A keby si nieco nevedel, tak sa ma proste opytaj.Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Moderátor: Colommbo
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Přesně tak ! ...Su boháč ? Su !Návštěvník píše:Jenže jsou tam dvě věci: správné nastavení!Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Já když něco nevím,tak se zeptám. Akorát v tomto případě moje další vysvětlení (které se týkalo nastavování polohy u moto) bylo přesunuto do jiného vlákna ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Durexi, jen pro vysvětlení, ten poslední slovenský návštěvník byl vytočený Tomas-SA. Aby Ti to bylo úplně jasné, jukni do vlákna "dekarbonizace"...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
jj věděl sem,že si to nebyl ty. Tvoje příspěvky poznám,neboj
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Je třeba zjistit příčinu, proč se klapka zasírá a ne stále být připraven a zdokonalovat postup jejího čistění.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Tak klapka se zasírá ze 2 důvodů. První je zpětný sběr odvětrání klikovky a vačkových hřídelů zpět do sání a častokrát před klapku (je možné tyto odfuky vypojit a svést to pod auto třeba). A druhý důvod je spalování ve spalovacím prostoru. Jakmile chcípneš auto,tak spaliny z válce jdou přes pootevřený sací ventil až ke klapce ... A jelikož auta už nemají karbce kde je klapka neustále omílaná benzínem,ale jsou tady vstřiky,které jsou až za klapkou,tak je to prostě neodstranitelná vlastnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Kdy již zasírá odvětrávání klapku, to již motor propouští přes kroužky a pumpuje . To znamená změnu specifikace oleje/hustější/ a častější výměnu, aby když si motor nasaje, tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Kdy již zasírá odvětrávání klapku, to již motor propouští přes kroužky a pumpuje . To znamená změnu specifikace oleje/hustější/ a častější výměnu, aby když si motor nasaje, tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Běžně se vyskytují takové i onaké systémy, včetně kombinovaných. Naopak vyvedení spalin ven, mimo sání, je chybou, jelikož v karteru má být mírný podtlak.Hombre píše:Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
Základním důvodem zasírání klapky je recirkulace výfukových plynů, tj. EGR.Hombre píše:No nějak si nedovedu představit ... tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Máš pravdu, EGR mě vypadl z hlavy, když jsem četl zmínku o karbecu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Hombre,nikde sem ale nepsal o plném válci spalin a plně otevřeném sacím ventilu ... Přečti si to ještě jednou prosím. Navíc tady máš video,které moje tvrzení potvrzuje - jedná se o moji Busu.Hombre píše: No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
http://www.youtube.com/watch?v=SvTU5JFGD-M
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Tak to beru zpět s tím válcem spalin, ale i tak, dle videa, myslíš si, že to tak má být. Když vypnu motor z 800 ot./min, určitě nestojí na fleku a minimálně několik otáček doběhne , jen dvě otáčky stačí na jedno nasátí a výtlak do výfuku. Tak předpokládám, že těch otáček po vypnutí bude několik, tak mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Jde o úplně normální projev "zdravého" motoru, jenom to u toho svého kvůli uzavřenému traktu sání a pouze jedné klapce nevidíš.Hombre píše:...mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Hombre,ten motor je defacto novej resp zajetej Gufírka jsou nový,válce mají honování a komprese odpovídá novýmu kusu ...Ona teorie je totiž krásná věc,ale někdy je třeba mrknout i do praxe Nechci nijak rýpat. Jen vím,že tohle je příčina zasírání zejména vnitřní strany klapky. A pokud mi stále nevěříš,zkus si to na mondeu Akorát to budeš mít trochu pracnější se sundáním sání
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Já psal, že mě to nejde na rozum, ale jestli to dělá motor ve stavu OK, tak mě nic nezbývá, než to brát jako normální stav.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50