Vysoká cena servisu
Moderátor: Colommbo
Vysoká cena servisu
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na běžnou nebo optimální cenu výměny oleje.Byl jsem s Passatem 2.0 Tdi 103 kW rok výr.2008 na výměně oleje I.S.R v Průhonicích u D1 za výměnu oleje a filtru mi naúčtovali 16 300,- auto je v garanci, před tím jsem byl na Jarově, kde jsem auto kupoval, tam jsem první výměnu a prohlídku platil 14 700,-.Když se mi moc takovou častku platit nechtělo bylo mi řečeno drahé auto, drahý servis a kor, když je auto v garanci, že potom to prý bude levnější.Přitom ta kvalita práce oproti jinému servisu si myslím, že je srovnatelná.Když jsem doma vytáhl měrku tak je olej úplně na spodní hranici.Počítali mi Shell 5W-30 5l za 6 500,-, filtr za 2 855,- spotřební materiál 1 633,- a za práci zbytek.Je to vůbec možné? aby práce stála cca 7 000,-?To tam maká premiér, že mají takové ceny?Sice nejsem člověk, který by na to neměl, ale tohle se mi zdá hodně ujeté.Tam už nikdy nepojedu.Poraďte, prosím, kde v Praze či okolí seženu slušný autorizovaný servis, kde mě nenatáhnou.Předem Vám všem děkuji.
Udělám ti to za třetinu ceny a ještě hodně vydělám!
Ale teď vážně: Servisy obecně a značkové především jsou naprostí vydřiduši a ty prachy jsou vlastně jen "poplatkem" za razítko do servisky. Za typické pak považuji zejména to, že veškeré problémy, které jsem kdy s novými auty měl, vždy skončily, když jsem s těmi značkovými servisy ve zlém rozešel, a to i za cenu ztráty záruky. Rozhodnutí je však samozřejmě pouze na Tobě.
Ale teď vážně: Servisy obecně a značkové především jsou naprostí vydřiduši a ty prachy jsou vlastně jen "poplatkem" za razítko do servisky. Za typické pak považuji zejména to, že veškeré problémy, které jsem kdy s novými auty měl, vždy skončily, když jsem s těmi značkovými servisy ve zlém rozešel, a to i za cenu ztráty záruky. Rozhodnutí je však samozřejmě pouze na Tobě.
servis
nazdar Radime,mám úplně stejný auto a úplně žasnu,co všechno je možný.nevím, jestli ti moje rada bude k něčemu,ale já jezdím do servisu do Jihlavy http://www.volkswagen.cz/autovysocina, kde mi účtují za práci zhruba kolem Kč 1200 i s filtrem.olej si vozím svůj vlastní,kupuju si ho od kamaráda za cca 350 Kč/1l, náplň je přesně 4 l.v servisu myslím za něj účtují okolo 700 Kč/1l, což mi také nepřijde zrovna málo.v každém případě,pokud neseženeš rozumnější servis v okolí Prahy,myslím,že by se snad za ty peníze vyplatilo zajet do Jihlavy.měj se a držím palec v boji s těma šmejdama!Robert
Olejový filtr za 2855 je něco nepředstavitelného.V Autokelly mají prvotřídní Mann na tento vůz za 227 Kč i s DPH!!!Litr oleje se dá pořídit také za úplně jiné peníze,práce rovněž.Být na Tvém místě,tak bych ty výměnkáře nepodporoval a i za cenu ztráty záruky si na tyto základní úkony našel nějakého šikovného garážistu.Během záruční doby ušetříš desetitisíce,které zbytečně spolkne nějaký kancelářský aparát.
Jeden známý měl Oktávku a v záruční době mu praskl rozvoďák,na kterém ani nebyly najeté ty kilometry na výměnu a vyhověl i co se týče stáří.Písty se potkaly s ventilama a bylo vyděláno.Záruka neuznána,nic s tím nenadělal a musel koupit za několik desítek tisíc starší motor.Tak to jsou ty záruky,za které takto platíš.
