Nějak nechápu - ten MANNOL DIESEL TURBO SAE 5W-40 není "longlife Sice má normu GM (jen pro diesel), což je (tuším) na 30tkm - brrrrr - ale na rok, ale potom normy ACEA a VW jsou na max. 15tkm/1rok. Jedině že použít z longlife na ten pevný interval. Pak ano.arpi666 píše:tak tu je olej s TNB 9,9......
z long life na pevné intervaly
Moderátor: Colommbo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
No, však právě..... (z hlediska dostatečné kompletní ochrany motoru).
Zajímavé a vysvětlující pojednání o Low Saps a LongLife olejích je třeba tady:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
Zajímavé a vysvětlující pojednání o Low Saps a LongLife olejích je třeba tady:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: z long life na pevné intervaly
Tohle všechno co se tady řeší je teorie. Teorie která nemá moc pozitivní mínění na LL intervaly ani na LL oleje. Důležitá je ale praxe. Na Škoda forum je Octavia PD která jezdila na LL intervaly (dokonce tuším že ještě na ty starší 50t km) a má najeto už asi 600 tisíc km a ten motor je OK.
Pokud by byla pravda co se tady píše, např. hlášky typu "..takuto plečku by som do motora negrcol ani zadarmo" tak by přece ten motor takovej náběh nemohl přežít ne?
Pokud by byla pravda co se tady píše, např. hlášky typu "..takuto plečku by som do motora negrcol ani zadarmo" tak by přece ten motor takovej náběh nemohl přežít ne?
Re: z long life na pevné intervaly
Výjimka, která potvrzuje pravidlo A teď vážně, pokud to auto najelo ročně 100tKm, tak je to výměna 2x do roka po dobu 6 let.
Re: z long life na pevné intervaly
600 tisíc kilometrů - to ale asi není poskakování se studeným motorem na krátkých jízdách, žeBourne píše:Na Škoda forum je Octavia PD která jezdila na LL intervaly (dokonce tuším že ještě na ty starší 50t km) a má najeto už asi 600 tisíc km a ten motor je OK....
A to je ono. Když se jezdí dlouhé jízdy s minimem startů a studených jízd, dá se "LL" olej a interval použít, ale takové jízdní podmínky má jen málokterý motor. Ve velké většině případů se s autem jen popojíždí po městě, motor a hlavně olej se pořádně neprohřeje a to způsobuje největší opotřebení ! Jak už zde bylo psáno - oleje "LL" mají kvůli filtru p.č. sníženou alkalickou rezervu (TBN), která by ale při studených jízdách měla být co nejvyšší. V oleji zůstane a narůstá množství nespáleného paliva a vlhkost vzniklá kondenzací; ale to se začne odstraňovat až pořádným prohřátím oleje (může to trvat i 30km) na dlouhé jízdě. Při krátkých jízdách to musí "zvládnout" to TBN - a když je snížené, a ještě k tomu je olej v motoru 30 nebo i víc tisíc kilometrů, tak se TBN brzo vyčerpá a motor začne vlivem (chemicky) kyselého prostředí korodovat; a krom toho to má negativní vliv i na těsnění v motoru.
Proto tu byl zmíněn ten "LL" olej Castrol Edge 5w30, který má TBN jen 6.0mg KOH/g. On třeba Mobil1 5w30 ESP Formula se stejnými specifikacemi má alkalickou rezervu přes 8mg KOH/g, a některé další "LL" oleje mají TBN kolem sedmi. A když není potřeba ani olej ACEA Cx - pro filtr p.č. a stačí A1/B1, A3/B3, tak je vhodnější použít právě ty, protože tyto oleje mívají TBN i okolo 10-ti mg KOH/g....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: z long life na pevné intervaly
Pitris: Díky za obsáhlé vysvětlení. Hezky vysvětleno i pro toho kdo není vůbec v obraze (např. já)
Takže ano, LL se dá použít, ale jenom v autě které jezdí např. služební dlouhé trasy. To je přesně můj případ, s každým startem jedu většinou 70 až 200km. Velmi výjimečně se mi motor nestačí prohřát, navíc jezdím na spotřebu takže motor velmi šetřím.
Doteď jsem jezdil na Edge 5W30 (viskozita mi vyhovuje prozatím), ale na další výměnu vezmu Shell Helix Ultra Extra, měl by být o kousek lepší a u mého prodejce dokonce o necelou stovku ještě levnější. Mobil1 vychází podstatně dráž.
Takže ano, LL se dá použít, ale jenom v autě které jezdí např. služební dlouhé trasy. To je přesně můj případ, s každým startem jedu většinou 70 až 200km. Velmi výjimečně se mi motor nestačí prohřát, navíc jezdím na spotřebu takže motor velmi šetřím.
