No trosku veľa 2 litre za výmenu oleja?... ja chodím do servisu nieje to koncern.. ale nieje to ani garažovy servis (cca 10 zamestnancov) a za výmenu (prácu) berú 300Sk (10 EUR), môžem stat pri mechanikovi vybrať si olej - či si donesiem vlastný alebo kúpim od nich, filter dávam MAN za 240Sk-od nich. Ponúknu ma kávou samozrejme grátiska-spel píše:Tak to bych taky udělal v garáži v jámě. 5 l x 350,- + filtr max. 250,- a když dáš dva litry za práci, tak budu spokojený. A navíc ho nechám pořádně vykapat. Času dost.mipesa píše:ale můžu Vás uklidnit, viděl jsem fakturu z toho samého servisu za výměnu oleje na S8 za 28 000,-U mě by Vás tato výměna vyšla několikrát levněji, ale nehodlám si zde dělat reklamu.
Vysoká cena servisu
Moderátor: Colommbo
Si dělám prdel. Já jen, když někdo je schopný dát 28 litrů, tak proč by nedal 2. Jinak práce na půlhodiny v garáži v jámě.maros112 píše:No trosku veľa 2 litre za výmenu oleja?... ja chodím do servisu nieje to koncern.. ale nieje to ani garažovy servis (cca 10 zamestnancov) a za výmenu (prácu) berú 300Sk (10 EUR), môžem stat pri mechanikovi vybrať si olej - či si donesiem vlastný alebo kúpim od nich, filter dávam MAN za 240Sk-od nich. Ponúknu ma kávou samozrejme grátiska-spel píše:Tak to bych taky udělal v garáži v jámě. 5 l x 350,- + filtr max. 250,- a když dáš dva litry za práci, tak budu spokojený. A navíc ho nechám pořádně vykapat. Času dost.mipesa píše:ale můžu Vás uklidnit, viděl jsem fakturu z toho samého servisu za výměnu oleje na S8 za 28 000,-U mě by Vás tato výměna vyšla několikrát levněji, ale nehodlám si zde dělat reklamu.
bylo
je
je
čumím jako puk, takovou cifru bych nedal ani omylem. Přece když dáváš auto do servisu, dostaneš od nich doklad o přijetí vozu do servisu s předpokládanou cenou opravy. Pokud by na ten papír hodil předběžnou cenu za výměnu oleje 16.000,-, tak se hned otáčím o utíkám pryč a to ihned. Jsou to nehorázní zloději. Spotřební materiál za 1.600,- (pěkně drahé těsnění pod výpustný šroub)
Ospravedlnujem sa, asi som to zle pochopil... ja len ze ta cifra 2 litre ma velmi prekvapila ....a ani nehovorim o tych sumach vysie ... ved to je totalne blaznovstvo zaplatit take sumy za vymenu oleja ved za tie ceny tuna robia generalky motorov aj s nahradnymi dielmi....ka-spel píše:Si dělám prdel. Já jen, když někdo je schopný dát 28 litrů, tak proč by nedal 2. Jinak práce na půlhodiny v garáži v jámě.maros112 píše:No trosku veľa 2 litre za výmenu oleja?... ja chodím do servisu nieje to koncern.. ale nieje to ani garažovy servis (cca 10 zamestnancov) a za výmenu (prácu) berú 300Sk (10 EUR), môžem stat pri mechanikovi vybrať si olej - či si donesiem vlastný alebo kúpim od nich, filter dávam MAN za 240Sk-od nich. Ponúknu ma kávou samozrejme grátiska-spel píše: Tak to bych taky udělal v garáži v jámě. 5 l x 350,- + filtr max. 250,- a když dáš dva litry za práci, tak budu spokojený. A navíc ho nechám pořádně vykapat. Času dost.
Nevím,co tam bylo za spotřební materiál,ale těsnění pod výpustný šroub jsem neměnil nikdy a nikdy mi to neteklo,ať bylo auto jakkoli staré.Jsou to zkrátka zloději a jedinou obranou proti nim je nejezdit k nim.Oni si to rozmyslí.Když se před lety začaly u TDI motorů porouchávat váhy vzduchu,tak stály ze začátku asi 12.000.Vzhledem k velmi rychle vzrůstajícímu počtu nakonec slevili na dnešní asi 4.000 a možná že je má nějaká druhovýroba i za míň.To znamená,že ta počáteční cena byla hodně nafouknutá.
