.
Auto bych si rád co nejdéle ponechal. Motor je fungl nový, nějaké tření a zabrušování tam určitě probíhat bude - jen to nebude v takové míře jako před xx lety...
Re: Záběh motoru
To je věc, která by mě (zbytečně) docela zajímala . Bude to "tajná" výměna? Jestli ne, co bude servis říkat na daný donesený olej? Jestli bude výměna tajná, utají se i filtr, sežene se stejný? Nebo to má být jinak?Pandora píše:Pokud se bude vymena delat v autorizovanem servise, tak budou chtit na obalu normu VW uvedenu.
Re: Záběh motoru
Žádný výrobce dnes není rád, když uživatel v jeho výrobku odstraňuje kurvítko, jehož jediným účelem je, aby si zákazník musel brzy pořídit nový výrobek. Proto vřele doporučuji postupovat s péčí dobrého hospodáře, tj. odstranit kurvítko tak, aby si toho výrobce neměl šanci všimnout.
Re: Záběh motoru
Ále, nebuď paranoidní.
Paranoidní...paranoidní...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Paranoidní...paranoidní...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Re: Záběh motoru
Paranoidní je něco jiného než lapidární.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Záběh motoru
Ital píše:....Lapidární...lapidární...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
A taky se tam podívej co to znamená být trapný.Ital píše:....Paranoidní...paranoidní...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záběh motoru
Aniž bych se tam díval, tak bych to označil za chorobný strach z něčeho, co je nereálné. Jenže já těch zku.vených - špatným záběhem - motorů už pár zažil, stejně jako velmi dobře zajetých. A pokud jde o olej, tak toho bordelu je ve vaně při první výměně dost na to, abych měl pochybnosti o tom, zda vůbec ještě pracuje olejový filtr a olej nejde přímo do mazacího systému jeho obtokem, tedy bez čištění.Ital píše:Ále, nebuď paranoidní.
Paranoidní...paranoidní...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Re: Záběh motoru
No ano, asi je to trapný, ale i na netu je možno občas získat relevantní informace.Pitris píše:Ital píše:....Lapidární...lapidární...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .A taky se tam podívej co to znamená být trapný.Ital píše:....Paranoidní...paranoidní...co to vlastně je? Musím se podívat do slovníku na netu .
Relevantní...relevantní... .
Hele, Pitrisi, jak se napíše, že olej není není nutno měnit tak často, neznáš bratra.