Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Když oni příznivci koncernu jsou nejrychlejší v úsecích rychlostních omezení, takže tu poslední větu z předchozího příspěvku ne zcela chápou. :mrgreen:

P.S.: S chutí jsem si znovu kopnul, poněvadž už mne fakt se.ou řidiči koncernových vozů, kteří se musejí právě na rychl. omezeních dostat za každou cenu dopředu, aby pak tam, kde už mohou jet, akorát zdržovali. :evil:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:Když oni příznivci koncernu jsou nejrychlejší v úsecích rychlostních omezení, takže tu poslední větu z předchozího příspěvku ne zcela chápou. :mrgreen:

P.S.: S chutí jsem si znovu kopnul, poněvadž už mne fakt se.ou řidiči koncernových vozů, kteří se musejí právě na rychl. omezeních dostat za každou cenu dopředu, aby pak tam, kde už mohou jet, akorát zdržovali. :evil:
práve preto tam machruju,inde na to už ich vozítka nemaju.Ale logiku zvrátenu má odpojovanie 2 valcov u TSI. Ved mám až 4-valec,ale idu len 2. Teda niečo ako mám V8,to musím mat i na kapote ale idem až na 4,na to mám a to mi stačí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

PePe píše:Brembo,kromě toho že máš SV 1000,což je super stroj,ale co ty info o loko :?:
Je to ku.va stroj,co utahá 2-3 čmelály. Bohužel.... :oops:
Je jiná doba,doba zkracování. A přeplňování na vysoké tlaky,nikoliv jen podpůrně na točák.
I obsahu zmenšování.
PePe nepochopili sme sa. Toho Hercula som uviedol len preto,že i on odpojuje valce,ale len ked to treba,na rozdiel od TSI. Lokomotívy totiž často musia stát i hodinu a viac s naštartovaným motorom,aby mohli kedykolvek vyrazit,ked momentálne íst nemožu. Teda šetria len ked je to potrebné,teda ked stoja na mieste a motor je v chode len kvoli zdroju stlačeného vzduchu a nutnosti byt pripravený. U lokomotívy je totiž naštartovanie motora hotoví rituál,ktorý zaberie minimálne 1,5 minuty v pripravenom stave,u odstavenej loko 15 a viac minut.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pedro »

Pochopil jsem to. Vim to. Jen jsem,kromě Mipesy,nějak netušil,že je tu ještě inačí lokomáčo :wink:
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:... Ved mám až 4-valec,ale idu len 2. Teda niečo ako mám V8,to musím mat i na kapote ale idem až na 4,na to mám a to mi stačí.
Jenže odpojení 4 válců u V8 nezpůsobí kulhání motoru, jako v případě odpojení dvou válců u čtyřtaktu v uspořádání R4. V tom je naprosto zásadní rozdíl! :idea:
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Mám otázku. Jazdil tu niekto z vás na TSI ACT? Odpoveď poznám, myslel som si...
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Nejezdil jsem s ním. Až bude příležitost, učiním tak. Jenže za poslední čtvrtstoletí jsem se ve svých informovaných očekáváních mýlil v minimálním počtu případů, a když už, tak skutečnost byla ještě horší. Pokud jde o pozitivní překvapení (vzhledem k mým očekáváním), tak si vzpomínám pouze na dva případy: Daihatsu Charade 1,5 107k (někdy v r. 1995 či 1996) a Renault Mégane Grandtour 220 k (před několika týdny). Že by se do třetice zadařilo? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Durex »

Už jsem tu psal několikrát,že čím je tato doba dál,máme lepší materiály a techniku,která je schopna čím dál lepší simulace,tak jsou výrobky horší a horší. Ve smyslu sice technicky dokonalejší,ale jen proto,aby se ušetřilo při výrobě a životnost byla únosná pro kupujícího.
Naprosto nechápu udělat z R4 - R2 .. U motorek je běžný počet válců od 1 po 6. Tedy i 2 válce a to jak R2,V2,L2 a nebo boxer. S tím,že ještě může být ojnice na jednom čepu viz motory HD (jsou krásně za sebou) a nebo nejsou a jsou přesazený válce (viz ostatní výrobci). Nicméně je to motor primárně konstruovaný jako dvouválec a z toho plyne vlastně vše ostatní. Tato doba a počínání automobilek potažmo kupujících je naprosto směšné. Úplně slyším ten krásný zvuk mojí R4 Hayabusy,když bych vyšrouboval 2 svíčky :D Ano,s tím autem a tím motorem sem nejel. Ani po tom netoužím. I když by mě to zajímalo. Vlastnit bych ho nemohl. Zbytečně další kurvítka navíc. Přitom je tak jednoduchý udělat spolehlivý a kvalitní motor,který nebude moc chlastat a pojede. Však ty motory tady už byly …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Durex »

Pokud by šlo přimárně o úsporu,tak všichni jezdíme v 3,2l V6 :D Jel sem s MB E320 s 3,2 V6 do Chorvatska. 4 lidi a plný kufr. Spotřeba byla 6,5l. To na 2 tuny jde ne? Za kolik to pojede motor 1,2l? :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... Nicméně je to motor primárně konstruovaný jako dvouválec a z toho plyne vlastně vše ostatní. …
Přesně toto zde celou dobu píšu, také proto jsem koncernovému nadšenci doporučoval, aby si něco zjistil o pracovních cyklech motorů různé koncepce (dvoutakt, čtyřtakt) vzhledem k počtu válců a konfiguraci jejich uspořádání.

P.S.: Už mi snad ani nepřipadá směšné porovnání mého R4 motoru, který "potřebuje" dva vyvažovací hřídele na to, aby došlo k eliminaci druhé harmonické (rezonance), zatímco koncernový R4 se bez nich obejde a ještě prý dokáže běžet hladce "na dva". Inu, někdo má rád vibrátory... :mrgreen:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:
Brembo píše:... Ved mám až 4-valec,ale idu len 2. Teda niečo ako mám V8,to musím mat i na kapote ale idem až na 4,na to mám a to mi stačí.
Jenže odpojení 4 válců u V8 nezpůsobí kulhání motoru, jako v případě odpojení dvou válců u čtyřtaktu v uspořádání R4. V tom je naprosto zásadní rozdíl! :idea:
už som to písal niekde vyššie,že odpojenie 2 valcov u u R4 je absolutnu nezmysel. A jazdil som na 1,2 TSI a možno by som ho použil na pohon kosačky,keby nebol taký tažký. V aute ten bazmeg,čo koncern nazval motorom,nemá čo hladat. To že má nejaký deklarovaný papierový výkon neznamená,že ide rovnako alebo lepšie ako motor s podobným výkonom. Keby som chcel 2R tak kupim ten a nie R4,ktorému su 2 len na okrasu i ked pravdu povediac,ani v režime 4 valcov sa nemá absolutne čím chválit. Je to len 1,2 so životnostou pod limitom.Ked je auto prázdne,tak ešte ako tak,no ked je naložené,tak max 1 prevodový stupen. Krutiaci moment nikde a ked už motor dosiahne potrebný výkon,tak je už neskoro.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Brembo, podľa ty ani nevieš, že v akom aute si sedel a o čom píšeš. Totiž každá tvoja veta je nezmysel.

1. Celý čas sa tu riešia V8 a ako príklad odpájania valcov tu bolo spomenuté 1.4 TSI ACT. Napriek tomu tu neviem prečo riešiš 1.2 TSI ktoré odpájanie valcov nemá.
2. 1.2 TSI a točák nikde? Neviem či vieš o tom, ale je to motor s turbom, s výrazným nástupom točivého momentu od 1550 rpm. Na rozdiel od teba tým motorom mám najazdených cez 50 tisíc km a mám jeho výkon aj točák zmeraný, tak viem o čom hovorím.
3. Že neide rovnako alebo lepšie ako auto s podobným deklarovaným výkonom? Zober atmo 1.6-ku s rovnakým výkonom a porovnajme.
4. Nechápem ako sa môžeš vyjadrovať k životnosti keď ten motor je na trhu iba nejakých 5 rokov. To že ty si niečo myslíš je jedna vec (a možno budeš mať pravdu), ale k životnosti toho motora sa relevantne v žiadnom prípade nemôžeš v tomto momente vyjadriť. Ako na tom 1.2 TSI je, sa uvidí až o ďalších X rokov, keď prvé kusy už budú mať napr. 10 rokov a nabehané cez 200 tisíc km, čo ešte nejaký čas potrvá (s malým motorom sa väčšinou jazdí málo).
5. Mám pocit že máš nejaké komplexy z koncernu VAG. Doporučujem ti návštevu špecializovaného lekára.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše: ...Mám pocit že máš nejaké komplexy z koncernu VAG. Doporučujem ti návštevu špecializovaného lekára.
...ktorý predpíše možno ProVAGin... :mrgreen:
P.S. Koncern Das Auto taky nemusím, ale tentokrát jsi mi, milý e1H, zvedl náladu... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

tak to tvoje super racingové auto stojí za kopu šrotu,pretože žiadny razantný nástup sa nekoná,možno tak v spotrebe. Je to priemerne lenivé auto,pretože si práve ty nikdy v ničom lepšom nesedel. A či má 1,4 alebo 1,2 odpojovanie valcov je jedno,pretože je to nezmysel ala das auto,pretože to auto nie je! čo porovnávaš vysušenu 1,2 s 1,6? 1,6 tu tvoju káričku zmetie z cesty. A 64 kW? Ked je to podla teba zázrak,tak sa prebud.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
mnd

Re: Vypínání válců

Příspěvek od mnd »

Návštěvník píše:
Durex píše:... Nicméně je to motor primárně konstruovaný jako dvouválec a z toho plyne vlastně vše ostatní. …
Přesně toto zde celou dobu píšu, také proto jsem koncernovému nadšenci doporučoval, aby si něco zjistil o pracovních cyklech motorů různé koncepce (dvoutakt, čtyřtakt) vzhledem k počtu válců a konfiguraci jejich uspořádání.

P.S.: Už mi snad ani nepřipadá směšné porovnání mého R4 motoru, který "potřebuje" dva vyvažovací hřídele na to, aby došlo k eliminaci druhé harmonické (rezonance), zatímco koncernový R4 se bez nich obejde a ještě prý dokáže běžet hladce "na dva". Inu, někdo má rád vibrátory... :mrgreen:

Nechci se pouštět do zbytečné diskuze, ALE při vypnutí dvou válců na čtyř válcovém motoru jsou vypnuté válce stále v motoru přítomné, takže síly vznikající pohybem pístů, ojnic a kliky odpojených válců stále působí ......
Odpovědět