Tento víkend jsem měnil olej.V pátek večer jsem to vypustil a když už to jenom mírně kapalo tak jsem tam dal pro zajímavost odměrku a nechal do rána vykapat.Ráno tam bylo deci oleje,tak jsem to bez imobilizéru trochu protočil,něco vycákalo a začalo to zase kapat.Takto to tam bylo až do včerejšího odpoledne a nakapalo to další dvě a půl deci.Celkem tři a půl deci velmi černého oleje od doby,kdy už se to zdálo být prázdné.Tři a půl deci,které by tam byly a okamžitě se smíchaly s čerstvým olejem.Asi by to nakapalo za nějakou další dobu víc,ale mezi jednotlivými kapkami byl dvacetisekundový interval a tak už jsem to zarazil.Když jsem tam dal ten nový olej a nastartoval,tak byl úplně stejně čistý,to se mi ještě nestalo,vždy jsem ho měl ihned trochu zabarvený(je to diesel).To žádný"značkový"servis na světě neudělá.Umím si představit,jak to v tom I.S.R.probíhalo:vypustit to nejnutnější,zašpuntovat,nalít předražený olej a odjezd.Pět litrů oleje za 6.500 je o tisíc více než jsem koupil svůj 60-ti litrový sud Texaco 10W-40 SL-CF VW 505.00!!!
Tento víkend jsem měnil olej.V pátek večer jsem to vypustil a když už to jenom mírně kapalo tak jsem tam dal pro zajímavost odměrku a nechal do rána vykapat.Ráno tam bylo deci oleje,tak jsem to bez imobilizéru trochu protočil,něco vycákalo a začalo to zase kapat.Takto to tam bylo až do včerejšího odpoledne a nakapalo to další dvě a půl deci.Celkem tři a půl deci velmi černého oleje od doby,kdy už se to zdálo být prázdné.Tři a půl deci,které by tam byly a okamžitě se smíchaly s čerstvým olejem.Asi by to nakapalo za nějakou další dobu víc,ale mezi jednotlivými kapkami byl dvacetisekundový interval a tak už jsem to zarazil.Když jsem tam dal ten nový olej a nastartoval,tak byl úplně stejně čistý,to se mi ještě nestalo,vždy jsem ho měl ihned trochu zabarvený(je to diesel).To žádný"značkový"servis na světě neudělá.Umím si představit,jak to v tom I.S.R.probíhalo:vypustit to nejnutnější,zašpuntovat,nalít předražený olej a odjezd.Pět litrů oleje za 6.500 je o tisíc více než jsem koupil svůj 60-ti litrový sud Texaco 10W-40 SL-CF VW 505.00!!!
Přesně tak to dělám taky. Na co si hned špinit novou náplň a času je před noc dost, takže důkladně vykape a co nevykape, tak ještě vytlačím protočením.Jezevcik píše:Tento víkend jsem měnil olej.V pátek večer jsem to vypustil a když už to jenom mírně kapalo tak jsem tam dal pro zajímavost odměrku a nechal do rána vykapat.Ráno tam bylo deci oleje,tak jsem to bez imobilizéru trochu protočil,něco vycákalo a začalo to zase kapat.Takto to tam bylo až do včerejšího odpoledne a nakapalo to další dvě a půl deci.Celkem tři a půl deci velmi černého oleje od doby,kdy už se to zdálo být prázdné.Tři a půl deci,které by tam byly a okamžitě se smíchaly s čerstvým olejem.Asi by to nakapalo za nějakou další dobu víc,ale mezi jednotlivými kapkami byl dvacetisekundový interval a tak už jsem to zarazil.Když jsem tam dal ten nový olej a nastartoval,tak byl úplně stejně čistý,to se mi ještě nestalo,vždy jsem ho měl ihned trochu zabarvený(je to diesel).To žádný"značkový"servis na světě neudělá.
bylo
je
je
Takto jsem to dělal i se 120 tkou, kde jsem používal Mogul racing 5W-40.
