z minerálu na polosyntetiku???
Moderátor: Colommbo
z minerálu na polosyntetiku???
Zdravím,chtěl jsem se zeptat jestli můžu do octavie tdi/66kW/ která má najeto cca.180 000km dát olej 10w40,když majitel předemnou tam dával 15w40 a to nevím jak dlouho?Jak si to motor přebere?Díky.
Bez obav, pokud ta 15w40 plnila normu VW 505.00. O kvalitě, výkonnosti a schopnosti oleje odstraňovat karbon hovoří normy API a ACEA - nikoliv SAE. Pokud uvedu příklad oleje API SL/CF SAE 15w40, tak bude odstraňovat karbon a bránit jeho usazování v motoru stejně dobře, jako olej SL/CF 5w40. A pokud použiji olej dejme tomu SJ nebo SL/CF 5w40 po oleji SJ nebo SL/CF 10 nebo 15w40 (a navíc pravidelně měněném ve správném intervalu), nehrozí vůbec nic, protože ve schopnosti odstraňovat karbon na tom budou oba stejně. A s "desítkou" to bude oproti "patnáctce" lehčeji v mrazu startovat.
Zase asi do někoho "rýpnu", ale doporučím Ti "značkový" olej zavedené firmy - Mobil, Esso, Motul, Motorex, Agip, Total, Elf, Q8, Shell, Valvoline, Texaco. Jedny z nejlepších olejů 10w40 jsou (asi) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L nebo http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L anebo, a ten je TOP (ale i finančně ) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-2L ale ten je přednostně určen pro závodní použití. Každopádně dodrž normu VW 505.00
Hlavně jít podle ACEA :lol:co předepisuje výrobcePitris píše:Zase asi do někoho "rýpnu", ale doporučím Ti "značkový" olej zavedené firmy - Mobil, Esso, Motul, Motorex, Agip, Total, Elf, Q8, Shell, Valvoline, Texaco. Jedny z nejlepších olejů 10w40 jsou (asi) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L nebo http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L anebo, a ten je TOP (ale i finančně ) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-2L ale ten je přednostně určen pro závodní použití. Každopádně dodrž normu VW 505.00
norma VW 505.00 hovoří jasně - je v ní i ACEA
A komu není zcela jasná HTHS viskozita, a oleje s normální a sníženou viskozitou, a jejich použití, může číst zde:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
A komu není zcela jasná HTHS viskozita, a oleje s normální a sníženou viskozitou, a jejich použití, může číst zde:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
dobře asi to nechápu VW má 505.00 má ACEA A1-B1 a A3-B3 ale pokud tyto oleje zaměníš do motorů kde výrobce předepisuje třeba A1-B1 a Ty tam dáš A3 B3 i když VW 505.00 tak nemysli ten olej dělá v motoru problém.A pokud vím každý výrobce Ti dá manuál kde předepisuje příklad Olej 5W/40 ACEA A3 B3 neb 10W/40 atd ,ale důležitý je to ACEAPitris píše:norma VW 505.00 hovoří jasně - je v ní i ACEA
A komu není zcela jasná HTHS viskozita, a oleje s normální a sníženou viskozitou, a jejich použití, může číst zde:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
VW 505.00 odpovídá ACEA B2.
Pokud bys použil olej dejme tomu VW 507.00 - (tato norma nahrazuje mj. i tu VW 505.00 - i když takový olej je podstatně dražší), tak to nevadí, motor se s tím srovná; právě proto, že 507.00 zahrnuje i tu 505.00
A jinak - obecně: do motoru, který je konstruován na olej A1/B1, (a motory VW od r.v. 97 ten rok nevím úplně přesně k nim patří), lze bez problémů použít i olej A3/B3. Ovšem do motoru, který je dělaný na olej s normální viskozitou, použít olej se sníženou NELZE.
Konkrétně ale u motorů VW je jejich norma při výběru oleje na prvním místě - ta je potřeba bezpodmínečně dodržet !
A ACEA je (pouze) evropská norma olejů - sice důležitá, ale spousta výrobců aut podle ní "nejede", resp. pokud ji v manuálu neuvádí, je jedno, jaký olej použiješ, tam rozhoduje jen API. V tom článku, na který odkazuji, je to napsáno (a asi i srozumitelněji).
Pokud bys použil olej dejme tomu VW 507.00 - (tato norma nahrazuje mj. i tu VW 505.00 - i když takový olej je podstatně dražší), tak to nevadí, motor se s tím srovná; právě proto, že 507.00 zahrnuje i tu 505.00
A jinak - obecně: do motoru, který je konstruován na olej A1/B1, (a motory VW od r.v. 97 ten rok nevím úplně přesně k nim patří), lze bez problémů použít i olej A3/B3. Ovšem do motoru, který je dělaný na olej s normální viskozitou, použít olej se sníženou NELZE.
