XC40 D3/D4 MY2018

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Čím použiješ vyššiu SAE triedu tým budeš mať vyššie čísla pri 40 a 100° a pri vysokých teplotách si takýto olej podrží viskozitu trvalejšie ako olej s nižšou SAE triedou.
Preto sa má SAE trieda určovať podľa typu jázd. Menšie žaťaženie/prehriatie motora - tam ti stačí nižšia SAE trieda. Konštantnejšiu viskozitu nemusíš až tak riešiť. Kdežto pri vyššej záťaži (Pitrisova fráza o karavane v lete) tak tam ti bodne olej s vyššou SAE triedou (udrží trvalé kvalitné mazanie pri prehievaní oleja) Šmitec,amen,finito 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

ty si ale tvrdil v predošlom toto a na toto som reagoval a nesúhlasil s tebou..
jerome píše: sob led 13, 2024 12:22 Vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách. Jednoduché jak facka 8)
čo to teda podľa teba znamená "vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách? Prečo si do motora nenalejeme všetci rovno 10w-80 (ak by existoval) alebo rovno mazut a do neho primiešať nejaké detergenty a antioxidanty.. to bude mazanie aké svet nevidel :D
Neustále tie isté jednostranné nezmysly a dogmy "čím vyššia SAE (teda viskozita)" tým lepšie mazanie pri vyšších teplotách (teplotách asi oleja, či vzduchu, či vody., možno aj telesnej teploty..). Ak sa domnieva, že návrh správneho mazivá, resp. stanovenie požiadaviek na mazivo určené pre ten ktorý konkrétny motor a jeho konštrukciu, je takto až (bez urážky) primitívne prostý proces naviazaný tak na jeden parameter, tak paráda :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

kornel píše: sob led 13, 2024 19:11 čo to teda podľa teba znamená "vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách?
V tom konkrétnom článku to týpek vysvetloval na konkrétnych olejoch SAE 0W30 dal ich pekne do tabuľky a bolo tam vidno rozdiel viskozity pri 40 aj 100° jeho jednoduché vysvetlenie pri porovnaní olejov rovnakej SAE triedy bolo,že lepšie je použiť olej s vyšším číslom. To je celé.
kornel píše: sob led 13, 2024 19:11 Prečo si do motora nenalejeme všetci rovno 10w-80 (ak by existoval)
Už by si za tie roky mohol vedieť čo znamenajú čísla SAE tried tj 80 je asi len ozaj pokus o vtip :)
kornel píše: sob led 13, 2024 19:11Neustále tie isté jednostranné nezmysly a dogmy "čím vyššia SAE (teda viskozita)" tým lepšie mazanie pri vyšších teplotách (teplotách asi oleja, či vzduchu, či vody., možno aj telesnej teploty..).
Nie asi, ale určite sa jedná o teploty oleja :wink: a nie sú to nijaké nezmysly,lež do určitého obdobia sa takto používali oleje. Doba išla ale dopredu a menili sa jak motory tak i ich chladenie a tým aj požiadavka na oleje bola (teraz je) iná. Do výkonných stačí podľa nového aj 0W20,ale zo spätných väzieb niektorých užívateľov postupne zistujeme,že to nakoniec stojí za veľké lobogo :mrgreen: Ale to už je iná debata.
Ten dotyčný písal o olejoch rovnakej viskozity. Treba si to len nejako preklopiť v hlave a pochopiť to :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

citujem "vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách" ako si uviedol je absolútne nesprávne podaný blud. To, že tu píšeš úplne mimo pointu a odbiehaš od podstaty toho, čo som po tebe požadoval vysvetliť, keďže to ako si to napísal je proste čistý nezmysel a zahováraš to omáčkami od veci.

P.S a ešte teda uveď tie spätné väzby niektorých užívateľov kde predpísaná 0w-20 stála či stoji za to tvoje lobogo :idea: to som fakt zvedavý na tie fotky motorov, odborné analýzy a rozbory olejov po dlhodobom používaní, tie zadreté motory a pod úkazy :D a hlavne mi tu nepíš a neoberaj ma o čas čítaním o tom, že nejaký lojzo má pocit, že mu motor beží tichšie s "10w-60" a pod. ultimatívne dôkazy z automobilových fór.