Akorát jsem motor protočil asi 4 sekundy, když byl jěště teplý a tím vystříkal olej ze zdvihátek. Ačkoliv to byl motor s obtokem, nechával jsem tam olej ne 5000Km, ale 10 - 12000, a byl tak akorát na výměnu dle vzjádření tribotechnologa. Jednou jsem se nechal zblbnout a dal tam CASTROL magnatec 5W-40. Po 7500 Km motor začal řvát, že toto teda ne, tak zase zpět k osvědčené značce a opět výměna po 11000 KM.
Spotřeba oleje byla zpočátku 0,186 dc/1000Km, po 40 000 - zajeto po prvním výbrusu - 0,25 l / 1000 km. Nechal jsem si mezi pístem a válcem udělat toleranci 0,02 mm. Díky sestavování pod mazadly Racing 5W-40 + Militec 1:1 se to při záběhu nekouslo. Pan Novák, dej mu Pánbůh věčnou slávu, který udělal tisíce generálek, do mě neustále ryl, že spláču nad výsledkem, že se motor asi kousne, a že do starýho typu motoru plná syntetika nepatří. Jenže jsem to konzultoval přímo s Boleslaví, s lidmi, kteří tem motor přímo dělali - konstrukce, a Ti mi sdělili, že motoru jenom pomůžu.
Jezdil úsporně, a rychle- například do Chorvatska jsem vyrazil s rodinou 4 lidi, auto narvaný k prasknutí + Thule na střeše ve 23.15 hod. a za Mnichovem jsem byl ve 2.15 hod, což dělá prům. rychlost 116Km/h. A to jsem v Chebu bral ještě do plna Shell V - POwer, aby se auto mělo.
Musím podotknout, že jsem si do auta udělal elektronické zapalování s ošetřením odskoku kladívka na vačce, a používal svíčky z Brisku z Tábora s celokruhovou jiskrou ( 3 mm délka jiskry, které měly hlavní zásluhu natom, že motor vůbec nevadnul nad 4200 ot/min, jako při jednobodových svíčkách a měl velice kultivovaný zvuk, dá - li se to tak říci při 3 x uložené klice - ale zase má menší odpory, že , něco za něco.
Při cestě zpátky vystoupil z autobusu na odpočívadle před Mnichovem němec, a poprosil mne ještě s třemi dalšími němci, zdali bych mu nemohl ukázat motor, že jsem je kdesi předjížděl 145 Km/ hod, a že to stím Thule na střeše a plným autem snad ani není možný. Tak se 20 minut kochal - měl jsem to vyšperkovaný, a pak z něj vylezlo, že kdysi jezdil závody poháru míru a přátelství za výchoďáky atd... hned mi zkontroloval, že Kopf hat Gelbe Punkt und dieses motor fähtr nach normal benzin.... myslel si, že mám sníženou hlavu na GLSu.
Pochopil to, když jsem mu sdělil, že mám převodovku z Rapida 5ti kvalt s dlouhým převodem, a náplně v ní za 3,500,-Kč.- TAF-X 75W-90, + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon do převodovky, tady a i v motoru jsou ty ušetřené kilowaty. Ložiska plně syntetická vaselína OEM ( -60 +260°C z USA- 700 Kč za 250 G. ) Najel jsem 3000Km a průměrnou spotřebu jsem měl 6,5 litru, to se mi nechtělo ani věřit. Jestli to někdo znáte za Karlobagem směrem na ribaricu, jak je ta dlouhá rovinka, štval mě Vlado, u kterého jsme bydleli, že Škodovka nemá hydraulické brzdy, že on to zná, že v době výroby mého vozu je měli jenom Němaci,my že používali Lankové. Tak jsme jeli do Karlobagu pro noviny a zpátky za mostkem a zatáčkou jsem z ní dostal, co uměla. Na konci rovinky jsme jeli 150 a Vlado se modlil, aby jsme to před další zatáčkou ubrzdili. Ubrzdili a on uznal, že i česká hydraulika funguje.
