VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
možno by som ti dal do pozornosti YT kanál "Naša Garáž" (šikovní chlapci v UK, ktorí sa na VAG autá špecializujú..).. tam sa dozvieš reálne informácie o týchto motoroch a čo je ich slabinou..
Hypotéza mechošov o údajných "tenkých maz. kanálikoch" si za mňa dovolím tvrdiť je solídny nezmysel... to by ten motor nebol dostatočne mazaný skrze nedostatočný flow oleja cez údajné super úzke mazacie kanáliky ani s olejom 0w-16 kým by ten nedosiahol aspoň nejakú rozumnú teplotu.. kedže by bol za studena (resp. kým by dosahoval prevádzkovú telotu) viskóznejší než zahriaty olej SAE 5w-40
Hypotéza mechošov o údajných "tenkých maz. kanálikoch" si za mňa dovolím tvrdiť je solídny nezmysel... to by ten motor nebol dostatočne mazaný skrze nedostatočný flow oleja cez údajné super úzke mazacie kanáliky ani s olejom 0w-16 kým by ten nedosiahol aspoň nejakú rozumnú teplotu.. kedže by bol za studena (resp. kým by dosahoval prevádzkovú telotu) viskóznejší než zahriaty olej SAE 5w-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Uvažuješ správným směrem.
ad1) studený (byť třeba i SAE 0w20) bude viskóznější než zahřátý 5w40. A taky se musí dostat do celého motoru.
ad2) Když zůstaneme u VW tak jak 5w30 tak i 5w40 jsou s normální HTHS, a tam je pak rozdíl ve viskozitě (za studena i za tepla) velmi malý a v podstatě při běžných jízdách zanedbatelný. Takže jsme zase u toho - olej podle jízdních podmínek
Jestli budeš jezdit normálně tak úplně klidně 0w30 (časté studené starty / výměna po 10 tkm), či 5w30 (méně startů, spíš meziměsto / výměna do 15 tkm) s normou VW 504/507.
A(le) když by si tomu dával "pilu" někde na německé dálnici, dá se vzít 5w40 C3 -> ale to by pak bylo vhodné od Tebe upřesnit co a jak.
Edit: kornel byl rychlejší
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: sob bře 05, 2022 22:26
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
A môžem dat keď dávam do 2.5v6 TDi rotačky dat 0w30 keď teraz dávam. 5w40 shell helix ultra b3 b4 nepokazim stym motor keď niekto píše že už má vôľu medzi loziskami na kluke a vybehane vačky tak keď dám 0w30 tak bude hlučnejší
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
na základe čoho toto niekto tvrdil? mal otvorených a relevantne zmeraných aspoň zopár takýchto motorov s podobným nábehom s rovnakou SAE oleja a porovnaných s fabrickými hodnotami na prípustné vôle? nevtrdím ale, že tie vôle tam už zväčšené nebudúalonso84301 píše: ↑úte bře 19, 2024 8:45 ...keď niekto píše že už má vôľu medzi loziskami na kluke a vybehane vačky ?
odhliadnúc od toho, ale nejaký zvlášť význam v prechode z 5w-40 na 0w-30 (ak oba plnia predpísané normy) zmysel ani nevidím... ak to nechce občan začať používať len v zime v horách a na krátke vzdialenosti.
Naposledy upravil(a) kornel dne úte bře 19, 2024 9:01, celkem upraveno 1 x.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Proč chceš místo 5w40 dát do vyběhané vrány 0w30 Pojedeš do Grónska nebo motoru chceš po 300 tkm zkrátit trápeníalonso84301 píše: ↑úte bře 19, 2024 8:45 A môžem dat keď dávam do 2.5v6 TDi rotačky dat 0w30 keď teraz dávam. 5w40....
Edit: korneli Ty jedeš dnes jak Max Verstapen On jede F1 a ostatní F2
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte bře 19, 2024 9:57, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
kornel: dík za tip, na ten YT kanál se podívám.
Dík za potvrzení mého názoru. (Připustil bych u mrazivého nastartování, že by to začalo mazat o 2sekundy déle.)
V tom Německu tomu dávám pilu (i nad 200), to se pak olej ohřeje přes 150C. (A mezitím jsou také krátké jízdy).
Olej měním po 8 až 10tisíc km. Dávám jakýkoliv ACEA C3. Neřeším další specifikace a normy výrobců. Klikové skříně a ložiska jsou u všech běžných aut téměř ze stejného materiálu (a všechny ložiska potřebují to stejné kvalitní mazání), a ložisko neví zda auto má DPF nebo kat, naftu nebo benzín (podobně válec s písty).
Teď chci přejít na Millers Oil řada XF PREMIUM.
Dík za potvrzení mého názoru. (Připustil bych u mrazivého nastartování, že by to začalo mazat o 2sekundy déle.)
V tom Německu tomu dávám pilu (i nad 200), to se pak olej ohřeje přes 150C. (A mezitím jsou také krátké jízdy).
Olej měním po 8 až 10tisíc km. Dávám jakýkoliv ACEA C3. Neřeším další specifikace a normy výrobců. Klikové skříně a ložiska jsou u všech běžných aut téměř ze stejného materiálu (a všechny ložiska potřebují to stejné kvalitní mazání), a ložisko neví zda auto má DPF nebo kat, naftu nebo benzín (podobně válec s písty).
Teď chci přejít na Millers Oil řada XF PREMIUM.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
A co řada nano Nebál bych se jejich EE
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte bře 19, 2024 9:13, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
S oleji EE Millers s nanočásticemi vidím možné potenciální problémy. Sháním kolem toho materiály a brzy to dám do vlákna Millers oil.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
OK. Tak pak XF Premium. V dnešní době není neobvyklé že novější nemusí dosahovat kvalit staršího.
Rád se podívám.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj! To jako doopravdy...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
..mám určité tušenie, o čo konkrétne sa asi jedná.. ak je to to, čo mám na mysli ja, tož to je plne ok ..počkám ale tiež na info, ktoré si zozbieral, možno to je niečo iné a preberieme to
Naposledy upravil(a) kornel dne úte bře 19, 2024 10:46, celkem upraveno 1 x.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Záleží kde se to měří. Ve vaně to určitě není.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ak ano tak to je zle. Obvykle pri kvalitnych olejoch je bod tepelneho rozkladu okolo 130.
150 uz je vysoko nad. Ak to takto jazdi dlhodobejsie, riesil vy som chladic oleja a urcite skratil vymeny.
150 uz je vysoko nad. Ak to takto jazdi dlhodobejsie, riesil vy som chladic oleja a urcite skratil vymeny.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Omlouvám se, to jsem napsal nesmysl.
Teploty oleje u té AUDI jsou takto:
cca 93C při jízdě mimo dálnici
cca 103C při jízdě na dálnici do 150
kolem 120C když se to honí s plným plynem na 200 a výše
A ukazuje to digitální teploměr na přístrojové desce. Nezkoumal jsem kde to Audi přesně v motoru měří.
Teploty oleje u té AUDI jsou takto:
cca 93C při jízdě mimo dálnici
cca 103C při jízdě na dálnici do 150
kolem 120C když se to honí s plným plynem na 200 a výše
A ukazuje to digitální teploměr na přístrojové desce. Nezkoumal jsem kde to Audi přesně v motoru měří.