"10w-80" to bola irónia kolego, nie vtip.. chce to lepšie vnímať kontext a súvislosti (stále ti to píšem už roky :lol: )
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Vidím,že ďaľšia debata je úplne zbytočná :mrgreen: Kto chce, pochopí, kto nie, nech si stále meria dĺžku penisu v kúpelke. Možno stačí posunúť si stoličku o pár cm bokom :) Pekný večer 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

tie argumenty a podložené fakty asi opäť raz nebudú že? .. takže jo, debata s tebou je ďalej ozaj zbytočná a bezpredmetná.
P.S ak máš problém s veľkosťou svojho prirodzenia, tu ti s tým ale fakt nik nepomôže kolega .. ale pokojne tu strúhaj komédie ďalej :wink:

A ešte taký dodatok k téme (teda k tým olejom vyššej SAE)..
Tieto oleje xW-50/60/70 sú napechované (aj napriek a aj v prípade použitia kvalitnej základovej zmesy) značným vysokým množstvom aditív - polymérov upravujúcich viskozitu v závislosti od stúpajúcej teploty (keďže takéto visko rozpätie by bez nich nebolo možné dosiahnuť so žiadnym dnes známym druhom základového oleja) no toto prináša hneď tri negatívne veci... 1.jednak časom pomerne rýchlo degradujú v silne zaťažovanom motore a viskozitná trieda tak či onak klesá... 2. rozomleté modifikátory sú v oleji nechcený prvok - kontaminant, ktorý sa krásne lepí a napeká a to najmä v oblasti krúžkov, ktoré sú zasrané hlavne následkom týchto sračiek prítomných v oleji.. isteže vplyv na to majú aj ďalšie faktory)... 3. tieto častice zhoršujú samotnú mazivosť oleja (a to je oficiálne vyjadrenie Redline k ich High-Performance rade olejov..) "Blended with polyol ester/PAO base stocks that feature natural multi-grade properties, avoiding unnecessary additives that hinder lubricity"

jerome.. je dobré sa aj poobhliadnuť po zahraničných odborných stránkach a rozširovať si obzory a nežiť len v tom čo si čítal niekde pred 15 rokmi alebo počul od občanov po fórach a ich subjektívnych dojmoch a pocitoch a z toho vyvodzovať svoje "nepriestrelné" názory do konca vekov.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od Pitris »

Jerome sorry ale nemusíš se snažit být za každou cenu vtipný....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Vôbec som sa o to nesnažil :shock: :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Už keď tu neplatí, že čím vyššia viskozita tým lepšie mazanie pri vyšších teplotách,tak zrovna sa toto fórum môže premenovať na varíme-pečieme :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

ak nemáš relevantné argumenty, ktorými podložíš toto svoje jednoznačné tvrdenie (založené na obmedzenom úzkom pohľade na celú problematiku..) tak k svojim vyhláseniam by si mal pridávať aj frázu "len môj názor" miesto smajlikov :idea:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

" Vliv teploty na výběr viskozity
Výběr vhodné viskozity oleje závisí na jeho provozní teplotě. Čím je provozní teplota vyšší, tím vyšší musí být viskozita použitého oleje (jinak by došlo k neúměrnému ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání).

Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída )"
zdroj : oleje.cz

"Čo znamenajú čísla viskozity?
Viskozita oleja sa vyjadruje jeho mierou odporu tiecť. Existujú dve hodnoty, ktoré definujú viskozitu oleja. Prvá hodnota sa končí písmenom „W“, čo znamená zimu. Táto hodnota súvisí s tým, ako olej tečie v studenom stave, napríklad pri štartovaní motora. Druhá hodnota je definovaná tým, ako olej tečie pri normálnych prevádzkových teplotách motora.

