Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

pepoh píše:nemusis sa nikomu prosit, nech si naleju svoj, a potom (1-2 mes) cerpadlom vytiahnem a dam svoj...mam razitko bez rizika.sic drahy "preplach" ale funguje.
Fuuuha drahá výmena oleja :shock: Si myslím,že to až moc špičkuješ :mrgreen: Keď som kupoval Mazdu týpek mi ukázal štítok výmeny oleja. Samozrejme tam dal odporúčanú 5W30 A5/B5 Tiež ma napadlo,že ho dám von a dám tam plnotučný,ale vykašlal som sa na to a radšej som zvolil kľudnejší štýl jazdy. Výsledok je spotreba 6,5l čož na starú 1.8 atmo je celkom fajn. Čo by za takú dali moderné trojvalčeky :lol: Negatívum je spotreba oleja. Po 5.000km už som v strede rysky tj asi tam budem musieť niečo doliať ak chcem potiahnuť cca 10.000km :?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

jerome píše:...Negatívum je spotreba oleja. Po 5.000km už som v strede rysky tj asi tam budem musieť niečo doliať ak chcem potiahnuť cca 10.000km :?
Ahoj! U 1.8 motoru předpokládám rozdíl mezi ryskami cca jeden litr a jsi-li v půlce mezi ryskami, doliješ do výměny (pro jistotu) max. půl litru - žádnou spotřebu oleje nevidím. 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Ahoj. Tak tomuto sa hovorí pozitívny pohľad na problém :mrgreen: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Ano, jsem takový pozitivní skeptik. :) Úbytek oleje "od rysky k rysce" za výměnný interval 10-15tis.km však skutečně nepovažuju za spotřebu oleje, z níž bych si měl dělat těžkou hlavu...
To máš jako s tou sklenicí vody - pesimista ji vidí z poloviny prázdnou, optimista z poloviny plnou. :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od kornel »

Mirec 29 píše: Vieš to máš tak ako som tu aj ja písal že aj ja mám negatívnu skúsenosť s olejom Shell helix ultra 5w40...to ale neznamená že sa jedná o špatný olej :idea:
..v 2.0TSI (nájazd 260tis.km) som z dlhodobého používania Millers CFS NT 5w40, prešiel práve na spomenutý Shell helix ultra 5w-40. Musím povedať, že spokojnosť rovnako ako s MO, motoru sadol výborne už 3 výmeny.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Najlepší spôsob ako znížiť spotrebu oleja, je znížiť interval výmeny :).
Stavím sa , že ak by si menil napr. každých 1000km, potom budeš môcť smelo prehlásiť , že ti to medzi výmenami nič neberie ;)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Ale inak zdieľam Colommbov názor.Nie že by bol z toho človek úžasne Happy, ale podľa mňa je to taká tá prirodzená spotreba.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

jerome píše:Mirec sorry,ale už si si mohol za nejaký ten čas všimnúť,že pokiaľ sa bavíme o nízko-viskóznych olejoch tu na fóre sa hooodne zovšeobecnuje :mrgreen:
V pohode ja to veľmi dobre viem a vidím preto to beriem s hóóódne veľkou rezervou :lol:
Ide o tých ktorý sa toho ale chytia a takto nejak potom vznikajú fámy :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Kornel:
Áno a toto je typický príklad keď sa niekto ženie za (zbytočne) drahým a "nadupaným"olejom a pritom rovnakú službu spravý olej o polovicu lacnejší (neber to osobne nemyslím teraz teba konkrétne)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od kornel »

k používaniu spomenutého MO CFS NT ma viedlo hlavne vysoký podiel ester zložky, ktorá podľa znalostí by mala zabezpečovať mimo iné aj sama o sebe slušné čistiace schopnosti voči kalom a brániť usadzovaniu karbónu, čo je u týchto 1,8 a 2,0TSi s konštrukčne nepodarenými tenkými stieracími krúžkami s 1mm tenkými vŕtanými otvormi priam životne dôležité (tzn. udržať tie mini otvory čisté a predísť postupnému zapečeniu).. inak to smerovalo po odrazu rýchlo rastúcej spotrebe oleja až ku komplet GO motora s ryhami vo valcoch (detaily som tu na fóre už dávnejšie spomínal).
Neviem či v mojom prípade k tomu dopomohol výrazne aj používanie spominaného ester MO CFS, ale po cca 260tkm je ten motor z vnútra pekne čistý, olej dá sa povedať stále vôbec nežerie (trvalo od výmeny do výmeny 8-9tkm dolejem tak max. do 0,5l.. otáčky a výkon využívam často).
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

A sme u tej čistoty motora ktorú ja osobne dávam na prvé miesto :wink: bude zaujímavé sledovať ten shell s dlhodobejšieho hľadiska ale verím že bude minimálne tak dobrý :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

kornel píše:....používanie spominaného ester MO CFS, ale po cca 260tkm je ten motor z vnútra pekne čistý, olej dá sa povedať stále vôbec nežerie (trvalo od výmeny do výmeny 8-9tkm dolejem tak max. do 0,5l.. otáčky a výkon využívam často).
Mirec, a jak tohle zapadá do Tvého "vzorce" Olej A3 zasírá motor :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Pitris píše: Mirec, a jak tohle zapadá do Tvého "vzorce" Olej A3 zasírá motor :?:
Prepáč ale toto je už zase len rýpanie :!:
Zase hádzanie všetkého do jedného koša...
Toto ja nerobím a ty vieš veľmi dobre ako som to myslel keď som písal o olejoch A3 :!: Ak si zabudol prečítaj si ešte raz ak si nezabudol nerozumiem tvojej otázke :?: :roll:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

jarson1 píše:Najlepší spôsob ako znížiť spotrebu oleja, je znížiť interval výmeny :).
Stavím sa , že ak by si menil napr. každých 1000km, potom budeš môcť smelo prehlásiť , že ti to medzi výmenami nič neberie ;)
Tohle mě nenapadlo a je to skvělá myšlénka, naprosto souhlasím! :wink:
jarson1 píše:...podľa mňa je to taká tá prirodzená spotreba.

Ano. Jak už tu kdysi psal Jerry3/modelář, spalovací motor už z principu své konstrukce spotřebovává jisté množství oleje vždy, jinak to nejde. A tedy jestliže někdo tvrdí, že jeho motor olej nebere vůbec, buď špatně měří/kontroluje nebo kecá. Malý úbytek oleje (dejmetomu ten litr za 12-15tis.km) považuju za přirozený, naopak mnohem horší by bylo, kdyby olej přibýval - zejm. v případě naftových motorů s DPF.
P.S. U naftových motorů s DPF i bez olej opravdu nemusí ubývat, všichni však víme proč... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od BMW »

kornel píše:
Mirec 29 píše: Vieš to máš tak ako som tu aj ja písal že aj ja mám negatívnu skúsenosť s olejom Shell helix ultra 5w40...to ale neznamená že sa jedná o špatný olej :idea:
..v 2.0TSI (nájazd 260tis.km) som z dlhodobého používania Millers CFS NT 5w40, prešiel práve na spomenutý Shell helix ultra 5w-40. Musím povedať, že spokojnosť rovnako ako s MO, motoru sadol výborne už 3 výmeny.
Nejaky test so Shell 5w40 :mrgreen: Ja osobne som tiez za "lacnejsi"olej s castejsou vymenou ako predrazeny millers. :wink:
https://ic.pics.livejournal.com/bmwserv ... iginal.jpg
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Odpovědět