Je.lengy60 píše:Není takhle náhodou INSP časový limit? Výměna oleje je hláška OIL,ne? Tedy pokud si to ještě dobře pamatuji.BigBang píše:jj, 1.4TDI byly až do příchodu Fabie třetí generace jen a pouze PD (obecně řečeno všechny „Axx serie“). Takže jednoznačně VW505.01
A to, že ti to napsalo INSP znamená, že máš vyměnit olej. Nemá to žádnou souvislost jakej ten motor je.
VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nechci mu sahat do svědomí, ale je mechanik a mechanik Někteří to fakt neřeší - buď z nevědomosti, nebo má jeden sud na všechno, anebo je mu to prostě jedno....nudget píše:Díky všem moc za odpověď. Zajímavé že to můj mechanik neřešil a prostě tam dal 10w40....
Nevím jak dlouho si tam tu 10w40 měl. Nejsou to špatné oleje - to v žádném případě, jen motor PD potřebuje trošku jinou aditivaci oleje bo je tam víc namáhaná vačka, a proto je potřeba olej normy 505.01. Hned jak to půjde, tak to vyměň a doufej že to vačka přežila bez výraznějšího opotřebení (přidírá se).
A mechanika se zeptej co je to třeba HTHS viskozita Když se na Tebe bude koukat jako jojo tak (možná nejen) ohledně olejů radši pryč od něj
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
... jak to tak čtu, tak těch "pofidérních automechaniků" u PD motorů je tedy víc Vloni jsem měnil kámošovi olej a filtry na jeho čerstvě zakoupené Fabii I (1.9TDI PD). Otevřu motorák, tam oil štítek s vyznačenou viskozitou 10W40, dle dat ujeto na tento olej za necelý rok 18.000 km. Říkám, průser, kamaráde a hned jsem ho poslal vrátit i tu nachystanou pixli s 10W40, kterou záhy vytáhl z kufru. Tenkrát jsem tam dal krátkodobě tuším Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 a po ujetí 500 km vypustil a znovu to samé.
Děs toto, fakt. Jako neživím se opravou aut, ale internet má dnes snad každý a dohledat správnou normu oleje trvá u většiny aut chvilku. Obzvlášť u mechaniků bych takový "úlet" nečekal.
Děs toto, fakt. Jako neživím se opravou aut, ale internet má dnes snad každý a dohledat správnou normu oleje trvá u většiny aut chvilku. Obzvlášť u mechaniků bych takový "úlet" nečekal.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Když spousta lidí ani neví, že nějaké normy jsou a za ukazatel vhodnosti jim slouží pouze viskozita.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To máš stejné, jako v případě mého tchána, povoláním stolaře, kterému bude brzy 105 let: podle něj je např. každá bílá barva mísitelná s každou jinou bílou barvou, protože je to prostě bílá barva. Na výsledky takového mísení se raději neptejte...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Když pominu, že na 10w40 najel 18 tkm tak potom ten Durablend Diesel onu VW 505.01 měl. Byl dobrej - teď je náhrada All-Climate (už ale) C3Libor píše:....Valvoline DuraBlend Diesel 5W40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pitris:
Za barákem mám koncernový shop (autorykl), takže jsem ho poslal pro jakýkoliv slušný olej do "PéDéčka". A ač s tímto olejem nemám zkusenosti, norma na obalu fakt byla. Tenkrát jo
Za barákem mám koncernový shop (autorykl), takže jsem ho poslal pro jakýkoliv slušný olej do "PéDéčka". A ač s tímto olejem nemám zkusenosti, norma na obalu fakt byla. Tenkrát jo
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak tak, člověk by rád věřil svýmu mechanikoj, ale nakonec čím častěji k němu musíte, tím více vydělá a o to přece jde, i přesto, že vám může přát tisíce šťastných kilometrů.