Čím menšie je číslo, tým lepšie bude olej tiecť. Takže olej s viskozitou 5W-30 bude pri štartovacích teplotách tiecť ľahšie ako olej s viskozitou 10W-30 a olej 10W-30 bude pri normálnych prevádzkových teplotách motora tiecť ľahšie ako olej 10W-40. To je dôležité, pretože hustota motorových olejov sa prirodzene zvyšuje, keď oleje chladnú, a znižuje, keď sa zahrievajú. Riedke oleje s nízkou viskozitou tečú ľahšie, čo im umožňuje chrániť diely motora pri nízkych teplotách. Husté oleje s vysokou viskozitou zvyčajne lepšie udržiavajú pevnosť mazacieho filmu na ochranu motorov pri vysokých teplotách"
zdroj: Castrol.com

O čom sa tu preboha bavíme ? Veď toto sú úplné základy !
Keby bolo 1.apríla ok,ale teraz mám ozaj pocit,že som na fóre varenie,pečenie :roll: Buď to preplo všetkým vám,alebo len mne :mrgreen: :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od Pitris »

Vrať(me) se na začátek sporu....
Začal tím že kornel citoval onen test a nesouhlasil s tím že:
:arrow: Čím vyššie sú výsledné hodnoty (mm²/s), tým konštantnejšia zostáva viskozita pri vysokých teplotách a umožňuje tak dlhšie konštantné mazanie napriek zvyšujúcim sa zmenám teploty.

A jerome napsal že:
:arrow: A čo je na tom nezmysel?

Tak jak je to v tom testu napsáno tak to nesmysl JE. A proto ja uvedl že:
:arrow: Ale i 10w70 "zřídne". Jen při daleko vyšší teplotě než 5w30....

Ony ty výsledné hodnoty (mm²/s) nejsou u za tepla víceviskózních olejů konstantní ani konstantnější a při zahřátí padají taky. Jen tam musí být vyšší teplota. Bylo to špatně v tom testu formulované - a s tím (bych řekl že) kornel nesouhlasil.... Kapiš to? Ano, olej s vysokým letním číslem vydrží vyšší teploty/zatížení, ale čím víc je od sebe zimní a letní číslo, tím rychleji zas olej degraduje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vava
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 09, 2024 7:26

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od vava »

Já si z toho testu odnesl to, že Mobil 1 ESP 0W-30 není vůbec špatný ...
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

jerome.. Ako som uviedol už, v súvislosti s tebou som nesúhlasil s jedným tvojím konkrétnym vyhlásením (viď. nižšie) pretože tak ako si to podal, to nie je pravda.. Ty hladis na túto konkrétnu záležitosť-problematiku len z veľmi úzkeho pohľadu a všetky ostatné aspekty a hlavne vzájomné súvislosti a väzby medzi nimi (ktorých je pomerne dosť) do úvahy neberieš, prípadne ti unikajú.. Proste pre teba vyššia viskozita za tepla znamená automaticky proste lepšie mazanie pri vyššej teplote (za akýchkoľvek podmienok, v akomkoľvek motore a plošne s akýmkoľvek olejom-bez ohľadu na to z čoho môže byť namiešaný na akej báze a s akým aditivačným profilom..) a nič viac neriešiš. Veď ok, pokojne si v tomto presvedčení ži, ale nehlásaj to aspoň verejne ako dogmu.
Naviac ako podporu toho tvojho vyhlásenia si použil (dosť subjektívne podané) akési lobogo v súvislosti s 0w-20, ktoré si samozrejme ničím podložiť už nedokázal. Nevadí forum ide ďalej :D
jerome píše: sob led 13, 2024 12:22 Vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách. Jednoduché jak facka 8)
nie, nieje to také jednoduché a to ani zďaleka a už vôbec nie ako všeobecne platný fakt.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od Pitris »

vava píše: ned led 14, 2024 19:02 Já si z toho testu odnesl to, že Mobil 1 ESP 0W-30 není vůbec špatný ...
Dalo by se napsat že je velmi dobrý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět