Vzduchove K&N filtre

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Colommbo »

Taky mě napadá - v souvislosti s těmito "sportovními" filtry se píše/tvrdí, že propustí více vzduchu, ano...? A tož aby byl zachován (u benzínových motorů, v případě naftových se tak moc neorientuju) stechiometrický poměr vzduch/palivo, musí jít do motoru taky víc paliva, nebo uvažuju zcestně...? :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

To je hen ten "vyšší výkon a nižší spotřeba" :mrgreen: A když tam airfiltr nebude vůbec - to to teprve pojede :P
Sniper_2003 píše:....bavlna při větším nájezdu km filtruje lépe než papír a za větší průchodnosti vzduchu....
Není to myšleno ironicky, ale zajímalo by mě jak je možné :shock: že filtruje lépe a za větší průchodnosti :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sniper_2003

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Sniper_2003 »

Můj myšlenkový pochod jde směrem, že když se ti zašpiní papír tak se jako ucpe a tím propouští méně vzduchu. Bavlna s narůstajícím znečištěním lépe filtruje ( díky překladům bavlny do mřížky ) a díky větší propustnosti se dostane pak třeba při znečištění na hodnotu toho papíru. Dle mého. Nevím jak jinak by to mohlo být. Výrobce to má napsáno velice všeobecně ostatně jak je dnes zvykem. :roll:

Celkem by mě také zajímalo, jestli je pravda, že po vyprání se zvýší účinnost. To mi přijde už jako sci-fi.
jarod72pm

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72pm »

Colommbo píše:
jarod72pm píše:...(navíc impregnace olejem pomáhá ještě více na drobné nečistoty)...
Ne, že pomáhá, impregnace těchto filtrů je pro zachytávání sajrajtu naprosto zásadní! A pokud jsi vložku filtru
jarod72pm píše:vydělal a čistil zlehka oklepal a profoukl
soudím, že na impregnaci kašleš. Osobně je mi motor tvého auta zcela lhostejný, ale podobně jako tobě už do auta nesmí papírák, já bych si zase nikdy nenamontoval zbytečné kurvítko, po němž je pojmenováno toto vlákno...
Výrobce neuvádí jako povinnost impregnovat olejem vzduchovou vložku při koupi a její prvním nasazení.
Ono totiž při koupi je olej přítomen takže pokud bude vložka už dostatečně špinavá není problém ji vyprat a znovu naolejovat . Nikde jsem netvrdil že nebudu filtr po nájezdu/zašpinění čistit jak mám, ale pouze to že není potřeba zatím po více jak roce do něho zasahovat. Jinak filtrace a složení je popsáno zde : http://knfilters.cz/replacement_air_filters.htm
Stále si stojím za tím že naopak pro mě je větší zlo/kurvítko papírový filtr než skládaná bavlna.
Mikročástice křemíku a další "prach" se dostane i přes papírák a dokonce více než u bavlny ale tohle množství by nijak nemělo ovlivňovat vnitřek prostoru válců kde pracují stírací kroužky na olejovém filmu a karbonová vrstva tvořící se činností motoru.Tohle tvrzení nemá zásadní vliv na životnost motoru - placebo efekt.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Colommbo »

jarod72pm píše:...není dobré diskutovat o něčem bez znalostí základních faktů včetně prvotní impregnace od koupě...
Ano, souhlasím s tebou. Nicméně nějak si prostě neumím představit, že PO JEDNOM ROCE používání bude filtr ještě naimpregnovaný a tedy vůbec schopný vykonávat svou práci. Podle toho, cos už napsal, soudím, že je (byl) suchý jako troud a tedy zcela neúčinný - kdyby byl naimpregnovaný, nepůjdou z něj nečistoty vyklepat/vyfoukat. Vhodnost či nevhodnost takových filtrů teď pomiňme, jde mi jen a pouze o tu impregnaci... :idea: Další věcí je to, že řidič/uživatel bude asi těžko schopný jen na základě svého subjektivního zrakového vjemu dostatečně posoudit, zda je filtr už zanesený a tedy je nutné jej vyprat a naimpregnovat, či ještě nee - mám takový dojem, že i v návodu k filtru se píše o nějakých lhůtách praní, nebo se mýlím...?
Ještě z jiného soudku - teď o víkendovém oplím srazu jsem viděl motorový prostor benzínové Vectry B, ana měla instalovaný otevřený KN filtr (hříbek.) Usazený pěkně mezi motorem a pravým podběhem a tepelně odstíněný krásným leštěným a pěkně naohýbaným cca 0,5mm nerezovým plechem. Problém byl však v tom, že toto odstínění bylo namontováno mezi filtrem a podběhem a nikoli mezi filtrem a motorem... Filtr suchý jako troud a zas*aný jak jetel, majitel říkal, že už tak auto koupil a tedy jezdí. O potřebě dostat do motoru co nejchladnější vzduch netušil zhola nic, podobně jako dokonce o tom, že má v autě klimatizaci - byl přesvědčen, že tam není a dalo dost práce vysvětlit mu opak... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarod72

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72 »

Pokud si výrobce údaje nevycucal s prstu , tak měl by filtr funkčně vydržet 50-80t km při běžném znečištění.To co jsem viděl na filtru a co spadlo ven (nějaký hmyz? co se asi nepřilepil a pár drobností) ale jinak vcelku filtr zas tak zasraný nebyl. Do detailu jsem nezkoumal zda olej na té bavlně je pryč ,těžko se odhaduje jestli je vysušený takže budu věřit km nájezdu s tím že pokud udělám do roka max 9000km tak za tři roky když ho vyperu bude to stačit.
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Dan1 »

