Tento druh reakce má v oboru psychologie své pojmenování: kognitivní disonance s konfirmačním zkreslením. Nositelé této "diagnózy" zcela záměrně potlačují kritické myšlení, aby sami sebe utvrdili v tom, že to, o čem jsou přesvědčeni, představuje to jediné správné řešení. Proto naslouchají výhradně hlasům svých pochlebovačů a zároveň se snaží eliminovat kritické reakce zvenčí, od osob nazúčastněných na jimi řízeném rozhodovacím procesu. Obvyklým následkem jsou fatální chyby nositelů rozhodovacího procesu s dalekosáhlými následky i pro původně nezúčastněné. Právě tohle že mám respektovat?Návštěvník píše:Ved o nic ine ti ani od zaciatku neslo, tebe podobnych "vsadebol a vsetkovidel ja ja ja jenomjaa" je plny net. A ze mas pravdu, som uz pisal, ale chapem, ze to potrebujes opakovat a zdoraznovat este raz aj sam sebe. Respekt..
Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Moderátor: Colommbo
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Já se vyjadřuji gramaticky správně! A v citacích shora jsem našel rovnou 6 chyb. To je skoro tolik, co použitých slov.Návštěvník píše:Ty ? Né.Návštěvník píše:Tož to jsem já, Návštěvník
Já já já, jenom já.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
- toš to je pravda a platí aj v medicíne.... ste zdravý, urobia vám nejaký test - krv,rtg,ekg a zrazu máte chorobu a vaša pohoda klídek tabáček sú preč....NO HITS píše:diagnostika je jen pomůcka a né nástroj pro opravu a to dost lidí nechápe, základ jsou zkušenosti a znalosti který pomáhají problém vyřešit
a navrhujem aby všetci návštevníci dostali nejaké mená, strácam sa v ich záplave... chcem vedieť kedy reaguje ten môj - fúkanie filtrov, skyactive - teda ak je len jeden
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Pánové, povzneste se nad názorové neshody, a nechte toho. Je to konání Vám a Vás nedůstojné....
....a úplně mimo vlákno.
....a úplně mimo vlákno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Á, další, kdo se nedokáže zorientovat v tom, "co je napsáno", a hlavně potřebuje vědět, "kdo to napsal". Že by stejná "diagnóza"?miki píše:...a navrhujem aby všetci návštevníci dostali nejaké mená, strácam sa v ich záplave... chcem vedieť kedy reaguje ten môj - fúkanie filtrov, skyactive - teda ak je len jeden
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Dotaz: klapka elektronicky ovládaná, nieje žiaden ventil voľnobehu - tzv. icv... - klapka je v nulovej polohe úplne uzavretá alebo má mať istý priestor uvolnený?
vdaka...
vdaka...
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Nevím, co je "nulová poloha". Pokud stav po vypnutí zapalování, tak poloha klapky se liší podle výrobce motoru: u některých motorů zůstává pootevřená, u některých naopak zavřená. V každém případě se však ŘJ motoru odpichuje od zcela zavřené polohy, jejíž přesnou pozici si obvykle (opět jsou zde výjimky - viz dále) ověřuje při každém startování. Mezi ty výjimky patří výrobci, kteří nechají ŘJ načíst si základní polohu klapky, tj. zcela zavřeno, pouze při resetu. Tím se brání opotřebení dosedacích ploch difuzoru a zmatení ŘJ v rámci postupného znečišťování klapky a difuzoru: ŘJ si při startování načte jako základní jinou polohu klapky, než zcela zavřeno, jelikož úsady v sání jí neumožní zcela se zavřít.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Souhlasil bych s tím, že zmíněná kontrolka se rozsvěcet nemá. Něco jako kontrolka mazání, také má "upozornit", ale běžně se nikomu nerozsvítí. Takže, analogie to úplně není, ale mít auto s rozsvěcující se kontrolkou motoru (stalo se) nebo s vysokou spotřebou oleje, by mi dost vadilo. Nikdo si přece nekoupil auto, aby jezdil "s náležitou opatrností do nejbližšího servisu" a diagnostikoval a opravoval nebo aby lezl stále pod kapotu a kontroloval a doléval olej. Pro někoho to asi není problém, já to spíš vidím tak, že "tisíckrát nic umořilo osla" nebo tak nějak se to říká.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Říká se vola Pak jsou taky motory,které díky své konstrukci si olej prostě vezmou,ale to neznamená,že jsou špatné a to dolévání k tomu tak nějak patří – navíc neustále obnovuješ alkalickou rezervu oleje,takže to není špatný řešení
Nevím,jak škrtící klapky u dnešních chytrých aut,ale u motorek je praxe taková,že klapka dosedne na doraz a dál nejde (doraz se dá štelovat a tím se vlastně seřizuje volnoběh) Taky většinou má každý válec svojí klapku a proto se musí čas od času seřídit podtlaky v jednotlivých valcích resp na jednotlivých klapkách a to se provádí tak,že se pro každý válec nastaví nějaká poloha klapky na určitý podtlak (aby si všechny válce tahali stejně) To,ale neznamená,že jsou všechny klapky stejně natočené. Naopak. Vyjímku tvoří třeba HD,které má pro oba válce jednu klapku a je to stejné,jako u auta.