Bohužel jste se stal obětí servisu, který žije jen z hogofogismu a jsou v něm výměnkáři, kteří jsou vedeni pouze koncernem, ale reálná praxe jim trošičku uniká.Na druhou stranu, když máte na auto v hodnotě min 800 000,-pokud je trochu ve výbavě, tak musíte počítat s tím, že i jeho samotný provoz bude nákladný.Samozřejmě ta cena za tu výměnu je hodně vysoká, ale můžu Vás uklidnit, viděl jsem fakturu z toho samého servisu za výměnu oleje na S8 za 28 000,-U mě by Vás tato výměna vyšla několikrát levněji, ale nehodlám si zde dělat reklamu.
Tak to je velmi prehnana cena. Pro srovnani - autorizovany servis Jaguar, ktery je v Praze dnes pouze jeden a muze si tedy diktovat ceny, si uctuje za vymenu oleje s filtrem a praci na model Jaguar X-Type 2.0 TD cca 5.500 Kc. Nevidim jiny duvod, proc by VW melo uctovat takoveto vysoke ceny, nez ze to jsou proste zlodeji a divim se, ze jeste nezkrachovali.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Nabídka výměny oleje a filtru v jednom pražském servisu, mimo jiné taky servis VW (nechci jmenovat,mám to z doslechu) u Lamborghini Murcielago činila 88.000,-......I kdyby ten olej co tam patří nabízeli za tu nejvyšší doporučenou cenu 890,-Kč za litr tak za 12 litrů je to 10.680,-, nevím za co je těch dalších 77,5.......Majitel Lamba je poslal asi tušíte kam....
Re: Vysoká cena servisu
Radim 28 píše:.....první výměnu a prohlídku platil 14 700,-......Shell 5W-30 5l za 6 500,-, filtr za 2 855,- spotřební materiál 1 633,-....práce cca 7 000,-
Jó, (koncern) Volkswagen - das automipesa píše:.....za výměnu oleje na S8 za 28 000,-
Ale ty ceny - tak se vydělává - jsou to zloději, to snad není ani pravda....
Tak to bych taky udělal v garáži v jámě. 5 l x 350,- + filtr max. 250,- a když dáš dva litry za práci, tak budu spokojený. A navíc ho nechám pořádně vykapat. Času dost.mipesa píše:ale můžu Vás uklidnit, viděl jsem fakturu z toho samého servisu za výměnu oleje na S8 za 28 000,-U mě by Vás tato výměna vyšla několikrát levněji, ale nehodlám si zde dělat reklamu.
bylo
je
je
Servis u "autorizovaných"
Žádná ztráta záruky nehrozí, platí bloková vyjímka. Servis samozřejmě musí dodržet jisté (lehce splnitelné) podmínky)Anonymous píše:Udělám ti to za třetinu ceny a ještě hodně vydělám!
Ale teď vážně: Servisy obecně a značkové především jsou naprostí vydřiduši a ty prachy jsou vlastně jen "poplatkem" za razítko do servisky. Za typické pak považuji zejména to, že veškeré problémy, které jsem kdy s novými auty měl, vždy skončily, když jsem s těmi značkovými servisy ve zlém rozešel, a to i za cenu ztráty záruky. Rozhodnutí je však samozřejmě pouze na Tobě.
Ale když chcete platit přemrštěné cifry, plaťte je dál Nebo se někoho předem zeptejte-tyhle rady dávám zdarma www.nehody.net
Konec osvěty.
Ještě pár poznámek:
- "Drahé auto = drahý servis" může platit tak akorát ve vztahu k hodinové sazbě za práci. Pokud jde o materiál, z 90% případů (těch zbývajících 10% připadá na auta z kategorie naprostých exotů), tam žádný důvod pro přešponované ceny není. Navíc neplatí, že "drahé auto = technicky složité auto", jelikož cena vozu v dnešní době neříká o jeho technické úrovni téměř nic, resp. odráží pouze ochotu zákazníka vysolit víc.
- Pád blokové výjimky sice byl krokem správným směrem, bohužel (přinejmenším v ČR) nedotaženým do konce. Nikdo už totiž nehlídá, jak si výrobci/prodejci "individuálně" upravili záruční podmínky. K tomu nefunguje (očekávaným způsobem) vymahatelnost záruky soudní cestou, pokud se zákazník rozhodl využít pádu blokové výjimky.
- Prodloužené servisní lhůty jsou podvodem na zákaznících: pominu-li skutečnost, že samotným vozům škodí, hrají zavádějící psychologickou roli, kdy je zákazník celý natěšený, že např. 2 roky/30 tis. km nemusí do servisu - ovšem když už tam konečně přijde, nestačí se divit, kolikrát více zaplatí jednorázově, než kdyby měl standardní interval 15 tis. km.
- V té "práci" při servisu v určitém počtu najetých km není pouze výměna oleje, ale samozřejmě řada dalších servisních úkonů, které předpokládá výrobce vozu a které ten vůz skutečně obvykle potřebuje. Problém je ovšem v tom, že naprostá většina značkových servisů tyto úkony nekoná, třebaže za ně zákazník platí, jelikož tím "ušetří" svůj čas a na moderním autě se zanedbaná údržba projeví až v době, kdy už nebude v záruce, což už výrobce/prodejce nebude trápit. Tedy se pro servis dostaví dvojí efekt: zákazník nejprve platí za úkony, které nebyly realizovány, aby se mu dříve (ale samozřejmě až po záruce) auto porouchalo a on přišel na opravu. Kam, no přece do toho "svého" značkového servisu!
- A abych neházel všechny značkové servisy do jednoho pytle: jsou i poctivé výjimky ze všeobecného sra.kového pravidla, ovšem za nimi jezdí zákazníci desítky a nezřídka stovky km daleko, byť v okruhu 5 km od svého bydliště jich mají třeba několik!
- "Drahé auto = drahý servis" může platit tak akorát ve vztahu k hodinové sazbě za práci. Pokud jde o materiál, z 90% případů (těch zbývajících 10% připadá na auta z kategorie naprostých exotů), tam žádný důvod pro přešponované ceny není. Navíc neplatí, že "drahé auto = technicky složité auto", jelikož cena vozu v dnešní době neříká o jeho technické úrovni téměř nic, resp. odráží pouze ochotu zákazníka vysolit víc.
- Pád blokové výjimky sice byl krokem správným směrem, bohužel (přinejmenším v ČR) nedotaženým do konce. Nikdo už totiž nehlídá, jak si výrobci/prodejci "individuálně" upravili záruční podmínky. K tomu nefunguje (očekávaným způsobem) vymahatelnost záruky soudní cestou, pokud se zákazník rozhodl využít pádu blokové výjimky.
- Prodloužené servisní lhůty jsou podvodem na zákaznících: pominu-li skutečnost, že samotným vozům škodí, hrají zavádějící psychologickou roli, kdy je zákazník celý natěšený, že např. 2 roky/30 tis. km nemusí do servisu - ovšem když už tam konečně přijde, nestačí se divit, kolikrát více zaplatí jednorázově, než kdyby měl standardní interval 15 tis. km.
- V té "práci" při servisu v určitém počtu najetých km není pouze výměna oleje, ale samozřejmě řada dalších servisních úkonů, které předpokládá výrobce vozu a které ten vůz skutečně obvykle potřebuje. Problém je ovšem v tom, že naprostá většina značkových servisů tyto úkony nekoná, třebaže za ně zákazník platí, jelikož tím "ušetří" svůj čas a na moderním autě se zanedbaná údržba projeví až v době, kdy už nebude v záruce, což už výrobce/prodejce nebude trápit. Tedy se pro servis dostaví dvojí efekt: zákazník nejprve platí za úkony, které nebyly realizovány, aby se mu dříve (ale samozřejmě až po záruce) auto porouchalo a on přišel na opravu. Kam, no přece do toho "svého" značkového servisu!
- A abych neházel všechny značkové servisy do jednoho pytle: jsou i poctivé výjimky ze všeobecného sra.kového pravidla, ovšem za nimi jezdí zákazníci desítky a nezřídka stovky km daleko, byť v okruhu 5 km od svého bydliště jich mají třeba několik!
no taky nejseš z lacineho krajeka-spel píše:Tak to bych taky udělal v garáži v jámě. 5 l x 350,- + filtr max. 250,- a když dáš dva litry za práci, tak budu spokojený. A navíc ho nechám pořádně vykapat. Času dost.mipesa píše:ale můžu Vás uklidnit, viděl jsem fakturu z toho samého servisu za výměnu oleje na S8 za 28 000,-U mě by Vás tato výměna vyšla několikrát levněji, ale nehodlám si zde dělat reklamu.