Konkrétně ale u motorů VW je jejich norma při výběru oleje na prvním místě - ta je potřeba bezpodmínečně dodržet !
A ACEA je (pouze) evropská norma olejů - sice důležitá, ale spousta výrobců aut podle ní "nejede", resp. pokud ji v manuálu neuvádí, je jedno, jaký olej použiješ, tam rozhoduje jen API. V tom článku, na který odkazuji, je to napsáno (a asi i srozumitelněji).
Jestliže je použit olej A1 B1 nebo A5 B5, to je 0W-30 nebo 5W-30 příslušné normy VW a motor již začíná brát olej, tak je lepší asi použít něco v A3 B3B4, ale také příslušné normy VW.Pitris píše:VW 505.00 odpovídá ACEA B2.
Pokud bys použil olej dejme tomu VW 507.00 - (tato norma nahrazuje mj. i tu VW 505.00 - i když takový olej je podstatně dražší), tak to nevadí, motor se s tím srovná; právě proto, že 507.00 zahrnuje i tu 505.00
A jinak - obecně: do motoru, který je konstruován na olej A1/B1, (a motory VW od r.v. 97 ten rok nevím úplně přesně k nim patří), lze bez problémů použít i olej A3/B3. Ovšem do motoru, který je dělaný na olej s normální viskozitou, použít olej se sníženou NELZE.
Konkrétně ale u motorů VW je jejich norma při výběru oleje na prvním místě - ta je potřeba bezpodmínečně dodržet !
A ACEA je (pouze) evropská norma olejů - sice důležitá, ale spousta výrobců aut podle ní "nejede", resp. pokud ji v manuálu neuvádí, je jedno, jaký olej použiješ, tam rozhoduje jen API. V tom článku, na který odkazuji, je to napsáno (a asi i srozumitelněji).
Dovolil bych si přidal Liqui moly 10w40 Superleichtlauf.Pitris píše:Zase asi do někoho "rýpnu", ale doporučím Ti "značkový" olej zavedené firmy - Mobil, Esso, Motul, Motorex, Agip, Total, Elf, Q8, Shell, Valvoline, Texaco. Jedny z nejlepších olejů 10w40 jsou (asi) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L nebo http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1L anebo, a ten je TOP (ale i finančně ) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-2L ale ten je přednostně určen pro závodní použití. Každopádně dodrž normu VW 505.00
To je zajímavé, ale většina japonských výrobců dává API.g.lubomir píše:dobře asi to nechápu VW má 505.00 má ACEA A1-B1 a A3-B3 ale pokud tyto oleje zaměníš do motorů kde výrobce předepisuje třeba A1-B1 a Ty tam dáš A3 B3 i když VW 505.00 tak nemysli ten olej dělá v motoru problém.A pokud vím každý výrobce Ti dá manuál kde předepisuje příklad Olej 5W/40 ACEA A3 B3 neb 10W/40 atd ,ale důležitý je to ACEAPitris píše:norma VW 505.00 hovoří jasně - je v ní i ACEA
A komu není zcela jasná HTHS viskozita, a oleje s normální a sníženou viskozitou, a jejich použití, může číst zde:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
Ano, pokud je již vyšší spotřeba oleje se sníženou viskozitou, dá se přejít na oleje A3/B3, a je možné zvednout i tu letní třídu 30 na 40 - a dodržet normu VW - SAMOZŘEJMĚAnonymous píše:Jestliže je použit olej A1 B1 nebo A5 B5, to je 0W-30 nebo 5W-30 příslušné normy VW a motor již začíná brát olej, tak je lepší asi použít něco v A3 B3B4, ale také příslušné normy VW.Pitris píše:VW 505.00 odpovídá ACEA B2.
Pokud bys použil olej dejme tomu VW 507.00 - (tato norma nahrazuje mj. i tu VW 505.00 - i když takový olej je podstatně dražší), tak to nevadí, motor se s tím srovná; právě proto, že 507.00 zahrnuje i tu 505.00
A jinak - obecně: do motoru, který je konstruován na olej A1/B1, (a motory VW od r.v. 97 ten rok nevím úplně přesně k nim patří), lze bez problémů použít i olej A3/B3. Ovšem do motoru, který je dělaný na olej s normální viskozitou, použít olej se sníženou NELZE.
Konkrétně ale u motorů VW je jejich norma při výběru oleje na prvním místě - ta je potřeba bezpodmínečně dodržet !
A ACEA je (pouze) evropská norma olejů - sice důležitá, ale spousta výrobců aut podle ní "nejede", resp. pokud ji v manuálu neuvádí, je jedno, jaký olej použiješ, tam rozhoduje jen API. V tom článku, na který odkazuji, je to napsáno (a asi i srozumitelněji).