K Militeku : Na bronzových pouzdrech, šálách atd nic, jen každý rok jsem mel porušené těsnění mezi 2a3 válcem, tak nevím, jestli to bylo tepelným namáháním anebo i zplodinami po chloru, co je v Militeku obsažený.
Do Octávky to nedávám.
Za 100.000,-Km, co jsem stím najezdil, mě to nikdy, nikde nenechalo,
Akorát jsem motor protočil asi 4 sekundy, když byl jěště teplý a tím vystříkal olej ze zdvihátek. Ačkoliv to byl motor s obtokem, nechával jsem tam olej ne 5000Km, ale 10 - 12000, a byl tak akorát na výměnu dle vzjádření tribotechnologa. Jednou jsem se nechal zblbnout a dal tam CASTROL magnatec 5W-40. Po 7500 Km motor začal řvát, že toto teda ne, tak zase zpět k osvědčené značce a opět výměna po 11000 KM.
Spotřeba oleje byla zpočátku 0,186 dc/1000Km, po 40 000 - zajeto po prvním výbrusu - 0,25 l / 1000 km. Nechal jsem si mezi pístem a válcem udělat toleranci 0,02 mm. Díky sestavování pod mazadly Racing 5W-40 + Militec 1:1 se to při záběhu nekouslo. Pan Novák, dej mu Pánbůh věčnou slávu, který udělal tisíce generálek, do mě neustále ryl, že spláču nad výsledkem, že se motor asi kousne, a že do starýho typu motoru plná syntetika nepatří. Jenže jsem to konzultoval přímo s Boleslaví, s lidmi, kteří tem motor přímo dělali - konstrukce, a Ti mi sdělili, že motoru jenom pomůžu.
Jezdil úsporně, a rychle- například do Chorvatska jsem vyrazil s rodinou 4 lidi, auto narvaný k prasknutí + Thule na střeše ve 23.15 hod. a za Mnichovem jsem byl ve 2.15 hod, což dělá prům. rychlost 116Km/h. A to jsem v Chebu bral ještě do plna Shell V - POwer, aby se auto mělo.
Musím podotknout, že jsem si do auta udělal elektronické zapalování s ošetřením odskoku kladívka na vačce, a používal svíčky z Brisku z Tábora s celokruhovou jiskrou ( 3 mm délka jiskry, které měly hlavní zásluhu natom, že motor vůbec nevadnul nad 4200 ot/min, jako při jednobodových svíčkách a měl velice kultivovaný zvuk, dá - li se to tak říci při 3 x uložené klice - ale zase má menší odpory, že , něco za něco.
Při cestě zpátky vystoupil z autobusu na odpočívadle před Mnichovem němec, a poprosil mne ještě s třemi dalšími němci, zdali bych mu nemohl ukázat motor, že jsem je kdesi předjížděl 145 Km/ hod, a že to stím Thule na střeše a plným autem snad ani není možný. Tak se 20 minut kochal - měl jsem to vyšperkovaný, a pak z něj vylezlo, že kdysi jezdil závody poháru míru a přátelství za výchoďáky atd... hned mi zkontroloval, že Kopf hat Gelbe Punkt und dieses motor fähtr nach normal benzin.... myslel si, že mám sníženou hlavu na GLSu.
Pochopil to, když jsem mu sdělil, že mám převodovku z Rapida 5ti kvalt s dlouhým převodem, a náplně v ní za 3,500,-Kč.- TAF-X 75W-90, + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon do převodovky, tady a i v motoru jsou ty ušetřené kilowaty. Ložiska plně syntetická vaselína OEM ( -60 +260°C z USA- 700 Kč za 250 G. ) Najel jsem 3000Km a průměrnou spotřebu jsem měl 6,5 litru, to se mi nechtělo ani věřit. Jestli to někdo znáte za Karlobagem směrem na ribaricu, jak je ta dlouhá rovinka, štval mě Vlado, u kterého jsme bydleli, že Škodovka nemá hydraulické brzdy, že on to zná, že v době výroby mého vozu je měli jenom Němaci,my že používali Lankové. Tak jsme jeli do Karlobagu pro noviny a zpátky za mostkem a zatáčkou jsem z ní dostal, co uměla. Na konci rovinky jsme jeli 150 a Vlado se modlil, aby jsme to před další zatáčkou ubrzdili. Ubrzdili a on uznal, že i česká hydraulika funguje.
