VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1870
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Má to výměník olej-voda, takže se olej vcelku rychle ohřeje a v létě má tak 105°C ve vaně. Nejvíc jsem se dostal někam ke 115°C, ale běžně tak do 110°C ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
achiles7

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od achiles7 »

Ahoj, mám dotaz jaký se tu asi opakuje často, ale i když jsem přečetl kde co, tak odpověď jsem nenašel.

Je nějaký olej v cenové kategorii do 300Kč/l s viskozitou 0W40, pro benzínový motor 1.4 TSI, lepší než ostatní? Jezdím krátké jízdy se studeným motorem, často i jen pár set metrů po městě, 20km už je pro mě dlouhá trasa.

Jak jsem pochopil, tak nejlepší oleje jsou PAO+ester a zároveň TBN 9+. Takový olej asi není nebo stojí tolik, že jsem na něj nenarazil. Z těch dostupných, který byste doporučili? Třeba Yacco VX 1000 LL 0W40? Nebo třeba o polovinu levnější Shell Helix ultra 0W40 udělá stejnou službu?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pro tyto podmínky je 0w40 vhodná. A hlavně v zimě. Olejů PAO+ester v této SAE moc není (vím o ROWE Racing - ale cenově jinde a u nás nevím jestli k sehnání), ale PAO se najít dají. Třeba Yacco Galaxie RS.
Nicméně bych to nehrotil bo důležitější je včasná výměna a při těchto jízdách bych měnil do 10-ti tkm a vybral něco v ACEA A3 (ne C3, bo právě tam nižší TBN) a s VW502.00. Třeba to Yacco VX 1000, Mobil1 FS, Ravenol SSL, Valvoline SynPower, Motul 8100 X-MAX, Rowe Hightec Synth RS, anebo i ten Shell Helix Ultra :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1870
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

U mě to je právě Rav SSL. Má za sebou prvních pár set kilometrů ;) Před tím, snad, MO XF 0w-40. Vrčí to, takže OK :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
achiles7

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od achiles7 »

Pročetl jsem si PR a nejlépe na mě zapůsobil z těch doporučovaných Ravenol, tak jsem ho rovnou objednal, ať si s tím příliš nelámu hlavu. Budu mít aspoň pocit, že je to trochu nadstandard, pokud jako základ beru Shell Helix ultra :)
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomvm »

Ahoj,do prevodovky do fabie 2 htp se divam po prevodovem oleji a zalibil se mi ravenol mtf-3. V technickem listu ale neni viskozita pri 40 nebo 100 stupnich. Da se to nekde dohledat ? Diky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pokud není hodnota viskozit uvedena v TL, bude těžké ji někde najít -> snad jen dotaz u výrobce (dovozce). Ale lze vycházet z obecného, že SAE 75W má garantovanou viskozitu při 100° Celsia min. 4,1 mm2/s. Dá se, ale když by převažovaly delší jízdy, byl by asi vhodnější MTF-2 75W80....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Zdravím všetkých. Chcem sa spýtať na názor ostaných - objednal som znova sud Valvoline all climate 5w40 diesel kvôli ešte 2 autám PD s 50501 v skupine a dodávateľ mi volal ze ho nemajú a aby som nemusel čakať, za cenu All climate mi ich dodávateľ vramci dobrých vzťahov dodá Valvoline syn power 5w40 mst tiež s normou 50501. Šéf expedície skladu ma na to ukecal ze to je lepší olej za cenu "horšieho".....tak ho zober....
Veľmi sa mi do toho nechcelo ísť - nerád mením tipy olejov, výmeny sú aj tak stále po 10 tis.
Urobil som blbosť...? Alebo to je ok.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Můžeš být v klidu. Jsou to dobré oleje. Oba :wink:
A co jde o TDI-PD s DPF tak oba plní 505.01 i C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Plush
Příspěvky: 9
Registrován: sob lis 09, 2013 11:48

Olej 5w30 na Superb 2 BXE

Příspěvek od Plush »

Zdravím, už se to tu asi řešilo. Na Motor BXE lze na delší výměnu použít tento olej? Prý je na 2 roky. Což se mi nezdá. Jinak na PD motor je vhodný předpokládám splňuje 507.00 normu.
https://mlparts.cz/mobil-5w30-esp-formula-4l
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej 5w30 na Superb 2 BXE

Příspěvek od lefort »

Ano, řešilo. Neumíš hledat, nebo se ti nechce?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej 5w30 na Superb 2 BXE

Příspěvek od Pitris »

JTM :) :(

Plush: Pro motory koncernu VW pro prodloužené intervaly výměn (to se dá akceptovat jedině na jen dlouhé jízdy - jinak je to pro motor ta horší varianta) je předepsán olej normy VW504/507 (504 benzin, 507 nafta s DPF). Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!!
Takže do Superba 2 ten Mobil ESP dát můžeš, a i na "LL", ale jsou lepší a vhodnější alternativy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
LukasM
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 13, 2018 12:22

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od LukasM »

Zdravim zdejsi komunitu,
chtel bych se Vas zeptat na otazku ohledne longlife problematiky.
Samozrejme rozumim tomu, ze je lepsi pouzivat not LL oleje a menit v klasickych intervalech, nez pouzivat LL a menit v prodlouzenych. Ale preci jen doba pokrocila a cena LL oleju se temer srovnala s notLL oleji.
Moje otazka je, ze za predpokladu, ze menim nejpozdeji jednou rocne do 15t., tak jestli pouzitim LL oleje motoru nijak neublizim, spise prospeji. Nebo je v detailu skryty dabel a naopak pri beznem intervalu pouziti LL oleje bude naopak pro motor horsi, napriklad co me napada, kvuli nejakym agresivnim aditivum?
Jinak konkretne se mi jedna o motor BSE a olej v obou verzich:
https://maziva.heureka.cz/castrol-edge- ... 5w-30-1-l/#
https://maziva.heureka.cz/castrol-edge- ... 5w-30-1-l/#


Dekuji za reakce.
L.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Podívej se. Doba sice pokročila, ale olej 504/507 je pořád automaticky pro DPF. A tím pádem mid saps. A tím pádem nižší obsah potřebných afitiv. A tím pádem nižší TBN. A tím pádem nižší ochrana motoru. A tím pádem nevhodný tam kde není potřeba....
A těch 15 tkm na výměnu se dá při dlouhých jízdách - jinak je to moc. Na "LL" olej, i na "neLL" olej. Totiž čím kratší jízdy, tím je potřeba dřív měnit olej. A i 10 tkm může být při jen studeném motoru moc.... A tím spíš když je olej mid (low) saps. Tam totiž nižší TBN (alkalická rezerva - odolnost proti kyselnám / vnitřní korozi). https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
LukasM
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 13, 2018 12:22

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od LukasM »

Ok, rozumim tomu tedy ze menit do deseti...
Ale jestli tomu dobre rozumim, tak OBA oleje jsou 504/507 mid saps, tedy mene vhodne. Pisi to spravne? Ale pritom takove ty ruzne olejove "kalkulacky" (a hlavne vyrobce) ten nonLL pro dany typ motoru doporucuji. Jeste upresnuji ze se jedna o BSE rok 2012, myslim euro5. Najeto necelych 60, olej nezere.
Jaky je tedy vhodny pro BSE, kdyz tyto ne?
Diky.
Odpovědět