Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
Narazil jsem na článek k první výměně oleje, zajíždění motoru. Dávám to sem kvůli tabulce z rozboru oleje, kdy je jasné, že se motor prostě zajíždí https://www.rnews.cz/zajizdet-motor-je-dnes-zbytecnost/
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Vytesat do kamene pro nevěřící Tomáše! A aby se odkaz náhodou nevypařil, zde screenshoty:
P.S. Na první obrázku vlevo olej po 2tis.km, uprostřed po 4,5tis.km, vpravo nový
P.S. Na první obrázku vlevo olej po 2tis.km, uprostřed po 4,5tis.km, vpravo nový
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Ono i navzdory tvrzení a snažení se výrobců aut bude STÁLE nutno nový motor zajet. Ty pohyblivé díly si "sednout" musí. A budou z toho kovové piliny v oleji. A mít ho tam 20 nebo 30 tkm? Neéé.... Ani 10 tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
to čo je vidieť na obrazku , bolo aj v mojom prípade pri vymene po 80 tis. km. Farebný odtien bol rovnaky. Ked takto vypadá po tomto nabehu ,ako asi bude vyzerať po 200-300 tis. km prípadne doživotne.....yosemitak píše:Ja menil v Oktavce pri 60 tis. km (5 let od novoty) a vypadalo to takhle. Je fakt, ze ty 2 litry oleje jsou spinave asi hned. Vymena v razeni poznat nebyla, ale i tak jsem rad ze jsem to udelal a letos me to ceka znovu.
Re: Výměna oleje.
Jen zopakuji, co se ví. Výrobce aut to také ví ale také ví, že auto u kterého je plánována životnost 150tkm tak to zcela určitě uspokojivě vydrží. Vydrží i 250tkm, když auto jezdí dlouhé trasy (firemní) a o to v dnešní době jde. Filozofie výrobce, kupte si nové auto, nejlépe znovu naši značku! Bude modernější, lepší, budete in!Pitris píše:Ono i navzdory tvrzení a snažení se výrobců aut bude STÁLE nutno nový motor zajet.
Každý nemáme na to každé tři roky kupovat nové auto. Na nás se už dnes nemyslí, nejsme ti správní zákazníci. Jde se na ruku leasingovým společnostem, které mají své požadavky.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměna oleje.
ftip je ze najviac auta kupuju firmy. ludia sukromne moc novych aut nekupuju.
je velka sanca ze prave clovek narazi na lizingovy brak v bazari a casom ho caka zle prekvapenie
4roky vydrzi kazde auto a potom potes panboh.
je velka sanca ze prave clovek narazi na lizingovy brak v bazari a casom ho caka zle prekvapenie
4roky vydrzi kazde auto a potom potes panboh.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Výměna oleje.
Tak on to neni ani tak vtip, jako spis prosty fakt a duvod vsech long-life oleju, prodlouzenych servisnich prohlidek, moznost preskakovat veci jako zajeti motoru (protoze to by znamenalo ze auto nemuze plne vydelavat od 0 km) atd. Hlavne se zalibit fleet manazerum. V Evrope jde do firem kolem 80 % prodanych aut.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Výměna oleje.
Tonny—> Díky za příspěvek. Měním oleje v novém autě celý život po cca 2 tis. najetých kilometrech, v ojedinělých případech jsem se propracoval ke třem tisícům, když nebyl zrovna čas na výměnu. Navíc do cca 5 tis. km pouze okresky. Zajíždět auto na dálnici je dle mého názoru blbost. Názory na to se různí, dokonce jsem zaznamenal případ, kdy v servisu Toyoty neuznali záruku na novém havarovaném motoru v z důvodu, že majitel v příspěvku popsaným způsobem vyměnil olej. Olej sice vyhovoval, ale zdůvodnili to tak, že po výměně oleje se motor neměl možnost zajet výrobcem předpokládaným způsobem. To je prosím informace přímo od pracovníka servisu Toyoty poté, co jsem vyjádřil plán olej v cca 2. tis. km vyměnit. Stejně jsem ho samozřejmě vyměnil, ale bez jejich odborného, kvalifikovaného, jedinečného a předraženého zásahu, tedy servisního…
Re: Výměna oleje.
NOP, ono to máš těžký. Automobilky to mají vychytaný po všech stránkách, mají mraky informací, mají vývoj ale nemají čas. Mají obrovskou konkurenci a tak odpovědnost přehodili na majitele. Těžko bude někdo soudit automobilku, jedině tak v USA.
Věta: "Že po výměně oleje se motor neměl možnost zajet výrobcem předpokládaným způsobem." zní jako od právníka. Bohužel chybí informace, co se s motorem vlastně stalo, proč ten olej na to měl mít vliv. Zajímalo by mne to. Jakože bordel v olejovém okruhu zajede rychleji motor, to ano ale mít ho tam 20tkm, 30tkm, nebo dokonce (u Forda bylo) 50tkm?