Taky mám vložku KN. Žádné změny měřitelných i neměřitelných hodnot jsem si zatím nevšiml. I kdyby bavlněný filtr filtroval o něco hůře, což tak nějak nepředpokládám, tak se opotřebení motoru jeho vlivem při svém ročním nájezdu patrně nedožiju. To se Maxima dřív rozpadne na atomy. Jak bych takové opotřebení vlastně poznal? Kompresi běžně neměřím, tak asi nejspíš podle zvýšené spotřeby oleje, ale ta může mít více příčin. Ze svého okolí znám spíš případy, kdy zánovní motor (s origo vložkou) papá tolik oleje, jako by měl najeto několik desítek tisíc km bez jakéhokoliv filtru! To, že se jedná o koncernové vozy sem teď úplně nepatří. Jinak ještě k impregnaci: olej je obarvený, takže jeho přítomnost je na filtru dobře patrná za předpokladu, že se barvivo od oleje neoddělí. Míra znečištění už asi závisí na zkušenosti. Já ten svůj po 30ti tkm ještě nepral. Mouchy a nějaké listí čas od času vymetu štětcem. Možná by to vyřešila silonka navlečená přes hrdlo sání. Ta neuškodí ani papírákům. Ale chápu, že "long-life" filtry možná dráždí někoho podobně jako LL oleje. Naštěstí je tu možnost výběru.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od lefort »

Sniper_2003 píše:Taky, ale třeba na mém vozidle které jsem nechal nabrzdit se opravdu výkon zvedl o 3,12PS. Otázkou je jak by se zvedl výkon na vozidle bez turba. :o
Zajímalo by mě, jaká je přesnost měření. Tipuju, že těch 3,12 - nebylo to i na tisíciny? :-D je zhruba někde okolo 30% reálné odchylky...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Sniper_2003

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Sniper_2003 »

Jak jistě dobře víš :mrgreen: tak pokud se měří výkon a kroutící moment tak to není na celá čísla. :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od bjukemen »

ale tam niejde iba o vykon, neviem preco kazdí hned toci o tom ze vykon to nedvihne, ide o to ked niekto meni air filter 2x do roka a cena jedneho je tretina toho KN tak KN je jedina spravna volba
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Durex »

Kluci moc se omluvuju,ale toto vlákno sem vůbec nečetl celé a nemám na to ani čas :lol: Jen odpovím jak to je a pokud to tady už je,tak to klidně mázněte :wink:

KN filtr propustí sice více vzduchu,ale do motoru se nedostane,protože ho škrtí klapka. Větší propustnost se ukáže jen při plným plynu.

O lepší filtrovatelnost nemůže být řeč. Navíc u tohoto filtru vůbec nefiltruje bavlna. Tam jsou díry jak do prdele. Filtruje ten olej,kterým je filtr impregnován. Při ztrátě impregnace dochází k rapidně zhoršené filtraci. Proto se musí dost často čistit a impregnovat.
U moto cca každých 10 000 km,ale je to orientační - záleží na motoru,jízdním stylu a okolním znečištění.

Jedinou výhodou je tedy opětovná pratelnost a tím pádem ušetření za filtr.Ale u seriového auta je to ke škodě. Otevřený filtr má smysl třeba u motorek a třeba u karburátorových se dá poměrně dobře doladit směs,protože ona se nepatrně rozhodí a kolikrát může začít houpat volnoběh a může to dělat neplechu v přechodových režimech rovnotlakého karburátoru.

Za mě osobně do seriového auta jednoznačně zůstat u papíru a airboxu. Košíčky jsou vůbec na ...

Něco jiného je,když ladím auto,a dám svody,výfuk,otevřený filtr,jiný vačky,kovaný písty atd,ale to se bavíme o ceně jednoho dalšího auta za úpravu a tím nemyslím fábii za 50 000 kč :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:....ked niekto meni air filter 2x do roka a cena jedneho je tretina toho KN tak KN je jedina spravna volba
Já teda měním plusminus jednou za rok, a když si spočítám "klasický" filtr za 230,- a K&N-ko za 1700,- plus čistící sada za asi 400 stovky, tak mě "klasika" vychází na o něco málo víc jak desetinu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od bjukemen »

dobre takze sme 2 tabory,ale to nevadi :)


inak ja myslim KN do origo air boxu nie otvoreny kónicky a podobne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:dobre takze sme 2 tabory,ale to nevadi :)
Přesně :wink: Môžeme byť 2 tábory no napriek tomu se přece nebudeme hádat. Veď si tady rozumieme :mrgreen: Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72pm »

Durex píše: KN filtr propustí sice více vzduchu,ale do motoru se nedostane,protože ho škrtí klapka. Větší propustnost se ukáže jen při plným plynu.

O lepší filtrovatelnost nemůže být řeč. Navíc u tohoto filtru vůbec nefiltruje bavlna. Tam jsou díry jak do prdele. Filtruje ten olej,kterým je filtr impregnován. Při ztrátě impregnace dochází k rapidně zhoršené filtraci. Proto se musí dost často čistit a impregnovat.
U moto cca každých 10 000 km,ale je to orientační - záleží na motoru,jízdním stylu a okolním znečištění.
To co jak filtruje je věcí diskuze a je pouze na nás co si myslíme - takže pouze názor.
Klapka sice škrtí ale pokud je pootevřená furt je to lepší papíráku,u tohoto filtru filtruje jasně že bavlna která je vrstvená 4 až 6 vrstev a olej ano má vliv na ty nejmenší zachytitelné částice co lze zachytit .(papírák taky nenapouštíš olejem)
Filtr vydrží 50-80t km při daném provozu což je velmi ekonomické k ceně papíráku a jeho výdrži ,ztráta impregnace sice částečně zhorší filtrovatelnost mno na motor a jeho práci či poškození to nemá žádný vliv tedy nepodstatná připomínka.
Odpovědět