Výměna oleje po zimním "spánku"?
Moderátor: Colommbo
WD40 má nic moc dlouhodobé účinky, obzvlášť ve vlhkém prostředí, viz. zkušenosti střelců http://www.strelectvi.cz/forum/cisteni-t22-60.htmlAnonymous píše:Když byl WD-40 uváděn na západoevropský trh (někdy v r. 1993 či 1994), provázela ho masivní mediální masáž odkazující na výsledky vývoje NASA, resp. praktické využití "odpadu" (pardon, správněji "civilní aplikace") výdobytků amerického kosmického programu. Tak jsem teď na vážkách: Konzervace "dlouhodobě odstavených vojenských vozidel" nebo "kosmických nosičů"?
P.S.: Jakýkoli produkt, který je provázen informací, že byl vyvinut "pro americkou armádu", u mne a priori vyvolává silné podezření... A protože ho rovněž používám (byť k diskutovanému účelu bych tak neučinil), neshledávám, že by byl výrazně lepší, než konkurenční výrobky v dané kategorii.
origo test zde http://www.lima-wiederladetechnik.de/Rohr_frei.html
bylo
je
je
No osobně mám jedno auto taky jen na léto, už půl roku stojí v garáži a ani jsem ho nebyl startovat. Žádný olej jsem na válce nestříkal, podle mě by se tam po nastartování akorát napekl a akorot spalovací prostory zaneřádil. Druhá věc čeho bych se bál je katalizátor, kterýmu by ten spálenej olej asi taky nechutnal. Myslím, že dnešní kvalitní oleje vytvoří na stěnách ochraný film, který vše před korozí ochrání...aspoň v to teda doufám A k té kondenzaci ve válcích si myslím že taky nedojde, když je auto zavřeno v garáži, žádné prudké změny teplot mu tam taky nehrozí. Posledně jsem ho startoval po čtvrt roce a šel na první otočení, což mě velice potěšilo, jsme zvědav jak půjde teď po zimě
1/ Krátkodobé nastartování dlouhodobě odstaveného motoru způsobí jediné: příliš bohatá směs v "sytičovém režimu" smyje z povrchu válců ochrannou vrstvičku oleje, která by jinak měla zajistit jeho konzervaci!
2/ To, že motor lze i po několika měsících odstavení bez potíží spustit, ještě nemusí nutně znamenat, že v mezidobí nedošlo ke korozi (a tím pádem i k nevratnému poškození) činných ploch válců!!! Tento problém se totiž projeví až později, a to citelným zhoršením výkonových parametrů v důsledku poklesu komprese a zároveň výrazným snížením jeho celkové životnosti/km výdrže.
2/ To, že motor lze i po několika měsících odstavení bez potíží spustit, ještě nemusí nutně znamenat, že v mezidobí nedošlo ke korozi (a tím pádem i k nevratnému poškození) činných ploch válců!!! Tento problém se totiž projeví až později, a to citelným zhoršením výkonových parametrů v důsledku poklesu komprese a zároveň výrazným snížením jeho celkové životnosti/km výdrže.
No právě že to jen startovat ani nechodím, četl jsem že mu to akorát ublíží. Posledně jsem ho jel projet na 50km a už se nemůžu dočkat až přestanou solit a sůl déšť smyje ze silnic. Pak ho přihlásím a pojedu ho protáhnout, aby nezapoměl )Anonymous píše:1/ Krátkodobé nastartování dlouhodobě odstaveného motoru způsobí jediné: příliš bohatá směs v "sytičovém režimu" smyje z povrchu válců ochrannou vrstvičku oleje, která by jinak měla zajistit jeho konzervaci!
2/ To, že motor lze i po několika měsících odstavení bez potíží spustit, ještě nemusí nutně znamenat, že v mezidobí nedošlo ke korozi (a tím pádem i k nevratnému poškození) činných ploch válců!!! Tento problém se totiž projeví až později, a to citelným zhoršením výkonových parametrů v důsledku poklesu komprese a zároveň výrazným snížením jeho celkové životnosti/km výdrže.
z osobnich skusenosti WD 40 rozhodne nie! Vytvara na povrchu povlak,ktory odpudzuje vretky ostatne maziva vratane oleja. Konkor neviem,ale pokial utoci na med,tak tiez by som ho zavrhol. Vo velkej casti kovov v motore je pridana i med,na zlepsenie odvadzania tepla. Myslim,ze najleplepsi by bol motorovy olej. Pouzit male mnozstvo cca 20 ml na valec,pretocit motorom niekolkokrat bez sviecok a nasadit sviecky. Dolezita je tenka vrstva oleja a nie dna piestou plavajuce v oleji. Privela oleja je viac na skodu ako osoh.
Nějak tak bych to viděl taky - jen doplním, že protočit ručně (ne startérem), a do každého válce stříknout motorového oleje tak "po štamprličce" - asi 20mltirika píše:Nevím jak u aut,ale v manuálu Hondy pro motory V-twin doporučujou do válce stříknout olej, protočit motor a našroubovat zpět svíčky. Po zimě svíčky vyndat,protočit motor,dát svíčky a normálně nastartovat......