K Militeku : Na bronzových pouzdrech, šálách atd nic, jen každý rok jsem mel porušené těsnění mezi 2a3 válcem, tak nevím, jestli to bylo tepelným namáháním anebo i zplodinami po chloru, co je v Militeku obsažený.
Do Octávky to nedávám.
Za 100.000,-Km, co jsem stím najezdil, mě to nikdy, nikde nenechalo,
Omlouvám se, zpět k původní poznámce.
Jednou mě prudila O2, tak jsem na do prahy poslal k rukám sekretářky GŘ oficiální stížnost napsanou ve Španělštině s tím, že budou - li se takto chovat, půjde dopis do Španělska.
Za 3 dny bylo po problému.
Zkuste napsat přímo mateřským fabrikám o chování zdejších prodejců, myslím si, že by to pomohlo zvláště u toho Lamborghini, možná se ozvou i Němci, to co popisujete, je LICHVA, už, aby tu byl zákon proti ní.
Jednou mě prudila O2, tak jsem na do prahy poslal k rukám sekretářky GŘ oficiální stížnost napsanou ve Španělštině s tím, že budou - li se takto chovat, půjde dopis do Španělska.
Za 3 dny bylo po problému.
Zkuste napsat přímo mateřským fabrikám o chování zdejších prodejců, myslím si, že by to pomohlo zvláště u toho Lamborghini, možná se ozvou i Němci, to co popisujete, je LICHVA, už, aby tu byl zákon proti ní.
Dobrý, ale zdvihátka na stodváce. Si děláš p.del, ne?MAV píše:Takto jsem to dělal i se 120 tkou, kde jsem používal Mogul racing 5W-40.
Akorát jsem motor protočil asi 4 sekundy, když byl jěště teplý a tím vystříkal olej ze zdvihátek. Ačkoliv to byl motor s obtokem, nechával jsem tam olej ne 5000Km, ale 10 - 12000, a byl tak akorát na výměnu dle vzjádření tribotechnologa. Jednou jsem se nechal zblbnout a dal tam CASTROL magnatec 5W-40. Po 7500 Km motor začal řvát, že toto teda ne, tak zase zpět k osvědčené značce a opět výměna po 11000 KM.
Spotřeba oleje byla zpočátku 0,186 dc/1000Km, po 40 000 - zajeto po prvním výbrusu - 0,25 l / 1000 km. Nechal jsem si mezi pístem a válcem udělat toleranci 0,02 mm. Díky sestavování pod mazadly Racing 5W-40 + Militec 1:1 se to při záběhu nekouslo. Pan Novák, dej mu Pánbůh věčnou slávu, který udělal tisíce generálek, do mě neustále ryl, že spláču nad výsledkem, že se motor asi kousne, a že do starýho typu motoru plná syntetika nepatří. Jenže jsem to konzultoval přímo s Boleslaví, s lidmi, kteří tem motor přímo dělali - konstrukce, a Ti mi sdělili, že motoru jenom pomůžu.
Jezdil úsporně, a rychle- například do Chorvatska jsem vyrazil s rodinou 4 lidi, auto narvaný k prasknutí + Thule na střeše ve 23.15 hod. a za Mnichovem jsem byl ve 2.15 hod, což dělá prům. rychlost 116Km/h. A to jsem v Chebu bral ještě do plna Shell V - POwer, aby se auto mělo.
Musím podotknout, že jsem si do auta udělal elektronické zapalování s ošetřením odskoku kladívka na vačce, a používal svíčky z Brisku z Tábora s celokruhovou jiskrou ( 3 mm délka jiskry, které měly hlavní zásluhu natom, že motor vůbec nevadnul nad 4200 ot/min, jako při jednobodových svíčkách a měl velice kultivovaný zvuk, dá - li se to tak říci při 3 x uložené klice - ale zase má menší odpory, že , něco za něco.
