Výplach motoru na starém Zetoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Výplach motoru na starém Zetoru

Příspěvek od Návštěvník »

Zdarec všichni!
Zakoupil jsem traktor Zetor 3011 a plánuji výměnu oleje. Je to r. v. 1962 a s traktorama se nikdo nemazlil! Lze užít výplachové přípravky do starého oleje a potom přejít na moderní aditivované oleje, nebo se nevyhnu rozebrání a číštění? Jaký olej by byl pro tento stroj nejvhodnější? Předtím provozován pravděpodobně na M6A - předchozí majitel prý již používal AD, ale není si tím stoprocentně jist.....
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...do zetora možeš použiť m7ads...a myslim že nebude treba nič rozoberať naliať nejaky čistič vypustiť znova preplachnuť m6ad kus pobehať znovy vypustiť a dať ten m7ads...

..inak ako dlho je olej v motore...??
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jak dlouho - to nevím. Já mám ten traktor 3dny! Předchozí majitel použil stroj 5x do roka na přivezení dřeva z lesa. Vizuálně je olej dost černý a zdá se mi, že je i dost hustý - takže každopádně výměna oleje i filtrů.
Děkuji za odpověď
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

vepusť ale tři litre toho voleja keré máš a doli tam tři litre konkora. potom vedělé vložko z filtra abe se nemuhl hocpat. nech to pul hodine vrčet na volnoběh a vepusť to. po vepuščeni to napár fteřin nakopni abe se vodstředil volej z klikovke. potom tam mužeš nalit to mičovo adsko.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Tady bych byl na Vašem místě hodně opatrný s tím výplachem.Jestli to jezdilo na M6A a olej je dost hustý, tak je zde předpoklad velkého usazení karbonu.Filtry jsou hrubé a jemné drátěnkové vložky, někdo to má předělané na papírové.Ty je potřeba v prvním případě dokonale vyčistit a nebo vyměnit vložky.Při použití M6AD i M7ADSIII se poměrně rychle rozpustí karbon, který se většinou zpočátku trhá a udělá v motoru pěknou neplechu.Průplach ano, ale několikrát, alespoň třikrát za sebou, anebo, pokud jste si jistý použití M6A tak v něm pokračovat s jedním výplachem a pokaždé čistit filtry nebo měnit.M6A se bohužel nesnese z hlediska aditivace s jinými aditivovanými oleji, neměl čistící účinky aproto zde docházelo k velkému zanesení motoru karbonem.V případě ucpání mazacích kanálů karbonem máte vyděláno.Začne to tím, že kolem výfuk.potrubí Vám začne prolínat olej a z odvětrávání motoru začne prskat ven a to v lepším případě jak Vám chytne kliku tak je ámen.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výplach motoru na starém Zetoru

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:....Předtím provozován pravděpodobně na M6A - předchozí majitel prý již používal AD, ale není si tím stoprocentně jist.....
pokud tam bylo nějaké "ádéčko", dá se použít M7ADSIII, pokud jen "áčko", je potřeba ten motor rozdělat a vyčistit, anebo zůstat u těch "áčkových" olejů.
Odpovědět