Nevím,jak škrtící klapky u dnešních chytrých aut,ale u motorek je praxe taková,že klapka dosedne na doraz a dál nejde (doraz se dá štelovat a tím se vlastně seřizuje volnoběh) Taky většinou má každý válec svojí klapku a proto se musí čas od času seřídit podtlaky v jednotlivých valcích resp na jednotlivých klapkách a to se provádí tak,že se pro každý válec nastaví nějaká poloha klapky na určitý podtlak (aby si všechny válce tahali stejně) To,ale neznamená,že jsou všechny klapky stejně natočené. Naopak. Vyjímku tvoří třeba HD,které má pro oba válce jednu klapku a je to stejné,jako u auta.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Durex píše:....u motorek je praxe taková....
Je to tamItall píše:Co kdyby to Pitris nějak přesunul do motorek?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Právě že u dnešních aut tomu tak není: pokud je tam dorazový šroubek, tak kvůli ochraně vnitřní plochy difuzoru před poškozením hranami klapky (při zavření) a hlavně kvůli určení její základní polohy jako klíčové informace pro ŘJ motoru, nikoli pro štelování volnoběhu.Durex píše:Nevím,jak škrtící klapky u dnešních chytrých aut,ale u motorek je praxe taková,že klapka dosedne na doraz a dál nejde (doraz se dá štelovat a tím se vlastně seřizuje volnoběh)
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Tak u moto je na hřídelce (která je společná pro všechny klapky s možností natočení každé klapky zvlášť) TPS (je to potenciometr,který neustále ví,v jaké poloze klapka je,takže kdykoliv není problém zjistit polohu klapek ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Ale vůči čemu? Vůči základní poloze, kterou bývá "úplně zavřeno", resp. "na doraz", který určíš právě tím šroubkem dorazu, tedy pokud tam je (hovořím o autech, motorky neznám).Durex píše:... potenciometr,který neustále ví,v jaké poloze klapka je,takže kdykoliv není problém zjistit polohu klapek ...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. Provádí se to pomocí palubní diagnostiky té dané motorky. Většinou se musí někde proklemovat nějaký kontakt a u starších moto třeba Yamahy se pozice nastavovala podle ručičky otáčkoměru. Ta totiž kmitala od 1000 do 10 000 ot a jak se pootáčelo tím senzorem,tak na to reagovala ta ručička otáčkoměru. Jakmile ručka byla na středu tzn 5000 otáčkách,tak byla správně nastavená poloha. Dotáhnul se senzor a bylo nastaveno. Ale je to opravdu případ z moto světa a jak je to u aut,tak tam sem to nezkoumal. Ani sem k tomu neměl důvod. Občas na autě klapku vyčistím a o víc se nestarám
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Jenže jsou tam dvě věci: správné nastavení základní polohy klapky a správné nastavení snímače polohy klapky vůči klapce. Vždy však jde o jediné, totiž aby ŘJ motoru měla základní bod - správnou informaci o základní poloze škrticí klapky, od které(ho) se pak odvíjí vše ostatní.Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
Shrnuto, pokud vím, že se v tom nikdo přede mnou nekompetentně nešťoural, není důvod to u auta s jedinou klapkou dělat, stačí tu klapku a difuzor pravidelně čistit, aby se to, "co chci ŘJ motoru sdělit", nerozešlo kvůli usazeninám s tím, "jak je to ve skutečnosti".