Při cestě zpátky vystoupil z autobusu na odpočívadle před Mnichovem němec, a poprosil mne ještě s třemi dalšími němci, zdali bych mu nemohl ukázat motor, že jsem je kdesi předjížděl 145 Km/ hod, a že to stím Thule na střeše a plným autem snad ani není možný. Tak se 20 minut kochal - měl jsem to vyšperkovaný, a pak z něj vylezlo, že kdysi jezdil závody poháru míru a přátelství za výchoďáky atd... hned mi zkontroloval, že Kopf hat Gelbe Punkt und dieses motor fähtr nach normal benzin.... myslel si, že mám sníženou hlavu na GLSu.
Pochopil to, když jsem mu sdělil, že mám převodovku z Rapida 5ti kvalt s dlouhým převodem, a náplně v ní za 3,500,-Kč.- TAF-X 75W-90, + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon do převodovky, tady a i v motoru jsou ty ušetřené kilowaty. Ložiska plně syntetická vaselína OEM ( -60 +260°C z USA- 700 Kč za 250 G. ) Najel jsem 3000Km a průměrnou spotřebu jsem měl 6,5 litru, to se mi nechtělo ani věřit. Jestli to někdo znáte za Karlobagem směrem na ribaricu, jak je ta dlouhá rovinka, štval mě Vlado, u kterého jsme bydleli, že Škodovka nemá hydraulické brzdy, že on to zná, že v době výroby mého vozu je měli jenom Němaci,my že používali Lankové. Tak jsme jeli do Karlobagu pro noviny a zpátky za mostkem a zatáčkou jsem z ní dostal, co uměla. Na konci rovinky jsme jeli 150 a Vlado se modlil, aby jsme to před další zatáčkou ubrzdili. Ubrzdili a on uznal, že i česká hydraulika funguje.
K Militeku : Na bronzových pouzdrech, šálách atd nic, jen každý rok jsem mel porušené těsnění mezi 2a3 válcem, tak nevím, jestli to bylo tepelným namáháním anebo i zplodinami po chloru, co je v Militeku obsažený.
Do Octávky to nedávám.
Za 100.000,-Km, co jsem stím najezdil, mě to nikdy, nikde nenechalo,
Jinak kdybys byl býval používal pořádný jednoelektrodový svíčky, přišel bys na to, jak velkou hloupost jsi dělal s těma "speciálníma" Briskama!
Zkoušel jsem, nefunguje to! Přinejmenším ne v automotivním sektoru, ICT sektor nemohu posoudit. Je to jako boj s větrnými mlýny či hledání kvadratury kruhu...MAV píše:Omlouvám se, zpět k původní poznámce.
Jednou mě prudila O2, tak jsem na do prahy poslal k rukám sekretářky GŘ oficiální stížnost napsanou ve Španělštině s tím, že budou - li se takto chovat, půjde dopis do Španělska.
Za 3 dny bylo po problému.
Zkuste napsat přímo mateřským fabrikám o chování zdejších prodejců, myslím si, že by to pomohlo zvláště u toho Lamborghini, možná se ozvou i Němci, to co popisujete, je LICHVA, už, aby tu byl zákon proti ní.
Aplikace Militecu vedla u mého Renaultu k nucené výměně těsnění pod hlavou. Militec už nikdy!MAV píše:Takto jsem to dělal i se 120 tkou, kde jsem používal Mogul racing 5W-40.
Akorát jsem motor protočil asi 4 sekundy, když byl jěště teplý a tím vystříkal olej ze zdvihátek. Ačkoliv to byl motor s obtokem, nechával jsem tam olej ne 5000Km, ale 10 - 12000, a byl tak akorát na výměnu dle vzjádření tribotechnologa. Jednou jsem se nechal zblbnout a dal tam CASTROL magnatec 5W-40. Po 7500 Km motor začal řvát, že toto teda ne, tak zase zpět k osvědčené značce a opět výměna po 11000 KM.
