VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Frt0
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 20, 2023 12:03

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Frt0 »

Auto je ročník 09.2011. Nabehané 217XXXkm. Dovezene zo Švajčiarska. Mám kompletnu servisnu historiu, vypísanú knižku od novoty až do minulého roka zimy a ja som ho na jar kúpil. Podla knižky sa olej menil kazdych 20-30 000km v VW servise.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Celkem brutální interval :?
Za mě bych udělal minimálně proplach, nebo klidně nějakou dekarbonizaci - za sebe používám BG dekarbo set. Pak třeba Ravenol VMO na max 10k. Jsou tu ale větší kapacity :D :wink:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Frt0
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 20, 2023 12:03

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Frt0 »

Žial, také sú nastavené intervaly LongLife vo VW. Preto tam chcem dať iný olej a meniť po 10k km.

O dekarbonizácii som počul… ale aj to že niekedy uškodí viac ako pomôže…. Tak ja už neviem😄
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Dělal jsem ji na XY autech, nafty i benzíny, přímý i nepřímý vstřiky a vždy pozitivní recenze zákazníků. Snížení spotřeby, snížení úniku oleje, citelně hladší chod. Na svých autech jsem dělal dekarbo na Accordu 7g 2.4 140kW v nájezdu okolo 200tkm, spotřeba šla o litr dolů a spotřeba oleje šla taky o cca 30% dolů. Na Kiuš s 1.6 GDI spotřeba benzínu o 3, 4 desetiny dolů a olej to nežralo ani před ani po :wink:
Dá se ale použít i třeba přípravek od Millers, konkrétně Engine Flush. Taky jsem občas využil jejich služeb.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Frt0
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 20, 2023 12:03

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Frt0 »

Hovoríme aj o vodíkovej dekarbo? Alebo teda pomohla by aj dekarbonizacia vodikom?
maran5
Příspěvky: 130
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

9/2011-to znamená,že tam más sice už modifikované stíraci kroužky na pístech tl.2mm(před mod. 1,5mm),ale stále jen vrtané otvory na odvod oleje v nich a ty se taky dokáží ucpat,běžně při nájezdu 100 -140 tis(před mod. při 40-70 tis km).,tutofka je když se jezdí na LL interval 30tis a bere se jen obyč.N95 bez aditiv,vstřiky špatně rozprašují,dělá se hodne sazí,co jdou do oleje.....přidávat VIF do benzínu nebo cokoli funkčního je tady nutnost,možná včera už bylo pozdě.....

Poslední verze napínáku řetězu "K" šla do výroby od 5/2012,tudíž máš rizikovou variantu,pokud ho ještě nikdo nevyměnil.... dál to nechci domýšlet

Poslední verze rozvodového řetězi(tzv. duplex) šla do výroby od cca 2/2014,ten má životnost 200 - "údajně" až 500 tis.Stařší verze(simplex) cca 80-120 tis.,já měl napínák na 4 zubu ze 6 v 60.tis.jezdím hodně město,ale 200 tis. s ním jde snad najet ale jen dálnice,v nízkých otáčkácj trpí na parazitní kmity a chvění.Natažení retězu jde orientačně zjistit pres diag.skupina 93/3,synchro klika-vačka,na volnoběh,hodnota bude někde mezi 0 až -4 (hodnota -4 je na neprodlenou výmenu!!!)

Dál je vhodné preventivně vyměnit PCV ventil za poslední verzi AH .....,se zesílenou membránou,staré verze byly jak z celofánu,při 150-200 tis se trhly,když s tím ježdíš dál,tak se olejovýma výparama odrovná snímač polohy klapek v sání,výměnu málokdo umí,takže nové sání za 18 tis.

Atd,je toho moc. :D
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Frt0
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 20, 2023 12:03

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Frt0 »

Super, tak po tomto sa mi bude určite lepšie spávať😄
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Však proto jsi sem přece přišel, aby ses o motoru svého auta něco dozvěděl... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Frt0
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 20, 2023 12:03

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Frt0 »

Ale veď hej! Ja som rád ža všetky rady čo som dostal. Nápady na zlepšovanie sú a a to je hlavné😄
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Frt0 píše: sob črc 22, 2023 12:06 Hovoríme aj o vodíkovej dekarbo? Alebo teda pomohla by aj dekarbonizacia vodikom?
Hele, nemám vůbec zkušenost, nemohu posoudit, dělám s BG dekarbo :)
Ono ovšem když při každé výměně koupíš 2l obyč oleje a o filtr navíc a propláchneš, motor ti poděkuje :wink:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Ahoj.
Hľadám na zimu 0W-30.
VW 507.00.
Doteraz Ravenol VSW ale 80€/5l je už veľa.
Mobil 1 ESP 0W-30 sa oplatí doplácať oproti 5W-30?
Alebo dávať celoročne 5W-30?
Keď mne sa zdala 0 vhodnejšia robím aj veľa krátkych jázd.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Plnohodnotně nahradit VSW jiným leč levnějším olejem může být potíž. A možná pocítíš jisté zhrubnutí projevu motoru nebo lehce vyšší spotřebu paliva. Možná. Ale Mobil1 ESP 0w30 je dobrý olej 👍 Dál by se dal použít třeba (nevím ale jak u vás ceny) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30, Motul Specific 504/507 0w30 nebo Eurol Systence FS 0w30. Jestli bydlíš někde "nahoře" v chladnějších oblastech nechal bych 0w. Ale pokud třeba Bratislava tak 5w plně vyhoví. Tam kdyžtak klidně Mobil1 ESP 5w30, Yacco Lube DE 5w30, Motul Specific 504/507 5w30, Q8 Formula Prestige V 5w30 nebo Valvoline Synpower XL-III C3 5w30.
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř srp 02, 2023 12:19, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomxass
Příspěvky: 328
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Dik za radu. :wink:
Škoda ze ravenol nerobí nejaké akcie aspoň raz v roku aby sa kúpilo do zásoby.
Pri najhoršom bude VMP aj v zime.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mav »

Prosba o pomoc pro Pana Pitrise:
Octavia ALH 66KW, r.v.2000, 320.000,-km, od roku 2003 el. topení, motor při výjezdu z garáže v průměru 70°C. Vyzkoušeny oleje: Mobil1 0w/40, 5w/40, 5W-50, Havoline 5W/40, Mogul Racing 5W-40, Shell 5W-40, Valar Gema LSC3 054, Motul 8100 5W40, Yacco VX 1000 LL 5W-40, Millers Oils CFS NanoDrive NT+ 5W-40. Do roku 2015 jsem lítal většínou dálky, te´d to trápím 3-4 km po maloměstě po nákupech se třemi zastávkami, ale když žena nakupuje, tak to zásadně i s předehřevem z garáže vytopím na max teplotu a 10 min v zimě ženu horký vzduch do vozu ,aby tam nebylo vlhko a zatuchlo. otáčky držím na 1250 1300 podle zvuku motoru. Tedy za 3 km jízdy a 30 min provozu motoru je průměrná rychlost i 8 km/h dlouhodobě. Jednou jsem jel Kunovice - Nejdek 3 h 20 min, přes vesnice vždy 50, tam kde lidé i 20. Spotřeba na pistoli 6,7l. Venlo - Aš - 4,5 hod. Ve volném terénu občas létám přes 215 tacho. Nové komplet brzdy, trubky, origo tlumiče, pružiny, lůžka v nápravnici a ramenech( Autospektrum 2000), kotouče Cryogenic Cardo Brembo max,anebo ATE.Brzdovka závodní. Od roku 1984 nikdy nehoda. Pneu Dunlop, Pireli, Bridgestone, Continental, Nokian Hakkapelita R1 + R2 To aby mě někdo nenapadal, že tak jezdím se starým šrotem:) V práci jsem občas i na majákách nalítal přes 200.000,- km. taky bez nehody s předchozími vozy 200.000. Klepu na dřevo, abych se tolik nerouhal.. Dnes již pomaleji, v klidu. Ale pavouci se z motoru vyfoukat občas musí.

Největší spokojenost byla: 1 Millers Oils - Chod motoru best.
Aditiva: 1x Militec -2003, 1x Ekolube Motor, v roce 2012 Kovokeramika XADO Cz ( motor, převodovka, vstřiky, posilovač, zadní ložiska ) V roce 2017 zaseklý termostat, palubka nepískala, po zastavení zmizelo 3,5 litru kapaliny. Aplikována 2 vrstva Xada, + po 5000 km vždy 1/2 plechovky aditiv od BG a 1/2 nanouhlíku od Blue chem. Aditivace v polovině intervalu se mi docela osvědčila z hlediska kapkových zkoušek, které dělám několikrát za životnost náplně. Podle mých zkušeností nejsou v Tdi dobré oleje C3 - karbonujímotor více, než A3/B3, Anebo lépe A3/B4. Teď mě překvapilo to Yacco, začalo oproti jiným smývat šedý nádech pod víčkem oleje. Výměna oleje co 15.000,-km, vzhledem k nahřívání motoru a sledování kapkovými zkouškami, a aditivaci kolem 6000 km, neřeším přetáhnutí o pár měsíců přes 1 rok.Filtr vzduch co 15-20.000 km. Co řeším, je filtr oleje. Ten tam nechávám max 1 rok / 10.000,- km a jde nový. Ufi kdysi vyrábělo filtry s navíc bavlněnou vložkou, která extra filtrovala saze, ale nějak zmizely? Dnes Jipap/man.
Jako první člověk v ČR jsem dal na vlastní triko XADO hydrauliku do běžícího horkého klimakompresoru. Za mě dobré, o desetinku klesla spotřeba při klimování a zdá se mi o něco malinko rychlejší náběh studeného vzduchu. Rozdíl jsem bohužel nezměřil. To mě vůbec nenapadlo.

Nafta: Nejraději Eurooil, nebo Benzina aditvovaná + wif + Envirox + občas aceton 1,5cm3/1l, když chci mít závodní naftu, pak aditivuji 2 cm3 wifu. To ale jen občas, motor jde logicky tvrději. ( Google - acetone in fuel).

Chtěl jsem se Vás Pitrisi zeptat, jaký Ravenol? Ravenol SSL 0W-40, WST, VSI 5W-40, doporučte mi, prosím ten nejlepší z nich pro můj vůz. Díky.

P.s.: 2 roky jsem jezdil s přetlakovaným turbem,( Klášterecký kopec nahoře mezi betony 135 ), lopatky zůstaly na zavřeno - karbon ve 290.000,-km, asi zbytky po 2 deci 2T oleje repsol Synth, který jsem pár let do nafty přidával ( SternDoctor - 2T oil in diesel), a když mi to občas spadlo do nouzáku, nastartoval jsem za jízdy a jelo se dál. Když mi to kluci v dieselservisu čistili, tak říkali - dva roky jezdíte s tlakem přes 2 Atm,, nebo tak nějak, že se vám to turbo neroztrhlo. Aha, takže mi to vyčistíte, a vůz nepojede. A je to tak, ty desetinky tlaku chybí. 8) také bych měl již vyměnit rozvoďák,( Made in England origo škodovka), točí 9tým rokem, ale stále 22 mm a zvětšovacím objektivem nikde ani trhlinka... Dám nové origo turbo, vstřiky, rozvody, lehký čip o 10-15Kw, a to bude asi tak vše.

Jak píše pan Pitris junior, tak profi dekarbonizece Original BG jest VYNIKAJÍCÍ. Syn to udělal na Avensisu v Praze, - přestala kouřit při rozjezdu, zvuk motoru při startu v zimě je téměř stejný, jako při letním. Zvuk motoru skvělý. Také tam má všechny věci, jako jsem Vám popsal, kromě předehřevu. K tomu se nedokopal. Vodíková dekarbonizace??? Tu jsme nezkoušeli. Proč. Nepůsobí logicky ve spodku motoru.

Tímto zdravím pana Pitrise, Colomba a vůbec všechny Pardály na tomto skvělém Fóru. Omlouvám se Vám, že jsem léta dlouho nepřispěl. Tak snad tímto:) Zvuk 23 let starého, týraného, vystydlého motoru těsně po nastartování v -10°C v 5.00 hod. ráno na Klínovci 02/2023 zde: https://www.facebook.com/10001218393048 ... 9605271775

Mějte se. Mav.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Krásně jsem si početí 😁
Už aji tuším jaká bude odpověď, nebudu tedy předbíhat 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Odpovědět