vysoka spotreba oleja
Moderátor: Colommbo
Re: vysoka spotreba oleja
som sa dozvedel ze existuje aj honovanie valcov a je na to takyto pripravok https://youtu.be/oUwC019Ll1A ak som to spravne pochopil tak honovanie je iba take jemne brusenie valcov a dobre iba na ryhy s malou hlbkou, a ked su ryhy hlbsie tak na to treba uz frezu
Re: vysoka spotreba oleja
Samozřejmě!
Re: vysoka spotreba oleja
NeéMusojogi píše:valec je mensi ako vybrus valca....
A jak dlouho to ručně dělal Dva rokyMisojogi píše:nerobil len pohyb hore dole ale hlavne otacal
Mišo, výbrus určitě ručně nedělal. Možná tak "zapucování". "Vzít" z válce čtvrt milimetru ručně šmirglem, a ještě dodržet ovalitu NELZE
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vysoka spotreba oleja
Už pár krát tu zaznelo "obnovenie ovality valca " nechcem chytať za slovíčka ale myslím že dôležité je dodržať predpisanú kruhovitosť . Pretože správne vyrobený valec by nemal byť oválny
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: vysoka spotreba oleja
Tak dobře - ovalitu / kruhovost zaručí když válec (vložku) upneš do otáčející se univerzálky, a bruska (vřeteno) to zevnitř obrobuje....
PS: Jestli jsou u Una vložky nevím, my dělali takto motorky. A na šáde vložky byly.
PS: Jestli jsou u Una vložky nevím, my dělali takto motorky. A na šáde vložky byly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vysoka spotreba oleja
Ovalita a oválny je rozdiel ako medzi hlavnou cestou a pohlavnou.
Re: vysoka spotreba oleja
ako som pisal v une nie su vlozky valcov. A volal som aj s mechanikom motor je uz vybraty von a ze tie ryhy su dost hlboke citit ich aj rukou a su na druhom a treťom valci a ze aj tie piesty su akesi dotlcene. Zrejme sa bude zhanat druhy motor lebo s tymto starým by bolo velmi vela roboty a ze aj spojka je uz KO
Re: vysoka spotreba oleja
Keď je valec po vybrusu oválny je zle... (Napr. Deformácia pri veľkom tlaku upnutia)keď má ovalitu je zle...(napr. Opracovanie ručné nie strojové) keď má dodržanú požadovanú kruhovitosť neudialo sa nič z toho a je
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: vysoka spotreba oleja
Jenže terminologicky správně se tomu říká ovalita.
Re: vysoka spotreba oleja
Jenže pokiaľ viem neexistuje merací prístroj ani stroj ktorý meria a vyhodnocuje ovalitu ale kruhovitosť, ani na žiadnom výrobnom výkrese nie je zakótovaná ovalita ale kruhovitosť ktorá má aj svoj symbol. Ovalita je podľa mňa to čo drvivá väčšina povie keď je nedodržaná predpísaná tolerancia kruhovitosti. Ovalita je asi známejší a zaužívanejší výraz ale v konštrukčnej dokumentácií som sa stretol iba s kruhovitostou.... alesné že každý viem o čom je reč či sa povie tak či onak
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: vysoka spotreba oleja
Hoši, podívejte se do ČSN ISO 2768-2, jestli tam najdete odchylku ovality, ta já jsem čínská princezna...
Franta
Re: vysoka spotreba oleja
No čínská možná ne, ale ruská ano bo termín ovalita ČSN zná....
https://www.nlfnorm.cz/terminologicky-slovnik/52314
A v části Nepředepsané geometrické tolerance ČSN ISO 2768-2 se hovoří o ovalitě, vypuklosti nebo vydutosti....
https://www.nlfnorm.cz/terminologicky-slovnik/52314
A v části Nepředepsané geometrické tolerance ČSN ISO 2768-2 se hovoří o ovalitě, vypuklosti nebo vydutosti....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vysoka spotreba oleja
http://vlm.clanweb.eu/kruhovitost
Po výbruse valca by ma ( ak sa budem držať len geometrickej tolerancií tvaru ktorá sa v súčasnosti predpisuje na strojárenských vykresoch) zaujímala hlavne kruhovitosť a valcovitosť. To je hneď druhé čo by som hľadal na meracom protokole.
Po výbruse valca by ma ( ak sa budem držať len geometrickej tolerancií tvaru ktorá sa v súčasnosti predpisuje na strojárenských vykresoch) zaujímala hlavne kruhovitosť a valcovitosť. To je hneď druhé čo by som hľadal na meracom protokole.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: vysoka spotreba oleja
Jistě, ČSN ovalitu zná, ale hlavně jako nekonformitu tvaru. Jinak, abyste se nemuseli zdržovat studiem konstrukce pístových motorů a jejich technologií výroby, vám prozradím, že válec musí být co nejpřesněji válcový (tedy příčný řez kruhový a podélná osa přímá),jiný tvar ani nejde honovací hlavou obrobit. Píst (pohybující se ve válci má naopak tvar části eliptického (oválného) paraboloidu, elipsa (ovál) v příčném řezu má delší osu kolmou k ose pístního čepu, nejmenší průměr paraboloidu je u dna pístu.
Franta
Re: vysoka spotreba oleja
Honovaciou hlavou (prípravkom) dokážete obrobiť všelijaké "patvary" akurát výsledok potom stojí za ho...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3