Asi neumim psat, tak jsi uz zase odpovedel na uplne neco jineho. Takze znovu a lepe: Z ceho prameni tahle informace. Kde ji dohledam, z ceho vychazi nebo alepon "kdo to rikal"?modelář píše: Je až s podivem, že takový "znalec" může hlásat tak zkreslenou informaci, lépe řečeno pravý opak skutečnosti! Ze zaneseného papíráku totiž po dosažení určitého stupně zanesení začne ten bordel v něm původně usazený "prolézat/vypadávat" na "čistou" stranu.
Takze jses stejneho nazoru jako "Anonymous" a tvrdis, ze pri zanaseni papiroveho (pri soucasnem zachovani tesnosti) filtru se kvalita filtrace zhorsuje, dochazi ke zvysene kontaminaci oleje prachem a souvisejicim jevum? Prosim o odpoved "ano", "ne".modelář píše: Mně už to rovněž přestává bavit...Sám za sebe k tomu mohu dodat pouze to, že sledování obsahu křemíku v motorovém oleji je tím nejjednodušším a zároveň nejlacinějším způsobem hodnocení kvality filtrace nasávaného vzduchu!Anonymous píše:Ak sa teda rozborom použitého oleja preukáže vysoký obsah kremíka ( Si), teda získaného kontaminantu oleja a zároveň vysoký obsah železa (čo dáva info o neúnavnej práci onoho kremíka v motore) je načase utekať do najbližšej veštiarne, alebo prihodiť do filtra zo dve lopatky piesku na vylepšenie filtračných vlastností použitého filtra. :?: :lol: :lol: :twisted:Pkod píše: Takze podle rozboru oleje by zaneseny filtr poznal leda vestec.
Jiste, i kvalifikovany odhad je nazorem. Pokud ale tvrdime opak, pak se asi jeden z nas myli. Ja chci najit pravdu!modelář píše: Co se týče "podkladů...Nemám čas, náladu a především jakoukoli potřebu něco někomu "dokazovat", pouze tu nabízím "hotový produkt", zkušenost z praxe, často draze zaplacenou! Domnívám se, že to zase není až tak málo.
Znovu zopakuji to, ci jsem uz psal. Jen trochu jinak, abych konecne dostal relevantni odpoved. Jak souvisi zaneseni filtru a jeho mechanicka pevnost? Neni nahodou problem to promaceni? Neni destruktivni tlakova ztrata i soucasna ztrata mech. vlastnosti zpusobena prave "a jenom" vlhkosti? Dopadl by stejne tentyz filtr novy? Pokud ano, jak zapada Tva uvaha do debaty o vhodnem intervalu vymen? O typu filtru tu totiz pred tim nebyla zminka.modelář píše: Pokud jde o mnou citovaný případ, šlo o malého autodopravce, který jezdí svou dodávkou min. 1x týdně do Španělska, takže najezdí moře kilometrů. Namísto obvykle používaného vzducháče od Mannu použil cosi polského, co bylo o nějaké dvě stovky lacinější, tedy určitě si to nepletu s "bavlnou". Cestou lilo, filtr se promáčel, filtrační materiál se rozpadl, ten bordel si nasálo turbo, poškodily se lopatky rotoru, rotor ztratil vyváženost a začal se přidírat, kusy papíru z filtru a kovový otěr + úlomky lopatek z turba nalétaly do mezichladiče a návazně až do motoru...
Chovani na limitu je z grafu patrne, limitujici je pripustna tlakova ztrata.modelář píše:S grafem principiální problém nemám, tedy až na to, že v něm chybí popis popis vývoje "na limitu" (a "za limitem") jeho zanesení. Ostatně proto jsem napsal, co jsem napsal, a právě tak, jak jsem to napsal:Pkod píše:Prohlidni si prosim tenhle graf...modelář píše:Ze zaneseného papíráku totiž po dosažení určitého stupně zanesení začne ten bordel v něm původně usazený "prolézat/vypadávat" na "čistou" stranu.
Pojem "za limitem" je z logickeho pohledu nesmysl. Pred dosazenim limitu totiz ma k vymene dojit. Resime jen, o kolik drive tu vymenu provest.
Dobra, zjednodusime to na prakticky priklad. Jde vlastne o popis chovani papiroveho filtru. Mam hrach, cednik a tekouci vodu. Predpokladejme, ze zrno hrachu okem cedniku nepropadne. Do cedniku stale tece voda. Postupne pridavam hrach. At delam co delam, zadnym okem cedniku zadne zrno neprojde, vsechen je zachycen. Ani prutok vody neni ze zacatku prilis omezovam. Vice hrachu znamena pouze horsi prutok vody. Chovani se v ani v limitnim pripadu (naplneni cedniku nebo zastaveni uplne utesneni ok pro vodu) nezmeni, hrach neprojde.
Neresil se tu nahodou interval vymeny u papiroveho filtru (nebo obdobneho)? Vzdyt reagujes na text "Dovoluji si tvrdit, ze je jedno, jestli je za mokra vlozka nova nebo stara." Proc sem porad tahas ty filtry z netkane textilie?modelář píše:modelář píše: Výraznější je to samozřejmě u přeplňovaných motorů, které si dokáží čistící vrstvu ucpaného nekvalitního papíráku (zvláště pak když je ten papírák ještě k tomu navíc i vlhký) dokonce nasát! Kdo to neviděl, možná neuvěří, ale toho, kdo chtěl v duchu zde hlásaného moudra dvou uživatelů ušetřit pár stokorun za pořízení kvalitního vzducháče a jeho včasnou výměnu, přišla následná oprava na desetitisíce Kč. A to se přece vyplatí! :wink: :twisted:To nebylo žádné "uhnutí od tématu", to bylo o "dostatečně odlišných" vlastnostech "papírového filtru" a "filtru z netkané textilie" v reakci na Tvé tvrzení, že je to vlastně úplně fuk, poněvadžPkod píše:... Mechanicka pevnost vlozky je preci uplne neco jineho, se zanesenim filtru primo nesouvisi. Dovoluji si tvrdit, ze je jedno, jestli je za mokra vlozka nova nebo stara. Ztrata mechanickych vlastnosti a narust tlakove ztraty muze znamenat mechanicke poskozeni v obou pripadech. A pak je jedno, jestli motor nasaje spinavy nebo cisty "papir".
A zase... Pokud vim, byl tu pretrasan hlavne fitr Skodovkare a Italla. O Mitsubischi pises jen ty a jeste v reakci na uplne jine souvislosti.modelář píše:pak musím napsat, že na pískovišti sice nejsme, ale zcela ignorovat to, co umí špičková konkurence, je přinejmenším znakem ignorantství v tom nejhrubším slova smyslu. Ovšem vykládat tohle někomu, kdo s pravděpodobností hraničící s jistotou v životě nedržel v ruce např. originální vzducháč z netkané textilie od Mitsubishi, nejspíše nemá žádný smysl...Pkod píše:... Nejsme na piskovisti a tve "japonske babovicky" me pri komplexnim hodnoceni vyvoje nezajimaji...
PS: ano, tento konkretni nedrzel. Prisel jsem o neco zasadniho?