Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Vysvětlení může být vcelku jednoduché - horní ryska označuje MAXimální množství náplně v motoru, tedy že oleje NESMÍ být víc, ryska spodní pak v tomto kontextu množství MINimální. A je-li hladina uprostřed mezi ryskami, jedná se o množství optimální.
Naposledy upravil(a) Colommbo dne sob říj 09, 2021 15:37, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Áno takéto vysvetlenie je logické a snáď pre každého pochopiteľné. Som rád že som význam tých rysiek chápal správne no čo sa týka toho ako hladina oleja ako taká súvisí so spotrebou oleja tak takáto odpoveď aj keď opakujem logická mi nepriniesla uspokojenie
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
- cesty nie su vzdy vodorovne a zakruty mozu byt ostre.
min ma zarucit ze nenasajes vzduch. a max ze napr ojnice nebudu mlatit do oleja. vzduch v oleji je stlacitelny->prepad tlaku.
min ma zarucit ze nenasajes vzduch. a max ze napr ojnice nebudu mlatit do oleja. vzduch v oleji je stlacitelny->prepad tlaku.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Výměna oleje.
Já dávám oleje při výměně tak do tří čtvrtin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Ryska Max by mala byť nižšie od ojníc či kľukového hriadeľa a min. je stále ďaleko od sania ktoré je tesne pri dne olejovej vaňe...takto by to asi malo byť ak sa nemýlim...ale áno ak sa motor prechlastá olejom tak s tým tlakom či vetraním cez klukovú skriňu by asi mohol byť problém...ale toto by pri hladine Max. Nemalo nastať...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
Pointa problému pri príliš vysokej hladine spočíva v " naslahani" oleja klukovkou. Teda ho riadne napeni a to nie je ok. Špeciálne pre miesta mazané " hydrodynamickym klinom" ( ojnicne a klukove teda klzne ložiská napr.) to môže byť kritické.
Proste sa nestlacitelna kvapalina zmení na penu plnú vzduchu stlacitelneho a to nie je dobré. Ako písal Pepoh. A privysoká hladina nepomáha ani tesneniam.
Každopádne býva istá rezerva aj pri min a aj pri max z dôvodu čo tiež spomínal Pepoh a zrejme aj z dôvodu , že dnes "odbornosť servisov prudko stúpa"a teda možno je tým zabezpečená aj istá blbovzdornost
Proste sa nestlacitelna kvapalina zmení na penu plnú vzduchu stlacitelneho a to nie je dobré. Ako písal Pepoh. A privysoká hladina nepomáha ani tesneniam.
Každopádne býva istá rezerva aj pri min a aj pri max z dôvodu čo tiež spomínal Pepoh a zrejme aj z dôvodu , že dnes "odbornosť servisov prudko stúpa"a teda možno je tým zabezpečená aj istá blbovzdornost
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
Hladina oleje "až ke klice" se bude lišit podle konstrukce motoru. Ale pochybuji, že to bude v jednotkách mm na ryskou MAX, za předpokladu, že je měrka originál.
Já měl kdysi takovou dízlovou potvoru, u které dost pomalu stíkal studený, nový olej z prostoru hlavy do vany a ve spojení se svou neopatrností a nedočkavostí jsem tam nalil více. Po pár km to chytlo olej zespodu a byla z toho jaderná reakce utržená z řetězu. Zastavit to šlo jedině přes kvalt. Po odpuštění oleje "na měrku" ten motor v pohodě, po dalších 200 tisících, dovezl shnilé auto na šrotiště.
Jo, a nad MAX to bylo cca 2 cm a blaflo to zespodu v rychle projeté prudké zatáčce.
Já měl kdysi takovou dízlovou potvoru, u které dost pomalu stíkal studený, nový olej z prostoru hlavy do vany a ve spojení se svou neopatrností a nedočkavostí jsem tam nalil více. Po pár km to chytlo olej zespodu a byla z toho jaderná reakce utržená z řetězu. Zastavit to šlo jedině přes kvalt. Po odpuštění oleje "na měrku" ten motor v pohodě, po dalších 200 tisících, dovezl shnilé auto na šrotiště.
Jo, a nad MAX to bylo cca 2 cm a blaflo to zespodu v rychle projeté prudké zatáčce.
Re: Výměna oleje.
Áno. Niekde som videl videjko - test - koľko sa dá " bezpečne" preliat nad Max.
