áno oba pojmy su uplne rozdielne,lenže v sučastnosti sa často beru ako totožné a mnohý výrobcovia zámerne tieto pojmy spájaju. Je totiž podstatne jednoduchšie merat prevádzkové hodiny ako motohodiny. A tak v sučastnosti velká rada užívatelov si oba pojmy spája a stojí si za tým. Vo firme sme pred tým používali velmy osvedčené a mimoriadne spolahlivé stroje Terex,ktoré merali motohodiny a bolo pekne vidiet,aký bol rozdiel v odpracovaných motohodinách za smenu,ked bolo vela roboty a motorsa vytáčal a ked bolo roboty menej motor polovicu smeny išiel na volnobeh.František Smíšek píše:Pánové, je to trochu jinak, zaměňujete dva pojmy - provozní hodina a motohodina. Provozní hodina je doba běhu motoru, počitadlo provozních hodin je spouštěno tlakovým spínačem v mazacím okruhu motoru. Definice motohodiny: motohodina je doba potřebná k vykonání 100 000 otáček klikového hřídele. Počítadlo motohodin bylo mechanicky (ohebným hřídelem) spojeno s vačkovým hřídelem a bylo součástí otáčkoměru. Jak vyplývá z definice, motohodina je shodná s provozní hodinou při 1667 ot/min klikové hřídele. Když budete traktorem orat osmihodinovou směnu, tak natočíte zhruba 7 - 7,5 provozních hodin, ale jen zhruba 4 - 5 motohodin. Výměnná lhůta 200 motohodin byla u dnešních traktorů změněna na 500 provozních hodin (platí pro Zetor).
Potom zmenili značku na podstatne lacnejšiu Ferrari-stroje nadupané haldou elektroniky,nie príliš spolahlivej. Stroje su mimoriadne náladové,spolahlivost nie najlepšia,kvalita spracovania žalostná. Tito už meraju prevádzkové hodin,lenže výrobca stále udáva motohodiny,pričom je uplne jedno,či motor ide na volnobeh alebo je hnaný v otáčkach,je to vždy 10 až 11 hodín na smenu.