jerome píše:Ak si to prepočítame, tak nejakých 5l 5W30 + filter vyjde na cca 30€ deleno 6 mes. tak vychádzajú náklady 5€ / mesiac, čož je úplne smiešna suma. Hlavne ak si uvedomíme,že olej je α a Ω pre motor Myslím pre poctivý motor
A píšeš pro poctivý motor.... Ono olej trpí asi o dost víc v těch oturbených litrových "jakomotorech", kde ho nejsou ani 3 litry
Šetřit na intervalech výměn je šetření na hodně blbém místě
A mimochodem: těch skoro 30€ jsem dal dnes s maminou v restauraci za dobrej oběd a dvě pivka
Jasné,keď vieš,že voz pôjde v blízkej dobe preč, tak je to iné
Poctivý som myslel ako napr. od Hondy. Pretože sú aj motory, ktorým nepomôže ani výmena oleja každý mesiac
Pitris píše:
Ale kolik soukromých aut takto jezdí 5%
Ano je to použitelný pro těch 5% pro ostatní samozřejmě zkrátit
jerome píše:Áno, dalo by sa jazdiť aj 20.000km na jeden olej (asi si myslel / rok), ale určite lepšie by bolo, aj pri týchto podmienkach,vymeniť olej po 10.000/pol roka. Ak si to prepočítame, tak nejakých 5l 5W30 + filter vyjde na cca 30€ deleno 6 mes. tak vychádzajú náklady 5€ / mesiac, čož je úplne smiešna suma. Hlavne ak si uvedomíme,že olej je α a Ω pre motor Myslím pre poctivý motor
Ne myslel jsem 20tkm a bylo to myšleno pro auta co za rok najezdí 30tkm a víc. Ono když jede motor s ohřátým olejem dlouhodobě v konstantnich otáčkách tak olej není tolik zatěžován. Ale jak jsem uvedl výše, je to tak max pro 5% vozidel
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Ono má smysl při volbě intervalu výměny mj. zohlednit počet motohodin a množství paliva prohnaného motorem. Pokud výrobci doporučují u motorových olejů intervaly do 200 motohodin, obvykle polovinu a schvalovací procedury pro motorové testy olejů bývají taky 100 motohodin nekdy též 200 motohodin, tak to znamená, že dostávat se s olejem někam za 200 motohodin nebude příliš rozumné.
Ukazuje-li mi auto dlouhodobou průměrnou rychlost cca 40 km/h, tak by 20 000 km odpovídalo cca 500 motohodinám a je krásně vidět, že jsme s motohodinami někde úplně mimo to, co se při vývoji olejů testuje.
Shi zajímavá úvaha ... když jsem si to spočítal tak při průměrné rychlosti 35km/h mě +- vyšel můj servisní interval 7-8tkm
Nám dnes šéf oznámil že nemá smysl na jedné octavii dělat servis po 15tkm když ostatní octavie na firmě ho mají po 20tkm tak že to sjednotíme... že to ničemu nevadí, když může jeho volvo mít interval 30tkm
Naposledy upravil(a) NO HITS dne stř říj 30, 2019 12:38, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
NO HITS píše:....když ostatní octavie na firmě ho mají po 20tkm tak že to sjednotíme... že to ničemu nevadí, když může jeho volvo mít interval 30tkm
Jako šéf firmy možná jo; jestli dlouhé jízdy firemními auty, tak 20 tkm se dá....
Jako majitel soukromého Volva dobře nedělá, bo 30 tkm je MOC
Nechápu lidi co mají auto za milión a je jim zatěžko vyměnit olej za tisícovku
jede to několik stovek km do ciziny tam to týden poskakuje z místa na místo a za týden to jede zas štreku na otočku do česka a zpět.. mimochodem běžně se interval přetahuje třeba o 3000km protože na servis není čas... 1.6TDi
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
NO HITS píše:....když ostatní octavie na firmě ho mají po 20tkm tak že to sjednotíme... že to ničemu nevadí, když může jeho volvo mít interval 30tkm
Jako šéf firmy možná jo; jestli dlouhé jízdy firemními auty, tak 20 tkm se dá....
Jako majitel soukromého Volva dobře nedělá, bo 30 tkm je MOC
Nechápu lidi co mají auto za milión a je jim zatěžko vyměnit olej za tisícovku
Co a proč ? Jsou to arogantní lidé a myšlení. On to auto za 3 roky prodá a řekne si at se s tím pak stará budoucí majitel. A ještě se směje....
Shi píše:Ono má smysl při volbě intervalu výměny mj. zohlednit počet motohodin a množství paliva prohnaného motorem. Pokud výrobci doporučují u motorových olejů intervaly do 200 motohodin, obvykle polovinu a schvalovací procedury pro motorové testy olejů bývají taky 100 motohodin nekdy též 200 motohodin, tak to znamená, že dostávat se s olejem někam za 200 motohodin nebude příliš rozumné.
Ukazuje-li mi auto dlouhodobou průměrnou rychlost cca 40 km/h, tak by 20 000 km odpovídalo cca 500 motohodinám a je krásně vidět, že jsme s motohodinami někde úplně mimo to, co se při vývoji olejů testuje.
Já vzhledem k tomu že nemám dálniční známku, a ani tam nejezdim mám dlouhodobý průměr 50km/h...Takže u mě 200 hodin = 10 tis km. Ale měním jaro podzim po 7,5 a zima po 6
Pánové, je to trochu jinak, zaměňujete dva pojmy - provozní hodina a motohodina. Provozní hodina je doba běhu motoru, počitadlo provozních hodin je spouštěno tlakovým spínačem v mazacím okruhu motoru. Definice motohodiny: motohodina je doba potřebná k vykonání 100 000 otáček klikového hřídele. Počítadlo motohodin bylo mechanicky (ohebným hřídelem) spojeno s vačkovým hřídelem a bylo součástí otáčkoměru. Jak vyplývá z definice, motohodina je shodná s provozní hodinou při 1667 ot/min klikové hřídele. Když budete traktorem orat osmihodinovou směnu, tak natočíte zhruba 7 - 7,5 provozních hodin, ale jen zhruba 4 - 5 motohodin. Výměnná lhůta 200 motohodin byla u dnešních traktorů změněna na 500 provozních hodin (platí pro Zetor).
No traktory jsou fajn stroje,ale úplně bych podle nich nebral definici motohodiny. Protože co taková motohodina při motokrosu a nebo okruhovým ježdění? Tam je 1667 ot v podstatě volnoběh,kterej se do motohodiny ani nepočítá I když vlastně u měřáků,který si berou impulzy z indukce na kabelu počítá.
Je pravda,že při závodním nasazení,se interval jede v podstatě podle projetého paliva. To je totiž nejlepší ukazatel zatížení motoru ... (při orbě je to vlastně stejný)
V běžném provozu se samozřejmě jede na kilometry,protože je to praktický. Nicméně,pokud bych měl vozidlo,které by bylo schopné za rok najet třeba 10 000 km,ale takovým způsobem,že mi u toho sežere celej tank z benzínky,tak taky budu k výměně oleje přistupovat jinak. Ale zase bych to nedramatizoval a nehledal v tom zase něco k pitvání.
Myslím,že těch pouček o km, jednom roku, ztížených podmínkách atd padlo už dost a úplně to tak stačí. Není třeba s běžným autem v běžném provozu (byť tomu budu šlapat na krk) se ještě zabývat motohodinami a propálenými litry paliva ...
V každém případě je množství spotřebovaného paliva nejsnadněji dostupný objektivní parametr opotřebení oleje a řada výrobců udává servisní intervaly podle spotřeby nafty.