Mimochodem, tenhle olej. filtr by měl pasovat, správně? Jak jsem říkal, jsem momentálně v zahraničí, tak si to radší nakoupím sám a nechám někde vyměnit - ještě jednou dík za radu.
tento olej ok? (našel jsem celkem pozitivní recenze na něho)
https://www.eurocarparts.com/ecp/p/car- ... &0&cc5_248
a tento filtr?:
https://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skod ... b27&000231
Mimochodem, tenhle olej. filtr by měl pasovat, správně? Jak jsem říkal, jsem momentálně v zahraničí, tak si to radší nakoupím sám a nechám někde vyměnit - ještě jednou dík za radu.
tento olej ok? (našel jsem celkem pozitivní recenze na něho)
https://www.eurocarparts.com/ecp/p/car- ... &0&cc5_248
a tento filtr?:
https://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skod ... b27&000231
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak horší než s tou 10w40 to nebude
Ne, vážně. Tu značku neznám ale normu 505.01 plní, a má i jedno z posledních schválení: C3-12. Tak by měl být v pohodě. Jen bych držel interval výměn při kratších jízdách do 10-ti tkm a při delších do max. 15-ti tkm nebo po roce.
A ten "bošák" Svoje si odfiltruje....
Ne, vážně. Tu značku neznám ale normu 505.01 plní, a má i jedno z posledních schválení: C3-12. Tak by měl být v pohodě. Jen bych držel interval výměn při kratších jízdách do 10-ti tkm a při delších do max. 15-ti tkm nebo po roce.
A ten "bošák" Svoje si odfiltruje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
U naftových motorů je situace obdobná, platí norma VW 507.00, která překrývá předchozí normy VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00 a VW 506.01. Pro motory R5 TDI / 2,5l/ a V10 TDI se nesmí olej VW 507.00 použít!
Používám olej 506.01 0w30 pro TDI 2,5 / 5ti válec kam by se 507.00 lít neměl. Je nějaký co by to zvládl ? Zmiňovaný je pomalu problém sehnat . Nájezd mám á 240000 a olej to nebere. Od výměny k vyměně/10tis-15tis/ není třeba dolívat. Má to řešení ?
Používám olej 506.01 0w30 pro TDI 2,5 / 5ti válec kam by se 507.00 lít neměl. Je nějaký co by to zvládl ? Zmiňovaný je pomalu problém sehnat . Nájezd mám á 240000 a olej to nebere. Od výměny k vyměně/10tis-15tis/ není třeba dolívat. Má to řešení ?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Řešením by měl olej 5w40 s normou VW505.01 a výměny do max. 15-ti tkm (dělal bych 2x do roka po cca 12-ti tkm. Už to tu bylo, a Ty máš zřejmě obdobný (možná stejný) motor....
mates.1 píše:....Mám T5Multivan kod AXE128kw 2004výr....
V servisním manuálu mám,že když je servis nastaven na LL,tak normu 506.01. lehkoběžné oleje a když je na pevný,tak 505.01.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
olejáři/prodejci/ doporučují 507.00 5w30 , ale ti to prodávají. Nevím jestli nechtějí prostě prodat.
Proč nejde použít ta 507 ? čím to kdo vysvětluje. Olej pro VW 507.00 s nanotechnologii by byl špatně? Logicky olej teče a maže, čím kvalitnější tím lepší. Co je tak zásadního, že se to nedoporučuje ba zakazuje.
Proč nejde použít ta 507 ? čím to kdo vysvětluje. Olej pro VW 507.00 s nanotechnologii by byl špatně? Logicky olej teče a maže, čím kvalitnější tím lepší. Co je tak zásadního, že se to nedoporučuje ba zakazuje.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zásadní poučkou je to, že VW 507.00 rozhodně není "kvalitnější" (určitě ne z hlediska potřeb mazání motoru), než 505.01/506.01. Toť jednoznačná odpověď na tvou otázku.stefik T5 píše:Olej pro VW 507.00 ... čím kvalitnější tím lepší. Co je tak zásadního, že se to nedoporučuje ba zakazuje.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky za reakce . takže je lepší zůstat u toho co dávám(506.01) a nenechat se stáhnout povídáním o super olejích 507 co nahrazují všechno možné, jsou lepší, kvalitnější a novější technologie. Je to hokej. tuto specifikaci podle doporučení 506.01 0w30 dělají snad jen Shell a Castrol. Dávám Shell je něco kvalitnějšího ?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, 505.01, a měnit častěji.