Doteď jsem jezdil na Edge 5W30 (viskozita mi vyhovuje prozatím), ale na další výměnu vezmu Shell Helix Ultra Extra, měl by být o kousek lepší a u mého prodejce dokonce o necelou stovku ještě levnější. Mobil1 vychází podstatně dráž.
Re: z long life na pevné intervaly
V tomto případě se "LL" dá, ale i tak bych olej v motoru nenechával raději déle jak 25 tkm....Bourne píše:....s každým startem jedu většinou 70 až 200km....
Pokud se jedná o auto koncernu VW - a předpokládám že turbodiesel, tak když je tam DPF, tak je na "LL" potřeba olej VW507. Pokud by tam DPF nebyl, dá se použít i buď olej s normou VW506.00, nebo - když by to byl motor čerpadlo-tryska - VW506.01. Důležité je ale měnit i filtrem a hlídat hladinu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: z long life na pevné intervaly
Přesně tak, je to VW TDi s DPF takže VW507. Pokud by tam DPF nebyl tak bych byl radši, ale co nadělám že
Hladinu kontroluju pravidelně (dolívám max 0,5dcl za celou výměnu) každý měsíc. Filtr je samozřejmostí, dávám ten o kterým si myslím že je nejlepší (MANN - Made in Germany), dává se při výrobě.
Najeto budu mít za měsíc rovných 100t, takže zatím nic.
Hladinu kontroluju pravidelně (dolívám max 0,5dcl za celou výměnu) každý měsíc. Filtr je samozřejmostí, dávám ten o kterým si myslím že je nejlepší (MANN - Made in Germany), dává se při výrobě.
Najeto budu mít za měsíc rovných 100t, takže zatím nic.
Re: z long life na pevné intervaly
Napsal si, že....Bourne píše:Přesně tak, je to VW TDi s DPF takže VW507....
....i kvůli tomu filtru je dobré motor při dobrém prohřátí občas trochu prohnat/protočit/protáhnout/ "vyhnat pavouky", a nejenom z toho filtru pevných částic.... A ten olejový filtr MANN je O.K.Bourne píše:....jezdím na spotřebu takže motor velmi šetřím....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: z long life na pevné intervaly
Filtr se nejlépe vypálí při středním zatížení, které budeš držet. To znamená dálnice nebo dlouhý úsek při stabilnim zatížení. Při maximálním zatížení je dána přednost výkonu před regenerací u systémů, které využívají vstřik do motoru (válce). Lepší je řešení samostatného vstřikovače ve výfukovém potrubí před filtrem - používá např. Ford.
Když chceš vypálit filtr pevných částic, tak ho lépe vypálíš při středním zatížení než, když s autem poletíš v maximálních otáčkách
Celkově je naftový motor konstruován pro stabilní provoz ve střednim zatížení na dlouhé vzdálenosti. Pak vyniká jeho efektivita. Držet otáčky kolem maxima toč. momentu a letět po dálnici. Čím větší auto tím větší výhoda. Pak spotřeba dělá rozdíl v řádech litrů a dražší servis a pořizovací cena se rychle vrací.
V malých vozidlech výhoda naftového motoru zaniká. Hlavně při provozu ve městě a na krátkých vzdálenostech naftový motor hodně trpí, protože se pomaleji ohřívá než benzinový a jezdí tak neustále neprohřátý. Naftový motor je těžší a v menších vozidlech přetěžuje přední nápravu, ta pak hodně trpí a její údržba je zase cenově náročnější.
Když chceš vypálit filtr pevných částic, tak ho lépe vypálíš při středním zatížení než, když s autem poletíš v maximálních otáčkách
Celkově je naftový motor konstruován pro stabilní provoz ve střednim zatížení na dlouhé vzdálenosti. Pak vyniká jeho efektivita. Držet otáčky kolem maxima toč. momentu a letět po dálnici. Čím větší auto tím větší výhoda. Pak spotřeba dělá rozdíl v řádech litrů a dražší servis a pořizovací cena se rychle vrací.
V malých vozidlech výhoda naftového motoru zaniká. Hlavně při provozu ve městě a na krátkých vzdálenostech naftový motor hodně trpí, protože se pomaleji ohřívá než benzinový a jezdí tak neustále neprohřátý. Naftový motor je těžší a v menších vozidlech přetěžuje přední nápravu, ta pak hodně trpí a její údržba je zase cenově náročnější.
Re: z long life na pevné intervaly
Už se tu probíralo, že způsobů regenerace je více. Je dobré si zjistit, jak funguje u konkrétní motorizace a tomu se přizpůsobit.