Toyotě věřím ale autorizovaným servisům už moc nee. Ti jsou schovaní za jménem velké společnosti, čímž narůstá jejich ego, které posiluje jejich aroganci, jsou prostě nejchytřejší (měli by být, mají k tomu ideální podmínky). Záleží pak na samotných pracovnících, nejvíce na vedoucím. Pak stačí zajít na fóra různých značek aut a tam se dozvíš, do kterého servisu zajít a kterému se obloukem vyhnout. Bohužel většina majitelů aut jsou jen uživatelé a nezajímají se, tak přežívají i ty špatné autorizované servisy.
Věta: "Že po výměně oleje se motor neměl možnost zajet výrobcem předpokládaným způsobem." zní jako od právníka. Bohužel chybí informace, co se s motorem vlastně stalo, proč ten olej na to měl mít vliv. Zajímalo by mne to. Jakože bordel v olejovém okruhu zajede rychleji motor, to ano ale mít ho tam 20tkm, 30tkm, nebo dokonce (u Forda bylo) 50tkm?
Toyotě věřím ale autorizovaným servisům už moc nee. Ti jsou schovaní za jménem velké společnosti, čímž narůstá jejich ego, které posiluje jejich aroganci, jsou prostě nejchytřejší (měli by být, mají k tomu ideální podmínky). Záleží pak na samotných pracovnících, nejvíce na vedoucím. Pak stačí zajít na fóra různých značek aut a tam se dozvíš, do kterého servisu zajít a kterému se obloukem vyhnout. Bohužel většina majitelů aut jsou jen uživatelé a nezajímají se, tak přežívají i ty špatné autorizované servisy.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměna oleje.
Ja som zase čítal info,že ak chceš najlepšie zabehnúť motor, ideálne je urobiť to naraz tj,že by si išiel tých cca 2.000km v kuse. Samozrejme, vo väčšine prípadov je to nereálne, no keď sa dá, tak jazdiť čo najdlhšie trasy. Po diaľnici, si myslím,že je to v pohode. Veď väčšina nových áut už má 6 kvalt, tj otáčky pri cca 130 sú v pohodeNOP píše:Navíc do cca 5 tis. km pouze okresky. Zajíždět auto na dálnici je dle mého názoru blbost.
Ešte by som chcel vedieť, ako zistili,že si ten týpek vymenil olej Buď im to zavesil na nos,alebo si to poctivo zaznačil do servisky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Tonny->, já proti Toyotě jako značce nic nemám, naopak, měl jsem dvě T. Avensis, obě s dieselem 93 kW, jezdil jsem s nimi celkem 11 roků a z mojí strany velká spokojenost, už jenom proto, že předchozí moje auta byla od koncernu. Toyoty byly prostě bez problémů a nikdy mne nepodrazily na cestách. Pokud se týká informace, co se s motorem stalo, tak to bohužel nevím a asi ani nezjistím, protože se jedná o událost snad i 10 roků a navíc zprostředkovanou od servisáka. Všude jsou lidé dobří, průměrní a ti ostatní a tak je tomu i v těch servisech. Ale Tvůj předpoklad o tom, že: „…bordel v olejovém okruhu zajede rychleji motor…“ je asi správný, já jsem tomu, pokud si to správně vybavuji takto porozuměl, tedy tomu jeho zdůvodnění. Dobrý servisák v autorizovaném servisu je „úzký profil“ a navíc, dle mých zkušeností ještě musíš mít protekci.
Re: Výměna oleje.
Ano, tohle se doporučovalo a mnozí to tak dělali před mnoha lety nejen u nového auta, ale také třeba po výbrusu. Určitě i dnes na tom něco je, ale dle mého názoru ne dálnice. Nezajíždíš pouze motor, ale také převodovku atd... A to na dálnici, kde tam šoupneš nejvyšší kvalt a jedeš, tak to asi ne. Dobré je měnit otáčky, řadit, později to občas vytočit, čili různé jízdní režimy a to nejlépe uděláš na okresce. Ale zajíždět motor, který má plnou provozní teplotu, tedy jezdit pokud možno delší trasy, tak to určitě ano. To je alespoň můj názor.jerome píše:Ja som zase čítal info,že ak chceš najlepšie zabehnúť motor, ideálne je urobiť to naraz tj,že by si išiel tých cca 2.000km v kuse.
Re: Výměna oleje.
A já si to myslím taky. Při záběhu (a alespoň první tisíc km) je potřeba ty otáčky měnit. Na dálnici při ustálené rychlosti/otáčkách je to špatně. A olej po dvou tisících km ven.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Jsem stejného názoru (a dokonce se na tom shodneme s Jerrym... ), že zajíždět auto na dálnici není dobré/správné. Důležité je měnit rytmus jízdy, spektrum otáček, a to ani ne tak kvůli převodovce, jako kvůli motoru samotnému. Koupit v saloonu nový vůz a vyrazit po dálnici dom třeba 500km a myslet si, že mám zajeto, je akorát tak zaděláno na problémy.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Dneska máte klucíí ode mne všichni jedničku. Pouze Colommbo má jedna mínus. Já mám totiž poprvé v životě v autě automatickou převodovku, hydrodynamickou a tam je myslím také důležité to řazení a jak je to zajeto. Já třeba do té Plzně do 5. tis. km jezdím po okreskách, i když je to o cca hodinu delší, než po dálnici. Syn naznal, že jsem praštěný, ale to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš…