VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Brodys »

Na focusu druhé generace se pomocí elm 327 dala přepnout takzvaná simulovaná teplota(z výroby )na reálnou a to byl rozdíl. Simulovaná znamenalo, že se po 10 minutách ručička pomalu zvedala na 85 a tam držela jako přibitá. Reálná lítala od 95 v létě kolona,po 75,zima a kopec dolů s brzděním motorem
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Moja toyota je cela jeden velky simulant.
Stale simuluje , ze funguje :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1871
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

S tím stáním u lidlu jste mi připomněli video od Durexe ohledně teploty motoru při vypnutém motoru. Paradoxně ten systém v autě bude mít ještě větší setrvačnost, takže 10 min stání, kór v létě, teplotně znatelný nebude. Nicméně to nic nemění na tom, že budíky jsou utlumené. O přesnosti měření hladiny oleje si myslím své. Kdysi na Sharanu mi čidlo hlásilo úplně předpisově na minimu oranžovou olejničku. Bohužel na ničem dalším už tak přesné měření se neděje a většinou zahlásí až když je někde tam kde měkká končí :?
Naposledy upravil(a) BigBang dne sob dub 06, 2024 18:39, celkem upraveno 1 x.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Na prvej carine som tiez mal cidlo hladiny oleja ( v roku 96 nie tak bežná vec). Kazdopadne rozsvietilo sa iba pri teste jontrolky. Inak nikdy. Myslel som , ze nefunguje cidlo...Ked som to chcel nasimulovat, neslo to. Potom som sa dozvedel, ze je to urobene tak, ze hladina musi ist pod urcitu hranicu niekolkokrat po sebe v urcitych jazdnych rezimoch, aby cidlo hlasilo. Napr. Ked ma napadlo, ze preco nehlasi pri vypustenim oleji pri vymene, tak som pochopil, ze prave tato podmienka nebola splnena
Ktosi mi hovoril, ze keby som v takom pripade niekoľkokrát zapol a vypol po sebe zapalovanie, dalo by sa to nasimulovat. Ale to som uz potom neskusal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

BigBang píše: sob dub 06, 2024 9:41 budíky jsou utlumené.
Jedna věc je utlumené (to musí být indikace hladiny oleje kvůli šplouchání oleje v zatáčkách), druhá věc je že ukazatele teploty prostě lžou. Na tu teplotu jsme se včera zaměřil a na Civicu se po zahřátí ta ručička nehne ani o kousek a je jedno kde a jak s tím jedu. Přitom 5 l/100 km vs 10 l/100 km se na množství produkovaného tepla projevit musí a naladit takhle dokonale zcela tupý mechanický termostat, tomu se mi fakt věřit nechce.
(ELM327 mám bohužel někde zahrabaný a nevím kde).
smuha
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 17, 2022 16:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od smuha »

Dobrý deň potreboval by som poradiť VW Tiguan 2013 155kw spotreba oleja 1L na 2500 KM že či možem použiť olej YACCO GALAXIE GT 5W50 ktorý spĺňa normu VW normu viem že to spotrebu celkom nevyrieši len zmierni a pýtam sa preto lebo na aute sa momentálne jazdia denne kvôli práci trasy do 10km inak sú to okresky do 100km či ho môžem použiť aj napriek tým krátkým trasám alebo ostať pri oleji 5W40.
maran5
Příspěvky: 130
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

Zamýšlený olej určitě nějak fungovat bude,ale ta spotřeba oleje nevěstí nic pěkného.Veškeré varianty 1.8/2.0 TSI motorů v Euro5,to je smutný příběh a skutečný náskok díky technice,kdy Audi 6 let (!!!!!!!!!!!!) od 5/2009 do 7/2015 vyrábělo zmetkové pístní stírací kroužky.

Zkusil bych v tomto případě nalit VIF do mot.oleje max 1ml/1litr oleje,samozřejmě přidávat i do benzinu.

Kolik to má najeto a po kolika se měnil olej?Měl jsi vytáhlý svíčky co maj něco najeto?Jde o to jestli vypadají všechny stejně.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

To vyzerá na problém so zníženou funkčnosťou stieracich krúžkov následkom ich postupného zanesenia karbónom a zatuhávania... Ak je to tak , tak použitie viskóznejšieho oleja v tomto prípade je nezmysel a paradoxne to stav ešte nielenže z krátkodobého hľadiska môže zhoršiť (keďže už tak zatuhnute stieracie krúžky maju problem zoskrabavat aj olej nižšej viskozity..), ale urychli to proces totálneho znefunkčnenia stierakov, keďže cez tie bude olej pretekať a tým ich aj čistiť - ešte slabšie.
Nepoznáme históriu toho auta, ako a akým štýlom sa s ním jazdilo, na aké trasy, aké boli servisné olejové intervaly, aké konkrétne oleje sa do neho liali od počiatku.
Ťažko takto jednoznačne určiť čo je primárna príčina zvýšenej spotreby oleja. Treba aj odsledovať ako rýchlo sa zasieraju sadzami koncovky výfuku a či okolo na nárazníku nie sú až drobné čierne mastné bodky. Absolvovať nejaké dve tri kúry olejoveho preplachu a použiť zároveň nejaký kvalitny olej s vyšším obsahom esterov v základnom oleji na skrátené intervaly 3-4tis.km... to by mohol fajn pokus zlepšiť stav ak krúžky ešte nie su moc zapečené (teda v prípade že ony sú zdrojom tohto problému ).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

kornel píše: ned dub 14, 2024 12:50Absolvovať nejaké dve tri kúry olejoveho preplachu a použiť zároveň nejaký kvalitny olej s vyšším obsahom esterov v základnom oleji na skrátené intervaly 3-4tis.km... to by mohol fajn pokus zlepšiť stav ak krúžky ešte nie su moc zapečené (teda v prípade že ony sú zdrojom tohto problému ).
Asi by to v tomto případě byla cesta. Jestli jsou (při)chycený (a navíc špatný/slabý) stírací kroužky tak viskózní olej (zřejmě) moc nepomůže. Pokud je to benziňák (tuším že 155 kw nafta nebyla) a chtěl bys to zkusit tak do starého oleje před vypuštěním proplach třeba BG 109 EPR a pak s tím esterem buď Ravenol SVE 5w30 nebo Yacco Galaxii 5w40.
ANEBO na tři čtyři výměny po třech čtyřech tkm levný dobrý běžný 5w40 (protože každý nový olej čistí). Napadá mne Q8 Formula Excel nebo Shell Helix Ultra. A pak co 10 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Staří praktici doporučovali na uvolnění kroužků petrolej. Tedy když to býval ještě fakt petrolej, teď už to prý není vono, nevím. Jsou-li dobře přístupné svíčky, tož je vyšroubovat a otvory po nich do válců vstříknout trochu hen toho petroleja. Nechat aspoň přes noc, lepčí i den-dva, případně, jsou-li na to podmínky a čas, pak starterem motor (bez svíček) protočit a proceduru opakovat. Petrolej by měl/mohl kroužky uvolnit. Nebo mě napadá použít takhle místo petroleje WéDéčko... :? Sorry za radu z doby kamenné... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Za mna - horne sae by som urcite nezvysoval. Pouzit BG cistic. Potom niekolko skratenych vymen.
Podla vysledku postup s BG mozno zopakovat.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
smuha
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 17, 2022 16:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od smuha »

Auto ma najazdené 180 000KM keď som ho kupoval tak malo 160 000KM ja som odvtedy robil 4 výmeny oleja 3x MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 a teraz tam je SHELL HELIX HX8 5W-40 každá výmena bola po 5000KM,ale aký olej a po koľkých km to menil majitel predomnou tak to neviem. Na koncovke výfuku sú sadze ale okolo nárazníku tie mastné bodky zatial nevidel. Takže skúsim ten preplach a skrátim ešte aj výmenu oleja . Vďaka.
Naposledy upravil(a) smuha dne pon dub 15, 2024 9:39, celkem upraveno 1 x.
smuha
Příspěvky: 9
Registrován: čtv lis 17, 2022 16:26

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od smuha »

Pitris píše: ned dub 14, 2024 15:32
kornel píše: ned dub 14, 2024 12:50Absolvovať nejaké dve tri kúry olejoveho preplachu a použiť zároveň nejaký kvalitny olej s vyšším obsahom esterov v základnom oleji na skrátené intervaly 3-4tis.km... to by mohol fajn pokus zlepšiť stav ak krúžky ešte nie su moc zapečené (teda v prípade že ony sú zdrojom tohto problému ).
Asi by to v tomto případě byla cesta. Jestli jsou (při)chycený (a navíc špatný/slabý) stírací kroužky tak viskózní olej (zřejmě) moc nepomůže. Pokud je to benziňák (tuším že 155 kw nafta nebyla) a chtěl bys to zkusit tak do starého oleje před vypuštěním proplach třeba BG 109 EPR a pak s tím esterem buď Ravenol SVE 5w30 nebo Yacco Galaxii 5w40.
ANEBO na tři čtyři výměny po třech čtyřech tkm levný dobrý běžný 5w40 (protože každý nový olej čistí). Napadá mne Q8 Formula Excel nebo Shell Helix Ultra. A pak co 10 tkm.
Áno je to benzín. Určite skúsim te preplach BG 109 EPR aj olej Yacco Galaxie 5w40 by som skúsil len ten má API SL a ja mám normu API SM-SN ta či to nebude vadiť. Ak by to vadilo tak aký olej 5w40 by si my poradil? Vďaka
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

SL by nemala vadit, ale SN by bolo lepsie. Ja by som dal normalne ludovy šláger shell hx 5-40. Ten ma SL urcite. Neviem ake dalsie veci to ale v tvojom pripade vyzaduje. A hlavne shell naozaj dobre cisti.
5000 je uz tak dost kratky interval, nie som si isty , ci dalsim skratenim nieco este ziskas.
Najazd je podozrivo nizky na takyto problem , ale v zavislosti na predoslej prevadzke , neda sa vylucit. Ty si nejako konkretne identifikoval , ze problem su kruzky, alebo si to len myslis?
Moze tam byt totiz aj niekoľko dalsich dovodov.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

API "jen" SL by vadit nemělo. A co píšeš Tvoje intervaly výměn tak by motor uvnitř zanedbaný být (už) neměl, nicméně ten BG by ty event. ještě "přilepený" kroužky snad mohl uvolnit. Ta Galaxie je (ale) na zkoušení drahá - jestli Ti to (ale) nevadí tak klidně (ty estery by měly mít mj. lepší rozpouštěcí schopnosti) leč třeba Shell Helix Ultra nebo Valvoline MaxLife by taky za úvahu stály - jsou na toto dělané....
A jinak v 5w40 jiný esterový olej mne napadá Millers CFS nebo Motul 300V, ale ty jsou jinde cenově :? a asi ještě víc racing jak ta Galaxie. A(le) race esterový olej potřebuje (aspoň občas) fakt PROHŘÁT :!:

Edit: a fakt nezkusit ten Ravenol SVE 5w30 :?:
Má API SN a 502, obsahuje ester, viskozitu při 100°C má u horní hranice SAE 30 (12,35), a má rozumnou cenu :P
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon dub 15, 2024 12:29, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět