Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
Při včerejší výměně oleje jsem vypustil 4 litry. Před 8 tkm jsem nalil 4,5 MO CFS
A teď dal Repsol 10w40 Multivalvulas - 4 litry za 4 stovky (z Alzy). Jedeme zitra na týden do Tater, tak to po cestě protáhnu, a pak tam půjde po nějakých 15-ti stech km "zimní" Valvoline 5w40 SynPower
A teď dal Repsol 10w40 Multivalvulas - 4 litry za 4 stovky (z Alzy). Jedeme zitra na týden do Tater, tak to po cestě protáhnu, a pak tam půjde po nějakých 15-ti stech km "zimní" Valvoline 5w40 SynPower
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Přečtete si pár komentářů fakt to stoji za to https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... sd=avymena oleje po 30 000km?
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Výměna oleje.
Jasně. Dneska je to longlife fullsynthetic, tak na co ho vůbec měnit, že áno
Ty komentáře veterána, Petra Sinueta a Avanta jsou fakt výživné - 30 nebo i 50 tkm a čidlo kvality oleje Jasně. Motor má v sobě laboratoř Ale když tomu někdo věří, ať si, je to jeho věc/motor
Jen by mne zajímalo, PROČ se v každém motoristickém časopise nebo pořadu v rubrice "Autobazar" jako jedna z prvních věcí doporučuje ZKRÁTIT INTERVAL VÝMĚNY OLEJE
Ty komentáře veterána, Petra Sinueta a Avanta jsou fakt výživné - 30 nebo i 50 tkm a čidlo kvality oleje Jasně. Motor má v sobě laboratoř Ale když tomu někdo věří, ať si, je to jeho věc/motor
Jen by mne zajímalo, PROČ se v každém motoristickém časopise nebo pořadu v rubrice "Autobazar" jako jedna z prvních věcí doporučuje ZKRÁTIT INTERVAL VÝMĚNY OLEJE
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Jarku, proč nevěřit výrobci automobilu, vždyť on nejlíp ví a jde mu přeci o zákazníka, nejlépe každé tři roky o toho stejného . Prostě jsem musel. Lidi věří všemu. i čidlu kvality.
Jinak já mému výrobci věřím. Prostě mi tam napsal: Běžný provoz do 8tkm, těžký provoz (městský) do 5tkm. Jen to bylo vyrobeno v roce 1998. Dnes jsou ale lepší, ekologičtější oleje typu LL a inteligentní auta s čidlem kvality oleje.
Jinak já mému výrobci věřím. Prostě mi tam napsal: Běžný provoz do 8tkm, těžký provoz (městský) do 5tkm. Jen to bylo vyrobeno v roce 1998. Dnes jsou ale lepší, ekologičtější oleje typu LL a inteligentní auta s čidlem kvality oleje.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměna oleje.
Jinak po zimních asi 5-ti tkm tam na jaře půjde Penrite Racing 10w40. Tak uvidím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
Re: Výměna oleje.
Ano - bylo líp.
Re: Výměna oleje.
A vlastnosti?pepoh píše:moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
Re: Výměna oleje.
Tehdy - víc ZDDP
Nyní - víc EKO
Nyní - víc EKO
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
narazam na konkretnu vec, vtedy nebolo normami prisne vyzadovane cistenie motora olejom. cistice a vyplachy davali zmysel. s dnesnymi olejmi (cistia a nevyrabaju povlaky) je situacia ina.torro píše:A vlastnosti?pepoh píše:moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
pri normalnych intervaloch by mal byt motor cisty.
ze vyrobci tieto veci zneuzivaju na longlife... je ina debata pri 0w firmy su nutene viac pouzivat pao, ester. vtedy pri 10w dali ropny destilat a hotovo.
Re: Výměna oleje.
Nic z toho, co píšeš, neodpovídá tehdejší realitě.
Re: Výměna oleje.
To seš tak v 60-tých nebo 70-tých letech. Ty si ale psal 1990 - 2000; to už byly oleje i API SG, SH, SJ - ty už dobře čistily, a co jde o jejich mazací a ochranné vlastnosti, tak nejkvalitnější olej (ve smyslu olej) byl API SJ. Od SL už do toho začali kafrat zelení SL ještě málo, SM už hodně a až SN (i pro LPG či CNG) je zas v pohodě.pepoh píše:....vtedy nebolo normami prisne vyzadovane cistenie motora olejom. cistice a vyplachy davali zmysel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Ještě k těm intervalům. Já bych řekl že pokud auto jezdí jen po dálnicích hlavně dlouhý trasy (třeba 200km a víc) v téměř konstantních otáčkách do 140 tachometrových, tak by se na viskozně stabilní 5w-30 těch 20tkm jezdit klidně dalo. V ostatních případech zkrátit samozřejmě podle provozních podmínek. Ideálně na těch 10tkm. Však sami výrobci mají u tohoto intervalu hvězdičku kde pod tabulkou mají upozornění na zkrácení intervalu (kolikrát na polovinu) pokud se auto pohybuje alespoň v jedné z uvedených podmínek.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Výměna oleje.
Áno, dalo by sa jazdiť aj 20.000km na jeden olej (asi si myslel / rok), ale určite lepšie by bolo, aj pri týchto podmienkach,vymeniť olej po 10.000/pol roka. Ak si to prepočítame, tak nejakých 5l 5W30 + filter vyjde na cca 30€ deleno 6 mes. tak vychádzajú náklady 5€ / mesiac, čož je úplne smiešna suma. Hlavne ak si uvedomíme,že olej je α a Ω pre motor Myslím pre poctivý motor
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Ale kolik soukromých aut takto jezdí 5%NO HITS píše:....Já bych řekl že pokud auto jezdí jen po dálnicích hlavně dlouhý trasy (třeba 200km a víc) v téměř konstantních otáčkách do 140 tachometrových, tak by se na viskozně stabilní 5w-30 těch 20tkm jezdit klidně dalo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF