z long life na pevné intervaly

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

mal som test olejov vo formate PDF a jednalo sa o long life oleje v prevadzke,teda po vymene+ test olejov na normal interval+ tam boli i benzinove. Z testov vyplinulo,ze u VW na long life bolo zvysene mnozstvo sadzi,inak este na hrane zarucoval ochranu motora. Diesle PSA long life s Renault mali uz hodnoty velmy nebezpecne,alkalicka rezerva nebola ziaadna,ba hlboko pod minimalnym limitom. Podobne dopadol olej z Fabie,niektore hodnoty boli pod limitom,olej nezarucoval uz takmer ziadnu protikoroznu ochranu,bola nadmierne zvysena kyslost oleja. Zial uy nemam ani link na ten subor
DR.

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od DR. »

DR. píše:
Marek1 píše:Dobrý den,
koupil jsem jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR, kde byl samo hned z výroby nastaven longlife provoz. Specifikace oleje dle výrobce je VW 507.00. Autoriz.servis tam lil nějaký longlife Shell, který je tam ještě pořád i v tuto chvíli. Chci přejít na pevné intervaly výměn, neb to více odpovídá charakteru mé jízdy. Na druhou stranu, bych musel nechat přenastavit řídící jednotku, jinou servisní knížku (zřejmě) a navíc tyto motory jsou na longlife oleje stavěné. Napadlo mě používat longlife oleje dál a měnit co 15tis km nebo 1rok (co nastane dříve). Říká se, že longlife je drahý, nicméně internetová cena CASTROL EDGE 5W-30 longlife, splnující VW507.00 za cenu 1085,-/5 litrů mi nepřijde dražší než klasické oleje. Prosím o Vaše názory. Díky předem!
Mam sice PDcko, ale uvazuji stejne, cena LL oleju 507.00 a normalnich je stejna tak proc prenastavovat motor na kratsi interval a nejezdit na LL proste tech 15K km a menit driv?? Ten LL by mel byt kvalitnejsi/lepe aditivovany).
Co myslite, jsou kvalitnejsi oleje 507.00 nebo 505.01??
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Pitris »

DR. píše:Co myslite, jsou kvalitnejsi oleje 507.00 nebo 505.01??
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3699
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pro ochranu motoru TDI a životnosti je lepši olej VW506.00,506.01 nebo VW 507.00, dnes to hažou do jednoho pitle,,
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Možná jo, ale kromě dálničních jízd měnit po 15-ti tkm - pro ochranu motoru.
P.S. a píše se "pytel" :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jo,,pytel,,už chrapu ale olej 506.01a507.00 neni totež
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:... "pytel" :lol:
No a co když má někdo hrubku ve jméně? Např. takový Pitel (příjmení)... :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....ale olej 506.01a507.00 neni totež
Je, i není.
Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.
Ale (údajně) jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené.
Ale to se řešilo už i tady: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3772
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jasně jenom se mě jedná jakej olej vybrat jedná se o Octavku 19 TDI 66kw 2002,QG1 jsou z výroby naplněna motorovým olejem VW 506.00,506.01, mame u nás levné oleje ELF a Total,tak jsem myslel třeba ELF Excellium DID 5w30,Evolution CRV 0w30,Solaris LLX 5w30,par lidi řikalo že ta 0w že se vice stráci než 5w,,na 5w40 normaVW jsem zkoušel jezdit ale jde to hodně tvrdě neni to ono jako stou w30,asi to bude tim že motor ma jiné honováni válcu větši tlak v triskách atd...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše: ... triskách atd...
ten "pitel" asi nebola náhoda :lol: :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:jasně jenom se mě jedná jakej olej vybrat jedná se o Octavku 19 TDI 66kw 2002,QG1 jsou z výroby naplněna motorovým olejem VW 506.00,506.01, mame u nás levné oleje ELF a Total,tak jsem myslel třeba ELF Excellium DID 5w30,Evolution CRV 0w30,Solaris LLX 5w30,par lidi řikalo že ta 0w že se vice stráci než 5w,,na 5w40 normaVW jsem zkoušel jezdit ale jde to hodně tvrdě neni to ono jako stou w30,asi to bude tim že motor ma jiné honováni válcu větši tlak v tryskách atd...
O.K
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše: ... triskách atd...
ten "pitel" asi nebola náhoda :lol: :lol:
to je rada na olej
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:jasně jenom se mě jedná jakej olej vybrat jedná se o Octavku 19 TDI 66kw 2002,QG1 jsou z výroby naplněna motorovým olejem VW 506.00,506.01, mame u nás levné oleje ELF a Total,tak jsem myslel třeba ELF Excellium DID 5w30,Evolution CRV 0w30,Solaris LLX 5w30,par lidi řikalo že ta 0w že se vice stráci než 5w,,na 5w40 normaVW jsem zkoušel jezdit ale jde to hodně tvrdě neni to ono jako stou w30,asi to bude tim že motor ma jiné honováni válcu větši tlak v triskách atd...
:(

Tak použij olej 507.00 http://olejposta.sk/?s=1&m=0&t=0&v=0&p=0&a=24 jestli je tam "longlife" interval, když
Anonymous píše:jsou z výroby naplněna motorovým olejem VW 506.00,506.01...
Ten ELF Excellium DID 5w30 je na max. 15tkm/1rok, Evolution CRV 0w30 a Solaris LLX 5w30 jsou "longlife".
Jinak od Totalu jsou pro VW "longlife" Total Quartz INEO 504 / 507, a pro pevný interval max. 15tkm/1rok ve "třicítce" Total QUARTZ ENERGY 9000 0W-30 nebo Total Quartz INEO MC3 5W-30 (Ale olej 0w/xy je pro opravdu zimní krátké jízdy.....které ale zase NEJSOU na "longlife" interval výměny)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

po ohřáti motoru neni 5w30 stejná jako 0w30 prvni čislo je rychlejši promazani motoru?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

"Třicítky" jsou při provozní teplotě motoru - tedy pokud mají stejnou HTHS viskozitu - zhruba stejné. "Čtyřicítky" jsou "hustší". Mezi "nulou" a "pětkou" je rozdíl - ve prospěch "nuly" - právě v té rychlosti zaolejování studeného motoru. A zrovna tak 5w30 a 5w40 zaolejují motor po startu zhruba stejně rychle, ale 0w30 i 0w40 budou "rychlejší".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět