VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Shi: príde mi to trošku nefér voči Castrolu...za prvé v Tom čase by mnohé iné oleje zlyhali rovnako ako Castrol...
Za druhé spájať si oxidačnú stabilitu a následnú tvorbu špiny s množstvom pao je trošku povrchné...na tvorbe špiny sa vo výraznej miere podieľa aditivacia ktorá musí byť v rovnováhe... najmä množstvo Ca pretože vysoké množstvo lacného detergenu bude časom degradovať a vzniknú zlúčeniny nerozpusté v oleji... ďalej veľké množstvo lacného zahusťovadla... ďalej veľké množstvo zakl.oleja skupiny 6 ( platí pre gr.3 aj pao) a najhoršie je ak sa toto všetko stretne v jednom oleji...a problém je na svete... takýto problém mali mnohý výrobcovia Castrol nebol zďaleka jediný... niektorý o Tom vedeli a mlčali pretože zisky iný sa snažili posunúť vpred.... vždy sa ale dalo vyhnúť akýmkoľvek problémom včasnou výmenou.
Čo sa týka XOM-u mám rovnaký názor :wink: tu sa ale naskytá otázka prečo je uprednostnený ravenol :)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Shi
Příspěvky: 1351
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

Možná to nefér vůči Castrolu je, možná ne. Já zase vnímám jako nefér marketingové materiály Castrolu.
(Nářky na Castrol mám osobně spojené spíš s nástupem řady Magnatec, nepamatuji, že bych v té době zaznamenal podobné nářky na Mobil1, Motul, Selenii, Elf, Esso, Q8 ... Ale klidně to mohlo být i tím, že u lidí přetahujících interval výměny oleje, byl Castrol v oblibě.

Tím, co zde píši, vůbec nezpochybňuji, že Castrol vždy plní normy, které má napsané na obale. Ale to je samozřejmost u každého seriózního výrobce. Jinak je ale Castrol mistr marketingu.

U ostatních výrobců jsem si z technických listů vždycky nějak dokázal vybrat olej, který se následně, když se někde v Německu nebo Rusku objevily rozbory složení, ukázal složením nadprůměrný. (*Výjimkou je Motul, který ale nevnímám negativně, pouze si s ním trochu nerozumím). U Castrolu mám problém poznat zda je GTX vyšší řada než Edge nebo ne a to mi dost vadí.

To jak pracuje jejich marketing ilustruje i jejich používání označení "Titanium" - pokud si to dobře pamatuji, tak zpočátku se po titanu nenašla v oleji ani stopa. Když se začali zákazníci ptát kde je ten titan, když v rozborech není, tak vypustili výbornou marketingovou mlhu hezky vysvětlující proč tam není a že to je míněno jen obrazně jako "olejový film s pevností titanu" nebo něco v tom smyslu.
Následně nejspíš proto, aby měli od podobných rýpalů pokoj, se nyní v olejích objevuje 20 ppm titanu. To znamená, že buď je aditivum na bázi titanu více než 2xúčinnější než molybden, který používá M1 (v množství nad 50 ppm), nebo je tam ten titan v tomto podivně nízkém množství jen proto, aby se nedalo říct, že tam žádný není. A z toho, jaký celkový dojem jsem si udělal o Castrolu, si myslím, že platí spíš ta druhá varianta. To nic nemění na skutečnosti, že Edge, pokud vím, jsou slušné oleje a tření snižující aditiva na bázi Ti skutečně existují a fungují. celkově to ale vnímám podobně negativně jako bych vnímal výrobce, který má na obale nápis "Moly" a žádný molybden by v oleji nebyl. I to by určitě markeťáci dokázali obhájit - třeba tak, že radostí z toho jak to hezky v zimě startuje řidič vykřikne "Holy Moly!" (https://www.merriam-webster.com/dictionary/holy%20moly)
(Zde mám trochu problém s Liqui Moly, ale u nich chápu, že značka má nějaké historické kořeny.)

Tomu Castrolu možná uškodilo kromě jeho přechodu na HC došlo také k nástupu API SM a brutálnímu tlaku na snížení množství "popela", takže levný základ nebyli tehdy schopni dohnat aditivací. Co já vím.

Každopádně od dob API SM (2004) nastal zásadní pokrok v kvalitě HC i v aditivačních balíčcích, svět je zase trochu víc v pořádku, oleje s čistě HC základem mohou být mimořádně kvalitní a TBN se z hodnot padajících k 5,0 zvedlo k rozumnějším hodnotám (byť Mg nefunguje tak dobře jako Ca).

O tom, jak vyčerpanou alkalickou rezervu (TAN>TBN) mají auta vracející se do jednoho značkového pražského servisu na periodickou prohlídku kdysi taky vyšel hezký článek:
http://www.archiwum.inig.pl/INST/nafta- ... -01-07.pdf
Hlavně že nám mnozí odborníci při nástupu API SM vysvětlovali, že vysoké TBN už není potřeba, protože máme nízký obsah síry v palivech a low saps olejů se není třeba bát. A pro jistotu někteří přestali TBN v katalogových listech uvádět - zde viz např. ve studii výše použitý Shell VX 5w-30 (abych tedy nekopal jen do Castrolu): http://yairerez.co.il/wp-content/upload ... -5W-30.pdf

Když něco není uvedeno, nejspíš se není čím chlubit ... Kdo se držel vlastního rozumu, ten se držel olejů API SL, oleje API SM vynechal a počkal si na API SN. Jenomže co se dalo dělat, když předpis výrobce byl předpis výrobce a ten předepsal minimálně API SM (nebo ACEA Cx) a oleje s rozumnou hodnotou TBN prostě na trhu jednu dobu opravdu nebyly.
----
Ravenol proto, že:
Když jsem potřeboval 0w -30, tak M1 měl pouze se sníženou HTHS a já chtěl ACEA A3 a rozumnou hodnotu TBN. Mobil1 měl jen moc hezký ESP 5w30 ACEA C3, jehož TBN postupně zvyšovali k rozumným hodnotám a byl to jeden z prvních C3 olejů s rozumnou hodnotou TBN.

Když jsem potřeboval 5w-40 ACEA A3, tak Mobil1 neměl nic (měl zajímavé FS 0w-40), nicméně volba padla na Ravenol VST a ten používám dodnes.

U M1 jsem jednou koupil FS 0w-40, ale vyděsila mě nízká kvalita 5l kanystru. Z obavy před padělky se držím Ravenolu, který většina lidí nezná a tedy se ho nevyplatí padělat. Navíc Ravenol obsahuje ochranné prvky, které padělání dále komplikuji. V rusku (oil-club.ru) Ravenol není oblíben, protože jednu dobu měl Ravenol pro různé trhy různou recepturu se stejným názvem a rusové to (celkem oprávněně) brali jako že dostávají "druhou jakost". Argumentem Ravenolu tuším byla různá kvalita paliv a různé nároky na olej na různých trzích, což je vzhledem ke kvalitě paliv v Rusku a extrémnímu teplotnímu rozmezí docela dobrý argument, nicméně i tak prodávat pod jedním názvem na různé trhy podstatně jiné složení není dobrý nápad.
Na Ravenolu si velmi cením toho, že u všech olejů poskytují podstatně víc informací, než ostatní výrobci olejů (např. odparnost) a z popisu vlastností se dá aspoň trochu rekonstruovat pro jaký způsob používání je ten olej svým složením optimalizovaný. Ravenol dává všemožně najevo, že se za svoje oleje nestydí a to je mi velmi sympatické. Naopak extrémně nesypatické mi je jak jejich marketing tlačí, že jejich oleje doporučuje Ralf Schumacher, ale normální lidi to asi vnímají kladně. Vnímám to stejně (iracionálně), jako kdyby mi Václav Moravec doporučoval nějakou značku televizorů - Schumacher nejspíš toho ví o olejích asi tolik, co Moravec o televizorech.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Nepáči sa ti marketing Castrolu a v podstate z časti ani toho ravenolu... každý chváli a ponúka ako vie niekto viac niekto menej to je bez debaty ...ak to niekto presadzuje viac pousmejem sa... čo sa ale ravenolu týka moje nesympatie sú aj kôli reakcií oficiálneho zastúpenia vystupujúcemu na spomenutom oilclube ru. Je to ak sa nemýlim jediná značka ktorú zablokovali kôli nepeknej reakcií pretože analýza bola v rozpore s tým čo popisoval výrobca...ostro sa ohradili a neboli schopný komunikovať dané skutočnosti.... všetko sa tam dá stále nájsť ak by niekto chcel ...
Čo sa týka malého množstva Ti v olejoch Castrol ide o to že nie všetky oleje sú rovnaké ani u Castrolu ...ak sa pouzuje niečo iné čo mimochodom nie je vidno na analýze ani IR spektre je možné použiť napr. Ti v menšom množstve....toto platí aj u Mo,B, či W. Stále je to o Tom čo som už písal... všetko musí byť v rovnováhe... aditivacia je iná aj v jednej rade jedného oleja...
Píšeš že nevieš ktorá rada je vyššia gtx či edge...a je to dôležité? Osobne som pred týždňom dopĺňal zásoby olejov a bol som len krok od objednávky magnatecu ss 5w30 C2 ktorý má pochopiteľne iný balíček aditiv ako "kolega" A5 pre mňa sympatickejší C2 :D
Nakoniec ale dostal prednosť Shell AF.
Čo sa týka výberu oleja s čo najvyšším číslom TBN zase sa budem opakovať že nemá žiadnu výpovednú hodnotu sám o sebe... hnať sa za olejom s vyšším číslom je zbytočné... Prečo a ako sa toto číslo získava sa dá nájsť v odborných článkoch napr. niečo je aj tu :
https://www.chevronlubricants.com/en_us ... s-tan.html
Čo sa týka mobilu osobne by som na tvojom mieste a aj z dôvodu sympatií k značke zvolil ESP 0w30 C3 pretože to že je C3 pre mňa nič negatívne neznamená aj keď si mnohý myslia opak.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Znova sa opýtam ak môžem.

Ahojte.
Môže mať vplyv olej na hlučnosť olejového čerpadla?
VW ma od cca 2015 problém, že čerpadlo za studena je hlučné.
Robi to väčšina áut, a aj novšie ako mam ja 2018+.
Nahodou som bol na škoda fóre, kde typek písal, že ma superb 2018 (rovnaké motory ma vw) a používa millers oils ee performance c3 5w 30 a odvtedy mu ten zvuk zmizol.
Zaujalo ma to ale veľmi tomu neverím.
Co vy nato?
Väčšina ľudí sa bojí co to je, niektorí vymenia aj rozvody ale to nepomôže, vw servis to komunikuje ako vlastnosť.
Po zohriať je ticho.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Shi
Příspěvky: 1351
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

Mirec 29 píše:Čo sa týka malého množstva Ti v olejoch Castrol ide o to že nie všetky oleje sú rovnaké ani u Castrolu ...ak sa pouzuje niečo iné čo mimochodom nie je vidno na analýze ani IR spektre je možné použiť napr. Ti v menšom množstve....toto platí aj u Mo,B, či W. Stále je to o Tom čo som už písal... všetko musí byť v rovnováhe... aditivacia je iná aj v jednej rade jedného oleja...
Jde o to, že toho Ti tam je poměrně málo (mnohdy podstatně méně než 50 ppm, u olejů 0w-20 cca těch 50 ppm) a nenašel jsem žádnou studii, která by objasňovala, že takové malé množství (pod 50 ppm) má skutečně nějaký podstatný význam. Preferuji oleje, kde vidím smysluplná množství Mo nebo B nebo nejlépe obojího, W je když tak bonus. Ti bych bral taky jako bonus, kdybych měl důvod domnívat se, že je ho tam množství, které může nějakým podstatným způsobem snížit tření. K Mo a B je zveřejněných materiálů dost.
Castrol není sám kdo používá Ti, značka Kendall taky používá Ti, ale ten ho v olejích má nad 100 ppm. Castrol má možná jiné aditivum na bázi Ti, které funguje i při menších koncentracích, ale je k tomu někde nějaký seriózní podklad jiný než reklamní letáky?