Bolo to teda riadne. Liter a pol a niekde aj viac. Takže by som to nehrotil. Áno, ideál je medzi ryskami, asi skôr viac než menej. Pri nežnom preliati by sa prakticky namalo nič stať.
Inak torrova skúsenosť tu ilustruje aj vplyv SAE - redši olej nielen skôr maže, čo je nam všetkým jasné, ale aj skôr steká a aj menej pení. Hlavne za studena. Resp oveľa skôr sa zbaví prípadných bubliniek.
Prelievať pravdaže netreba, ak ale bude nedopatrením kvapka naviac, nebude to fatalne. Oveľa väčší strach by som mal v opačnom prípade.Ano, tiež je istá rezerva, ale stačí prudká zákruta pod plynom a môže sa stať, že si to motor navždy zapamätá.
Bolo to teda riadne. Liter a pol a niekde aj viac. Takže by som to nehrotil. Áno, ideál je medzi ryskami, asi skôr viac než menej. Pri nežnom preliati by sa prakticky namalo nič stať.
Inak torrova skúsenosť tu ilustruje aj vplyv SAE - redši olej nielen skôr maže, čo je nam všetkým jasné, ale aj skôr steká a aj menej pení. Hlavne za studena. Resp oveľa skôr sa zbaví prípadných bubliniek.
Prelievať pravdaže netreba, ak ale bude nedopatrením kvapka naviac, nebude to fatalne. Oveľa väčší strach by som mal v opačnom prípade.Ano, tiež je istá rezerva, ale stačí prudká zákruta pod plynom a môže sa stať, že si to motor navždy zapamätá.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
To za mnou kdysi přišel jeden, že se mu v zatáčce rozsvěcuje kontrolka tlaku mazání.
Vytekl necelý litr oleje, a patřily tam litry čtyři
A jeden článek o oleji, ale asi ne pro nás tady jako spíš pro ty šetřílky a ekology co mění po 30-ti tkm
https://www.autozive.cz/nutnost-dodrzov ... enu-oleje/
Vytekl necelý litr oleje, a patřily tam litry čtyři
A jeden článek o oleji, ale asi ne pro nás tady jako spíš pro ty šetřílky a ekology co mění po 30-ti tkm
https://www.autozive.cz/nutnost-dodrzov ... enu-oleje/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Ty duvody muzou byt opravdu ruznorody, treba u Grand Caravanu (4. generace, tj. 2001-2007) bylo treba doporuceno majitelum, kteri neparkuji na rovince, davat oleje spise min nez vic, a to z toho duvodu, ze pri naplneni na MAX a zaparkovani v kopci olej zatopil tesneni mezi spodkem motoru a olejovou vanou, ktere paradoxne oleji prilis dobre neodolavalo (no proste Chrysler ) a velmi rychle zchatralo, a pry se takhle menilo tesneni vany i u dost zanovnich aut.Mirec 29 píše:Áno tiež som sa stretol s týmto názorom či doporučením šlo však vždy o mechanikov z autorizovaných servisov rôznych značiek...nikdy som však nepočul či nečítal logické vysvetlenie prečo tomu tak je ak je to vôbec pravda. Osobne nalievam vždy a všade skôr po Max.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Výměna oleje.
Ak myslíš deliacu rovinu na spodku olejovej vaňe tak tá by mala byť permanentne zatopená...alebo aspoň minimálne pri chode by tam olej čliopať mal... či u chrysleru nie ? inak ak Origo tesnenie je na prd dá sa nahradiť iným typom
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
A já dnes olej v motoru vyměnil. Po 9 tkm si Ravenol VST 5w40 odpracoval svoje, a nalil jsem Ravenol SSL 0w40. S filtrem BOSCH....
(Mám koupený MANN-y, ale ten "bošák" jsem dostal. Tak zimních 6 tkm dá).
(Mám koupený MANN-y, ale ten "bošák" jsem dostal. Tak zimních 6 tkm dá).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Ja už "zimný" olej mám v motore a nedávno som sa trošku zásobil filtrami.... olej vzduch kabín filtre ...niparts japanparts a denso. všetko za polovičnú cenu proti mannu či boschu tak dúfam že kvalita nebude tiež polovičná...ale zase na 5-6 Tkm musí byť ok
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
Dnes Corollka absolvovala 10. výměnu oleje na 53.400 km.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
A není to málo, Antone Pavloviči...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90