Spotřeba oleje byla zpočátku 0,186 dc/1000Km, po 40 000 - zajeto po prvním výbrusu - 0,25 l / 1000 km. Nechal jsem si mezi pístem a válcem udělat toleranci 0,02 mm. Díky sestavování pod mazadly Racing 5W-40 + Militec 1:1 se to při záběhu nekouslo. Pan Novák, dej mu Pánbůh věčnou slávu, který udělal tisíce generálek, do mě neustále ryl, že spláču nad výsledkem, že se motor asi kousne, a že do starýho typu motoru plná syntetika nepatří. Jenže jsem to konzultoval přímo s Boleslaví, s lidmi, kteří tem motor přímo dělali - konstrukce, a Ti mi sdělili, že motoru jenom pomůžu.
Jezdil úsporně, a rychle- například do Chorvatska jsem vyrazil s rodinou 4 lidi, auto narvaný k prasknutí + Thule na střeše ve 23.15 hod. a za Mnichovem jsem byl ve 2.15 hod, což dělá prům. rychlost 116Km/h. A to jsem v Chebu bral ještě do plna Shell V - POwer, aby se auto mělo.
Musím podotknout, že jsem si do auta udělal elektronické zapalování s ošetřením odskoku kladívka na vačce, a používal svíčky z Brisku z Tábora s celokruhovou jiskrou ( 3 mm délka jiskry, které měly hlavní zásluhu natom, že motor vůbec nevadnul nad 4200 ot/min, jako při jednobodových svíčkách a měl velice kultivovaný zvuk, dá - li se to tak říci při 3 x uložené klice - ale zase má menší odpory, že , něco za něco.
Při cestě zpátky vystoupil z autobusu na odpočívadle před Mnichovem němec, a poprosil mne ještě s třemi dalšími němci, zdali bych mu nemohl ukázat motor, že jsem je kdesi předjížděl 145 Km/ hod, a že to stím Thule na střeše a plným autem snad ani není možný. Tak se 20 minut kochal - měl jsem to vyšperkovaný, a pak z něj vylezlo, že kdysi jezdil závody poháru míru a přátelství za výchoďáky atd... hned mi zkontroloval, že Kopf hat Gelbe Punkt und dieses motor fähtr nach normal benzin.... myslel si, že mám sníženou hlavu na GLSu.
Pochopil to, když jsem mu sdělil, že mám převodovku z Rapida 5ti kvalt s dlouhým převodem, a náplně v ní za 3,500,-Kč.- TAF-X 75W-90, + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon do převodovky, tady a i v motoru jsou ty ušetřené kilowaty. Ložiska plně syntetická vaselína OEM ( -60 +260°C z USA- 700 Kč za 250 G. ) Najel jsem 3000Km a průměrnou spotřebu jsem měl 6,5 litru, to se mi nechtělo ani věřit. Jestli to někdo znáte za Karlobagem směrem na ribaricu, jak je ta dlouhá rovinka, štval mě Vlado, u kterého jsme bydleli, že Škodovka nemá hydraulické brzdy, že on to zná, že v době výroby mého vozu je měli jenom Němaci,my že používali Lankové. Tak jsme jeli do Karlobagu pro noviny a zpátky za mostkem a zatáčkou jsem z ní dostal, co uměla. Na konci rovinky jsme jeli 150 a Vlado se modlil, aby jsme to před další zatáčkou ubrzdili. Ubrzdili a on uznal, že i česká hydraulika funguje.
K Militeku : Na bronzových pouzdrech, šálách atd nic, jen každý rok jsem mel porušené těsnění mezi 2a3 válcem, tak nevím, jestli to bylo tepelným namáháním anebo i zplodinami po chloru, co je v Militeku obsažený.
Do Octávky to nedávám.
Za 100.000,-Km, co jsem stím najezdil, mě to nikdy, nikde nenechalo,
je to paráda když člověku na autě záleží....MAV píše:Takto jsem to dělal i se 120 tkou, kde jsem používal Mogul racing 5W-40.
Akorát jsem motor protočil asi 4 sekundy, když byl jěště teplý a tím vystříkal olej ze zdvihátek. Ačkoliv to byl motor s obtokem, nechával jsem tam olej ne 5000Km, ale 10 - 12000, a byl tak akorát na výměnu dle vzjádření tribotechnologa. Jednou jsem se nechal zblbnout a dal tam CASTROL magnatec 5W-40. Po 7500 Km motor začal řvát, že toto teda ne, tak zase zpět k osvědčené značce a opět výměna po 11000 KM.