Prémiové oleje prémiových výrobců se obvykle vyznačují tím, že tam Mo nebo B v nějakém podstatném množství je, takže lze tušit, že když z jakéhokoliv důvodu selže olejový film, tak je tam ještě nějaká pojistka. A když už tam nic takového není, tak lze občas z IR spektra tušit, že to asi má nadstandardní základový olej. Ne náhodou jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou docela našlapané aditivy. Oleje, kde není Mo nebo B v množství nad 50 ppm, považuji za oleje bez návrhové rezervy a vyhýbám se jim, pokud nemám nějaký důvod domnívat se, že to mají ošetřeno jinak.
Mirec 29 píše:Píšeš že nevieš ktorá rada je vyššia gtx či edge...a je to dôležité?
Dozvědět se co to kupuji je snad důležité pro každého, kdo si technický list otevře, protože nechce kupovat "kočku v pytli" jen podle hezky naleštěného obalu.
Mirec 29 píše: Čo sa týka výberu oleja s čo najvyšším číslom TBN zase sa budem opakovať že nemá žiadnu výpovednú hodnotu sám o sebe ...
O co nejvyšším TBN píšeš ty. Já psal o rozumném TBN a to je dost zásadní rozdíl.

Pokud TAN na konci intervalu vyleze k 3,0 a já chci aby TBN nekleslo pod TAN, tak je dost rozdíl jestli TBN na hodnotu 3,0 klesá z 6,0 nebo z 9,0. Jednou je alkalická rezerva (TBN-TAN) 3,0 a podruhé 6,0, tedy rozdíl v rezervě je 100%. Samozřejmě jde i o to jak je toho vyššího TBN dosaženo, al ek tomu nemáme žádné informace.

Každopádně jako zákazník nemám důvod kupovat olej, kde není žádný nebo skoro žádný Mo, B a navíc má nízké TBN, když si můžu za prakticky stejné peníze koupit olej jiné podobně renomované značky, kde Mo, B i TBN mají rozumné hodnoty.

Vynikajícím studijním materiálem jsou souhrnné tabulky na oil-club.ru. Také je tam krásně vidět, že s tím, jak postupně rostou požadavky na olej, se v olejích stále častěji objevují B a Mo a člověk si tam může různé oleje aspoň trochu porovnat - a to i různé řady jednoho výrobce.
---
P.S. Přestávám plevelit toto vlákno, které by mělo být ne o Castrolu, ale o olejích pro VW group.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Žiadne reklamné letáky nečakaj...je to know how každého výrobcu. Ti je okrem iného významný antioxidant možno týmto smerom... tiež len moje dohady...
Mo a B je len smeť z toho čo sa v olejoch používa... sú iné EP prísady ktoré nie sú vidno...a znovu sa zopakujem je to o synergií kde viac niečoho v menšom množstve môže byť silnejšie ako vysoká dávka jedného niečoho kde je vyššia pravdepodobnosť kontraproduktivity pretože aj Mo môže škodiť...
Pre porovnanie mobil 1 ESP balíček aditiv v každej sae rovnaký...pozri si oleje určené pre USA...menej Mo menej B a žiadne estery...pritom rovnako špičkové produkty len sa použilo niečo iné...
Inak najväčšia poistka bola a bude film zdpp.
Porovnám Shell hu 0w20 sn+ ktorý používam a jeho nástupcu ktorý už nesie označenie C5. Žiadny Mo a malo B. Rovnako isto nebude horší len sa opäť použilo niečo iné. Inak už som písal že sa dá nájsť analýza istého používateľa ak si pamätám Astra 1.4 T kde bol prechod práve z sn plus na najnovšiu C5 a bol pozorovaný kovovejší prejav motoru ... následná analýza bola však rovnako krásna ako s sn+ ktorý je "nadupanejší" oným Mo a B. takže vyberať oleje podľa množstva Mo či B je trošku mimo ale chápem každého kto tak robí pretože je to asi všetko čo si dokáže bežný občan dohľadať.
Čo sa týka Tbn osobne mi je jedno aké veľké číslo je na začiatku osobne je pre mňa dôležitejšie ako rastie tan. Pretože ak rastie tan znamená to že daný olej sa nevie vysporiadať so všetkými druhmi kyselín ktoré vznikajú a je mi jedno či mám Tbn 8 alebo 12 pokiaľ tan rastie niečo nie je v poriadku...
Aj Castrol je pre vw group takže asi nie sme moc mimo :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Hlavně aby dotaz kolegy tomxass (už dvakráte položený) nezapadl prachem tohoto vlákna... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

No, padl tady kdysi (sice zcestný) názor, že hlučnost motoru nemá s olejem souvislost.

Ono to tady stejně zapadne prachem celé.
Ekologickým.
Extranízkoviskózním.
Devětadvacítkovým.... Bordelem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

tomxass píše:Znova sa opýtam ak môžem.

Ahojte.
Môže mať vplyv olej na hlučnosť olejového čerpadla?
A ďalší prach...no nič...
Prosím ťa eviduješ hlučnosť čerpadlá aj ty? Od kedy... koľko si vystriedal olejov...zbadal si nejaký rozdiel ? Odpovedz si na otázky a možno si odpovieš sám...
Alebo kúp onen millers a budeš si na istom :D za mňa blbosť. Ak by mal olej vplyv na hluk tak samotná viskozita.
Skôr asi maslo vw grupe.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

No keď skúšať všelijaké oleje tak možno ísť nemeckou cestou a naliať tam NDT :D
Mam ale rešpekt a aj sa toho kus bojím.
Ešte by som skúsil aj ten Archoil 9200 to je najviac odporučana prísada na de pl fóre. :D

Každopádne ale späť k tomu millersu, žeby bol taky zázračný?
Odkedy som dal shell tak sa mi to zdá výraznejšie ten zvuk ako pri VMP ale zasa predtým som to nevnímal až teraz keď som to čítal na škoda fóre a dosť často to ukazuje aj Kubrt keď kupuje vw škoda audi od 2015.
V nemecku predpokladám, že väčšina áut jazdi na originál vw olej na 30t interval a to je tiež shell.
Vsimol som si, že všetky co Kubrt pozeral to robili.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Všimol si si toho až po prečítaní že taký problém je ... boháča keby si to nečítal nemáš problém :D millers nie je zázračný ale zázračne drahý...ale zase na skúšku a pre pokojný spánok určite lepšia možnosť na skúšku ako NDT nech si píšu na de fóre čo chcú....rovnako mám osobne odpor voči akejkoľvek dodatočnej prísade do oleja nech si píše kto chce čo chce :!:
Máš pomerne nové auto...predpis ak sa nemýlim tak 504/507 tak výber čokoľvek čo spĺňa normu kľudne zakaždým iný olej aby si si našiel ten "svoj" a už nešpekuluj :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Ak je to ten zvuk čo aj Kubrt stále spomína, tak to není čerpadlo ale vákuová pumpa, ktorá je v olejovej vani.
Mám to aj ja, po chvíľy sa stisi, olej na to žiadny nemá vplyv, je to vlastnosť, nie chýba. Kubrtovi som viackrát písal , stále zabudne a točí stále o vodnej pumpe, ale vodná pumpa sa nehýbe do zahriatia motora na pracovnú teplotu.
Čo sa týka Castrolu, vždy som bral iba radu Ešte, auta ( 300 ks a iac) nabehali "milióny" km, nic kvôli oleju sa nestalo.
Používal som aj Mobil1 a nič taktiež. Castrol nepoužívam kvôli cene, ako aj Mobil, keď viem kúpit cenovo dostupnejsie oleje. Za cenu mobil, Castrol, Ravenol mám 2x toľko Valvo,ARAL, Elf, Yacco, Repsol, atd
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29 píše:Všimol si si toho až po prečítaní že taký problém je ... boháča keby si to nečítal nemáš problém :D
.... Máš pomerne nové auto...predpis ak sa nemýlim tak 504/507 tak výber čokoľvek čo spĺňa normu kľudne zakaždým iný olej aby si si našiel ten "svoj" a už nešpekuluj :wink:
...aneb, jak radí devět z deseti lékařů, "Přílišné pozorování auta může ohrozit vaše duševní zdraví..." :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Viete niekto nájsť nejaké údaje k millers ee performance c3 5w 30? Myslím HTHS Tbn atď.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
abc
Příspěvky: 1078
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od abc »

Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Odpovědět