Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Poslušně hlásím, že dnes úspěšně proběhla výměna motorového oleje po 12tis.km (ano, doporučený interval je 10tis.km, ale jednak z doby před prakticky třiceti lety, kdy možná byly oleje o chloupek horší než dnes, a taky slibuju, že příště už se polepším ), za interval dolit postupně jeden litr. Jmenovitý objem náplně 7,5 litru, nalito šest a půl litru opět Valv. ML 5W40 plus zbylé asi tři deci Bishopa 906 GDC, hladina na cca třech čtvrtinách mezi ryskami. Vypuštěný olej barvy lesního medu, proti světlu ještě velmi slušně průsvitný (asi minimum sazí či karbonu.) A samosebou nová vložka filtru osvědčené značky Mann.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Mohu se zeptat, co že to je za zázračnou vodičku ten Bishop? Proč je třeba něco lít do mot.oleje?
Re: Výměna oleje.
Nemohu mluvit za Colommba, ale možná to tam zkusil dát kvůli jednomu kamarádovi, kterého si váží (a já taky), a kterýžto coby konstruktér a motorář jako jediné aditivum do oleje doporučení hodné uznává Bishop's.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Netuším, proč je potřeba něco dalšího přidávat do oleje, naopak téměř zastávám názor, že je to zbytečné a dělat se to nemá. Nicméně prostě jsem tento přípravek koupil (už jsem jej použil kdysi i do motoru Omegy) a natřikrát nalil. Důvod vlastně sám nevím. Možná ten, že mě k němu "přivedl" kdysi před lety starý dobrý Harry... http://www.bishopsoriginal.cz/?p=69
P.S. Předseda byl rychlejší...
P.S. Předseda byl rychlejší...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Cokoliv Bishops je opravdu to nej, co se dá u nás sehnat. Občas použiji.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměna oleje.
Takže, byť je zde vše, co je navíc do oleje, nedoporučováno, ale jelikož kamarád motorář kope za Bishopa, tak to je doporučeníhodné. Chlapi, stále nechápu.
Re: Výměna oleje.
Já za nikoho nekopu a píši z vlastní zkušenosti. Používám když je opravdu potřeba jako čistidla do paliva a oleje, uvolňovač pístních kroužků, ten je tam celou dobu s olejem. Nikomu nenutím ale mě stojí za ty prachy.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Taky si myslím, že Harry za Bishopa nekopal - jednak nic takového neměl zapotřebí a druhak nikomu nikdy nic nevnucoval. Tedy když ještě chodil na toto fórum, teď už mu to, bohužel, zdravotní stav nedovoluje. Podobně tu třeba Jerry kdysi doporučil svíčky Denso a od té doby nedávám nic jiného a jsem spokojený. Někdy v životě přijdou chvíle, kdy člověk udělá něco, co nedává příliš smysl, a komu se to nikdy nestalo, ať klidně hodí kamenem...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Ahoj chtěl bych se Vás zeptat, koupil jsem auto Alfa Romeo GT s JTD motorem, vozidlo je upraveno na 230hp, minulý majitel lil olej Millers Oil CFS 5w40, je nějaká jiná alternativa k tomuto oleji? Výrobce udává Selenia 5w40, nevím zda se mám držet toho Millerse nebo Selenie, popřípadě co doporučíte jiného. Interval výměny dělám u všech aut po 10tis km.Děkuji
Re: Výměna oleje.
A já se zeptám jak a kde s tím budeš jezdit, a event. kolik to má najeto? A má to DPF?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Auto je pro zábavu i na denní ježdění. Dpf nemá. Najeto 240tis.Děkuji
Re: Výměna oleje.
Osobně bych to udělal tak že bych na 5 tkm dal Shell Helix Ultra 5w40 (má i "fiatnormu" pro JTD motory). Motor s ním propláchneš a uvidíš v jakém stavu je (resp. jakou má spotřebu oleje). A pak se dá dál vybrat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Předchozí majitel tvrdil, že olej nedoléval mezi výměnou a auto dostávalo vždy 100%, mám k tomu i poznámky o věcech co dělal. Což je dost věrohodné. Nyní se blíží výměna oleje a zmizely dvě čárky na budíku při koupi, což může znamenat cca max 3dcl.
Já dolil na max. ten Millers co jsem dostal k autu a od té doby najel cca 1500km a olej je stále na max. Za cca 500km se blíží interval výměny, tak proto to řeším. Chci vyměnit všechny náplně, včetně filtrů ať mám jistotu.
Já dolil na max. ten Millers co jsem dostal k autu a od té doby najel cca 1500km a olej je stále na max. Za cca 500km se blíží interval výměny, tak proto to řeším. Chci vyměnit všechny náplně, včetně filtrů ať mám jistotu.
Re: Výměna oleje.
Jestli chceš změnu a levnější (snad i stejně kvalitní) alternativu k tomu CFS-ku, zkusil bych třeba Yacco Galaxii. A zcela jistě by se dal dát i třeba Ravenol RCS. A asi i Ravenol VST, nebo ten Shell. Jinak u Millerse je i EE Performance. Těch 10tkm na výměnu je OK.
Co jde o to další, tak s převodovkou bych neexperimentoval a zjistil podle VIN-ka co tam patří, a při té příležitosti se zeptal i na chadicí kapalinu. A předpokládám že víš že brzdovka je na MAX 3 roky.
Co jde o to další, tak s převodovkou bych neexperimentoval a zjistil podle VIN-ka co tam patří, a při té příležitosti se zeptal i na chadicí kapalinu. A předpokládám že víš že brzdovka je na MAX 3 roky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Super, děkuji moc za pomoc, mrknu na ně.