Spotřeba oleje byla zpočátku 0,186 dc/1000Km, po 40 000 - zajeto po prvním výbrusu - 0,25 l / 1000 km. Nechal jsem si mezi pístem a válcem udělat toleranci 0,02 mm. Díky sestavování pod mazadly Racing 5W-40 + Militec 1:1 se to při záběhu nekouslo. Pan Novák, dej mu Pánbůh věčnou slávu, který udělal tisíce generálek, do mě neustále ryl, že spláču nad výsledkem, že se motor asi kousne, a že do starýho typu motoru plná syntetika nepatří. Jenže jsem to konzultoval přímo s Boleslaví, s lidmi, kteří tem motor přímo dělali - konstrukce, a Ti mi sdělili, že motoru jenom pomůžu.
Jezdil úsporně, a rychle- například do Chorvatska jsem vyrazil s rodinou 4 lidi, auto narvaný k prasknutí + Thule na střeše ve 23.15 hod. a za Mnichovem jsem byl ve 2.15 hod, což dělá prům. rychlost 116Km/h. A to jsem v Chebu bral ještě do plna Shell V - POwer, aby se auto mělo.
Musím podotknout, že jsem si do auta udělal elektronické zapalování s ošetřením odskoku kladívka na vačce, a používal svíčky z Brisku z Tábora s celokruhovou jiskrou ( 3 mm délka jiskry, které měly hlavní zásluhu natom, že motor vůbec nevadnul nad 4200 ot/min, jako při jednobodových svíčkách a měl velice kultivovaný zvuk, dá - li se to tak říci při 3 x uložené klice - ale zase má menší odpory, že , něco za něco.
Při cestě zpátky vystoupil z autobusu na odpočívadle před Mnichovem němec, a poprosil mne ještě s třemi dalšími němci, zdali bych mu nemohl ukázat motor, že jsem je kdesi předjížděl 145 Km/ hod, a že to stím Thule na střeše a plným autem snad ani není možný. Tak se 20 minut kochal - měl jsem to vyšperkovaný, a pak z něj vylezlo, že kdysi jezdil závody poháru míru a přátelství za výchoďáky atd... hned mi zkontroloval, že Kopf hat Gelbe Punkt und dieses motor fähtr nach normal benzin.... myslel si, že mám sníženou hlavu na GLSu.
Pochopil to, když jsem mu sdělil, že mám převodovku z Rapida 5ti kvalt s dlouhým převodem, a náplně v ní za 3,500,-Kč.- TAF-X 75W-90, + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon do převodovky, tady a i v motoru jsou ty ušetřené kilowaty. Ložiska plně syntetická vaselína OEM ( -60 +260°C z USA- 700 Kč za 250 G. ) Najel jsem 3000Km a průměrnou spotřebu jsem měl 6,5 litru, to se mi nechtělo ani věřit. Jestli to někdo znáte za Karlobagem směrem na ribaricu, jak je ta dlouhá rovinka, štval mě Vlado, u kterého jsme bydleli, že Škodovka nemá hydraulické brzdy, že on to zná, že v době výroby mého vozu je měli jenom Němaci,my že používali Lankové. Tak jsme jeli do Karlobagu pro noviny a zpátky za mostkem a zatáčkou jsem z ní dostal, co uměla. Na konci rovinky jsme jeli 150 a Vlado se modlil, aby jsme to před další zatáčkou ubrzdili. Ubrzdili a on uznal, že i česká hydraulika funguje.
K Militeku : Na bronzových pouzdrech, šálách atd nic, jen každý rok jsem mel porušené těsnění mezi 2a3 válcem, tak nevím, jestli to bylo tepelným namáháním anebo i zplodinami po chloru, co je v Militeku obsažený.
Do Octávky to nedávám.
Za 100.000,-Km, co jsem stím najezdil, mě to nikdy, nikde nenechalo,
zřejmě měl MAV na mysli zdvihací tyčky od vačky, anebo "koníky"Anonymous píše:Dobrý, ale zdvihátka na stodváce. Si děláš p.del, ne?