XC40 D3/D4 MY2018
Moderátor: Colommbo
XC40 D3/D4 MY2018
Zdravím, mám Volvo XC40 D4 r.v. 2018 kde je předepsaný olej Castrol Edge Professional V 0W-20 nebo VCC RBS0-2AE 0w-20 které mají HTHS 2,8. Po zkušenostech s předchozím autem, kde mazací plány ukazovaly na lehkoběžné oleje s HTHS taky 2,8 a kde se mi zadřela klika mně zajímá, zda můžu používat olej např. RAVENOL VMO 5W-40 (HTHS 3,75). Nebo jestli doporučítě jiný. Najeto 50 tis km.
Podle webu oilincar https://oilincar.com/cs/volvo/xc40/1-2017-.php se má do auta dávat olej API CK-4 ale oleje téhle normy jsem moc nenašel ...
Díky
Podle webu oilincar https://oilincar.com/cs/volvo/xc40/1-2017-.php se má do auta dávat olej API CK-4 ale oleje téhle normy jsem moc nenašel ...
Díky
Re: XC40 D3/D4 MY2018
ked pozerám na tu stránku aké špecifikácie a SAE udáva pre rôzne značky a modely pre jednotlivé roky výroby (ktoré som si len tak namatkovo zadal ..VAG, Honda, MB.... ), tak by som tomu ja nedával žiadnu váhu. Vôbec nerozumiem z akých podkladov vychádzajú dané údaje a odporúčania na tej stránke, vyzerá to akoby všetko rovnaké pre každú značku, model, ročník a naviac žiadne firemné špecifikácie
P.S nechcem to moc rozvíjať a špekulovať.. no zožeriem kus stola ak za tú pridretú kľuku mohol olej nižšej SAE, (ak bola oná daná SAE v súlade s predpisom výrobcu motora)... Kľuka a hlavné ložiská by boli asi to posledné, čo by dostalo na hubu, ak by bol problém v nedostatočnej SAE (môj názor).
P.S nechcem to moc rozvíjať a špekulovať.. no zožeriem kus stola ak za tú pridretú kľuku mohol olej nižšej SAE, (ak bola oná daná SAE v súlade s predpisom výrobcu motora)... Kľuka a hlavné ložiská by boli asi to posledné, čo by dostalo na hubu, ak by bol problém v nedostatočnej SAE (môj názor).
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Jen pro doplnění na stránkách Ravenol.de - uvádějí u VMO HTHS 4.0
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Oleje API CK-4 odpovídají i normám náklaďáků (byť to může být i SN), a osobně bych (jako kornel) k tomu moc nepřihlížel a vybral olej podle typu jízd - 0w30 C2 na hlavně kratší jízdy a 0w30 (příp. 5w30) C3 na dálniční přesuny.... S výměnou po 10-15 tkm.
Tu 5w40 snad jen když by si tahal v létě i karavan,. A do 0w20 bych taky nešel.
Tu 5w40 snad jen když by si tahal v létě i karavan,. A do 0w20 bych taky nešel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Díky moc! Takže třeba RAVENOL VSW 0W-30?
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Pokud v této cenové relaci, tak OK
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XC40 D3/D4 MY2018
No a levnější varianta? Tento vychází 355,- Kč / litr. A měnit po 10 tis km?
Našel jsem levnější tento Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ... nebo Shell HELIX ULTRA Professional AV-L 0W-30 ...
Našel jsem levnější tento Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ... nebo Shell HELIX ULTRA Professional AV-L 0W-30 ...
Naposledy upravil(a) vava dne stř led 10, 2024 19:29, celkem upraveno 1 x.
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Úplně klidně. Nebo třeba Mobil1 ESP, Yacco VX 1000 LE, Eneos X Hyper-X nebo Petronas Syntium 5000 DM.... Třeba.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Třeba tohle co jsem našel bude užitečné ...
https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/
https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Vava, je to super, ale najprv sa musim zastavit u očneho
Toto fakt nevidim....
Toto fakt nevidim....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Já si brýle vzal....
No ten test jo, ale mají tam chyby
Třeba u HTHS píší že ....Porovnání těchto naměřených hodnot lze provést pouze tehdy, pokud mají motorové oleje stejné specifikace nebo schválení.... ale testují spolu oleje C2 (HTHS od 2,9) i C3 (HTHS od 3,5).
Ovšem vysvětlení té HTHS viskozity je tam přesně
Vyšší hodnota HTHS má pozitivní vliv na ochranu motoru při vysokých teplotách a vysokých smykových silách (výhodné pro jízdu ve vyšším rozsahu rychlostí a na dlouhé vzdálenosti). Nižší hodnota HTHS má pozitivní vliv na spotřebu paliva a emise výfukových plynů při nižších teplotách a smykových silách.
A jinak....
No ten test jo, ale mají tam chyby
Třeba u HTHS píší že ....Porovnání těchto naměřených hodnot lze provést pouze tehdy, pokud mají motorové oleje stejné specifikace nebo schválení.... ale testují spolu oleje C2 (HTHS od 2,9) i C3 (HTHS od 3,5).
Ovšem vysvětlení té HTHS viskozity je tam přesně
Vyšší hodnota HTHS má pozitivní vliv na ochranu motoru při vysokých teplotách a vysokých smykových silách (výhodné pro jízdu ve vyšším rozsahu rychlostí a na dlouhé vzdálenosti). Nižší hodnota HTHS má pozitivní vliv na spotřebu paliva a emise výfukových plynů při nižších teplotách a smykových silách.
A jinak....
Oba jsou C3 - HTHS nad 3,5 mPa.s. Na rozdíl od většiny v tom testu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XC40 D3/D4 MY2018
je tam celkovo viacero poloprávd, resp. a dosť nešťastne nevhodne vysvetlených zákonitostí, akoby autor uplne dobre nerozumel o čom píše ... napr. k viskozitám pri 40 a 100 stupňoch uvádza (citujem napr. len túto časť.. nesprávne vyložené zákonitosti sú ale aj inde)
"The higher the result values (mm²/s), the more constant the viscosity remains at high temperatures and thus allows longer constant lubrication despite increasing temperature changes."
v preklade cca: Čím vyššie sú výsledné hodnoty (mm²/s), tým konštantnejšia zostáva viskozita pri vysokých teplotách a umožňuje tak dlhšie konštantné mazanie napriek zvyšujúcim sa zmenám teploty.
..takéto nezmysly zo zjavného nepochopenia súvislosti autorom oficiálne písať
"The higher the result values (mm²/s), the more constant the viscosity remains at high temperatures and thus allows longer constant lubrication despite increasing temperature changes."
v preklade cca: Čím vyššie sú výsledné hodnoty (mm²/s), tým konštantnejšia zostáva viskozita pri vysokých teplotách a umožňuje tak dlhšie konštantné mazanie napriek zvyšujúcim sa zmenám teploty.
..takéto nezmysly zo zjavného nepochopenia súvislosti autorom oficiálne písať
Re: XC40 D3/D4 MY2018
A čo je na tom nezmysel veď je to pravda Vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách. Jednoduché jak facka
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: XC40 D3/D4 MY2018
Ale i 10w70 "zřídne". Jen při daleko vyšší teplotě než 5w30....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF